LG מתחילה במכירת טלוויזית OLED קעורה

ליאור קורן
08-05-2013 15:59

טלוויזית ה- OLED השניה של LG יוצאת לדרך, בגודל 55" ומסך דק שאינו שטוח אלא קעור כלפי הצופים.

יצרנית הטלוויזיות LG הודיעה היום על התחלת מכירה של  טלוויזיה מדגם EA9800 בגודל 55" בטכנולוגיית OLED. הדגם הראשון מתוצרת החברה החל להמכר בעולם רק לפני מספר חודשים, כעת מצטרפת אליו טלוויזית OLED שניה אשר מציגה עיצוב יחודי של מסך קעור.

על פי דברי החברה, במסך קעור, כל נקודות משטח המסך מצויות במרחק שווה מעיני הצופה, מה שמבטל את הבעיה של עיוות תמונה חזותי ואובדן פרטים בקצוות המסך, בתוספת התמודדות משופרת עם השתקפות. עובי המסך עומד על 4.3 מ"מ, משקלו 17 ק"ג והוא כולל רמקולים מעוצבים שקופים. הרזולוציה שלו הינה 1920x1080 פיקסלים, הניגודיות – כיאה למסך OLED הינה גבוהה ביותר ומספקת צבע שחור מרשים. בנוסף, פאנל המסך כולל ארבע תתי פיקסלים (ולא שלושה כמקובל) בתצורת WRGB בה מצטרף פיקסל רביעי לבן לצבעים המקובלים של אדום, ירוק וכחול לשיפור איכות הצבע ובוהק הלבן בתמונה.

LG OLED EA9800

האספקה ללקוחות תחל בחודש הבא בקוריאה בחודש הבא ומהיום ניתן להזמין את המסך בחנויות המקומיות - במחיר של 15 מיליון במטבע הקוריאני (כ-13,500 דולר אמריקאי), זאת לעומת הדגם ה-"רגיל" השטוח שעולה כ- 12,000$ (וכ-55,000 ₪ בישראל). כיום, LG היא החברה היחידה בעולם אשר מוכרת טלוויזיה מבוססת OLED בשני דגמים שונים. בתערוכת CES 2013, ראינו דגם מתחרה קעור של סמסונג, אולם הוא עדיין לא הושק באופן מסחרי.
טכנולוגיה זו, בשימוש ביתי, נמצאת בתחילת הדרך שלה, על פי חברת המחקר DisplaySearch, תחום טלוויזיות ה- OLED צפוי לגדול לכמות של 7 מיליון יחידות בשנת  2016.


נכון לעכשיו, לא ידוע מתי תחל מכירת ה- OLED הקעור בשווקים מחוץ לקוריאה.

מעבר לתגובות בפורום