מעבדי אינטל החדשים – Haswell: דגש על חיסכון וגרפיקה

ליאור קורן
04-06-2013 15:00

הדור הרביעי של מעבדי Intel Core נקרא Haswell והוא מבטיח להאריך את חיי הסוללה במחשבים ניידים, לשפר את הביצועים הגרפיים ולתמוך בזיהוי תנועות ומחוות של המשתמש.

המעבדים החדשים פותחו במרכזי אינטל בישראל וארה"ב ובעתיד הקרוב יושקו יותר מ-50 מחשבי אולטרבוק שכוללים לאפטופ וטאבלט במכשיר אחד (Ultrabook convertibles  ו-Ultrabook detachable) עם מעבדי ה- Haswell.
הדור הרביעי של מעבדי Intel Core  מחליף את Ivy Bridge והוא מבוסס על מיקרו ארכיטקטורה "Haswell" בטכנולוגיית ייצור של 22 ננומטר. לטענת אינטל, ישנו גידול של 50% בחיי הסוללה בעומס עבודה פעיל בהשוואה לדורות קודמים וכי זהו השיפור הגדול ביותר מדור לדור בתולדות החברה.

מעבדי אינטל החדשים – Haswellמעבדי Intel Core מהדור הרביעי מצוידים בגרפיקה מובנית (Intel Iris Graphics) המספקת ביצועים של עד פי שניים לעומת הביצועים הגרפיים של מעבדי הדור הקודם. בנוסף, המעבדים יאפשרו הדלקה מהירה של האולטרבוק בתוך שלוש שניות ממצב שינה. אינטל התקינה את ליבת העיבוד, ווסתי המתח, הגרפיקה, הזכרון והקישוריות לתוך "מערכת על שבב", מה שיאפשר למחשבי האולטרבוק להיות דקים יותר.


זיהוי מחוות


המעבדים החדשים תומכים גם ב- ב-Perceptual Computing, אשר מפותח בישראל. בעזרת שימוש במצלמת Creative הציגה החברה יכולת זיהוי מחוות גוף שתהיה זמינה החל מהרבעון הבא של השנה. אינטל ציינה כי היא מפתחת פתרון משולב שיספק טכנולוגיית עומק תלת-ממדית ישירות למחשבים עתידיים מבוססי אינטל הצפויים לצאת לשוק באמצע 2014.


החיסכון בחיי הסוללה, מציג שיפור של מ- 6.5 שעות נגינת וידאו ל- 9 שעות. המתנה במצב סטנד ביי של 10-13 ימים לעומת 4.5 ימים קודם בדור הקודם (תלוי במערכת). העל פי הצהרת החברה, גם הביצועים הגרפיים שופרו פי שניים לעומת דור המעבדים הקודם.  שלומית וייס, סגנית נשיאה, קבוצת ארכיטקטורות, אינטל ישראל אומרת כי האסוול מתאים במיוחד למחשבי 2 in 1 – מחשב detachable – כשמחובר למקלדת  הוא כמו אולטרבוק, וכשמנתקים את המסך הופך לטאבלט עם ביצועים מאוד טובים והספק טוב. כך בפעם הראשונה נכנסים מעבדי Core לטאבלטים".


מעבדי אינטל החדשים – Haswell
אינטל פונה לכיוון של טאבלטים וסמארטפונים


השקת מעבדי Core החדשים והשמת דגש מיוחד לשוק המחשוב הנייד מצטרפים למיקוד ההולך וגובר של אינטל בזירת הניידות של הסמארטפונים והטאבלטים. אינטל השיקה לאחרונה ארכיטקטורה חדשה בשם Silvermont ומתכננת לשווק טאבלטים אשר מבוססים עליה (טכנולוגיית יצור 22 ננו-מטר, מערכת-על-שבב - SoC, עם ארבע ליבות אטום, תחת שם הקוד Bay Trail) לקראת סוף 2013 עם 8 או יותר שעות של חיי סוללה ושבועות של מצב סטנד-ביי, כולל תמיכה באנדרואיד ו-Windows 8.

מעבר לתגובות בפורום