HTC ";האחד"; מול סמסונג גלקסי אס 4? מונולוג

תומר צין
04-08-2013 12:50

לאחרונה יצא לי לבדוק את "האחד" בשני מקומות, האחד בביקור שערכתי בפריז והשני אצל היבואן הרשמי בהרצליה. גילוי נאות, אני מחזיק כיום בגלקסי אס. 4 עם 16GB, שחור, שנקנה מהיבואן הרשמי. בחנתי מול "האחד" את הגלקסי אס. 4, בכמה פרמטרים.

נוסיף ונאמר, שאני חושק "באחד" בגלל הגוף מאלומיניום ובגלל 2 רמקולים סטיראו BoomSound בקדמת המכשיר. ובכן... הגוף מאלומיניום פשוט סקסי בטרוף כל כך יפה שבא לבכות! השימוש באלומיניום בשילוב עם מעט פלסטיק וגוף אחוד (Unibody) הופך את ה-One למוצר מעוצב מאוד וחזק במיוחד. אבל שימו לב לעובדה, שהציפוי במכשירים של HTC יורד יחסית במהירות. מכה קטנה מספיקה כדי לגרום לשריטה שבולטת לעין, במיוחד אם משווים למכשירים אחרים המיוצרים מפלסטיק. מכיוון שכך, אם אתם משתמשים שנוטים להפיל את המכשיר לא מעט, כדאי מאוד שתיקחו זאת בחשבון.


במוזיקה, "האחד" עלה עליו (S4) בכל פרמטר אפשרי. הצליל מגיע לגוף שלך יותר מלא וחזק, יותר "אודיופלי", איכות הסאונד משובחת בצורה יוצאת דופן. הדיבור, יותר ברור וחזק (קצת) ולא משמעותי.

לחיצה ארוכה על מקום פנוי במסך פותחת את תפריט ניהול מסכי הבית באמצעותו ניתן להוסיף עד 5 מסכים שונים, לא כולל מסך ה-BlinkFeed שאינו ניתן להסרה. העובדה שאי אפשר להסיר את ה-BlinkFeed לחלוטין מרגיזה, אני יודע שאפשר ל"היפטר" ממנו ע"י רכישת גרסת הגוגל. היבואן הרשמי "פתר" את הבעיה, בכך שנתן ל-Blinkfeed תרגום לכתוביות והציע פתרון חלקי (לא מושלם) לבעיה.



HTC ONE
הייתי מוטרד מענין הסוללה ומכך שאי אפשר להוציאה. באס. 3 וגם באס. 4, ישנה אפשרות להוציא את הבטרייה החוצה, לחכות כמה שניות ולהכניס אותה חזרה והבעיה של הייתה נפתרת. ב-HTC אין פתרון לבעיה מכוון שהבטרייה מובנת והיא חלק מהמכשיר.

צג ה- "4.7 במכשיר התגלה כמאוד איכותי, הוא לבן מאוד (בניגוד לכחלחל באס. 4), בתור שכזה הוא יותר טוב מזה באס. 4. מדובר באיכות מרשימה ביותר בכל מצב, גם באור שמש ישיר הוא נראה נהדר, והשימוש של HTC בטכנולוגיית ה-Super LCD3 מוכיחה כי היא לא פחות טובה מה-S.AMOLED Plus של המתחרה הגדולה, ויחד עם הגנת ה-Gorrila Glass 2, המסך הוא מהאיכותיים שיש כיום בשוק הטלפונים.

יש לו לאס. 4, את יתרון הגודל של "5 מול " 4.7. הבחירה של HTC במסך "4.7 במקום "ללכת עם הזרם" ולהציג מסך 5 אינץ' במכשיר הדגל, מעט מאכזבת. הייתי מרגיש טוב יותר אם לא הייתי צריך לחכות לדור הבא כדי שהוא יהיה מצויד במסך גדול יותר.
כפתורי המגע בתחתית הצטמצמו בדור האחרון של HTC. מה שנותר מהם הוא כפתור החזרה וכפתור הבית. הכפתור השלישי, שלרוב משמש ככפתור התפריט, פונה מהשטח לטובת הלוגו של HTC. לדעתנו הוא חסר. במקום זאת הממשק מכיל את הכפתורים הנסתרים ואילו כפתור הבית יכול לשמש, בלחיצה ארוכה, לצורך הגעה מהירה לחיפוש או, בלחיצה כפולה, למנהל המשימות. לחיצה וגרירה משמשים לצורך ביצוע חיפוש מהיר בגוגל (Google). בנקודה זו לדעתנו HTC פספסה. היא הייתה יכולה וצריכה, לנצל את הלוגו ככפתור לכל דבר.

Samsung Galaxy S4

נראה כי HTC לא השקיעה יותר מידי בתוספות כפי שעשתה סמסונג עם האס. 4: לא נמצא כאן גלילה אוטומטית בעזרת העיניים, או הנפת היד לשימוש במחוות תנועה, לדוגמה. ה-Sense הוא ממשק מאוד פרקטי, מאוד פשוט, נוח לעבודה אבל גם משמים באופן מסוים. התאמות למשתמש, הוספת יישומים חדשים ועוד קצת תכונות היו רצויים. לדעתי "האחד" לא מושלם וחסר כמה דברים בסיסיים. בסיכומו של דבר אנחנו מוצאים את הגלקסי אס. 4 יותר מושלם ומסקרן. אני את הבחירה שלי עשיתי.

מעבר לתגובות בפורום