לייקה חושפת מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול וזום

ליאור קורן
12-06-2013 13:30

יצרנית המצלמות היוקרתית Leica חושפת מצלמה מדגם X Vario בעלת גוף קומפקטי, עדשת זום (שאינה מתחלפת) וחיישן APS-C של מצלמת DSLR, המחיר? יקר כמצופה.

המצלמות של לייקה פופולריות בעיקר בקרב אומנים וחובבי צילום בעלי כיס עמוק, זו יצרנית שלא מנסה לפנות אל המכנה המשותף הנמוך והזול ביותר אלא שומרת בנאמנות על מיתוג גבוה לאורך עשרות שנים.

המצלמה החדשה אותה חשפה החברה אינה חורגת מהמסורת והיא מוצעת תמורת סכום נכבד (ביחס למצלמות של מותגים ידועים אחרים) של £2250 באנגליה. המצלמה קומפקטית בממדיה – שזה לכשעצמו אינו דבר יוצא דופן, כמו גם החיישן הגדול שמוטמע בתוכה, בגודל APS-C ורזולוציית 16.1 מגה פיקסלים שאנו מכירים ממצלמות פופולריות כמו ניקון D7000. האופנה האחרונה בעולם הצילום היא להציע מצלמות קטנות עם חיישן גדול, אולם עד עתה, היו אלו מצלמות עם עדשות קבועות מסוג פריים, כגון ה- Coolpix A או אף RX1 של סוני (בעלת חיישן Full frame) והאתגר היה כיצד לחבר למצלמה שכזו עדשת זום שאינה גדולה מידי במידותיה – זאת בגלל החיישן הגדול שמשפיע על גודל האופטיקה.

Leica X Vario
המצלמה הקומפקטית עם עדשה קבועה של זום שהכי מתקרבת ללייקה, היא GX1 של קנון, אבל החיישן שלה קטן יותר. מצלמות אחרות כמו סוני RX100 או G15 כוללות זום, אך חיישן קטן בהרבה.


מפרט

ה- Leica X Vario מגיעה כאמור עם עדשת זום (שאינה ניתנת להחלפה בעדשות אחרות), בעלת טווח צנוע יחסית של 28-70 מ"מ וצמצם F3.5-6.4, כך שנראה שיש מקום לשיפור במצלמות הבאות. ה- X Vario כוללת מסך אחורי LCD עם 920,000 נקודות בתמונה וגודל של 3", עם אפשרות לחיבור של עינית חיצונית אלקטרונית דרך מחבר ה- Hot Shoe (במחיר של £380).

המצלמה מאפשרת לצלם גם וידאו ברזולוציית Full HD, היא כוללת פלאש פנימי, הסוללה אמורה להספיק לצילום של כ- 450 תמונות, יש לה סלוט עבור כרטיסי זיכרון SD והמשקל שלה עומד על 680 גרמים.

Leica X Vario

מעבר לתגובות בפורום