רשות השידור: טלוויזיה שאינה מחוברת לממיר לא תחויב יותר באגרה

dtown
01-09-2013 10:03

רשות השידור תפסיק לגבות אגרה אם הטלוויזיה שלכם אינה מחוברת לממיר YES / HOT או עידן פלוס, הרשות תחזיר גם כסף לצרכנים.

מסכי טלוויזיה מודרניים רבים אינם כוללים טיונר מתאים לקליטת שידורי טלוויזיה של הערוץ הראשון, מכשיר הטלוויזיה הפך להיות "מסך בלבד" - מוניטור, אליו מחברים מקורות וידאו חיצוניים כמו סטרימר, נגן Blu-ray או ממיר.

בהתאם לכך ולאחר מאבק משפטי – תביעה יצוגית שהוגשה ע"י משרד עו"ד פינק הגיעו הצדדים להסכמה אותה אישר בית המשפט. נוסח פסק הדין קובע כי בעלי מסך שאינו מחובר אל ממיר יס / הוט או עידן + (DTT) יהיו פטורים מתשלום האגרה לערוץ הראשון. את טופס הפטור ניתן יהיה להוריד מאתר האינטרנט של רשות השידור החל מאמצע חודש ספטמבר ולשלוח אותו לאחר מכן בדואר רגיל או אלקטרוני לשם קבלת הפטור לשנה. הצרכן ידרש לשלוח כל שנה טופס פטור, עד לתקופה של שלוש שנים ולאחר מכן יקבל פטור קבוע, אבל אם ירכש מסך טלוויזיה חדש עם טיונר פנימי של עידן פלוס או יעשה מנוי לחברת הכבלים או הלווין, הפטור יבוטל.
רשות השידור תחזיר גם תשלום למי ששילם את האגרה בין השנים 2011-2013 ואין ברשותו ממיר, עלות ההחזרים מוערכת בעשרות מליוני שקלים.

יש לציין כי מסכי טלוויזיה (טלוויזיות LCD LED או פלזמות) אשר מגיעים מהיצרן עם טיונר פנימי DVB-T לקליטת שידורי עידן פלוס מחייבים בתשלום האגרה כמקודם.

מעבר לתגובות בפורום