אגרת רשות השידור – מי זכאי לפטור?

ליאור קורן
01-09-2013 18:51

ה- פטור החדש מתשלום אגרת רשות השידור מתאים למי שאין לו ממיר דיגיטאלי או כזה שמובנה במסך, אילו דגמי טלוויזיות עונים להגדרה הזו?

הסכם פשרה שנחתם בין רשות השידור לבין משרד יעקב פינק ועו"ד אסף פינק, מציג מתווה חדש של פטור מאגרה עבור בעלי מסך טלוויזיה.
על פי ההסדר המוסכם, רשות השידור לא תחייב יותר באגרה בתי אב או בתי עסק אשר המסך שבבעלותם אינו כולל ממיר או לא מחובר לממיר דיגיטלי. בהגדרת ממיר נכלל מנוי של חברת הכבלים הוט או חברת הלווין יס, או בעלי ממיר עידן פלוס קבוע, נייד או מובנה במסך.

רכיב הטיונר האנלוגי שהיה נפוץ בעבר במכשירי טלוויזיה, אינו רלוונטי כבר מאז ביטול השידורים האנלוגיים ומעבר לשידור דיגיטלי של ערוצי עידן+.


פטור מאגרה
המועד ממנו יחל הפטור הוא חודש יולי 2013 – המחצית השניה של האגרה לשנה הנוכחית. מי ששילם אגרה בין יולי 2011 לבין יולי 2013 למרות שאין ברשותו ממיר שכזה, יהיה זכאי להחזר אגרה, בכפוף למילוי טפס, תצהיר מאומת ע"י עורך דין ואסמכתאות המעידות על פניות בעבר לרשות השידור בענין זה.


קבלת פטור מתשלום אגרה בשל אי אחזקת ממיר דיגיטלי מחייבת מילוי טופס (שיופיע באתר הרשות בשבועיים הקרובים), תוך ציון מספר הדגם של כל מסכי הטלוויזיה בבית או בעסק תוך הסכמה מראש לבדיקת העניין ע"י נציגי רשות השידור.

 


ממיר עידן פלוס


טלוויזיות עם ממיר DVB-T מובנה

בשנים האחרונות, יותר ויותר דגמי טלוויזיות מגיעים עם ממיר מובנה במסך המאפשר לקלוט באופן חינמי את ערוצי עידן פלוס. נכון לעכשיו, ישנם שישה ערוצים בחבילה – ערוצים 1 / 2 / 10 / 23 / 33 וערוץ הכנסת, אולם החבילה צפויה להתרחב ולכלול גם ערוצי תוכן חדשים, כולל באיכות HD. על מנת לקלוט אותם, יש לחבר אנטנה חיצונית לשקע המתאים בטלוויזיה ולבצע סריקת ערוצים (בתנאי שישנה קליטה מספקת באיזורכם). באם רכשתם מקלט טלוויזיה שכזה, לא תהיו זכאים לפטור מהאגרה – גם אם אינכם משתמשים בשירות זה.


כאשר בוחנים את שוק הטלוויזיות הישראלי, ניתן לראות כי תוספת הממיר המובנה (מכונה גם טיונר DVB-T לשידורי DTT) הפכה לנפוצה יחסית בשנתיים האחרונות. בין המותגים הידועים, כמעט כל דגמי ה- טלוויזיות החדשות של סמסונג, LG, סוני וגם פיליפס כוללים טיונר פנימי שכזה, עם תמיכה בהצגת לוח שידורים בעברית. שארפ : ברוב הדגמים יש טיונר מתאים למעט דגמי 32" / 39" /  50" בעלי סיומת M. דגמי חברת פנסוניק אינם כוללים בשלב זה ממיר מובנה, גם לא Haier או Hisense. חברת טושיבה מביאה ארבעה דגמים עם ממיר (L7365-"58, L2333-"50, TL938-"46, TL968-"46) השאר אינם כוללים אותו.



שידורי עידן פלוס - ממיר פנימי
בקרב המותגים הסיניים, גם לא כלול ממיר עידן פלוס מובנה במסך, בחברות כמו Skyworth, TCL, Thompson וגם המותג פוג'יקום.

כאמור, אם אתם מבקשים לרכוש מסך טלוויזיה ולא מתכוונים בשום אופן לצפות בערוצים הישראליים, אז ודאו שאין בה טיונר עידן+ ובכך תוכלו לחסוך עוד כמה מאות שקלים בשנה.

 

מעבר לתגובות בפורום