סוני משיקה גרסה משופרת למצלמה הקומפקטית – RX100 II

ליאור קורן
27-06-2013 09:17

סוני DSC-RX100 II היא גרסה משופרת למצלמה אותה בחנו, עם חיישן חדש, מסך ניתן להטיה ומתאם Hot Shoe לחיבור אביזרים, במקביל, הציגה החברה את RX1r ללא פילטר AA.

ה- RX100 של סוני, קיבלה חוות דעת חיובית מאוד בסקירה של אלי כרמי, זאת בזכות הגוף הקטן ואיכות התמונה הגדולה. עתה, משיקה סוני דגם חדש המציג מספר שיפורים, אשר ימכר במקביל ל- RX100 המקורית.

RX100 דור 2

סוני הטמיעה שיפורים רבים בדגם RX100 II, חיישן המצלמה, למשל, הוחלף באחד חדש מדגם Exmor-R BSI CMOS. זהו עדיין חיישן בגודל 1" ורזולוציית 20 מגה פיקסל, אבל, כעת, סוני טוענת כי הרגישות שלו לאור שופרה ב-40%, מה שאמור להציג איכות טובה יותר בצילומים ב- ISO גבוה וגם לשפר את מהירות המיקוד בתנאים הללו.


המסך האחורי (בגודל 3"), ניתן כעת להטיה מעלה מטה (מה שמוסיף עוד 2 מ"מ לעובי גוף המצלמה) ובחלק העליון, התווסף מתאם Hot Shoe "רב תכליתי" אליו ניתן לחבר פלאש חיצוני, עינית אלקטרונית או מיקרופון חיצוני יעודי. שקע חדש נוסף, מאפשר לחבר שלט רחוק חוטי וסוני אף מאפשרת מעתה להצמיד פילטרים חיצוניים לעדשה בעזרת שדה מגנטי. השליטה החשמלית על הזום, קיבלה מצב חדש של עבודה במדרגות, מה שמאפשר לשלוט על מוקד העדשה בצורה מהירה יותר. מלבד זאת, העדשה, שומרת על מאפייניה הקודמים, עם טווח זום של 28-94 מ"מ וצמצם F1.8-F4.9.

SONY DSC-RX100 II
לגוף הקטן, הוכנס רכיב אלחוטי של WiFi אשר תומך גם בצימוד מכשירים במגע – NFC, שקע המיני HDMI עבר למיקום נוח יותר בצד המצלמה (ולא בתחתית כמו מקודם), בסעיף הוידאו, הוכנסה האפשרות לצלם קבצי 1080p בקצב של 24p, זאת במקביל ל- 25p / 50p.

השיפורים הללו אינם מגיעים בחינם, וסוני מבקשת בארה"ב על ה- RX100 M2 תוספת מחיר של 100$ מול ה- RX100 הרגילה.

SONY DSC-RX100 II
RX1r – גרסה חדש ללא פילטר AA

RX1 של סוני הפתיעה את העולם כאשר הציגה מצלמה קומפקטית, עם חיישן בגודל מלא – Full Frame. בהתאם לרוח האופנתית, משיקה עכשיו סוני גרסה זהה כמעט לחלוטין של המצלמה המקורית, אך ללא פילטר ה- Anti aliasing אשר אמורה להציגה תמונות מעט חדות יותר בהשוואה לדגם המקורי, אבל עם רגישות יותר גבוהה לתופעת ה- moiré. סוני מצהירה כי עיבוד ה- JPEG  במצלמה, אמור להתמודד עם זה באופן יעיל.

החיישן הינו אותו חיישן Full frame CMOS 24mp וגם שאר המכלולים נראים זהים, עם עדשת Zeiss 35mm F2.0. המחיר בארה"ב עומד על 2,800$.

SONY DSC RX1R

מעבר לתגובות בפורום