טלוויזיית ה- OLED הקעורה של LG תמכר בישראל עוד השנה

dtown
07-07-2013 12:53

LG מודיעה כי תחל למכור טלוויזיה מבוססת OLED עם פאנל קעור בגודל 55" ועובי 4.3 מ"מ ברבעון האחרון של שנת 2013.


LG החלה לפני מספר חודשים בקוריאה בשיווק הטלוויזיה הראשונה מסוגה. על פי הצהרת החברה, טלוויזיית ה-OLED הקעורה  מאפשרת חוויית צפייה דמוית "IMAX" בבית.  במסך קעור, כל נקודות משטח המסך נמצאות במרחק שווה מעיני הצופה, כך שנמנעת בעיה של עיוות חזותי ואובדן פרטים בקצוות המסך. דגם הטלוויזיה של LG עם המסך הקעור בטכנולוגיית OLED, מגיע בעובי של 4.3 מ"מ (0.17 אינץ') ומשקל של 17 ק"ג.

חברת LG Electronics הודיעה שטלוויזיית ה-OLED בעלת המסך הקעור קיבלה אישור משלושה גופי הסמכה נפרדים –  Intertek, הנציבות האירופית ו- EPEAT והוכרה כמוצר חסכוני באנרגיה. גוף הטלוויזיה בנוי מחומר פלסטי המחוזק בסיבי פחמן ולטענת LG הטלוויזיה מקטינה את השימוש באנרגיה בשיעור של כ 67% בהשוואה לטלוויזיות קונבנציונליות עם מסך שטוח.

LG השיקה בישראל טלוויזיית OLED שהינה הראשונה להמכר בשוק המקומי, בגודל 55" ומחיר 55,000 ₪. הטלוויזיה הקעורה תהיה מסך ה- OLED השני שימכר כאן.

טלוויזיות LG OLED קעורה

OLED - הדור הבא

דור ה- OLED מציג יתרונות ביחס לשתי הטכנולוגיות העכשוויות ( LCD LED ופלזמות) המשמשות כיום בייצור טלוויזיות. הפיקסלים בטכנולוגיית "אולד" עשויים חומרים אורגניים זוהרים Organic LED, מה שמקנה לתמונה אופי שונה ומאוד מובחן ביחס לטלוויזיות אחרות. מול ה- LCD, יש יתרון בסיסי לטכנולוגיית ה- OLED והוא נעוץ בעובדה שהיא אינה דורשת מקור אור שהינו חיצוני לפיקסלים עבור הצגת התמונה. ב- OLED, תאי הפיקסלים מאירים בעצמם, כך שרמת השחור הנקודתי טובה פי כמה וכמה (ב- LED LCD לא ניתן לקבל שחור מוחלט ברמה של פיקסל בודד), בנוסף, מסכי ה- OLED הינם דקים יותר באופן משמעותי, כ- 4 מ”מ במסך של LG.


מסכי LCD, לעומת ה-OLED, מכילים מנורות פלורוסנט בגב המסך והן פולטות חום ובזבזניות אנרגיה באופן יחסי, (במסכי LED מחליפות את הפלורוסנט נורות לד קטנות). פלזמה, לעומת זאת, פועלת גם היא על עיקרון דומה ל-OLED עם פיקסלים אשר מאירים בעצמם – ללא צורך בהזדקקות לתאורה חיצונית, אך ה- OLED, לעומתה, דק הרבה יותר ורגיש הרבה פחות להשתקפויות תוך שהוא מסוגל להגיע לרמות הארה מרשימות עם צריכת אנרגיה חסכונית בהרבה.

מעבר לתגובות בפורום