חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

דו"ח CIPA: שוק המצלמות הקומפקטיות דועך | מצלמות | כתבות | ראשי

דו"ח CIPA: שוק המצלמות הקומפקטיות דועך

גודל אות: Decrease font Enlarge font
דו"ח CIPA: שוק המצלמות הקומפקטיות דועך דו"ח CIPA: שוק המצלמות הקומפקטיות דועך

דו"ח מכירות של CIPA ביפן מצביע על ירידה של 50% בייצור מצלמות קומפקטיות, גם מצלמות ה-DSLR הרגילות בירידה. לעומתן, מצלמות High End ומכירת עדשות בעליה.

מבט בדו"ח האחרון של CIPA מראה: שוק המצלמות הולך ומצטמצם, בעיקר בגזרת הדגמים הקומפקטיים והזולים יחסית. מצלמות הסמארטפונים מאיימות באופן מוחשי על מצלמות קומפקטיות יעודיות וגם המשבר העולמי בכלכלה אינו מיטיב עם התחום.

בשוק העולמי, מאז שנת 2010 שהציגה שיא במכירות, הכמויות יורדות והגיעו ב-2010 לרמה שהינה פחותה ממה שנמכר בשנת 2007. הירידה הגדולה ביותר במכירות מתרחשת בקטגוריה העיקרית – של מצלמות קומפקטיות "רגילות". בתחום ה- DSLR ומצלמות ללא מראה עם עדשות מתחלפות ישנה ירידה גם כן, אולם היא קטנה יותר ובחלק מהשווקים דווקא יש עליה.

ובמה יש בכל זאת צמיחה? בשוק העדשות למצלמות ובמצלמות בגזרת ה- High End. האם זו הסיבה בגינה הכריזו חברות כמו פנסוניק ואולימפוס על התמקדות בפיתוח וישווק הדגמים היקרים יותר? אולימפוס אף הודיעה על הפסקת יצור המצלמות הקומפקטיות מסדרת הכניסה שלה והרחבת קוי המוצרים בקטגוריית ה- Mirrorless.

רוצים יותר עדשות

הרגלי קניית מצלמות בשוק היפני - גברים מול נשים

השוק היפני מספק מספר נתונים מעניינים: את הצמצום ברכישת מצלמות דיגיטליות יעודיות ומעבר לשימוש במצלמות סמארטפונים, ניתן לראות בעיקר בקרב קבוצות הגילאים 20 עד 39: חלקם של הגילאים 20-29 ברכישת מצלמות דיגיטליות עמד בשנת 2002 על 20% מכלל השוק והצטמצם ל-7% בשנת 2012. לגבי קבוצת גילאי 30-39 שנים, החלק שלהם עמד על 35% בשנת 2002 וירד לנתח של 17% ב-2012. 

הצמצום הגדול ביותר ברכישה, מגיע מקטגוריית המצלמות הקומפקטיות, לעומת זאת, ניתן לראות כי בקרב הצעירים (גילאי 20-29) יש צמיחה מסויימת בביקוש למצלמות בעלות עדשות מתחלפות (DSLR או Mirrorless), מ-4% בשנת 2004 ל-8% ב-2012.

אגב, מי שרוצה לדעת מה היחס בין גברים לנשים ברכישת מצלמות, חלקם של הגברים ברכישת מצלמות נע בין 74%-81% בין השנים 2004-2012 ובעוד הנשים תופסות חלק קטן יחסית ברכישה, חלקן בתוך שוק "המצלמות עם עדשות מתחלפות" עלה מ- 2% ל-18% בשנת 2012. יותר נשים רוכשות כיום מצלמות DSLR או "חסרות מראה".

קישור: דו"ח CIPA

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (6 תגובות פורסמו):

avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
מעניין הפילוח של ה DSLR והמצלמות ללא מראה בנפרד לדעתי גם ה DSLR ברמות הכניסה בירידה, אני לא בטוח לגבי רמות הכניסה של המצלמות ללא מראה להסיר ספק לא קראתי את המקור - זה ביפנית, שנראה כמו סינית עבורי :)
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
אתה צודק, מכירות דגמי DSLR ברמת כניסה גם בירידה, לעומת הדגמים היקרים - שם המצב יותר טוב.
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
ורמת הכניסה של הללא מראה?
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
גם ירדה במכירות לפי הדו"ח.
avatar
michael123 1970-01-01 02:00:00
ברור.. כי את רוב האנשים טלפון סלולרי מספק היום. מצלמה שתמיד איתך.
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
אנשים ששואלים אותי איזה מצלמה קטנה לקנות, מאז האייפון 4 זה מה שאני ממליץ..
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: