גלקסי S4 – סאמרטפון הדגל של סמסונג במבחן

תומר צין
20-05-2013 11:42

סמסונג גלקסי אס. 4 החדש מתגלה כ- "חבר לחיים", הוא מהיר כברק ומלא הפתעות אך לא מהפכני, ביקורת סמארטפון.

השקה

סמסונג השיקה לאחרונה בישראל את הסמארטפון החדש שלה, גלקסי אס. 4, זמן קצר יחסית לאחר שיצא לאויר העולם, בסוף חודש אפריל 2013. בהסתמך על קודמו האס. 3, מכשיר הדגל החדש הגלקסי S4, הוא ללא ספק הלהיט התורן של קיץ 2013, עם קצב מכירות צפוי גבוה מאוד. היצרנית הקוריאנית, בטוחה כל כך בהצלחתו של האס. 4 החדש והיא לא מתפשרת ומסמנת מטרה: מכירות של 10 מיליון יחידות עד סוף חודש מאי. החברה, תגיע כנראה למספר המדהים הזה, לפני סוף החודש. כבר למדנו שהענקית מקוריאה יכולה להפתיע.

מפרט, עיצוב ורמת בניה


במבט ראשון, אם תשימו את שני המכשירים, גלקסי אס. 3 וגלקסי אס. 4, אחד ליד רעהו, מדובר בשני טלפונים חכמים כמעט זהים. במבט שני, ניתן להבחין בהבדלים בין שני המכשירים: גודלו הפיזי של המכשיר קטן מעט יותר מהדגם הקודם. אס. 4 אמנם דק וקל יותר, אבל סמסונג שמרה על העיצוב המנצח שמלווה אותה כבר כמעט שנתיים ואכן לא הייתה לה סיבה לזנוח אותו. הגלקסי הוא טלפון חכם מעוגל, פונקציונאלי ונעים לאחיזה, אם כי הוא מפלסטיק שמרגיש מעט זול. לצערנו, פלסטיק הוא פלסטיק ולא משנה עד כמה הוא יוקרתי, לדעתנו יתחילו להצטבר במשך הזמן שריטות, במידה ולא תוענק הגנה מתאימה, על ידי כיסוי. המשקל של האס. 4 הוא 130 גרם אכן כמעט ולא מורגש, במיוחד יחסית לגודלו. דקיקותו של המכשיר עומדת על עובי של 7.9 מ"מ והיא מפתיעה לטובה.


הפאנלים של הטלפון מכוסים כעת בפס מתכת, מה שמשפר מעט את המראה הכללי שלו ביחס לקודמו. הגלקסי אס. 4 הוא בין היפים שראינו ונאה לעין בהחלט. בגב המכשיר קבועה המצלמה, המבזק, ובתחתית בפינה השמאלית המסורתית, פתח הרמקול. החזית רובה ככולה היא המסך, שמעליו קבוע רמקול האפרכסת, המצלמה הקדמית, נורת חיווי צבעונית וחיישנים ובתחתיתו כפתור חומרה אליפטי ושני כפתורי המגע, אחורה ותפריט, שאצל סמסונג הם תמיד שונים ממכשירים אחרים במיקומם. כפתורי הווליום וההפעלה, כבשגרה, קבועים אחד מול השני, במיקום הגיוני מאוד. בתחתית שקע המיקרו USB ובראש הטלפון שקע האוזנייה ועינית אינפרא אדום. הפאנל האחורי נשלף לחלוטין, הוא דקיק וגמיש מאוד, דק מדי לטעמנו, זאת, על מנת להחליף את הסוללה במקרה הצורך, להתקין את כרטיס המיקרו סים, או להוסיף מקור אחסון נוסף, כרטיס micro SD. זו היא תוספת מבורכת שהחלה לאחרונה להיעלם מהנוף, כמו גם הגישה לסוללה. האס. 4 מגיע בצבעים שחור ולבן.


Samsung Galaxy S4
מסך ותצוגה


המסך מהווה את אחת האטרקציות המרכזיות של המכשיר. זהו מסך מסוג Super AMOLED ברזולוציית Full HD, 1920 על 1080 פיקסלים. סמסונג הצליחו להגדיל את המסך לגודל 4.99 אינץ' – רק טיפה "מתחת לחמש" מכיוון שהיא לא אוהבת את הכינוי "פאבלט" שקיבלו הסמאטרפונים בשוק עם מסכי ה-5 אינץ'. סמסונג הצליחה להשיג צפיפות מרשימה של 441 פיקסלים לאינץ', מבלי להגדיל את גודלו הפיזי של הטלפון, שזה נפלא. המסך נפרס כעת כמעט עד הקצה וכפתור הבית מעט גדול יותר, ואילו העיצוב המוכר קיבל טקסטורה נוצצת יותר. כמו כל מסכי ה- AMOLED, הוא "נופל" בחדות שלו ממסכי IPS, ועדיין הוא מסך טוב מאוד, עם צבעוניות נהדרת, פירוט סביר וחדות טובה. מול אור שמש ישיר, עם המסך, עדיין היה חסר בהירות והתקשינו לראות את המסך בצורה טובה. רגישות המסך משביעת רצון וכעת ניתן לעבוד עם המכשיר גם דרך כפפות או אפילו בעזרת הציפורניים. את מסך המכשיר, ולמעשה את כל חלקו הקדמי מכסה זכוכית  גורילה 3 מבית Corning, אשר אמורה לתת מענה לנפילות מסוימת לעמידות המסך, אך ממבחני נפילה שונים, עולה שהוא כנראה פחות עמיד לשברי נפילה, מכמה ממתחריו.


Samsung Galaxy S4
תוכנה


למרות מראהו החיצוני, הגלקסי אס. 4 מביא מספר חידושים הן בחומרה והן בתוכנה. לצידו ירוץ שבב הגרפי PowerVR SGX 544MP3 וזיכרון 2 גיגה ראם. בגב המכשיר מצלמה 13 מגה פיקסל עם פלאש ומצלמה קדמית 2 מגה פיקסל, שניהם מסוגלים לצלם וידאו ב-Full HD וכן, הוא מגיע עם שלל קישוריות שונות כמו WiFi 802.11 a/b/g/n/ac, מקלט GPS, תקשורת Bluetooth 4.0 וכמובן NFC. קיים בו חיבור MHL 2.0 וחיישני תנועה, קרבה, תאוצה, טמפרטורה ומחוות. האחסון הפנימי יכול לצמוח עד כדי 128 ג’יגה בזכות חריץ microSD והוא מגיע בנפח של 16/32/64 גיגה. במכשיר קיים חיישן IR מובנה, המאפשר שליטה בטלוויזיה הביתית או ב-DVD  על ידי האס. 4 וכך למעשה מחליף את השלט הייעודי, אשר הופך להיות שלט אוניברסאלי בבית


חומרה


בתחום הממשק, סמסונג דחסו כאן חידושים רבים, רובם ככולם מבוססים על מחוות גוף וקול, אך מוגבלים למספר קטן של אפליקציות. הגלקסי האס. 4 יריץ את מערכת ההפעלה, גרסת האנדרואיד המתקדמת והמעודכנת ביותר Jelly Bean 4.2.2 ישר מהקופסה, כאשר כמיטב המסורת ירוץ עליו ממשק המשתמש  TouchWiz UIשזכה גם הוא לכמה עדכונים, תיקונים ותוספות מעניינות. עיקר השינויים היו דווקא בממשק הגרפי: הממשק נראה כעת קצת יותר אלגנטי, יפה וטבעי יותר לעומת קודמו באס. 3, כך שיותר נעים לעין להשתמש בממשק עצמו. הגעה למסכי הבית נעשית באמצעות החלקת האצבע על המסך לכל כיוון. לאחר פתיחת הגלקסי 4 מהנעילה, אנחנו נכנסים למסכי הבית. העיקרון נשאר אותו דבר: יש לנו עד 7 מסכי בית שנוכל לשנותם כרצוננו ע"י הוספת ווידג'טים, תיקיות או קיצורי דרך. ברגע שנבחר להסתכל על מגוון הווידג'טים, הרעיון נותר זהה: לחיצה ארוכה על הווידג'ט הרצוי ולאחר מכן יופיעו כל מסכי הבית כך שנוכל לגרור אותו למיקום הרצוי, וגם אפשרויות עריכה נוספות של מסכי הבית כמו הוספת תיקיות וכדומה. דבר חדש, שסמסונג התאימה הוא ממשק ה- TouchWiz UI אליו הוא המולטיטאסקינג. לחיצה ארוכה על מקש הבית תראה לנו את כל היישומים הפתוחים, כאשר החלקה של אחד מהם לכל כיוון תכבה אותו. סמסונג גם הוסיפה 2 קיצורי דרך של הסרת כל היישומים בבת אחת וכמו כן גישה למנהל המשימות המוצלח שלהם, ששם נוכל למחוק את ה- RAM, אפליקציות ולראות את נפח הזיכרון הפנוי.


Samsung Galaxy S4
ממידע שנחשף לראשונה על ידי חברת Tawkon, רמת הקרינה (SAR) בגלקסי אס. 4, צפויה להיות טובה יותר מקודמו בסדרה ונמוכה משמעותית ממתחריו הבולטים בשוק.


לאלו שלא יודעים, בדיקת ה-"Benchmark" היא בדיקה שבה האפליקציה בודקת את כוחו של הטלפון החכם, בין אם זה המעבד, הליבות, רזולוציית המסך, צפיפות הפיקסלים או בחינות נוספות ונותנת למכשיר בסוף הבדיקה, ניקוד מסוים. על פי הבדיקה של AnTuTu, הגלקסי אס. 4 קיבל 28,170 נקודות, זהו הישג מדהים. 


כמו לכל דבר בחיים, גם לאס. 4 ישנה נקודת חולשה בחלק מהדגמים. בבדיקה שערכנו, נמצא כי קבצי המערכת של המכשיר תופסים כ- GB7.5 בזיכרון האחסון הפנימי שלו. נתון זה מדאיג את אלו המתעניינים במכשיר בגרסת ה- GB16, שכן הדבר מותיר להם נפח אחסון העומד סביב 8.5GB, כמעט מחצית מנפח הזיכרון הפנימי הכולל. אך מלבד תגובתה היחצנית של סמסונג, היא דואגת שלא לפרט את יכולות האחסון האמיתיות של כרטיסי הזיכרון באס. 4, שכן ניתן לאחסן בו רק קבצי מידע כדוגמת תמונות, מוסיקה וכדומה, אך לא ניתן להתקין אפליקציות עליו. כך שלא מדובר בפתרון מושלם שיענה על מצוקת הנפח למשתמשים הכבדים. התשובה הלא מנומקת של סמסונג השאירה אותנו עם תהיות.

עדיין זה מאד מתסכל, לא ברור למה דגם הבסיס ב-2013 לא יכול להגיע כבר עם 32 גיגה בייט!

המכשיר משווק ברחבי העולם במספר דגמים והם נבדלים בשינויים במעבד, תקני תקשורת סלולאריות שונים, תפוצה באזורים מסוימים בעולם וכדומה. הדגם GT-i9500 אשר משווק בישראל, בעל מפרט הכולל מעבדExynos 5410 , המורכב מארבע ליבות Cortex-A15 בתדר GHz1.6 לביצועים גבוהים וארבע ליבות Cortex-A7 נמוכות הספק בתדרGHz 1.2 לביצועים חסכוניים יותר. השימוש בליבות משתנה בהתאם לצורך המשתמש, ולמען חסכון בסוללה. כשיש ביקוש לביצועים גבוהים הליבות החזקות פועלות, וכשיש ביקוש לביצועים נמוכים, הליבות החלשות פועלות. בנפחי אחסון שונים העומדים על GB1632GB , או GB64, ניתן להרחיבם ל-GB64 נוספים באמצעות כרטיס זיכרון מסוג  Secure Digital‏.


מולטימדיה


בזכות המעבד הגרפי, כל המשחקים החל מהקטנים ועד לגדולים פעלו מצוין ללא כל תקיעות וגם בזכות המסך הרחב, לא נתקלנו בבעיות תאימות לרזולוציה. הגלקסי אס. 4 משתמש בנגן המוזיקה האחרון של ה- TouchWiz UI ונראה כי לא קיימים שינויים ממשיים. איכות האזנה באוזניות הייתה נפלאה ואין לנו תלונות לגביה. הסאונד היה נקי, חזק והבאסים נשמעו היטב. הדבר שהכי אהבנו בגלקסי אס. 4 הוא ללא ספק נגן הוידאו וכל מה שבא יחד איתו. כשנכנסים לנגן אנחנו מקבלים בהתחלה את התצוגה הממוזערת, אך אם נשים לב, במקום להציג רק תמונה אחת מהוידאו, המכשיר מתחיל לנגן בתצוגה הממוזערת את הוידאו עצמו בהילוך המהיר, כך שאנחנו מקבלים מעין תצוגה מקדימה של הסרטון. מבחינת הרצת סרטונים, בדקנו את מאגר הקבצים הפופולאריים והתברר כי הוא מסוגל לנגן כל קובץ קיים, החל מ-AVI DviX ,XviD, WMV, MP3 וכמובן הקובץ המועדף עלינו- MKV, עבד ללא כל בעיה באיכות של Full HD. גם הקבצים הגדולים עלו יפה. איכות הסרטונים ב-1080p היא טובה מאוד, הסרטון רץ באופן חלק ביותר, ללא רעש דיגיטלי, עם פרטים רבים בצבעים יפים.


Samsung Galaxy S4
מחוות


ממשק המערכת, ה-TouchWiz UI לא שונה בהרבה מקודמו, מעט יותר מלוטש ועם מספר שינויים קלים שלא בולטים יתר על המידה. גולת הכותרת של הגלקסי אס. 4, היא שילוב של שורה של ממשקים טבעיים, בשמות שונים ומשונים, שעיקרם, מעקב אחרי הראש של המשתמש ומיקומו ופקודות במחוות תנועה, כלומר נפנוף של יד, או מחווה באצבע בקרבה למסך.השהייה חכמה (Smart Pause)- בעת צפייה בוודאו, המצלמה הקדמית יכולה לחוש כאשר עיניך אינן מביטות במסך, הווידיאו ייעצר באופן אוטומטי. גלילה חכמה (Smart Scroll)- בעת קריאת דואר אלקטרוני או מאמר באינטרנט אפשר לדפדף או לגלול למעלה ולמטה ע"י הטיית המכשיר למעלה או למטה, ללא מגע האצבע. מחוות אוויר (Air Gestures) - מתייחס לתנועות ידיים של המשתמש מבלי לבוא במגע עם המסך עצמו, פיצ'ר זה מאפשר דפדוף בין דפי אינטרנט, דפדוף למעלה או למטה, במאמרים ועוד. פיצ'ר זה אפשרי ביישומים ספציפיים של סמסונג. צפה באוויר (Air View)- בדומה לגלקסי נוט 2, ניתן לרחף מעל התצוגה עם האצבע כדי להציג מידע על חלקים מסוימים של תוכן, לדוגמה ריחוף מעל דוא"ל תציג תצוגה מקדימה עוד מבלי לפתוח את ההודעה, כנ"ל ריחוף מעל תאריך ביומן, יציג את הצפוי באותו היום מבלי להיכנס ליום בפועל. צילום דרמה (Drama Shot)- אפשרות במצלמה לצלם 12 תמונות בבת אחת ומראה לך בתמונה אחת את כל מהלך 12 התמונות. מצלמה כפולה - מפעיל גם את המצלמה האחורית וגם הקדמית במקביל כך שהצלם יכול "לשתול" את עצמו בסיטואציה שהוא מצלם.

שיחת וידאו כפולה (Dual Video Call) - פיצ'ר נחמד המאפשר לך בשיחת וידאו, גם להציג את הפנים שלך ובמקביל להציג את הנוף מהמצלמה השנייה. משחק קבוצתי (Group Play)- מאפשר לבעלי גלקסי אס. 4 הנמצאים באותו חדר או מרחב להצטרף לרשת פרטית שלהם בה הם יכולים בין היתר לשחק. הפעלה קולית בזמן נסיעה (Voice Drive)- פונקציה חדשה להפעלת הסמארטפון ללא ידיים, המאפשר לנהג להפעיל פונקציות שונות במכשיר בקולו וללא מגע יד. התאמת תצוגה (Adapt Display)- הגלקסי 4 "לומד" מה אתה רואה ובהתאם שולט על הבהירות של המסך. אם הטלפון חש שהמשתמש קורא מאמר, הוא יאיר בהתאמה ובניגודיות המתאימה, את המסך. התאמת קול (Adapt Sound)- בדומה להתאמת תצוגה, הצלילים יתאימו עצמם לסוג התוכן הנשמע, וידאו, מוסיקה וכדמה ויתייעלו בהתאם. מרכז בריאות- אפליקציה חדשה שפועלת כגשש כושר ויומן מזון. לגלקסי אס. 4 יש מד צעדים מובנה לספור את צעדיך, צילום הארוחות בכל יום כדי לשמור על ספירת קלוריות. סמסונג, גם משלבת אפשרות מכירת צמיד כושר וחגורת כושר למדידת לחץ דם, דופק, רמות סוכר וירידה במשקל. מרכז תרגום - יישום בו ניתן להזין 10 שפות ולקבל תרגום בדיבור או בטקסט. היישום גם פועל בדואר אלקטרוני, הודעות טקסט ועוד כמה יישומים של סמסונג. חיישן סמסונג (Samsung WatchON)- חיישןIR  מובנה המאפשר שליטה בטלוויזיה באמצעות הטלפון. בנוסף מאפשר שליטה במכשירים נוספים כגוןDVD  ועוד. שיתוף מוזיקה (Share Music) - כאשר יש קישור עם "קבוצת משחק" (מספר מכשירי גלקסי אס. 4 הנמצאים במתחם אחד), השמעת שיר מאפשרת השמעה בסראונד באמצעות כל הקבוצה במקביל, השיר מתנגן בכל המכשירים במקביל. צילום וקול (Sound & Shot)- מאפשר הקלטה של עד 9 שניות בזמן צילום התמונה, כך ניתן לתת תאור קולי לתמונה בעת לקיחתה. אלבום סיפורי (Story Album)- תבנית המאפשרת ליצור אלבום תמונות דיגיטאלי על ידי כתיבת מלל בסמוך לתמונות, על ידי כך ליצור אלבום תמונות מספרות, ולהדפיסן בבית דפוס בצורת אלבום תמונות.             


Samsung Galaxy S4
הזיהוי של המבטים עובד בצורה טובה. כשמנגנים וידאו, מבט הצידה אכן עוצר אותו בין רגע ומבט חזרה אל המכשיר ממשיך אותו, בדיוק בשנייה הנכונה. הנפנוף מול המכשיר בשביל לעבור בין מסכים, או בשביל לגלול למעלה ולמטה עובד גם הוא בצורה לא רעה, אבל זה דורש אימון והסתגלות, אחרת היד תתעייף מהר מדי. אם הידיים שלכם מלוכלכות ואתם לא רוצים לטנף את המסך בקטשופ שאתם אוכלים צ'יפס, תוכלו לנופף מול הטלפון כדי לענות לשיחה, זה אכן עובד ואפילו נחמד. הניווט עם העיניים לעומת זאת, הוא פחות מלהיב ממה שתואר בפרסומים: אפשר לשוטט למעלה ולמטה בעמודים כאשר מביטים במכשיר, אך צריך גם להטות אותו. במקרה הזה צריך ללמוד את המכשיר ולהתרגל אליו, עד שמצליחים לעשות את זה בצורה חלקה. בנוסף, הגלקסי אס. 4 מאפשר להפעיל דברים כשמקרבים את האצבע למסך, למשל להגדיל חלק מעמוד אינטרנט, או לספק תצוגה מקדימה של אנשי קשר. זה עובד וזה אפילו שימושי. המחווה הזו מצטרפת ללחיצה, ללחיצה הארוכה ו- Swipe, ההחלקה הצידה, וכך למעשה יש עוד דרך לשלוט באפליקציות.


סמסונג הציגה מכשיר חדש עמוס בפיצ'רים וחלקם הגדול עובדים טוב. אבל, חלקם היו קיימים כבר במכשירים קודמים של סמסונג ושל מתחרות, חלקם לא מספיק אינטואיטיביים וסתם מתסכלים, חלקם לא ממש שמישים. באופן כללי, הממשקים החדשים דורשים שורה של צעדי הסתגלות ולא קל להתרגל אליהם. לא לכל אחד קל לתפעל מכשיר שכזה, ולהבין למה התכוונו המשוררים בסמסונג כאשר אתם מניעים את הראש. הצעד נועז וחדשני מבחינת ממשק של טלפונים סלולאריים, אך לא ברור איך ייתפס בקהל הרחב.


איכות הקול בטלפון

את שיחות הרמקול של הגלקסי אס. 4, אפשר להגדיר ממוצעת, היא לא הכי חזקה במיוחד ובמקומות רועשים, תהיה בעיה לשמוע את איש הקשר, שאיתו אנחנו משוחחים. איכות השיחה לא מלהיבה במיוחד, אנשים בצד השני של השיחה טוענים שאני נשמע פחות ברור ולעיתים מקוטע. מגוון הצלצולים של הטלפון נשמעים ברמה סבירה ודיי חזקה. מיקום הרמקול השתנה ואינו נמצא עוד לצד עדשת המצלמה כמו באס. 3, אלא בחלק השמאלי התחתון של גב המכשיר. כך או כך, הרמקול לא מפליא באיכות הקול, לא אהבנו את התוצאה הסופית. הרמקול לא שופר ואין להסתמך על עוצמת הרמקול בתור דיבורית. במידה ואתם בזמן נסיעה, העוצמה לא תספיק, יהיה צורך בדיבורית חזקה יותר. יש מעט מקום לשיפור עוצמת הרמקול. ממשק אנשי הקשר מסודרים לפי סדר האלף בית וה-ABC וגם נוכל לסנכרן את החברים מהפייסבוק, סקייפ, טוויטר ואפילו וואטסאפ ולקשר אותם לכרטיס איש קשר בעל מקשה אחת. גם הטריק האהוב של החלקת היד שמאלה לשיחה וימינה כדי לכתוב SMS או להתקשר, עדיין נשאר. דברים שסמסונג השאירה כאן זוהי רשימת דחייה (אנשים שלא נרצה לקבל מהם שיחות) ולקבוע רטט מותאם אישית לכל איש קשר שתרצו. אנו מקווים שתוך כדי שימוש, הדבר יתוקן על ידי עדכון גרסה. במוזיקה המצב השתפר, כל הצלילים נשמעו חזק והיטב.


איכות השמע בנגן


נגן המוזיקה המובנה מכיל 15 מצבי איקוולייזר מובנים מראש עם אפשרות נוספת לכוון איקוולייזר מותאם אישית. איכות הסאונד הדיפולטיבית של הנגן טובה וכאשר מכווננים את האיקוולייזר בצורה ידנית, התוצאה הסופית משובחת במרבית סגנונות המוזיקה שבדקנו.


האוזניות שהגיעו עם המכשיר איכותיות ביותר ומספקות חוויית סאונד אדירה גם לאלו שבדרך כלל די בררניים בעניין הסאונד. האוזניות מגיעות עם מספר אטמי סיליקון בגדלים שונים להתאמה מושלמת והן אוטמות כראוי את רעשי הסביבה. השלט המובנה של האוזניות מאפשר שליטה נוחה מאוד על העוצמה ועל הדפדוף ברצועות.


Samsung Galaxy S4
אינטרנט וגלישה


ממשק הדפדפן הוא אותו ממשק האנדרואידי הרגיל וסמסונג לא עשתה כאן יותר מידי שינויים. בר הכתובות נמצא במעלה הדף ביחד עם קיצור דרך מהיר להוספת סימניות וגישה גם לחלונות הפתוחים. לחיצה על מקש התפריט תראה לנו מספר שלם של הגדרות נוספות כמו חלון חדש, הוספת קיצורי דרך וסימניות, שיתוף וחיפוש בדף, תצוגת שולחן עבודה, שינוי הבהירות והצבעים של המסך ועוד מספר הגדרות שוליות.


הביצועים של הדפדפן היו מעולים. הדפים נטענו מהר מאוד, כל דף נטען במלואו ולא ראינו רק את חלקו השמאלי העליון, כמו שקורה במכשירי אנדרואיד אחרים. גם הביצועים של ה-Abode Flash 11 היו מצוינים והרצנו סרטי p1080 ביוטיוב ללא כל בעיות כלשהן, כשגם המשחק במשחקי הפלאש הייתה מהנה. בשורה התחתונה, הדפדפן מספק את הסחורה.

עם יכולות צילום ואפקטים כמו אנימציה, צילום של אובייקט נע בפריים אחד, עוד אפקטים כהנה וכהנה, כולל אפשרות לצלם בשתי המצלמות, הקדמית והאחורית בו זמנית. המצלמה אגב, טובה, אבל הרשימה אותנו במיוחד. כמו תמיד בתחום הווידאו, סמסונג לא מאכזבת. סרטים נראים נפלא על המסך הגדול, בעיקר עם צבעים עשירים וטובים, קצת פחות במחלקת החדות.
במסגרת עושר האפליקציות שסמסונג דחפו לתוך הגלקסי אס. 4, הם כללו תוכנה שיוצרת סיפורים מתמונות, תוכנה שמאפשרת שליטה באינפרא אדום על אלקטרוניקה בידורית (לא יעבוד עם ממירים של יס או הוט), אפליקציית צ'אט, החיפוש הקולי החכם שכבר הוצג בדגם הקודם ושלל יכולות תרגום: החל מתוכנת זיהוי אופטית נוסח WordLens או Google Goggles ועד תוכנת תרגום סימולטנית קולית, שבינתיים לא עובדת בעברית.

Samsung Galaxy S4
מצלמות


לסמסונג גלקסי אס. 4 שתי מצלמות, מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית, שניתן לצלם בהן בו זמנית תמונות וסרטוני וידאו. ניתן לבחור בין 8 אופציות לשילוב שתי התמונות שצולמו במצלמה הקדמית והאחורית. באופן טבעי המשתמש יכול לבחור מתוך מגוון של אפקטים ומסגרות המאפשרים למזג שתי תמונות ואף להתאים את גודל התמונה הקטנה בתוך התמונה הגדולה. התוצאה הסופית היא תמונה יוצאת דופן המשלבת את נושא הצילום והרקע בצורה שונה לחלוטין. כאמור, המצלמה פועלת מעולה באור יום, אך רק בינוני בתאורה נמוכה יותר. את המצלמה ניתן להפעיל דרך המסך, כפתור הווליום או בפקודה קולית שאותן הוא מבין לעיתים רחוקות. התכונה החדשה של האס. 4  המאפשרת לצלם בשתי המצלמות בו זמנית היא חביבה ביותר. כך תוכלו לצלם את האזור שאתם נמצאים בו, ואת איך שאתם מרגישים באותו זמן. למשל כשאתם בטיול ורוצים שיראו את הנוף, ובנוסף כמה שאתם נהנים בטיול. המעבר בין צילום תמונה, שמירתה והכנה לתמונה הבאה הוא מהמהירים שאי פעם ראינו, כך שמרגע שהמצלמה עלתה ניתן לצלם ברצף בלי לפספס. בסמסונג יש הרבה אפשרויות לשעשוע ולהנאה. הנאה אמיתית. אמנם יש צורך בתרגולים וזה לא תמיד פשוט כל כך, אבל בסופו של דבר התוצאות פשוט נהדרות.


קישוריות


בגלקסי אס. 4 קיים שטח אחסון בנפח 16 גיגה בייט וכולל חריץ כרטיס מיקרו SD שתומך בעד 64 גיגה בייט נוספים. חיבור הסלולר היה יציב גם באזורי קליטה גרועים, החיבור ל WiFi היה מהיר ולא כלל שום בעיות והחיבור למכשירי WiFi Direct ובלוטות' היה אחד המהירים והנוחים שנתקלנו בהם, במגוון רחב של מצבים ומכשירים. עבור המשתמש הכבד והעסקי, היכולות המרשימות של אס. 4 בתחום ה- NFC ,DLNA ו-WiFi Direct , בהחלט יתקבלו בברכה.


סוללה

סמסונג דואגת לשפר את ביצועי הסוללות מדגם לדגם ושמחנו לגלות שבאס. 4 הסוללה חזקה יותר מאשר בדגם הקודם. הטלפון מצויד בסוללה עוצמתית mAh2600, כך שזה בהחלט צריך להספיק ליום שלם של שימוש, או יומיים אם המשתמש מתון יותר. לסוללה ולמכשיר עצמו יש נטייה להתחמם בצורה שאינה מניחה את הדעת. המכסה האחורי דק מאוד וכל החום עובר דרכו, כך שלפעמים נדמה שאם נמשיך המכשיר יפסיק לעבוד מעודף חום. אין ספק ששלל הפטנטים החדשים שסמסונג הכניסה לאס. 4 מעלים את צריכת הסוללה בצורה משמעותית, ואם נכבה אותם אז המצב יהיה יותר טוב. נקודה נוספת שאהבנו היא שהסוללה ניתנת לשליפה והחלפה. בכך ממשיכה סמסונג את הקו של מרבית המכשירים שלה, וזהו דבר מבורך ביותר.

Samsung Galaxy S4
סיכום


לסכום, ממבט ראשון על המכשיר, נראה שסמסונג עשתה זאת שוב והשיקה את המכשיר הטוב בעולם, נכון להיום. אין ספק, מדובר במוצר מלהיב, חכם מאוד, שמביא סטנדרטים חדשים לעולם המכשירים הניידים. סמסונג בתפיסה החדשה שלה, מתייחסת אל המכשיר כ"חבר לחיים". החברה השקיעה בפיתוח שלל פונקציות המבוססות על זיהוי קול, תנועה ומראה. מצד אחד, המסך מרשים ודק, גודלו "4.99 והוא ברזולוציית Full HD, אך זה לא בא על חשבון גודלו הפיזי של הטלפון. הממשק המשתמש מלוטש, המצלמה משופרת והמכשיר מהווה בן לוויה חביב. מצד שני, המגבר והרמקול חלשים מעט ואין רדיו FM.                                                                    


מחיר: 3,599 ₪
אחריות: שנתיים של סקיילקס קורפוריישן (סאני)

בעד: מסך Full HD יפהפה וגדול, מצלמה איכותית מאוד, ביצועים מהירים, שלל חיישנים ופיצ'רים מתקדמים, חריץ הרחבה של MicroSD וסוללה נשלפת

נגד: זיכרון פנימי תפוס בחלקו הגדול, רמקול בינוני בשיחות, אין רדיו FM.

מעבר לתגובות בפורום