פנסוניק GX7 – ללא מראה ועם עינית אלקטרונית מפרקית

dtown
01-08-2013 18:40

פנסוניק משיקה את DMC-GX7 - מצלמה ללא מראה מתקדמת וקטנה, עם עינית אלקטרונית ניתנת להטיה כמו במצלמות וידאו, מנגנון יצוב רעידות על החיישן ומצב צילום שקט לגמרי.

 

שוק המצלמות עובר שינויים מהותיים בשנים האחרונות, הסמארטפונים גרמו לירידה ניכרת במכירת מצלמות קומפקטיות, זאת לעומת יציבות ואף צמיחה בקטגוריית מצלמות ה- DSLR  ומצלמות מתקדמות מקבילות. גם פנסוניק, הולכת  בדרך של התמקדות בדגמים מתקדמים ויקרים יותר ועכשיו היא משיקה מצלמת חובבים יקרה ומתקדמת, מבוססת על מנגנון "ללא מראה" ועיצוב רטרו.

ה-GX7 הינה המצלמה השניה בסדרת ה-GX, אחרי ה-GX1. זוהי סדרה המיועדת לחובבי צילום מתקדמים, המחפשים מצלמה קטנה יותר בעיצוב רטרו, אך עם תכונות מתקדמות. גם המחיר אינו זול ועומד על 999 אירו באירופה לגוף בלבד.


Panasonic DMC-GX7
עינית אלקטרונית מפרקית


אחת התכונות הבולטות בדגם GX7 החדש הוא הוספה של עינית אלקטרונית (EVF) בעלת רזולוציה של 2.3 מיליון נקודות במסך. מעט מאוד מצלמות בגודל הזה מגיעות על עינית אלקטרונית גדולה (כמו ה- NEX 6 של סוני למשל), אך גם לעומת הדגמים הקיימים, פנסוניק מציגה תכונה יחודית בדמות אפשרות הטיה של העינית כלפי מעלה – בדיוק כפי שמתאפשר במצלמות וידאו מקצועיות.


Panasonic DMC-GX7 EVF
מפרט ה- GX7 כולל חיישן חדש (בפורמט מיקרו 4/3) Live MOS ברזולוציית 16 מגה פיקסל, לדברי החברה, היא שיפרה ב-10% את רווית הצבע ושיפרה גם את כמות האור שמגיעה לחיישן עם יחס אות לרעש טוב יותר ב-25%. יש גם אפשרות לשליטה על עקומת האיזורים הבהירים והכהים בתמונה, מהירות סגר מקסימלית של 1/8000 וסנכרון פלאש של עד 1/320 עם ערך ISO מקסימלי של 25,600. מנגנון המיקוד האוטומטי מתקשר עם העדשה במהירות של 240 פריימים לשניה לשיפור התגובות ויש גם מצב למיקוד לילה עם רגישות לאור בערך של עד -4EV.


גוף המצלמה עשוי מגנזיום והוא כולל גריפ מוגדל לשיפור האחיזה. ישנן שתי גלגלות שליטה – אחת אחורית ואחת קדמית המקיפה את לחצן המיקוד. המסך האחורי הינו בגודל 3" וניתן להטות אותו באופן אנכי. כמו בשאר דגמי החברה החדשים, גם ה-GX7 כוללת קישוריות WiFi מובנית וגם קישור בנגיעת מכשירים בעזרת NFC.


מנגנון יצוב רעידות על החיישן


פנסוניק הטמיעה ב-GX7 תכונה שתבורך ע"י צלמים רבים: מנגנון יצוב רעידות פנימי – על החיישן והוא מקביל ביכולת שלו למנגנון MEGA OIS שמוכר מעדשות החברה. בעזרת מנגנון זה, מקבלים יצוב רעידות בשני צירים בחיבור כל עדשה – גם כאלו שאינן כוללות יצוב רעידות משלהן. זוהי תכונה שנדיר למצוא אותה במצלמות, עד עתה, מצלמות אולימפוס בפורמט מיקרו 4/3 כללו אותה (במנגנון משוכלל יותר המאזן על פני חמישה צירים) ולכן, החברה לא כללה יצוב רעידות בעדשות שלה. עתה, גם משתמשי פנסוניק, יוכלו לחבר עדשות אולימפוס ולהינות מייצוב מובנה.


Panasonic DMC-GX7
מצב שקט לגמרי

ה-GX7 כוללת תריס מכני, אולם לרשות הצלם עומד מצב צילום שקט לגמרי, בו עוברת המצלמה לצילום עם תריס אלקטרוני וכל צלילי המצלמה מושתקים. המצב הזה יכול לבוא לעזר בעת צילום במקומות קדושים, הצגות וכו' כאשר יש צורך בשימרה על שקט מוחלט. במצב זה, ערך ה-ISO המקסימלי הוא 3200.

וידאו 1080p
ה-GX7 מאפשרת לצלם וידאו בקצב מקסימלי של 1080/50p בפורמטי קבצים של AVCHD / MP4 וקצב נתונים מקסימלי של 28mbps, אך היא אינה כוללת כניסת מיקרופון חיצוני.

Panasonic DMC-GX7

עדשת 42.5 מ"מ F1.2

במקביל, הכריזה פנסוניק על עדשת פריים חדשה, Leica DG Nocticron, עם הצמצם הגדול ביותר שקיים עבור פורמט המיקרו 4/3 - מה שהופך אותה למתאימה מאוד לצילומי באור חלש. בתרגום למונחי פורמט 35 מ"מ, מדובר באורך מוקד אפקטיבי של 85 מ"מ. העדשה, כוללת גם מנגנון יצוב רעידות מובנה. פנסוניק לא חשפה עדיין את מחיר העדשה או מועד תחילת מכירתה.

Leica DG Nocticron 42.5 mm F1.2

מעבר לתגובות בפורום