סקר: העם לא אוהב תלת מימד

ליאור קורן
14-07-2013 10:12

בסקר שנערך בארצות הברית בקרב חובבי אודיו וגם קולנוע ביתי, ענו רוב המשתתפים: "תלת מימד אינו מעניין אותנו", כאשר רק אחוז קטן מהם נוהג לצפות בתכני 3D.

בסקר שערך אחד המגזינים החשובים בארה"ב – Hometheater.com, עולה כי גם בקרב קבוצת חובבי אודיו וקולנוע ביתי, תלת המימד לא "תפס" באחוזים ניכרים. טכנולוגיית תלת המימד הוטמעה בטלוויזיות הביתיות לפני מספר שנים והיוותה למשך פרק זמן מסוים את תקוותה של התעשייה, אך מסתבר כי הקהל הרחב לא התלהב מהכורח להשתמש במשקפיים יעודיים ולכן, תלת מימד הפך להיות עוד שורה במפרט הטכני של המסך.

מתוך הנשאלים בסקר, כ- 61% ענו כי תלת מימד לא ממש מעניין אותם. מתוך קהילת חובבי קולנוע ביתי, ענו 13% כי הם אוהבים 3D ו-20% אמרו כי מדי פעם יוצא להם לצפות בתוכנית 3D. מתוך הסקר עולה כי בקרב חובבי הטכנולוגיה ("מאמצים מוקדמים") המשקפיים לא מהווים נטל מיוחד.

הצורך במשקפיים
משקפי תלת מימדכאמור, תלת מימד הפך לסטנדרט בקרב טלוויזיות מסדרות ביניים ומעלה, אלו הן כמובן טלוויזיות דו מימד קודם כל, עם אפשרות להציג תכני 3D בעזרת שימוש במשקפיים תואמים. מתוצאות הסקר, נראה כי בקרב חובבי הז'אנר, ישנו מספר גדול יותר של דגמי טלוויזיות בעלי משקפיים אקטיביים (הפועלים על סוללה) אשר מאפשרים להציג תכני תלת מימד ברזולוציית 1080p, זאת לעומת משקפיים פאסיביים אשר נוחים יותר לשימוש (אינם דורשים סוללה), אך במחיר ויתור על רזולוציה מסוימת במצב זה.

המגמה הזו, של חוסר שימוש בטכנולוגיה, גורמת לכך שגופי שידור כמו ISPN למשל, מצהירים על הורדה מהאוויר של ערוצי תלת מימד, גם יצרניות המסכים כמעט ולא מתייחסות כבר לענין במועד הכרזות של מוצרים חדשים. נראה כי תחייה של תלת המימד תוכל להגיע רק כאשר תגיע טכנולוגיה "המונית" שלא תדרוש שימוש במשקפיים יעודיים, אולם, נכון להיום, יש רק טלוויזיה מסחרית אחת (של טושיבה) שעונה על הדרישה, אולם זהו דגם יקר במיוחד (מחיר עשרות אלפי שקלים). עד שהמחיר ירד לרמה עממית, יחלפו מספר שנים.

מעבר לתגובות בפורום