אוזניות ספורט BOSE SIE2 במבחן

ליאור קורן
14-08-2013 13:00

אוזניות הספורט BOSE SIE2 או בגרסת אפל SIE2i מגיעות עם נרתיק Reebok לסמארטפון ומאפשרות לרוץ בנוחות. ואיך הצליל? ביקורת אוזניות.

בעולם המודרני של האוזניות, הטרנד השולט הוא אוזניות קשת חיצוניות, גדולות וצבעוניות. הקטגוריה היחידה בה הכללים שונים היא קטגוריית אוזניות הספורט, שם ישנה עדיין עדיפות ברורה לאוזניות קטנות וקלות ככל האפשר, שלא יכבידו על הראש בזמן מאמץ ולא יפלו מהאוזניים במהלך הריצה.

האוזניות של חברת Bose מדגם SIE2 מגיעות עם נרתיק נשיאה לטלפון המיוצר ע"י חברת בגדי הספורט ריבוק. מצידן החיצוני, ה- SIE2 נראות כמו אוזניות כפתור רגילות (במגוון צבעים), אולם הצד הפנימי שלהן כולל תוספת שמתלבשת על האוזן. חומר הסיליקון ממנו עשויות כריות האוזניות רך ואינו מכאיב ונאחז בצורה יעילה. יש להקפיד על הצמדה נכונה של כריות הסיליקון לאוזן, על מנת שהאוזניות ישארו יציבות בזמן הריצה. בנוסף, הקפדה על אטימה מסייעת בבידוד רעשי הסביבה (אבל עדיין לא מבודדת לגמרי) ומשפרת את איכות הבס במוזיקה. באריזה מגיעים שלושה גדלים של כריות אוזניים להתאמה לגודל האוזן.

אוזניות ספורט BOSE SIE2 במבחן

נרתיק לריצה

כבל האוזניות מגיע עם קליפס, להצמידו לבגד למשל, בנוסף, יש יחידת כבל מאריך. בערכה של האוזניות מגרסת ה- SIE2i המיועדת למכשירי אפל, יש מיקרופון ויחידת שליטה זעירה, המאפשרת לשלוט על עוצמת הקול ולבצע פעולות כמו השהיה (Pause), בסמארטפונים מבוססי אנדרואיד זה עובד בצורה מוגבלת.

אוזניות הספורט הללו מגיעות עם נרתיק יעודי לריצה או אימון ספורט דומה, נרתיק שתוכנן ע"י חברת  Reebok. נרתיק הזרוע נראה כי הותאם במקור לגוף צר של אייפון או לטלפונים בעלי רוחב דומה. במקרה בו יש לכם טלפון אחר (אנדרואיד למשל), הוא צריך להיות צר וארוך (וללא כיסוי חיצוני), לאחר מספר נסיונות עם כמה סמארטפונים, נראה שמסך 4.2” מהווה את הגבול העליון כאן. עם נגני מוזיקה יעודיים שהינם קטנים יותר, לא אמורה להיות בעיה. בנוסף, יציאת האוזניות צריכה להיות באחת מפינות המכשיר בחלק העליון / תחתון של הסמארטפון בכדי שתוכלו לחבר את תקע האוזניות דרך אחד משלושה פתחים יעודיים בבד הנרתיק.

הנרתיק עשוי בד אלסטי גמיש ונמתח והוא נוח ללבישה על הזרוע, עם אפשרות התאמה (הצרה) מסויימת, כך שהוא נצמד ואינו אמור ליפול בזמן הריצה. צידו החיצוני של הנרתיק עשוי פלסטיק שקוף - מסך הסמארטפון גלוי למשתמש וניתן לתפעל אותו בעזרת מגע.

אוזניות ספורט BOSE SIE2 במבחן
איכות צליל

האוזניות של BOSE מציגות בימת סטריאו טובה מאוד, כאשר הכלים השונים מקבלים פיזור יפה בחלל האוזן אך מצד שני הם מאוד מפוקסים – כלומר כל כלי נגינה מקבל מיקום מדויק והוא נשמע ברור מאוד. לגבי הבס, הוא נוכח בהחלט במוזיקה (חלק מאוזניות הכפתור סובלות מחולשה בסעיף זה), אבל לא ברמה שמרעידה את האוזן, הוא מדוייק, אבל לא בומבסטי.

קולו של שלמה ארצי בדיסק ההופעה המשולש נשמע ברור, צלול ומפורט והגיטרה בשיר "ירח" עוטף אותו ברוך וחום. Bose אינה נופלת למלכודת של "חום יתר" ועיגול הצלילים, אלא מציגה צליל מאוזן למדי, מדויק אם כי מעט יבש לפעמים.

גם בדיסק ההיסטורי Off the Wall של מייקל ג'קסון, ניכרת הפרדת פרטים טובה של האוזניות, הסינטיסייזר מרחף באויר כאשר לצידו מופיעים כינורות בשיר Rock with you. הבס כאן הדוק, יש טיפה "היס" בטונים הגבוהים, אבל באופן כללי, ההגשה של השיר מוזיקלית וקצבית. בשיר נוסף - "לוקחים את זה לרחוב" - גיטרת הבס שמנה ודינמית, יש תחושה שהיא מנגנת בחלל גדול, בצד ימין מצטרפת אליה גיטרה חשמלית ואז מופיע קולו של מייקל מקדונלד. גם כאן, יש הפרדה טובה מאוד וגם הצגה דינמית של השיר, נאמנה לרוח ולמסר שלו.

בשיר I keep forgettin הגיטרות השונות מגיחות משני הצדדים כאשר קולו של מקדונלד מרוכז באמצע ואז נכנסות לשרה זמרות הליווי, הבס כאן מהודק ואנרגטי והתופים דופקים כמו שצריך. לעומת זאת, בדואט עם ארתה פרנקלין, חסר קצת נפח לשיר והוא מוגש בצורה יבשה מעט, שמורידה מהחושניות שצריכה לבוא כאן.

אוזניות ספורט BOSE SIE2i במבחן
ביחס לאוזניית כפתור, ה-בוס מוצלחת מאוד באופן הגשת המוזיקה לאוזן המשתמש (האצן במקרה הזה), האלבום Human after all של דאפט פאנק נשמע נקי, צלול ודינמי דרך האוזניות הללו. עדיין, הם לא מסוגלות לתת את תחושת הבומבסטיות שנתונות אוזניות חיצוניות עם קשת, אבל הן לא מאוד רחוקות מזה.

לעשות ספורט

בזמן ריצה, האוזניות נוחות, אינן לוחצות בכאב וגם נאחזות היטב באוזניים, מצד שני, קחו בחשבון כי רעשי הסביבה חודרים פנימה, כמו מנועי מכוניות כך שאין כאן בידוד מוחלט של הרץ מרחשי העולם מסביב. האוזניות, על פי הצהרת החברה, עמידות בפני זיעה ורטיבות (אך לא מיועדות לשחיה).
 
האוזניות מגיעות בשני דגמים, האחד רגיל SIE2 והשני SIE2i אשר כולל את המיקרופון ויחידת שליטה לאייפון. המחיר שלהן יקר (גם בחו"ל), אבל הן מספקות צליל טוב – במיוחד בקטגוריית הבס ופיזור הצליל ומתאימות בהחלט לפעילות ספורט. הנרתיק מהווה תוספת ברוכה (בתנאי שהטלפון שלכם לא גדול מדי) והוא עושה עבודתו נאמנה בהצמדת הסמארטפון לזרוע מבלי לוותר על אפשרות שליטה דרך מסך המגע.

מחירים
SIE2 - מחיר 690 ₪
SIE2i (עם מיקרופון ויחידת שליטה למכשירי אפל)- מחיר 890 ₪

בעד: נוחות באוזן, איכות צליל טובה ביחס לאוזניות ספורט.
נגד: הנרתיק לא מתאים לסמארטפונים עם מסכים גדולים, יקרות.

מעבר לתגובות בפורום