סוני הופכת את הסמארטפון שלכם למצלמה איכותית

ליאור קורן
13-08-2013 06:45

נחשף ברשת: סוני תציג בקרוב פתרון שיהפוך את הסמארטפון שלכם למצלמה איכותית עם עדשת זום וחיישן גדול – DSC-QX100.

עולמות הצילום והמובייל עושים צעד נוסף לקראת חיבור שלם: סוני, כך מסתבר תציג בקרוב פתרון חדש מסוגו, במקום להציע מצלמה שלמה גדולה, הלקוח ירכוש מודול של עדשה איכותית + חיישן, יחבר אותו לסמארטפון ויהפוך אותו למצלמה אמיתית משוכללת.

מצלמפון אמיתי

הפעם, לא מדובר בפתרונות הקיימים של הצמדת עדשה חיצונית לטלפון – מה שאינו משנה את איכות המצלמה הבסיסית במכשיר, אלא במשהו שונה. המוצר החדש, ישלב בגוף אחד עדשה, חיישן דיגיטלי, מעבד תמונה וחריץ לכרטיסי זיכרון מסוג SD, הוא יוצמד אל גוף הסמארטפון בצורה מגנטית ויתקשר עם הטלפון באופן אלחוטי (קישוריות WiFi וצימוד בנגיעה – NFC), כך שכל פונקציות המצלמה ישלטו מהטלפון, כולל צפיה בזמן אמת דרך המסך.


באופן זה, החיישן אותו מציעה סוני, יהיה גדול פי כמה מזה הזעיר שמצוי בטלפון והעדשה תציע זום אופטי ולא רק דיגיטלי שמפחית מאיכות התמונות בעת שימוש בו. רכיב המצלמה של סוני יתאים לסוגי סמארטפונים רבים, בין אם מדובר במכשירי iOS של אפל או דגמי אנדרואיד.


SONY DSC-QX100 - מצלמה פון איכותית
התמונות הראשונות שזלגו לרשת, מציגות שני מודולים שיציעו יכולות שונות:


דגם DSC-QX100 יכיל עדשת Zeiss ואת החיישן של מצלמת ה- RX100 M2 (עם 20 מגה פיקסלים) שמציעה איכות תמונה מרשימה (בדקנו את קודמתה, ה- RX100). דגם ה- Sony DSC-QX10 יגיע עם עדשת זום X10 וחיישן קטן יותר – 1/2.3" עם 18 מגה פיקסל, דומה למה שמציעה מצלמת ה- WX150 הקיימת של סוני.


SONY DSC-QX100 - מצלמה פון איכותית
על פי אתר Sonyalpharumors, שני מודולי העדשות, יחשפו באופן רשמי בתחילת חודש ספטמבר, אז נדע גם מהו מחירם לצרכן.


בתמונה זו, ניתן לראות את מודול העדשה כשהוא מחובר לסמארטפון החדש של סוני, ה- Honami i1 שגם הוא טרם נחשף רשמית ומגיע עם חיישן פנימי של 20 מגה פיקסל.


SONY Honami i1

מעבר לתגובות בפורום