דו";ח CIPA: שוק המצלמות הקומפקטיות דועך

liorkoren
19-05-2013 14:05

דו"ח מכירות של CIPA ביפן מצביע על ירידה של 50% בייצור מצלמות קומפקטיות, גם מצלמות ה-DSLR הרגילות בירידה. לעומתן, מצלמות High End ומכירת עדשות בעליה.

מבט בדו"ח האחרון של CIPA מראה: שוק המצלמות הולך ומצטמצם, בעיקר בגזרת הדגמים הקומפקטיים והזולים יחסית. מצלמות הסמארטפונים מאיימות באופן מוחשי על מצלמות קומפקטיות יעודיות וגם המשבר העולמי בכלכלה אינו מיטיב עם התחום.

בשוק העולמי, מאז שנת 2010 שהציגה שיא במכירות, הכמויות יורדות והגיעו ב-2010 לרמה שהינה פחותה ממה שנמכר בשנת 2007. הירידה הגדולה ביותר במכירות מתרחשת בקטגוריה העיקרית – של מצלמות קומפקטיות "רגילות". בתחום ה- DSLR ומצלמות ללא מראה עם עדשות מתחלפות ישנה ירידה גם כן, אולם היא קטנה יותר ובחלק מהשווקים דווקא יש עליה.

ובמה יש בכל זאת צמיחה? בשוק העדשות למצלמות ובמצלמות בגזרת ה- High End. האם זו הסיבה בגינה הכריזו חברות כמו פנסוניק ואולימפוס על התמקדות בפיתוח וישווק הדגמים היקרים יותר? אולימפוס אף הודיעה על הפסקת יצור המצלמות הקומפקטיות מסדרת הכניסה שלה והרחבת קוי המוצרים בקטגוריית ה- Mirrorless.

רוצים יותר עדשות

הרגלי קניית מצלמות בשוק היפני - גברים מול נשים

השוק היפני מספק מספר נתונים מעניינים: את הצמצום ברכישת מצלמות דיגיטליות יעודיות ומעבר לשימוש במצלמות סמארטפונים, ניתן לראות בעיקר בקרב קבוצות הגילאים 20 עד 39: חלקם של הגילאים 20-29 ברכישת מצלמות דיגיטליות עמד בשנת 2002 על 20% מכלל השוק והצטמצם ל-7% בשנת 2012. לגבי קבוצת גילאי 30-39 שנים, החלק שלהם עמד על 35% בשנת 2002 וירד לנתח של 17% ב-2012. 

הצמצום הגדול ביותר ברכישה, מגיע מקטגוריית המצלמות הקומפקטיות, לעומת זאת, ניתן לראות כי בקרב הצעירים (גילאי 20-29) יש צמיחה מסויימת בביקוש למצלמות בעלות עדשות מתחלפות (DSLR או Mirrorless), מ-4% בשנת 2004 ל-8% ב-2012.

אגב, מי שרוצה לדעת מה היחס בין גברים לנשים ברכישת מצלמות, חלקם של הגברים ברכישת מצלמות נע בין 74%-81% בין השנים 2004-2012 ובעוד הנשים תופסות חלק קטן יחסית ברכישה, חלקן בתוך שוק "המצלמות עם עדשות מתחלפות" עלה מ- 2% ל-18% בשנת 2012. יותר נשים רוכשות כיום מצלמות DSLR או "חסרות מראה".

קישור: דו"ח CIPA

מעבר לתגובות בפורום