JVC מציגה: כך לא בונים מצלמת 4K

dtown
17-06-2013 13:42

מצלמת הוידאו 4K החדשה של JVC - JY-HMQ30 מצריכה את הצלם להשתמש בארבעה כרטיסי זיכרון, ארבעה כבלי HDMI וחיבור בתוכנה של ארבעה קבצי 1080p.

המעבר לצילום ברזולוציית 4K הוא לא ענין פשוט, אבל גם כאן, כך מסתבר, יש כמה דרכים כיצד לעשות זאת ו- JVC בחרה בדרך מורכבת במיוחד.

המצלמות החדשות של יצרנים אחרים מצלמות קובץ 4K מקורי היישר אל תוך כונן SSD  פנימי או התקן הקלטה חיצוני, אולם, ה- JY-HMQ30 של JVC יוצרת ארבעה קבצים נפרדים של 1080p ומקליטה אותם על ארבעה כרטיסי זיכרון מסוג SD. דבר זה מחייב את הצלם לחבר אותם אח"כ בתוכנת עריכה בכדי לקבל וידאו ברזולוציית 4K. הקובץ הסופי מציג רוחב פס נתונים של 144Mbps וקצב מקסימלי של 60fps.

ואם תרצו לחבר את המצלמה ישירות אל מסך 4K בכדי לצפות בוידאו שצילמתם, תצטרכו לחבר לא פחות מארבעה כבלי מיני HDMI, מה שמצריך גם מוניטור תואם.
המצלמה מגיעה עם תושבת עבור עדשות ניקון (F-Mount), מה שמאפשר לשלוט באופן אלקטרוני על שינוי גודל צמצם (לעדשות תומכות), אבל ללא יכולת לבצע מיקוד אוטומטי, אלא ידני בלבד. בנוסף, גודל חיישן המצלמה איננו סטנדרטי ועומד על 1.25", מה שגורם לערך קרופ גדול ומקשה על מציאת עדשה לצילום בזוית רחבה.
המחיר למצלמה זו עומד על 18,000$.

מעבר לתגובות בפורום