פנסוניק GH3 במבחן – ";וגר סטילס עם וידאו";

ליאור קורן
15-06-2013 20:00

פנסוניק DMC-GH3 - מצלמת הדגל של החברה בקטגוריית ה-"ללא מראה" מציגה יכולות מתקדמות במיוחד של צילום וידאו, עם רזולוציית 1080/50p, מסך OLED מפרקי ואפשרויות רבות, זאת לצד צילום סטילס, בדקנו אותה. ביקורת מצלמה.

 

וידאו ללא מראה

עולם הצילום השתנה בשנים האחרונות, עם כניסתו של הוידאו אל מצלמות ה-DSLR והולדתה של קטגוריית מצלמות "ללא מראה". אולם, ברוב המוחלט של המצלמות, יכולות הוידאו רחוקות מלהיות מושלמות, בין אם מדובר באיכות תמונה רכה מדי, חוסר באפשרויות שליטה, בעיות Moire (קשתות צבעוניות שמופיעות בצילום מרקמים צפופים) וגם ביצוע ירוד של מיקוד אוטומטי בוידאו - איטי או חסר לגמרי. פנסוניק, במצלמת הדגל שלה GH3 בקטגוריית ה- Mirrorles, שמה דגש מיוחד על נושא זה ומייעדת אותה לשמש ככלי עבודה או כמצלמה לחובבים "מתקדמים".

המצלמה הקודמת בסדרה, ה-GH2 הגיעה לעולם באופן צנוע למדי, אך במהרה התגלתה כ"חיית וידאו" מפתיעה. לאחר שקושחת המצלמה נפרצה ע"י המשתמשים, פותחה תוכנת הפעלה אלטרנטיבית שכללה תכונות חדשות רבות – ביניהן הכפלת רוחב פס הנתונים של קבצי הוידאו פי כמה מהמקור, מה שהפך את ה-GH2 לסוג של מצלמת קאלט עבור צלמי וידאו וקולנוע חובבים כמקצוענים.


פנסוניק, בראותה את השינוי הגדול שחל אצל הלקוחות בעקבות הקושחה האלטרנטיבית, החליטה להטמיע תכונות ממנה בדגם הבא, ה-GH3 והעניקה לה סממנים נוספים מעולם המצלמות המקצועי, כמו גוף עמיד, לחצני הפעלה ישירה רבים ושלדה חזקה.


פנסוניק DMC - GH3 ביקורת מצלמה
צמחה בגודל

ביחס לקודמתה, ה- GH2, מימדי ה- GH3 צמחו לכל הכיוונים והיא הפכה להיות בעלת גוף שנחשב לגדול בקטגוריית ה-"ללא מראה", אבל ביחס לעולם ה- DSLR, זה עדיין מקביל למצלמת רפלקס קטנה יחסית כמו ה- D5200 של ניקון. השינוי במראה המצלמה משמעו הוא שפנסוניק מכוונת את הדגם החדש לכיוון עולם החובבים / חצי מקצוענים או צלמים מקצוענים, הצמיחה במימדים, הביאה עמה יכולת אחיזה נוחה מאוד של המצלמה, עם גריפ בולט יותר מבעבר בצד ימין.

גוף המצלמה עשוי פלסטיק, קשיח בחלק מהאזורים ורך יותר באזור האחיזה (גריפ) ומתחתיו, מסתתרת שלדת מגנזיום והבטחה לעמידות בפני פגעי מזג אויר כמו אבק ורטיבות – זאת בתנאי שאתם משתמשים גם בעדשה שמוגדרת גם היא כעמידה (כמו ה- 12-35 או 35-100 מ"מ F2.8 של פנסוניק).

שפע לחצנים
ה-GH3 מגיעה עם שפע של לחצנים עם אפשרות לתכנת לא פחות מחמישה עבור תפעול הפונקציה המבוקשת על ידכם, זאת בנוסף לעוד שני לחצנים וירטואליים על מסך המגע. בחלק העליון, ישנם שלושה לחצני קיצור לפונקציות נפוצות כמו שינוי ISO, פיצוי חשיפה ואיזון לובן, יש חוגה יעודית למעבר בין מצבי צילום (תמונה בודדת, צילום רציף, טיימר וברקטינג) ואת החוגה המוכרת למעבר בין מצב אוטומטי למצבים ידניים, אפקטים ועוד. בנוסף, ישנן שלוש גלגלות, אחת מקדימה – ליד לחצן המיקוד ושתיים מאחור – כאשר אחת מהן משמש גם כלחצן ארבע כיווני. כתוצאה מכך, המצלמה ניתנת להתאמה אישית במידה גבוהה יחסית בהתאם להרגלי השימוש של הצלם והטענה היחידה שלי מופנית כלפי חלק מהלחצנים שהינם מעט קטנים ושקועים מדי בגוף. גם מנגנון הפלאש הפנימי מעט נוקשה להפעלה והוא יוצא החוצה בקפיצה אגרסיבית מדי.


Panasonic DMC-GH3 Review
מסך OLED ועינית אלקטרונית


מצלמה זו כוללת לא פחות משני מסכי AMOLED, המסך האחורי (בגודל 3" ורזולוציית 614,000 נקודות) הינו מסוג מפרקי מלא, ניתן להטות את המסך על צירו ולסובב אותו 180 מעלות עבור צילום עצמי למשל. זהו מסך מגע, אפשרות המגע משמשת לצורך ניווט בתפריטים, דפדוף בין תמונות ובזמן הצילום, ניתן לבחור בנגיעה את נקודת הפוקוס הרצויה בתמונה ע"י מגע במסך. המסך האחורי חד וברור, אבל בצפיה מזוית גדולה מדי מהצד מציגה גורמת לשינוי בגוון התמונה. ניתן לכוון את אופי התמונה, עם שינוי פרמטרים כמו בהירות, ניגודיות, גוון צבע ועוד. מסך ה- OLED השני, נמצא בתוך העינית האלקטרונית (EVF), אותה עינית מציגה תמונה ברזולוציית 1.74 מליון פיקסלים ומכסה 100% מהתמונה, היא בהחלט שופרה לעומת הדורות הקודמים שהתבססו על עינית LCD, הן מבחינת חדות, צבעים (עם שחור הרבה יותר אמין בתמונה) וכאשר תנאי התאורה ירודים היא גם סובלת פחות מגרעיניות והבהוב בחושך. מסך העינית האלקטרונית תוכנן כנראה במחשבה על וידאו ולכן היא מציגה תמונה ביחס של 16:9 וחותכת את השוליים כאשר מצלמים סטילס ביחס של 4:3 למשל. להבדיל מעיניות אופטיות של מצלמות DSLR אשר מוחשכות ומפסיקות לפעול בעת צילום וידאו, זו מאפשרת להשתמש בה גם במצב זה והיא באה לידי עזר במיוחד כאשר ישנה שמש חזקה בחוץ שמפריעה לצפות במסך האחורי הרגיל. העינית כוללת גם חיישן קרבה אשר מפעיל אותה כאשר הצלם מקרב את עינו אליה ומכבה את המסך האחורי הגדול – למען הארכת חיי הסוללה. מרכיב משקפיים כמוני, נאלץ. להצמיד את העין קרוב לעינית, אחרת קשה לראות את השוליים בתמונה.


Panasonic DMC-GH3 Review
שלל חיבורים

מצלמת הפנסוניק מציעה, לצד יציאת מיני HDMI ומיקרו USB המוכרות גם כניסה למיקרופון חיצוני (עם שליטה מלאה על רגישות ההקלטה) ויציאה לאוזניות – פונקציה חשובה עבור צלמי וידאו בשטח שרוצים לוודא בזמן אמת את איכות האודיו. בנוסף, ישנו חיבור לשלט רחוק ועבור צלמי סטודיו, יש גם חיבור PC SYNC לפלאשים.

תפעול


ה-GH3 מרגישה זריזה מאוד בתגובות שלה, הן בנכונות המיידית שלה לעבודה לאחר הפעלה, זריזות התגובות במעבר תפריטים, מערכת המיקוד המהירה והסריקה המהירה של תצוגת המסך – אין כאן השהיה מורגשת בין מה שקורה מול המצלמה לבין מה שרואים בזמן אמת על המסך (Live View)  להבדיל ממצלמות מדורות קודמים.

תפריטי המצלמה, כוללים אפשרויות רבות מאוד של שינוי פרמטרים, תפריט הסטילס, למשל, כולל שישה מסכי תפריטים. אם אתם לא צריכים לשנות הגדרות מתקדמות במיוחד, אז לרשותכם עומד לחצן Q.MENU שמציג על המסך את הפרמטרים העיקריים, כמו גדלי ואיכות קבצים, פרופילי צבע, פיצוי חשיפה ועוד. כדאי לדעת כי כל מה שמופיע על המסך האחורי, משוכפל ומוצג גם על העינית האלקטרונית, כך שניתן לשנות פרמטרים תוך כדי שהעין שלכם צמודה עדיין אליה. המסך מציג גם היסטוגרמה בזמן אמת, מד ישור אופק ורשת ("גריד") לפי רצון המשתמש.

שימוש בתריס אלקטרוני

ה- GH3 כוללת אפשרות בחירה בין תריס מכני לבין תריס אלקטרוני. הבחירה בתריס אלקטרוני מתאימה מאוד לסביבה בה צריך לשמור על שקט (מקומות קדושים לדוגמה) או בעת צילום Time Lapse עם מאות ואלפי תמונות ברצף – מה שעוזר לשמור על חיי התריס המכני. צילום עם תריס אלקטרוני מתאים במיוחד למצבים בהם לא צריך לעקוב באופן דינמי אחר נשוא הצילום, משום שתופעת ה- Rolling Shutter מתגברת במצב זה ותמונות במצב תנועה יציגו עיוות מסויים.

פנסוניק DMC - GH3 ביקורת מצלמה Samyang fisheye
צילום סטילס


החיישן שמגיע בתוך ה- GH3 מציג יחס קרופ X2, מה שאומר שהוא קטן יותר מאשר זה הקיים במצלמות "קרופ" של ניקון, קנון וסוני, אך גדול בהרבה מאשר  חיישן של מצלמה קומפקטית ממוצעת. החיישן מגיע עם יחס תמונה טבעי של 4:3 (ברזולוציה של 16 מגה פיקסל) אך ניתן לבחור יחסי תמונה אחרים כמו 3:2, 16:9 ו- 1:1. השמועות בעולם, דיברו על כך שפנסוניק שדכה למצלמה חיישן מתוצרת סוני (ענין שלא קיבל אישור רשמי מהחברה) כזה שמצוי אצל המתחרה אולימפוס OMD ואכן השוואות שבוצעו עם קבצי RAW הציגו תוצאות דומות מאוד בין השתיים שזה לכשעצמו סימן טוב כי האולימפוס הפתיעה אותנו מאוד לטובה בסקירה שערכנו לה.


בבדיקה, ה- GH3 מצלמת תמונות חדות (עם עדשת ה- 12-35 מ"מ), היא מפיקה צבעים נעימים לעין, מחבבת מאוד צבעי אדום, ורוד-סגול וגם כחול (נותנת להם הדגש אם כי לא מוגזם) ומשהו באופי הכללי בתמונה בצילומי יום במיוחד, היה דומה במשהו לאופי הצבעים במצלמות ניקון.


פנסוניק GH3 - תמונת דוגמה
איזון הלובן מדוייק בתנאי תאורת יום, בשעות בין הערביים מתקבל גוון כחול / סגול ובערב, כאשר מדובר בתאורת פנים / פלורוסנט ישנה תוספת של גוון צהבהב ירוק לתמונה. הטווח הדינמי שופר גם הוא ביחס לעבר, כאשר מהחלקים הכהים בתמונה, ניתן לחלץ פרטים רבים ללא קבלת תופעות לוואי, בצד השני - עם הקטעים הבהירים צריך להיות זהיר יותר למניעת חשיפת יתר.

בחינת ביצועי ה- ISO של המצלמה, מראה כי ניתן לצלם עד ISO 3200 ללא חשש מיוחד, כאשר הפרטים בתמונה נשמרים בצורה טובה וגם מידע הצבע. במבט בהגדלה של 100% ניתן לראות כי פנסוניק שיפרה את מנגנון הסרת הרעשים ביחס לדגמי העבר, כאשר תבנית הגרעיניות נראית נעימה יותר לעין והחדות הכללית בתמונה נשמרת באופן מוצלח. מעבר לערך ISO זה, מתחילה ירידה בפרטים ועומק הצבע, אבל אם תשכילו להשתמש בפורמט RAW (מה שדרוש לאחר מכן עבודה בתוכנת עריכה) תוכלו לעלות ללא בעיה מיוחדת גם ל- ISO 6400 ואף יותר. למצלמות המתחרות של קנון וניקון, יש עדיין עדיין תבנית רעש דיגיטלי, מצד השני, התמונות שלהם רכות יותר בערכי ISO מקבילים והפנסוניק מצליחה, כאמור, לשמור על חדות טובה.

ה- GH3 מגיעה עם שלל פילטרים אומנותיים, כולל מצב HDR, מיניאטורה, רטרו ועוד וגם אפשרות לצלם סרטון Time Lapse.

תמונה שצולמה בערך של ISO 6400:

Panasonic GH3 ISO 6400 Sample
 
עדשת 12-35 מ"מ


המצלמה נמכרת בכמה תצורות שונות, לסקירה קיבלנו אותה ביחד עם עדשת ה- 12-35 מ"מ עם צמצם מירבי F2.8, מה שמתרגם לטווח של 24-70 מ"מ במונחי חיישן מלא. זו עדשה יקרה יחסית, אבל מהווה פלא קטן, היא שוקלת כשליש ממשקל העדשות המקבילות של ניקון וקנון (305 גרמים מול 900 של ניקון), היא חדה כבר מערך הצמצם המירבי F2.8, ממקדת מהר וכוללת מנגנון יצוב רעידות. הצבעים שלה נוטים מעט לגוון הקריר, הבוקה שלה פחות חלק וקרמי מאשר העדשות המתחרות וגם עומק השדה פחות רדוד בגלל החיישן הקטן יותר במצלמה, אבל הפרש הגודל והמשקל מפצים על כך...


Panasonic DMC-GH3 Review
מערכת המיקוד

מערכת המיקוד במצלמה כוללת חמישה מצבים: 23 איזורים, אזור אחד, מיקוד Pinpoint בו ניתן להתמקד על נקודה מסויימת בתמונה (בעזרת הגדלת האזור במסך הצפיה), זיהוי פרצופים ומנגנון עקיבה דינמי. המערכת של ה- GH3 לא מתביישת ליד שום מצלמת DSLR, מלבד בסעיף של מיקוד דינמי עוקב (אחר עצמים נעים) שעדיין מוצלחת יותר ב- DSLR היקרות. ברוב המקרים, נעילת המיקוד מתרחשת באופן מיידי, עם פספוסים מועטים יחסית. במצב Live View ה- GH3 מהירה מכל מצלמת DSLR אחרת (המצלמות של ניקון וקנון עדיין מתסכלות באיטיות שלהם במצב זה) וכפי שהוזכר קודם, אפשר גם לבחור את נקודות הפוקוס ע"י נגיעה עם האצבע בנקודה המבוקשת על גבי המסך – הן בעת צילום סטילס והן במצב וידאו.

צילום וידאו


ה- GH3 התפרסמה בעיקר בענין יכולות הוידאו שלה. אם אתם מקצוענים בתחום, או רוצים להתנסות בכך, עליכם להעביר את חוגת המצבים אל "M – Video" (M עם אייקון של מצלמת וידאו). כאן, יפתח לכם אזור חדש של אפשרויות. במצב זה, לחיצה על לחצן MENU / SET מעלה תפריטי וידאו יעודיים. ראשית, תוכלו לבחור האם לצלם במצב P (אוטומטי עם שליטה על פיצוי חשיפה ו-ISO), מצבי A / S (עדיפות צמצם או תריס) ומצב ידני לגמרי M. למעשה, המצלמה מאפשרת לכם לשלוט ברמה מירבית על אופי התמונה ואיכותה וניתן לשנות תוך כדי צילום ערכים כמו של ISO, פיצוי חשיפה ועוד. במצב צילום יעודי של הוידאו, ניתן להתחיל לצלם עם לחיצה על לחצן הפוקוס הרגיל, או לחצן אדום יעודי הממוקם בגב המצלמה. אגב, בעת המצאות במצב צילום סטילס כלשהו (אוטומטי, חצי אוטומטי וידני), לחיצה עליו מתחילה צילום וידאו בו המצלמה מחליטה עבורכם על הפרמטרים המתאימים, מה שמתאים לסיטואציית "Snapshot".


ה- GH3 מאפשרת לצלם בשלושה סוגי קבצים שונים: MOV - למקרים בהם נדרשת איכות מקסימלית, בקצב נתונים של 50Mbps בדחיסת IPB או 72Mbps בדחיסת ALL-Intra. לחילופין, אפשר לצלם קבצי MP4 או AVCHD בקצב נתונים של 28Mbps. בכל הפורמטים הללו, מסוגלת ה- GH3 לצלם ברזולוציית 1920X1080 בקצב 50p (50 פריימים לשניה במצב פרוגרסיב) או לחילופין, בקצבי 24p / 25p  או 720p. ניתן לצלם גם וידאו בהילוך איטי או מהיר ברזולוציית 1080p מלאה בקצב 24p והמצלמה עושה זאת בצורה מצויינת – חוסכת עבודה עריכה לאחר מכן. ניתן אף לשלוט על קצב ההילוך האיטי בשלוש רמות – 40% / 48% / 80% וגם את ההילוך המהיר ניתן לכוון ל- 160% / 200% / 300%.


זום דיגיטלי ללא איבוד איכות

"טריק" נוסף בו משתמשת פנסוניק הוא Extra Tele Conversion בו ניתן לקבל זום דיגיטלי ללא איבוד איכות. במצב זה, בעת צילום וידאו, המצלמה משתמשת רק בשטח החיישן הרלוונטי לצילום, קרי שטח של 2 מגה פיקסל מתוך 16 קיימים. וכך, העדשה, "רואה" בפועל חיישן קטן בהרבה – מה שמגדיל את יחס הקרופ ויוצר הגדלה לעין, עד לערך מקסימלי של X4.8 כך שעדשת 35 מ"מ הופכת במצב זה ל- 168 מ"מ, מה שחוסך הבאתה של עדשת זום נוספת. במצב EX Tele, הרעש הדיגיטלי מתגבר בערכי ISO גבוהים ביחס למצב צילום רגיל ולכן הוא מומלץ בעיקר לצילום יום. 

פנסוניק GH3 - סרטון דוגמה
הסרטון צולם בצפון הארץ במגוון מקומות ונופים


איכות וידאו


התמונה של ה- GH3 חדה ומפורטת בוידאו, למעשה, היא חדה מכל מצלמות ה- DSLR כמו ניקון D5200, קנון EOS 6D או "חסרות מראה" המתחרות כגון אולימפוס OMD. זו אינה חדות מלאכותית המתקבלת מחידוד יתר, אלא תמונה מפורטת ללא תופעות לוואי שליליות בולטות. פרופילי הצבע של המצלמה מתפריטי הסטילס פועלים גם בוידאו, עם אפשרות להתאמה אישית של ניגודיות, רוויה, חדות או החלקת רעשים. הטווח הדינמי דומה לזה שגילינו בתחום הסטילס וניתן לחלץ פרטים מחלקים כהים מבלי לחשוף "בוץ" מכוער. בצילום בתנאי חשיכה, בוידאו, להבדיל מסטילס, מומלץ לצלם בערכי ISO נמוכים יותר, למעשה עד ISO 800 התוצאה טובה מאוד, עד 1600 גם בסדר אבל מעל לזה, כבר מופיעה רכות בתמונה שנובעת מהחלקת הרעשים וגם גרעיניות מסויימת. בנוסף, נתקלנו בכמה פעמים בהופעת Moire (קשת שמופיעה כאשר יש בתמונה מרקם צפוף), היא רחוקה מלהפריע כמו שקורה ב- EOS 6D אבל גם לא נעלמת כמעט לחלוטין מהעין כמו ב- D5200. עבור המקצוענים, הכניסה פנסוניק מספר תכונות כמו הוספת חותמת זמן בקבצים למטרת עריכה.


בפועל, איכות התמונה בצירוף אפשרויות השליטה המתקדמות וחסרות התקדים בקטגוריה, מאפשרות להגיע לתוצר סופי מרשים, באיכות שידור. בנוסף, זו אחת המצלמות הבודדות ואולי אף המובילה בסעיף המיקוד האוטומטי. להבדיל ממנגנון המיקוד האוטומטי בוידאו המתסכל שקיים כיום במצלמות של ניקון וקנון (איטי), זה של פנסוניק אכן עובד (לפחות עם עדשות מקוריות של החברה) בצורה מהירה ומדוייקת יחסית. צלמים מקצוענים בתעשיית הקולנוע, יבחרו לעבוד עדיין במצב מיקוד ידני – בכדי לקבל את הפוקוס בדיוק מקסימלי על הנקודה בה בוחר הבימאי להתמקד ואכן ניתן לעבור לעבוד במצב זה גם ב- GH3. בעת ביצוע מיקוד ידני, השטח עליו מתמקדים מוגדל בתצוגת המסך והעינית ומקל על התהליך, אך נפקדת מהתפריט האפשרות של Focus Peaking (שצובעת את האזור המפוקס בצבע ספציפי) ואנו מקווים כי יכולת זו תגיע בעדכון קושחה עתידי.


Time Lapse – סרטון מציאות מואצת
טכניקה נוספת אותה ניתן לנצל לטובת צילום סרטון Time Lapse מבוססת על חיבור של המון תמונות סטילס וקבלת אפקט של מציאות מואצת. ניתן לבצע את הצילום באופן אוטומטי, ללא הצורך בשימוש בשלטים רחוקים יעודיים. מגדירים בתפריט המתאים את כמות התמונות המבוקשת ואת הפרש הזמן בין צילום לצילום, לוחצים על Start והמצלמה עושה את השאר. ניתן להגיע בדרך זו לתוצאות מרהיבות. את החיבור הסופי של התמונות יש לעשות בתוכנת עריכה יעודית.

צילמנו את העיר חיפה בזמן שהיא עוברת מאור לחושך - במהלך שעות השקיעה, כך שניתן לראות את אורות העיר והנמל במחזה מרהיב.




תאימות לעדשות

פורמט ה- מיקרו 4/3 (נקרא MFT) עליו מבוססת ה- GH3, פותח בצוותא ע"י פנסוניק ואולימפוס ועל כן, עדשות MFT מתוצרת שתי החברות מתאימות למצלמה זו. בנוסף, עיקרון הפעולה של MFT מצמצם מאוד את המרחק בין העדשה לבין חיישן המצלמה ולכן, בעזרת מתאם, ניתן לחבר לפנסוניק עדשה מתוצרת כמעט כל חברה! במצב זה, אפשר לעבוד בפוקוס ידני בלבד ועל מנת לשלוט על הצמצם, יש צורך בעדשות בעלות טבעת צמצם מכנית. תאימות זו, יצרה מרחב פעולה ענק לצלמי ה- GH2 / GH3, רבים מהם משתמשים בעדשות לייקה, ניקון וקנון ישנות וגם בדגמי יצרניות חדשות יחסית של עדשות, כגון סאמיאנג אשר מפתחות עדשות ידניות יעודיות.

צולם עם עדשת Samyang 7.5mm f/3.5

Samyang 7.5mm f/3.5
WiFi
פנסוניק ציידה את מצלמת הדגל שלה ברכיב WiFi מובנה, הוא מאפשר להעביר תמונות למחשב או למכשירים ניידים דרך האויר וגם מאפשר לשלוט על המצלמה דרך האפליקציה היעודית. לאחר התקנת האפליקציה, ניתן לראות את התמונה על מסך הסמארטפון בזמן אמת ולהשתמש בו כשלט רחוק (עם אפשרות שליטה על הפרמטרים השונים) בעת הצילום.

סוללה גיבורה

ה- GH3 מגיעה עם סוללה בקיבולת של 1,860mAh, הנתונים היבשים מציגים נתון של צילום 540 תמונות עם עדשת ה- 12-35 מ"מ (מנגנון יצוב הרעידות בעדשה גוזל גם הוא זמן סוללה). בפועל, גם עם שימוש רב במסך וצילום וידאו ממושך, הסוללה הפגינה עמידות מרשימה. במצלמות כמו ה- ניקון D5200, מעבר למצב צילום Live View  (צילום דרך המסך האחורי) גרם להתרוקנות מהירה של הסוללה, אך את ה- GH3 נראה שזה הרבה פחות מטריד.
הסוללה הצליחה לשרוד יום צילומים ארוך שכלל סט וידאו שערך כ- 4 שעות (והניב קטעי וידאו באורך כולל של כ- 60 דקות), כ- 80 תמונות סטילס רגילות וצילום Time Lapse שארך גם כמעט 4 שעות וכ- 1,000 תמונות (אך עם מסך כבוי בזמן זה).

Panasonic DMC-GH3 Image sample
סיכום - מצלמה לשני העולמות

GH3 היא אחת המצלמות הבודדות שניתן לומר עליהן שהן היברדיות אמיתיות, עם יכולת מתקדמת של צילום סטילס כמו גם וידאו. המצלמה דחוסה בטכנולוגיה, עם שלל אפשרויות מתקדמות, פילטרים אומנותיים, Time Lapse ועוד.

ה-GH3 מייצגת שילוב נדיב של תכונות, כמו מסך OLED שהינו מפרקי מלא, גוף עמיד לפגעי מזג אויר עם מגוון אפשרויות תכנות לחצנים, סוללה חזקה, אינספור אפשרויות תכנות סטילס וגם וידאו. בוידאו, היא מציגה תמונה חדה עם מיקוד אוטומטי מלא וצילום 1080/50p, הילוך איטי ומהיר ואפשרות לשלוט על כל פרמטר קיים כמעט. בתחום הסטילס, המצלמה מציגה שיפור ביחס לדגמי העבר של החברה ולטעמי, הגיעה כבר לרמה שהיא טובה מספיק בכדי להגדיר אותה כמצלמה היברידית אמיתית שלא תאכזב בשני התחומים. בתחום המחיר שלה, שאינו זול תוכלו למצוא דגמים מתחרים עם איכות סטילס טובה יותר, אבל ללא השילוב המיוחד עם עולם הוידאו.

בנוסף, אם יש ברשותכם עדשות ישנות שהעלו אבק, בעזרת מגוון מתאמים לתושבת "מיקרו 4/3", תוכלו להפיק בהן חיים ולתת דרור לצד האומנותי שבכם.


בעד: וידאו חד ואיכותי, שלל אפשרויות שליטה בסטילס וגם וידאו, עינית ומסך אחורי מבוססי OLED, מיקוד מהיר בסטילס וגם וידאו, חיי סוללה, אפשרות להתאמה אישית של לחצנים רבים, WiFi, עדשת 12-35mm f2.8 איכותית וקטנה, שקע למיקרופון חיצוני ויציאת אוזניות.

נגד: חלק מהלחצנים קטנים מדי, ביצועי ISO מעל 1600 במצב וידאו, אין עזר Focus Peaking במיקוד ידני.

מחיר מומלץ לצרכן

מצלמה בלבד: 6,990 ₪.
מצלמה עם עדשת 14-140 מ"מ (שווה ערך ל- 28-280 מ"מ): 9,790 ₪.
ממצלמה עם עדשת 12-35 F2.8 מ"מ (שווה ערך ל- 24-70 מ"מ): 12,590 ₪. 
אחריות 3 שנים של יורוקום תקשורת דיגיטלית.

Panasonic DMC-GH3 – מפרט עיקרי

חיישן: Live MOS 4:3 16.05MP
צילום וידאו: רזולוציית 1080p בקצב 50p בקצב נתונים 72Mbps
עינית אלקטרונית מסוג OLED  עם 1.744 מיליון נקודות
מסך אחורי מפרקי מגע מסוג OLED ברזולוציית 614,000 נקודות
חיבורים: כניסת מיקרופון, יציאת אוזניות, מיני HDMI, מיקרו USB, שלט רחוק, PC Sync
כרטיסי זיכרון: מסוג SD, SDHC, SDXC
משקל: 550 גרם עם סוללה וכרטיס זיכרון

תמונות דוגמה
עדשות:
Panasonic Lumix G X Vario 12-35mm f/2.8
Samyang 7.5mm f/3.5 UMC Fisheye
Samyang 85mm T1.5 Cine


שקשוקה

חיטה

יפו תל אביב

אדם

יפו

רמת הגולן

צפון ישראל

CAR

מעבר לתגובות בפורום