מגמה עולמית - האטה במכירות טלוויזיות LCD

ליאור קורן
25-08-2013 06:50

האם שוק הטלוויזיות לבית הגיע לרוויה? הנתונים שמגיעים מהמפעלי אשר מייצרים את פנלי ה- LCD, מציגים ירידה במשלוחים ב- 2013, האם היצרנים צריכים לדאוג?

עונה בוערת חלשה יחסית בעולם: כל טלוויזית LED / LCD מכילה פנל קדמי – זהו המשטח האפור / שחור שאתם רואים בחזית הטלוויזיה (מוגן בציפוי שקוף קשיח). הפנל כולל בתוכו מיליוני גבישים – Liquid Crystal אשר יוצרים ביחד את התמונה המלאה (הסבר מלא ניתן לקרוא כאן). חלק ממותגי הטלוויזיות מייצרים את הפנלים בעצמם, אחרים פונים למפעלים המתמחים בכך. מידע המגיע לאחרונה מאותם מפעלים, מגלה כי הביקוש לפנלי טלוויזיות יורד בעולם, בשוק שהגיע כנראה לנקודת רוויה ממנה קשה לעלות (לפחות בזמן הקרוב). למשל, היצרנית TPV (מייצרת עבור מותגים כמו פיליפס, AOC, Skyworth ואחרים) צפויה לשלוח 16 מיליון יחידות ב- 2013, זאת לעומת תחזית שעמדה על 20 מיליון.

פנל LED LCD

ירידה בעלות הייצור

אותו ביקוש יורד מצד המותגים המוכרים לנו יותר או פחות, גורם ליצרני פנלי ה- LCD להוריד מחירים, מה שמוריד במידה מסויימת את עלות יצור הטלוויזיה ואמור להשתקף גם במחרי הסופי לצרכן.
על פי דברי אנשי חברת המחקר Digitimes, המחיר ליחידת פנל LCD ירד בכ- 4-8 דולרים והירידה אמורה להמשיך, כאשר היצרנים מתכננים לחתוך במחירים בעיקר בקטגוריית פנלים למסכים הגדולים. כצפוי, הירידה הקטנה יחסית במחיר מתרחשת בפנלי טלוויזיות LCD בגודל 32", גדלה בגדלי 39"-40" ואילו עבור טלוויזיות בגדלי 50" ויותר, מדובר בכ- 10$ או יותר לפנל המסך.

חברת המחקר WitsView מאמינה כי בשנת 2013, מספר המשלוחים של מסכי טלוויזיה בעולם כולו יעמוד על כ- 205 מיליון יחידות, מה שמשקף ירידה של 0.7% לעומת השנה הקודמת, אולם המספר עלול לרדת עוד יותר עד סוף השנה על פי הנתונים בשטח. בנוסף, ממשלת סין אשר העניקה סובסידיה לתושבים בעבור רכישת טלוויזיה וגרמה לעליה של 30% במכירות בתחילת 2013, מפסיקה אותה, כך שהמכירות צפויות לרדת בצורה ניכרת במדינה.

טלוויזיות LED LCD 4K

המצב אינו טוב יותר כאשר מדובר גם על מוצרים המשתמשים במסכים קטנים יותר, אם לוקחים בחשבון פנלי LCD בגודל של 9.1 אינץ' ומעלה, אז על פי חברת המחקר Display Search, הצפי לשנת 2013 עמד על 710 מיליון יחידות, אבל מאז ירד הצפי בכ- 7%. עיקר הירידה התרחשה בקטגוריות מוצרים של טאבלטים גדולים מ- 9", מסכי מחשבים ניידים וכאמור, טלוויזיות LCD. למעשה, עד כמה שזה מפתיע, משלוחי טאבלטים (בגודל מסך של 9" ומעלה) היו קטנים יותר במחצית הראשונה של 2013 ביחס לאותה תקופה בשנת 2012.

מיקסום רווחים
כתוצאה מהקיטון במכירות, יצרני הטלוויזיה צפויים להתמקד יותר במוצרים אשר מספקים רווח גדול יותר לכל יחידה. לכן, כובד המשקל של החברות יעבור אל טלוויזיות גדולות יותר, בעלות רזולוציית אולטרה HD (עם 4K) ותכונות מתקדמות נוספות, שגם עולות יותר לצרכן.

מעבר לתגובות בפורום