מסך סוני 32” במבחן KDL-32R423

ליאור קורן
18-07-2013 14:28

טלוויזית ה- LED LCD החדשה של סוני בקטגוריית ה- 32" מציגה איכות תמונה טובה מאוד, נגן מדיה פנימי, תמיכה בעברית בתפריטים וגם בהצגת כתוביות בניגון קבצי וידאו מכונן קשיח. והמחיר? קצת יותר מ- 2,000 ש"ח. ביקורת טלוויזיה.

קטגוריית הטלוויזיות בגודל 32” מהווה את הלחם והחמאה של התחום, עם דגמי מסכים רבים שנמכרים במחירים נמוכים יחסית. קטגוריה זו שופעת באופן יחסי גם במותגי מדבקה – מסכים שמגיעים ממפעלים סיניים ומקבלים שמות שהומצאו במשרדי היבואן הישראלי.

בשנים האחרונות, גם המותגים המובילים בתחום, החלו להשיק דגמים זולים מבעבר, במחיר שמתקרב לזה של מותג מדבקה. המסך הנסקר בכתבה, מגיע מסדרת הכניסה R423 של סוני.

מסך סוני 32” במבחן KDL-32R423
מסך ענייני


במבט ראשון, המסך מעוצב באופן ענייני ונעים לעין, עם מסגרת שחורה ("פיאנו") דקה, עם מעמד כסוף, או לחילופין, אפשרות התקנה על הקיר. מבט לאחור, מגלה את מערך החיבורים של ה- R423, עם כמות מקובלת של שתי כניסות HDMI, חיבור וידאו קומפוננט ובאופן נדיר למדי, גם כניסת סקארט (“21 פינים") שתבוא לעזר עבור בעלי ממירים ישנים של הוט או יס. בנוסף, יש כניסת אנטנה עבור שידורי עידן+, יציאת אודיו דיגיטלית, אוזניות ולבסוף, גם שקע USB. גב המסך הופך לעבה יותר בחלקו התחתון - שם ממוקם זוג הרמקולים.


השלט הרחוק קטן מעט מהרגיל והוא כולל שקע בגבו עבור האצבע, כך שהאחיזה בו נוחה למדי, רוב הלחצנים שחורים והתפעול מתבצע בתבנית המוכרת.


מסך סוני 32” במבחן KDL-32R423
איכות תמונה


ביחס למסך בקטגוריית כניסה, תפריט כיול התמונה של הסוני מאפשר לשלוט על מגוון רחב של פרמטרים. את עוצמת מנגנון תאורת ה-LED העדפתי להחליש מעט ביחס לברירת המחדל, מומלץ לבחור בערכים 3-4 בכדי לקבל שחור טוב יותר בתמונה. בתפריט ההגדרות המתקדם, ניתן לשלוט על ערכי הגאמא עבור שליטה בפרטים של חלקי התמונה הכהים, בעוד ה- Live Colour יוסיף חיים לצבעים בתמונה, אני העדפתי אותו במצב כבוי בכדי לקבל מראה טבעי, אבל אם אתם אוהבים את הצבעים שלכם עזים, בחרו במצב Low או Medium. הפאנל הקדמי של המסך נוטה לצד המבריק, אבל לא מבריק לגמרי, כך שישנה התמודדות נאותה עם השתקפויות. 


כמסך 32" בסיסי יחסית, איכות התמונה טובה מאוד, הצבעים בתמונה של הסוני מוצלחים ואינם זרחניים או מלאכותיים מדי למראה – בסרט 7 נשמות, משקף המסך נאמנה את הלך הרוח בסצינות, למשל, בעת הביקור בבית החולים, הצבעים הופכים לאופיינים למקום - בגוון קר, אך גווני העור של השחקנים נשארים בצבע הנכון.

7 נשמות
פניה של הזמרת שר בסרט מוכת ירח מוצגים בגוונים חמים ונעימים לעין, עם שפתיים אדומות כדם ושיער שחור.

מוכת ירח
כאשר מחברים לטלוויזיה מקור וידאו איכותי, ה- R423 יודע לשקף זאת, לדוגמה, הצבעים בסרט "קוואנטום של נחמה" חמים וקולנועיים לעין.

קוואנטום של נחמה

את סצינת הפתיחה בסרט ממזרים חסרי כבוד, מציגה הסוני עם צבעים חיים של ירוק, צהוב וגם כאן עם מראה קולנועי הולם. סוני הטמיעה במסך זה גם מנגנון Motionflow 100Hz, הוא מחליק את התנועה באופן עדין, ללא הצגת הפרעות בולטות לעין.

ממזרים חסרי כבוד

בסעיף הצבע השחור – לא ציפינו ליכולת הצגת שחור מוחלט במסך בקטגוריית מחיר זו והתוצר בפועל טוב באופן יחסי לקטגוריה. מסכים יקרים יותר, מסוגלים להציג עוד פרטים בחלקי התמונה הכהים. רזולוציית התמונה בטלוויזיה היא 1366x768 שהיא מתאימה בהחלט לצפיה בשידורים ממרחק 2-3 מטרים, אך אם תרצו להשתמש בטלוויזיה כמוניטור למחשב, אולי תעדיפו מסך ברזולוציית Full HD.

טיונר עידן+
בשידורים רגילים (כמו ערוץ 2 או 10), איכות התמונה נאותה בהחלט ביחס לשידור המקורי, כאשר ה- R423 מציעה מנגנון מתיחת התמונה משידור של 4:3 אל מסך רחב 16:9. לצורך זה, יש לבחור במצב Wide Zoom אשר מבצע מתיחה חכמה ולא ליניארית.
ה-R423 מגיעה עם טיונר DVBT2 פנימי, אם תחברו אנטנה חיצונית לשקע המתאים במסך, תוכלו לקלוט את ערוצי החינם של פרוייקט עידן פלוס, עם איכות תמונה משופרת וללא עלות נוספת, עם תמיכה בהצגת לוח שידורים בעברית.

זויות הצפיה: במבט מהצד, הצבעים מחווירים במקצת וגם במבט מזוית עליונה מדי, יציג תופעה דומה.

הרמקולים של הטלוויזיה הפתיעו הן באיכות הקול שלהם במוזיקה וגם באפקט סטריאו משכנע בסרטים עם עוצמת צליל שהצליחה למלא חדר גדול
יחסית.


ניגון מדיה דרך USB


הסוני הקטנה כוללת שקע USB עבור חיבור התקני זיכרון חיצוניים. כאשר מחברים דיסק קשיח חיצוני לטלוויזיה, מופיעה תמונת התיקיות שלו על המסך, הממשק פשוט ביותר, עם תצוגת אייקונים בסיסית ואפשרות לסנן את תצוגת הקבצים על פי סוג המדיה – וידאו, תמונות או מוזיקה. השנה, הוסיפה סוני לראשונה במסכים שלה תמיכה בניגון קבצי וידאו מסוג MKV, בנוסף לשאר הפורמטים המקובלים. דגמי 2013, מציגים גם תמיכה בהצגת כתוביות SRT בעברית, לשם כך, בזמן ניגון הוידאו, לחצו על הלחצן הירוק בשלט והעבירו בין הקידודים המוצעים, עד שתגיעו אל UTF-8 או CP1255. העברית מוצגת כהלכה מבחינת אותיות ומילים, אם כי סימני הפיסוק מוצגים כשהם צמודים לימין ולא לשמאל כנדרש וגם סדר הספרות מתהפך. בזמן ניגון הסרט, ניתן להריץ אותו קדימה או לאחור במגוון מהירויות. מתוך ניגון של 15 קבצי MKV, אחד לא התנגן בהצלחה ואילו השאר נוגנו בין אם היה מדובר בפסקול אודיו מסוג דולבי דיגיטל או DTS.


מסך סוני 32” במבחן KDL-32R423
מלבד MKV, הנגן הפנימי במסך תומך בהצגת קבצי AVCHD, AVI, MP4 ואפילו חלק מקבצי מקור של סרטי בלוריי, כך שבסעיף התמיכה במולטימדיה, סוני ביצעה שיפור מורגש לעומת דגמי השנים הקודמות.
בנוסף, בטלוויזיה יש אפשרות להצגת שומר מסך - “מסגרת תמונות" אשר מראה תמונות מתחלפות, מוזיקה ולוח שנה, ניתן להגדיר אותו להציג תמונות או לנגן מוזיקה מהדיסק החיצוני המחובר.

ה-R423 תומכת גם בחיבור MHL – עם כבל מתאים שמתחבר לסמארטפון, כך שניתן להציג שיקוף מסך והצגת תכנים מהטלפון על גבי הטלוויזיה.

מסך סוני 32” במבחן KDL-32R423
סיכום


סוני הטמיעה במסך ה- R423 סט נאה של תכונות, בשילוב איכות תמונה טובה מאוד ביחס לקטגוריה. לא מצאנו כאן הפתעות שליליות קיצוניות והשיפור שהציגה סוני בנגן המדיה הפנימי בתוספת ממשק עברי מלא מוסיף לאטרקטיביות. יש עדיין פער מחיר מול המותגים הזולים, אבל מנגד יש אחריות באורך 3 שנים של היבואנית הרשמית ישפאר, כך שגם זה שווה כך וכך שקלים בחישוב הכולל.


מחיר: 2,190 ש"ח

אחריות: שלוש שנים של ישפאר

בעד: איכות תמונה טובה, אפשרויות כיול תמונה נרחבות יחסית, רמקולים חזקים, נגן מדיה פנימי (USB) עם תמיכה בכתוביות עברית, ממשק עברית, מקלט עידן+

נגד: זוית צפיה מעט צרה

מסך סוני KDL-32R423
גודל: 32"

רזולוציה: 1366x768
סוג פאנל: LCD LED
מנגנון החלקת תנועה: 100Hz

מעבר לתגובות בפורום