HTC ONE – סמארטפון הדגל המעוצב, ביקורת סלולר

גולן טופמן
04-08-2013 19:00

סמארטפון הדגל - HTC ONE מציג עיצוב חלק וגימור מרהיב, חומרה מתקדמת ומסך חד וצבעוני. מסך הבית מציג פתרון לשטף המידע החברתי וחיישן המצלמה מכיל פיקסלים גדולים יחסית, האם אהבנו אותו? ביקורת סמארטפון.

HTC One הגיע בתקופה לא פשוטה ב-HTC. גם לאחר השקתו בעולם, המשיכו לרדת רווחי החברה עד למספר של 83% ברבעון שבו הושק המכשיר, זאת לאחר שאנליסטים צפו עתיד ורוד יותר.
אם לבחון את HTC מול המתחרה העיקרית שלה (למעט השחקניות LG ו-SONY) סמסונג - הרי שמכשירי HTC, כך למדנו מההיסטוריה, נבנים מחומרים עמידים יותר - בדרך כלל לא מפלסטיק, אלא אלומיניום עם מבנה אחוד בדרך כלל. ייתכן מאוד והדבר פוגע ב-HTC, שכן קהל הצרכנים הממוצע יעדיף מכשיר מוזל, אך כזה שייתן לו הרבה ופחות מכשיר יקר שנותן את אותה התפוקה.

בשנה הקודמת ה-ONE X וה-ONE S עשו חיל והצליחו להרשים אותנו. האם ה-HTC One יחזיר עטרה ליושנה ב-HTC? האם מדובר במכשיר שיכול לתת פייט לאייפון ולגלקסי S4? כל זאת ועוד, בביקורת המלאה.

HTC ONE
מבנה ועיצוב מושך עין


בגזרה זו, כאמור, אנשי HTC ידועים כמשקיענים. למכשיר גוף אלומיניום דק ואחיד, ללא פנלים מתפרקים. הקו העיצובי משלים מראה חלקלק למכשיר וכל כפתוריו (כיבוי/הפעלה, עוצמה) שטוחים לחלוטין. לבעלי אצבעות גדולות מהממוצע- תמצאו את הכפתורים קשים לתפעול, אך מניסיון ניתן להתרגל ולדעתי זה שווה את המראה החיצוני הנקי של המכשיר.


עוביו של המכשיר- 9.3 מ"מ בלבד. נתון מדהים בהתחשב בחומרה שארוזה ב-ONE, אשר עליה תיכף נדבר. רוחבו של המכשיר 68 מ"מ ואורכו 137 מ"מ למסך בגודל של 4.7 אינץ' וברזולוציה של Full HD: 1920X1080. כל זה במשקל של 143 גרם - השמנה של 13 גרם מהדגם הקודם – ONE X.

HTC ONE
מפרט ויכולות עדכניות


HTC One מציג את החומרה המעודכנת ביותר נכון להיום: מעבד ארבע ליבות Qualcomm Snapdragon 600 בעל 1.7GHz אשר מצוייד בזיכרון 2GB RAM וזיכרון אחסון של 16GB/32GB (לא ניתן להרחבה) – מפרט שלא יבייש גם מחשבים ביתיים רבים.
המסך הינו מסך ברזולוציית 1080P בעל צפיפות פיקסלים של 469 פיקסלים לאינץ' ובגודל של 4.7 אינץ' אשר מצופים בזכוכית גורילה 2.

HTC ONE
את כל אלו מפעילה סוללה Li-Po 2300 mAh אשר אינה ניתנת לפירוק, בדומה למכשיר ה-ONE X וכפי שנהוג במכשירי האייפון.

במבחן המאמץ הגיע ה-ONE לראש הטבלה ביחד עם ה- גלקסי S4 ואכן אימתנו זאת ע"י בדיקה ביתית באפליקציית AnTuTu עם ציון של 22503, לעומת ציון של 10317 ל-ONE X בשנה שעברה - שיפור גדול מאוד.

HTC ONE Benchmark
ביצועים חלקים


ה-One היה ברשותי שבועיים ימים. המכשיר לא קרס ולו פעם אחת והעמסתי עליו הרבה - האמינו לי. נראה שמדובר במכשיר עוצמתי מאוד, מיטב המשחקים פעלו בו ללא רבב, דוגמת ספיידרמן, אספלט 7 ועוד משחקים אשר מעייפים מכשירים אחרים. המכשיר אמנם מתחמם מאוד בגבו בעת מאמץ, אך המאמץ לא ניכר בביצועים. במבחן חליפת איש העכביש, פרטי החליפה מרהיבים ונותנים פייט לאייפון 5, לאחר שבשנה שעברה ה-4S הביס את ה-One X וה-One S בענין זה.


HTC ONE
המכשיר עובד מהר ובצורה חלקה ומנתב עצמו יפה בין ה-Sense של HTC לממשק האנדרואיד 4.2.2. לגבי חיי הסוללה - בשימוש בשירותי Push, משחקים וגלישה, הגעתי הביתה בכל יום לאחר יום עבודה עם 40%-50% סוללה. שימו לב ששימוש מוגבר יותר בדרכים וצפייה בוידאו ושמיעת מוזיקה במכשיר יקטינו עוד יותר את חיי הסוללה. מדובר בחומרה חזקה מאוד שדורשת הרבה כוח ולכן מוטב להיות עם מטען רזרבי בתיק לעת צרה.

מערכת הפעלה - אנדרואיד עם סנס

מה שאני מאוד אוהב ב-Sense זה שהוא מתעדכן לעתים דחופות ובכל מכשיר של HTC מבצע קפיצת מדרגה. אמנם עוד חסרים ליטושים וזאת בכלל עדכונים תכופים של מערכת ה-Jelly Bean בשנה האחרונה, אך ה-Sense מציגה לשם שינוי תוספת ראויה למערכת האנדרואיד.

תוספת חדשה השנה ב-HTC אשר עונה לשם "BlinkFeed", היא בעצם מסך נוסף במערכת מסכי הבית, אשר מקבלת פידים ועדכונים מכל גורם שתבחרו (בתנאי שנמצא באפשרויות כמובן) ובראשם הרשתות החברתיות - פייסבוק וטוויטר. העדכונים זורמים בכל דקה והתוצאה היא מסך בית יפיפה ואקטואלי להרשים. שימו רק לב שבפרסומי HTC המסך נראה פוטוגני להפליא, אך אם אחד החברים שלכם יבשל לארוחת הערב מנה פחות פוטוגנית, גם זה יגיע למסך הראשי שלכם.

HTC ONE Blink Feed
אפשרות נוספת אשר התווספה, בדומה למערכת האנדרואיד הנקייה של גוגל - הורדת תריס עם שתי אצבעות תציג מסך הגדרות מהיר עם שלל כפתורים לכיבוי והפעלה של קישוריות, נעילת סיבוב מסך, שליטה בעוצמת השמע וגם צילום מסך נוח.
לסיכום, נראה כי HTC עשו כל שביכולתם בכדי לארוז את מערכת האנדרואיד בצורה מסודרת ועוד להוסיף עליה דברים. דבר נוסף שאהבתי היא החלוקה לתיקיות, כבר בהפעלה הראשונית - כל אפליקציות גוגל כבר ארוזות באותה התיקייה וכן גם תוכנות ועזרים אשר מגיעים עם המכשיר.

HTC ONE
תוספים ותוספות

מכשיר ה-One מגיע ארוז בכמה אפליקציות ותכנים אשר כבר מותקנים על גבי המכשיר בהפעלה הראשונה: אפליקציית Rescue של Logmein אשר מאפשרת השתלטות מרחוק לצורך פתרון תקלות, חבילת Office של Polaris, ממשק לנסיעה ברכב, פנס, רכיב Flash ועוד אפליקציות אשר מגיעות ברוב הסמארטפונים כמו משימות, פתקים וכו'. אחד התוספים המשמעותיים במכשיר ואחד שלא ראיתי בסמארטפונים אחרים הוא ממשק בקרת הורים וגישה מיוחדת לילדים.

למכשיר קיימת אפשרות ממשק לילדים, אשר אשר למעשה ממסגר את הילדים בתוך עולם ידידותי יותר וכזה שאנו שולטים על תכניו. לא ניתן לגשת לתכנים שאינם נמצאים באיזור הילדים. לאחר ניסוי וטעייה, לדעתי מתאים יותר לילדים קטנים, מאחר ודרך היציאה מממשק זה היא ע"י לחיצה על לחצן היציאה ושרבוט האות Z, לפי הנחייה כתובה באנגלית. למרות זאת, הגישה מאוד חכמה - במסך היציאה נשמע קול ידידותי אשר ממליץ לילד ללחוץ על חץ ירוק על מנת "לשחק משחקים נוספים" וזאת על מנת להעניק לו פיתוי לחזרה לממשק הילדים. המבוגרים ישימו לב לשורה התחתונה אשר מסבירה כיצד לצאת.
מדובר באפשרות נחמדה וחכמה, אולם חשוב גם לציין כי גרסאת בקרת ההורים שניתנת במכשיר הינה בסיסית וניתן לשדרגה בתשלום.

מצלמה


אתחיל מהוידאו - המכשיר מספק צילום וידאו ב-Full HD- 1080P בקצב של 30 פריימים לשנייה או 720P בקצב של 60 פריימים לשנייה, מכובד ביותר למצלמת וידאו של מכשיר סלולרי והביצועים אכן בהתאם - המצלמה מהירה וגם איכות השמע אשר מוקלטת גבוהה מאוד.




יחד עם זאת, החידה הגדולה ביותר של ה-One היא גודל חיישן המצלמה. מצלמת הסטילס הינה בעלת חיישן של 4 מגה פיקסל בלבד. ב-HTC מדגישים כי מדובר במצלמת "Ultra Pixel" ולא מציינים שמדובר ב-4 מגה פיקסל בלבד. ארבעה מגה פיקסלים מספיקים בהחלט עבור מטלות כמו העלאת תמונות לפייסבוק ואפילו הדפסה בגודל סטנדרטי של 10x15, אך זה לא יספיק באם אתם מעוניינים לפתח את התמונה לגודל תמונת קיר. ברמת התאוריה, פחות פיקסלים על אותו גודל חיישן, משמעה שלכל פיקסל יש שטח גדול ורגיש יותר לאור. אך זה לא מתבטא במקרה זה והתמונות יצאו לעתים חיוורות, אלא אם צילמתי בתנאי תאורה מושלמים בחוץ. למצלמה שלל פילטרים וגם אפשרות ששמה ZOE אשר מסוגלת לחבר כמה תמונות סטילס לוידאו בתנועה. עקב האכילס של ה-One נעוץ במצלמה, אשר אינה מספקת את הסחורה ביחד למצלמת האייפון 5 לדוגמא.

HTC ONE image sample camera
אודיו משובח

איכות השמע של ה-One היא הטובה ביותר בה נתקלתי עד כה בעולם מכשירי הסלולר. המכשיר מצוייד בזוג רמקולים סטריאופוני קדמי (ולא אחורי כפי שמקובל בד"כ) ובעת משחק או צפייה בוידאו לרוחב, ניתן לחוש את חווית האודיו הסטריאופונית וגם את ניקיון הצליל. המכשיר מאובזר כאמור במערכת Beats, אשר לה הסכם שיתוף פעולה עם HTC מזה כמה שנים. המכשיר עצמו מגיע בקופסא עם אוזניות In-Ear, אך לא של Beats, כפי שהיה בתחילת שיתוף הפעולה בין שתי החברות.


HTC ONE
סיכום – עשוי טוב

HTC One הוא מכשיר שבנוי טוב יותר מכל מתחריו בעולם האנדרואיד והוא גם מגיע למלחמה מצויד במיטב החומרה. מדובר במכשיר איכותי מאוד, מהיר וחזק אשר יתאים לכולם - אנשי עסקים, גיימרים, אוהבי גאדג'טים וגם כאלו שמחפשים סמארטפון ראשון ומוכנים להשקיע את הסכום המדובר.

חסרונו של המכשיר נעוץ במצלמת הסטילס שלו, אשר אינה מתמודדת עם שאר המתחרים בצמרת- S4  והאייפון, אך יש כאלו שימצאו נחמה בכל יתרונותיו האחרים.

מחיר: 3,250 ש"ח עם אחריות של Touch Group (לגרסה שתומכת בכל רשתות הסלולאר בישראל).


בעד: חומרה חזקה, עיצוב יפיפה, מבנה איכותי

נגד: תמונות סטילס, סוללה

תמונות נוספות מהמצלמה:

HTC ONE image sample camera

HTC ONE image sample camera

HTC ONE image sample camera

HTC ONE image sample camera

HTC ONE image sample camera

מעבר לתגובות בפורום