טלוויזית UHD S9 של סמסונג עם 4K נוחתת בישראל - הצצה ראשונה

ליאור קורן
09-06-2013 09:30

טלוויזית הדגל S9 של סמסונג מגיעה לישראל, עם עיצוב מוחצן, רזולוציית 4K, מחיר לעשירים והמון תכונות חכמות. בילינו איתה חצי יום וחזרנו עם רשמים ראשונים. הצצה - טלוויזית 4K.

ה- 4K של סמסונג

בראשית היתה רזולוציית ה- PAL (מה שקרוי גם SD), בה משודר עד היום הרוב הגדול של הערוצים בישראל, זו מציגה תמונה ברזולוציית 0.414 מגה פיקסל בלבד (720X576 פיקסלים), אח"כ הגיע ה- Full HD עם שני מגה פיקסלים ועתה אנו חוזים בניצנים הראשונים של דור ה- 4K, אשר מציע תמונה ברזולוציה של 8 מגה פיקסל: פי ארבעה מ- Full HD ופי 20 ממה שמשדרים כיום ערוצים 2 ו- 10.

כמקובל במקרים של כניסת טכנולוגיה חדשה לשוק, מחירי מסכי 4K נעים בין כמה עשרות לכמה מאות אלפי שקלים. ראשית הגיע לישראל מסך ה- ZL2 של טושיבה בגודל 55", אחריו הושקה טלוויזיית הענק של LG בגודל 84", לפני כשבועיים החלו להמכר מסכי 55" ו- 65" של סוני ועתה משיקה סמסונג את הנציגה שלה לקטגוריה - טלוויזיית 85" מדגם UHD S9 במחיר של 188,990 ש"ח.

פגשנו את ה- S9 כמה ימים לפני טקס ההשקה המקומי, בילינו איתה חצי יום וחזרנו עם רשמים ראשונים:


סמסונג S9 85 4K UHD
מוחצנת
הטלוויזיה של סמסונג מציגה עיצוב מוחצן מאוד לעין, עם שתי מסגרות – אחת בתוך השניה, כאשר את המסך הגדול ניתן להטות קדימה ואחור בזוית מסויימת. המסגרת החיצונית הגדולה, טומנת בחובה גם את מערכת הקול, עם רמקולים וסאב וופר בהספק כולל של 120 וואט. הטלוויזיה הזו אינה מתאימה לביישנים... דורשת סלון גדול והיא תהווה בו פריט עיצובי בולט בצבעי שחור ומסגרת כסופה בצידה.


Samsung 85
משקל הטלוויזיה עומד על כ- 86 ק"ג עם המעמד המלא או 68.7 ק"ג בלעדיו (למי שמעדיף לתלותו על קיר).
תיבת החיבורים הינה מופרדת ממעמד הטלוויזיה ומתחברת אליו בכבל בודד, כשהיא מציעה את כל המגוון המקובל כיום של שקעי אודיו וידאו, כולל חיבור רשת ו-USB. אל ה- USB, ניתן לחבר גם מתאם אלחוטי סטנדרטי עבור מקלדת ועכבר אלחוטיים.

Samsung 85
ממשק שלושת המסכים

הממשק החדש של סמסונג בדגמי 2013, כולל שלושה מסכי בית: מסך אפליקציות, מסך "מכשירים מחוברים" ומסך "חברתי". במסך האפליקציות, המשתמש מציב את כל היישומים המועדפים שלו וגם קיצורי דרך לערוצי עידן פלוס, מצלמה, שירות סמסונג VOD ועוד.

Samsung 85
בתפריט המכשירים המחוברים, מוצגים על המסך מכשירים מחוברים ברשת, כמו מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים או מקורות נוספים ואפשר לצפות דרכם בוידאו, תמונות, מוזיקה או תכני טלוויזיה שהוקלטו על גבי כונן USB חיצוני. לפני כניסה אל תוך תיקיות של מכשיר מסויים, צריך לבחור מראש איזה סוג קבצים יוצג – בהתאם לתוכן המבוקש (וידאו, אודיו וכו'), אם אתם רוצים לבחור בסוג תוכן אחר, תצטרכו לחזור שוב לתפריט הראשי, לבחור בסוג המדיה ואז לחזור שוב להתקן המחובר. בחיבור USB, הוסיפה סמסונג תמיכה בניגון קבצי מקור של בלורי (M2TS) – להבדיל משנים קודמות.


Samsung 85
בכדי לתפעל את הממשק, ה- S9 מגיעה עם שני שלטים, לצד הרגיל יש שלט רחוק בעל משטח מגע, הוא משופר ביחס לדגם מהשנה שעברה - משטח המגע מגיב טוב ומהר יותר לתנועות האצבע. בעזרת החלקת האצבע לצדדים, אפשר לעבור בין מסכי הבית ולבצע פעולות נוספות, כמו למשל לקפוץ קדימה ואחורה על פס הזמן של סרט בזמן צפיה בו (סרטים אשר מנוגנים דרך הרשת או חיבור ה- USB).

Samsung 85
מלבד השלט, ניתן להשתמש בסמארטפון כשלט רחוק וכאשר עושים שימוש באפליקציה של סמסונג, הממשק של הטלוויזיה משתכפל אל תוך הטלפון ומוצג שם באופן זהה. תכונת ה- Screen Mirroring – עובדת בשני הצדדים – ניתן לשקף גם מה שיש בטלפון על מסך הטלוויזיה.


Samsung 85
הקשר האלחוטי עם הטלפון, מגיע לידי ביטוי גם בדרכים נוספות, כמו למשל היכולת לעשות שימוש במצלמת הטלפון ולשדר בזמן אמת את התמונה (בוידאו) אל הטלוויזיה.

Samsung 85
שליטה בעזרת מחוות ידיים

בשנה שעברה, סמסונג הכניסה לראשונה שליטה על פעולות המסך בעזרת פקודות קול ותנועות ידיים, ראינו את זה בדגם ES8000. אבל, השליטה ה"ידנית" היתה מצומצמת לכמה פקודות בודדות. השנה, מנגנון הזיהוי והתגובה שופר – כנראה בעזרת חיישנים משופרים ומעבד ארבע ליבות חזק יותר (אם כי גם עכשיו זה עדיין לא מושלם), המסך מגיב טוב יותר למחוות ידיים וצריך לנפנף פחות בחדר בשביל שהוא יבחין ביד שלכם. גם מהירות התגובה של תפריטי המסך שופרה באופן מורגש לעומת דגמים קודמים.

אייקון היד המוקף בעיגול צבעוני, עוקב אחר מיקום היד שלכם:


Samsung 85
בדור החדש, ניתן לבצע פעולות גם בשילוב של שתי הידיים, למשל, כאשר אתם צופים בתמונה המוצגת על המסך (תמונה מדיסק און קי, למשל), כיווץ שני האגרופים והרחקת שתי הידיים אחת מהשניה מאפשר לבצע זום, או לחילופין, סיבוב הידיים, יסובב גם את התמונה בהתאם. התמיכה בפקודות יד הורחבה כעת גם אל חלק מהאפליקציות.

Samsung 85
בעזרת תנועות היד, ניתן להקליד גם במקלדת הוירטואלית שמופיעה על המסך, למשל, בזמן שרוצים להקליד כתובת אתר אינטרנט. אבל, לנופף ביד באויר זה ענין קצת מעיק לעיתים ולכן במקרה כזה, עדיף לחבר, למשל, מקלדת אלחוטית למסך.

Samsung 85
איכות תמונה

ה- S9 מגיעה עם פאנל LED LCD ברזולוציית 3840x2160 פיקסלים. נכון לעת הזו, אין יותר מדי קטעי הדגמה באיכות 4K מקורית והיצרניות עומלות על פתרונות מתאימים בנושא – בין אם מדובר על תקן דיסק אופטי Blu-ray חדש או שימוש במחשבי מדיה / סטרימרים מתאימים. במבט בוחן, הרזולוציה אינה מאכזבת, התמונה חדה כתער וריאליסטית אי פעם, כאשר כל פרט ופרט בתמונה בולט לעין: צילום של ציור שמן מבליט לא רק את פרטי הציור אלא את מרקם הבד עליו הוא צויר. אם Full HD הבליט פגמים בפרצופם של שחקנים ומגישי טלוויזיה, הרי ש- 4K לוקח את הענין צעד נוסף קדימה כשהוא מציג כל שערה זעירה בפרצופה של הדוגמנית.

Samsung 85
גם איכות הצליל מצליחה לעמוד בסטנדרט של התמונה, כאמור, הרמקולים ממוקמים במסגרת המסך החיצונית הגדולה והאודיו נשמע דינמי, פתוח ובעל בס מכובד. הצלילים הצליחו למלא את השטח מסביב לנו, למרות שישבנו במחסן בעל חלל גדול מאוד.


Samsung 85
ומה עם הצגת תכני Full HD? הסטנדט המקובל כיום של 1920x1080p עדיין נראה טוב גם על מסך גדול שכזה, אבל אין לו את החדות המשפריצה של וידאו 4K טבעי. צפינו במספר סרטי Full HD ובהחלט נהננו, כך שהמסך ראוי לצפיה בתכנים הללו ללא בעיה מיוחדת, אבל כאשר מציגים שוב 4K, אז מבינים למה הפאנל הזה מסוגל.

Samsung 85
טלוויזית ה- S9 מגיעה גם עם תלת מימד אקטיבי, בגודל מסך של 85", האפקט מתעצם לעין. באריזה מקבלים ארבע זוגות משקפי תלת מימד מהדגם המפואר והקל (28 גרמים) של החברה.


הפילטר הקדמי (ציפוי) של ה-S9 מסייע בקבלת שחור טוב יותר בתמונה, בסביבה בה שהינו (מחסן גדול) לא ניתן היה לקבל חושך סביבתי מוחלט ולכן קשה לתת חוות דעת בדוקה לגבי איכות השחור ואחידות התאורה בתמונה. בתנאים הללו, השחור נראה טוב וביחס לגודל, ישנה התמודדות נאותה עם השתקפויות, כאשר עצמים בהירים מול המסך משתקפים בו בצורה גלית עם גוון סגול. מנגנון התאורה של ה- S9 הינו מסוג Dynamic LED, כלומר, נורות הלד מסוגלות להתאים את עוצמת התאורה שלהן בהתאם לסצינה המוצגת באותו הרגע. מעניין יהיה לבדוק בחדר חשוך לגמרי, עד כמה יעיל ואחוד פיזור האור על שטח מסך גדול שכזה.

Samsung 85
שידור רגיל SD
ומה לגבי צפיה בשידורים ישראלים רגילים? גם בטלוויזית 4K שכזו, יש ממיר DVBT המיועד לקליטת ערוצי החינם של עידן פלוס, למרבה ההפתעה, למרות הרזולוציה הנמוכה של השידור, התמונה התגלתה כסבירה בהחלט, ממרחק צפיה של כ-4 מטרים. מנסיון עבר, זה כנראה המקור העדיף לצפיה בשידורים כאלו כי התמונה של ערוצים 2, 10 ו-1 (הרגיל) הינה פחות טובה דרך הממירים של יס והוט, כנראה בגלל דחיסת השידור דרכם.


מאסטר שף - Samsung 85
לסיכום, ה- S9 של סמסונג, מהווה בעיקר חלון הצצה אל העתיד של עולם הטלוויזיות, מחיר הטלוויזיה ונדירות התכנים הופכים אותה מראש ל-"פריט אספנים" או ל-"וידאופילים", אין ספק שהעתיד נראה חד, אבל נאלץ להמתין לבואו בסבלנות.

מעבר לתגובות בפורום