השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos

ליאור קורן
27-05-2013 15:56

סוני משיקה טלוויזיות חדשות, ברזולוציה מקסימלית של 4K, מנגנון לשיפור צבע, עברית מלאה (כולל כתוביות SRT וסרטי MKV) ודגם כניסה ב- 2,000 ₪.

צביקה שמעוני – מנכ"ל ישפאר פתח את האירוע בסקירת המצב בשוק העולמי בשנים האחרונות, בו החברות היפניות נמצאות בתחרות קשה של תחרות מול היצרניות הקוריאניות, עם רווחיות נשחקת בשילוב שער היין היפני שהיה גבוה עד כדי "בלתי אפשרי". אך המצב עבור סוני הולך ומשתפר כעת, כאשר שער היין הולך ויורד והשוק היפני מתחיל לגלות סימנים של התאוששות. סוני, שעברה שינויים ארגוניים מאסיביים, הציגה לראשונה מזה חמש שנים רווח כספי בדוחות של 2012, כעת מושקים דגמים חדשים של טלוויזיות, במנעד מחירים רחב ביחס לעבר.
מנכ"ל ישפאר סיפר כי במפגשים עם נציגי החברה ביפן הוא חש ברוח חדשה מנשבת, למרות ההפסדים בעבר, ההשקה במחקר ופיתוח לא צומצמה, החיסכון והפיטורין נעשו באגפי האדמיניסטרציה והשיווק, לא בתחום הפיתוח.

השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos
סוני – החל מ-2,000 ש"ח

סוני מציגה בדגמי 2013 מגוון של סדרות LED LCD שאמור לתת פתרון לכל הרבדים – החל מסדרות כניסה בסיסיות במחיר של כ- 2,000 ש"ח למסך 32" ועד לדגמי הדגל עם רזולוציית 4K במחיר של עשרות אלפי שקלים. על פי אנשי החברה, לא בוצעה התפשרות על תכונות וגם הדגם הבסיסי בגודל 32” מגיע למשל עם 100Hz. ישפאר מכוונת לתפוס נתח של כ- 10% משוק הטלוויזיות בארץ כאשר בקטגוריית המסכים הגדולים, המטרה היא 20%. טכנולוגיית ה- Triluminos שהוצגה במסכים הבכירים אמורה לשחזר את ימי הטריניטרון העליזה מתקופה טלוויזיות ה- CRT. משה דלג'ו – מנהל המותג סיפר כי סוני היא החברה היפנית הראשונה וכרגע גם היחידה אשר הטמיעה במסכיה ממשק עברי מלא ונכון לעכשיו אנשי היבואנית עובדים להרחיב את התמיכה גם בקו המצלמות ומוצרים נוספים.

לצד הטלוויזיות, לקראת יוני, יושק בישראל טאבלט ה- Xperia Z שמהווה הגדלה של הסמארטפון Z, כולל עמידות במים ואבק. מחירו של הטאבלט יעמוד על כ- 2,700 ש"ח.

Sony Xperia Tablet Z
המון פיקסלים וצבעים

סוני מציגה השנה שלוש טלוויזיות עם רזולוציית 4K, בשלושה גדלים של "55, 65" ו-84". בתחום הצבע, פיתחה החברה את Triluminos - טכנולוגיה חדשה של סוני  עם פילטר צבע מיוחד המשולב בתוך פאנל המסך אשר תפקידו הוא להדגיש צבעים והרחבת כמות הגוונים המוצגת לעין. בשלב הראשון, טכנולוגיה זו מגיעה בסדרות X9 / W9 בלבד. מעבד הוידאו / תמונה החדש של סוני כולל השנה שתי ליבות והוא יגיע ב- 10 מתוך 13 דגמים.

השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos
עיצוב: סדרות W8 / W9 / X9 מגיעות בעיצוב " Sense Of Quartz" עם מסגרת אלומיניום (בצבע שחור או כסף) וצבע זוהר בפינת המסגרת שמקנה אפקט של תאורה. קישוריות: המסכים כוללים NFC, WiFi, עם אפשרות שיקוף / שיכפול מסך הסמארטפון על צג הטלוויזיה, בעזרת כבל MHL וטכנולוגיית NFC. בסדרות הבכירות W8 / W9 יש גם שלט רחוק שני, צר ומעוצב אשר משמש גם עבור חיבור בנגיעה עם טלפון חכם. השנה, טלוויזיות סוני מגיעות עם שקע לכבל MHL אשר מתחבר בצד השני לשקע USB בטלפון ומאפשר לשכפל את המסך לטלוויזיה. הכבל מאפשר גם לטעון את הטלפון ומציג וידאו באיכות Full HD.


ניגון קבצי מולטימדיה: דגמי 2013 החכמים תומכים לראשונה אצל סוני גם בניגון קבצי MKV כולל כתוביות SRT דרך כניסת USB, כולל ניגון אודיו מסוג דולבי דיגיטל או DTS. המסכים מגיעים גם עם מקלט DVBT2 לקליטת שידורי עידן פלוס, כולל לוח שידורים בעברית. סוני הציגה גם אפליקציית שליטה חדשה TV Side View לסמארטפון, שליטה על כל תכונות הטלוויזיה, כולל גלישה באינטרנט, פיקוד על אביזרים ומכשירים מחוברים ועוד.

טלוויזית 4K בישראל, במחיר של 40,000 ש"ח לגודל 55" ו- 60,000 ש"ח לגודל 65":

השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos
דגמי טלוויזיה חכמים מתחילים במחיר של כ-4,000 ש"ח לסדרת W6. השנה יש שלוש סדרות טלוויזיות חכמות עם חיבור רשת אלחוטי: סדרת W6 עם מנגנון החלקת תנועה בתמונה 200Hz, סדרת W8 עם 400Hz, תלת מימד פאסיבי וארבעה זוגות משקפיים, סדרת W9 עם 800Hz, תלת מימד פאסיבי וארבעה זוגות משקפיים וסדרת ה- 4K, זוהי X9 עם 800Hz ותלת מימד פאסיבי. בצד השני של הסקאלה, נמצאת סדרת הכניסה, טלוויזית לד: R4, עם 100Hz וחיבור MHL.


השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos
המסכים מגיעים עם 3 שנות אחריות מלאה (ישפאר). כל לקוח שרכש מסך של סוני, כולל בגודל 32”, יגיע אליו (לפי בקשה) טכנאי של החברה, יחבר לו את המסך וידריך אותו באופן כללי על התכונות השונות.


סוני השיקה גם בישראל מקרן קולנוע ביתי ראשון ברזולוציית 4K – רזולוציה זהה לזו של בתי קולנוע מסחריים. המחיר? 120,000 ש"ח.

השקת טלוויזיות סוני בישראל – 4K, עברית מלאה ו- Triluminos

מעבר לתגובות בפורום