קדם מגבר היברידי Nat Magnetic במבחן

נמר לוי
08-05-2013 06:40

האם יש מלך חדש בקרב קטגוריית קדם המגברים בישראל? זה טיזינג קטן להמשך הביקורת. אבל בגדול, נרשמה דינמיות מדהימה, בס נפלא ואיזון מעולה. כל הפרטים בביקורת המלאה.

אני זוכר היטב את ההתלהבות שלי מהקדמגבר של Nat בגרסת המנורות שלו. הוא היה פשוט מצוין ואף נבחר אצלי כמוצר השנה. למוצר החדש שלהם המתנתי בסבלנות עד שיגיע ליבואן. כשהוא דיווח לי שהוא כבר בארץ הפצרתי בו להביא אותו אלי למבחן. פשוט ממש סקרן אותי לדעת מה עושה דגם אחד מעל ל-Nat פלזמה שבחנתי בעבר.

בביקורת הזו הלכתי פשוט על חומר מוסיקלי שונה מהליין המוסיקלי החדש. אל תשאלו אותי למה. פשוט ככה הרגשתי. הקדמגבר הזה, המראה שלו והתחושה שלי בכלל באותו היום, החזיר אותי כמה שנים אחורה. יכול להיות שזה בגלל הרמקולים החדשים שפשוט מרגש אותי לנסות עליהם מוצרים שונים. ממש כמו בעבר. הדבר היחיד שיכול להכביד על האוירה הטובה הוא שהקדמגבר הזה לא ישמע מספיק טוב.

 

nat audio magnetic

קצת על החברה

Nat Audio הוקמה בשנת 2001 והחלה את דרכה ביצור רכיבי אודיו שפופרתיים. באמתחתה אסופה מרשימה של מגברי מנורות מונו בלוק SET, מגברי פונו, קדמגברים הייברידים ומנורתיים. מדובר ביצרנית היי אנד לא זולה. מחירי המוצרים נעים בין אלפי לעשרות אלפי דולרים כאשר המוצר הנסקר מהווה את הדגם הבינוני מבין השלושה. יחד עם זאת, היצרנית מייצרת כבלי חשמל האמורים להתאים ביותר למוצרים שלה וניתן לרכוש אותם כמובן בנפרד.

ה-magnetic הוא קדמגבר הייברידי, מבוסס מנורות ECC88. הנתונים מדווחים על יחס אות לרעש העומד על 100 דציבל, היענות לדתר שנעה בין 4 הרץ ועל ל-400,000 הרץ, אחוזי עיוות עומדים על 1 אחוז, מסוגל לעבור כ-Pure Single-ended בחיבור RCA או Pure balanced בחיבור XLR. את בחירת הטופולוגיה ניתן לבצע בעזרת כפתור הממוקם מאחורי המכשיר.

מראה ואיכות בניה

בקדמת המכשיר לא תמצאו גלגל עוצמה אם כי רק 6 כפתורי שליטה (לחצנים) כאשר שנים אחראים על העוצמה, 2 נוספים על בחירת הערוצים, ושניים נוספים כאשר אחד מהם מאפשר לעבור מ-XLR ל-RCA והשני אחראי על ההדלקה והכיבוי. בחלקו העליון פס מואר ומתחתיו מספרים מ-1 עד 6 המדווח על הכניסה שבשימוש בעזרת אור LED כחול. בחלקו התחתון פס לדים דומה המאיר על מנת לדווח על העוצמה המנוגנת. את כל המכשיר הזה ארזו בתוך קופסת אלומניום ששוקלת לא פחות מ-40 קילוגרם!

nat audio magnetic

מבחינת איכות הבניה מדובר בטנק. כן, אין הרבה קדמגברים ששוקלים 40 קילו ועשויים כל כך מסיבי. אפילו הכפתורים ממתכת יצוקה ומסיבית. החיבורים מאחור מרגישים איכותיים מאוד, איכות ההרכבה מעולה. על העיצוב כנראה יהיו השגות. הוא לא מהיפים שראיתי אך בטוח לא מכוער. אפשר להגיד שהוא מכשיר שרובכם ישארו אדישים למראהו.

Avishai Cohen - Continuo

בחרתי ברצועה מספר 1 בשם Nu Nu. את היצירה הזו אני מכיר היטב. אני יכול לספר לכם שאין מוצר שעבר דרכי לביקורת לא השמיע אותה בשלב מסוים במהלך ההאזנה. איכות ההקלטה באלבום הזה היא פשוט מעולה. לדעתי אפילו טוב יותר מההקלטה בהופעה בבלו נוט. הרצועה הראשונה דינמית מאוד. היא נפתחת בפרץ עוצמה שמבוצע על ידי פסנתר, תופים וקונטרבס בעוצמה אדירה. הדינמיות בפתיחה גרמה לי לשכוח לסגור את הפה, פשוט הופתעתי. הקדמגבר הזה חשף כבר בצליל הראשון יתרון מובהק – דינמיות מרשימה ביותר. הצליל מאוד מפורט, מאוד מאוזן. התחום התחתון מציג יכולות מעולות בכל הנוגע להפרדה, פרטים ורזולוציה בכלל. הבמה מאוד מסודרת, מאוד ברורה. עומק הבמה מרשים ביותר. הוא אולי הבולט ביותר באספקט הזה.

Venetian Snares - Hospitality

מוסיקה אלקטרונית היא אולי אינה רפרנס לשום כלי נגינה. לכן לא ניתן לדבר על טבעיות בז'אנר הזה. לעומת זאת, על מהירות ודינמיות בהחלט אפשר לדבר ואפילו לאתגר את המוצר בקלות. רצועה מספר 1 היא המאתגרת ביותר בתקליט. זוהי אינה מוסיקה להאזין לה בשאנטי. זו מוסיקה שמשמשת אותי אך ורק למבחנים. במיוחד הקטע הזה. אז כן, הוא דינמי מאוד, אנרגטי ומפורט להפליא. אבל כאן מגלים באמת כמה מהיר הוא. אין צליל שהוא מפספס. הוא משתף פעולה עם שאר רכיבי המערכת באופן שקשה להישאר אדיש כלפיו. זה אומר שהוא נותן פקודה למגבר להניע ולעצור את הרמקול כמו רמטכ"ל קשוח. התוצאה מרשימה מאוד גם כאן.


קשה שלא להתאהב בצליל שהוא מפיק. זה מה שנקרא "צליל יקר" וזה בולט מאוד. האיכויות האלה שהוא מפיק שמורות בהחלט רק למוצרים היקרים הללו. השקיפות, הטבעיות והנטרליות הזו. זה משהו שקשה להתרגל אליו אבל כשמתרגלים, כל מוצר שהוא אינו כזה נשמע "זול".

 

nat audio magnetic

יסמין לוי -  Naci En Alamo

קולות אדם הוא אתגר קשה. במיוחד קול מיוחד כמו של יסמין לוי. העניין הוא שאני מרגיש כל כך בטוח עם הקדמגבר הזה שאני כאילו יכול לדמיין כיצד זה ישמע ולהיות בטוח שלא אפשל. וכמו שציפיתי, קולה של יסמין לוי נשמע מדהים! הנדנוד (סלסול) שבקולה נשמע מצוין. הצליל מפורט, דינמי ומגובש מאוד. אהבתי את האיזון הטונאלי והאנרגיה בכלל. הקדמגבר מעמיד את יסמין לוי במרכז הבמה, בגובה עמידה ומשם מגיעה נוכחות אנושית משכנעת מאוד. הפלייבק מאחור מוצג היטב. הפרדת הכלים מעולה, הצליל מאוד מפורט ומיקום הנגנים על הבמה מאוד ברור.



gustav mahler - symphny no.5 

עם דינמיות ואנרגיה כזו אני לא מצפה לפחות ממצוין. והביצועים של הקדמגבר הזה מעולים. כלי נשיפה נשמעים מעולה. לכל כלי נגינה גוף, אופי ונוכחות. הקדמגבר הזה מציג צליל ריאליסטי נטרלי ו"נכון" מאוד. הוא אינו מעגל פינות, אינו מוסיף דבר ואינו גורע. התחושה היא כאילו הוא מציג את הצליל כפי שהוא. כאילו בדיוק כך הקליטו וכך זה מגיע אלי. הפרמטר הכי בולט בביצועים של ה- Magnetic הוא ההפרדה הנפלאה שלו. הוא מצליח לבודד את קבוצות הנגנים באופן יוצא מגדר הרגיל, אולי אחד מהמרשימים שיש. הוא מצליח להציג במה ענקית, מלאה, עמוקה. עוד כמה יתרונות גיליתי באיזון הטונאלי ששומר על אופיו בכל עוצמה. את היתרון הזה ניתן למצוא רק במוצרים איכותיים מאוד ומושקעים כמו זה.


התחום הנמוך שבוקע מה- Magnetic הוא פנטסטי. הוא מצליח להפיק בס מפורט, מופרד, נקי ועמוק מאוד. זה מתבטא בכך שניתן בקלות להפריד את קבוצת הבסים מתוך תזמורת סימפונית שלמה שמנגנת בעוצמה רבה. בכלל, התוצאה פשוט מעולה.

dire straits - brothers in arms

בחרתי ברצועה מספר 1. זה פשוט מקסים לשמוע איך הקדמגבר הזה יודע "לנשוך" בקטעים אלימים ומצד שני להעביר צליל ענוג ומרגיע בבלדות רוק מקסימות. גיטרה חשמלית מרחפת באוויר, בגובה המותניים, מאחוריה התופים מספרים לי על מיקומם המדויק של כמה מטרים מאחורי הגיטרה. הבס מעולה. אם בקלאסי הוא היה מצוין תחשבו איך הוא שלא מאתגרים אותו יותר מידי. קולו של מארק נופלר ממגנט. הצליל גדול, עם משקל והצרידות המיוחדת שלו בולטת במיוחד. יש משהו בלהקה הזו שמוכרח לרגש, לעטוף ולהציף את החדר במוסיקה. אם זה לא מתרחש, זה לא טוב. אם מוצר ניכשל בהעברת החוויה הזו עם הלהקה הזו הוא כנראה יכשל בשאר הסגנונות. איכות ההקלטה שמספקת הלהקה הזו היא מעולה. היא ווארסטילית מאוד ואמורה להישמע מצוין כמעט בכל מערכת. במקרה הזה, הצליל הוא לא רק טוב, הוא טוב בקנה מידה קוסמי.

האיזון הטונאלי של ה- magnetic מצוין. הוא אינו משנה את אופיו בשום עוצמה. גם בעוצמות הנמוכות מאוד אני מקבל רזולוציה מצוינת בכל ספקטרום התדרים. הוא אינו מאבד פרטים, אינו מאבד דינמיות ואינו מאבד איזון גם בעוצמות הגבוהות במיוחד.

נקודות ציון

חשמל
חובה לחבר אותו לכבל חשמל איכותי. זו אחת מהסיבות שקיבלתי את התוצאה הנפלאה הזו. הזנת החשמל לקדמגבר הזה דורשת תשומת לב.

העמדה
מדף ראוי יעשה לו טוב. אבל לראשונה אני טוען שגם על שרפרף מאיקאה הוא ישמע מצוין.

שלט רחוק
מינימליסטי בצורה וכך גם הקליטה. בנוסף, העלאה והורדה של העוצמה דרך השלט משתיקה את המוסיקה בכל לחיצה. זה לא מתרחש מהגברת העוצמה ישירות מהמכשיר. לדעתי זה באג, היצרנית בטח תספר שזה פיצ'ר.

בנימה אישית

זה מוצר שלא רק נהנתי לבחון אם כי מוצר שלימד אותי עוד משהו על היי אנד. הוא שונה ממה שסקרתי עד כה. הוא בהחלט אחד מהמוצרים היותר טובים שעברו בביתי. בשילוב עם הרמקולים החדשים שלי, שהסלחנות היא מהם והלאה, אני יכול להגיע למסקנות מדוייקות יותר מבעבר בזמן קצר יותר. הקדמגבר הזה, ששודך למערכת אודיו איכותית, הצליח להפגין ביצועים מרשימים מאוד. אם הייתי לפני שדרוג קדמגבר, יש סיכוי יותר מסביר שהייתי לוקח אותו בשבילי.

סיכום

יש כאלה שאולי יעדיפו קדמגבר מנומס שעוטף, מלטף ועושה נעים בגב. קדמגבר כזה שהכל ישמע בו מושלם, אפילו אם ההקלטה זוועה. אם אתם כאלה, תמשיכו הלאה. עוד כמה שנים, אולי, תבינו שעד היום שמעתם רק חלק ממה שהתכוונו שתשמעו. ה- magnetic מיגנט אותי. הוא אינו סלחן להקלטות, מפורט להפליא, מהיר ושקוף לחלוטין. אני רואה אותו כמו מכונית ספורט אקזוטית. מלא במומנט, גמישות ויציבות. המערכת שלי קיבלה זריקת אנרגיה שלא ממש ציפיתי לה. הייתי בטוח שהרפרנס 3 שלי הוא קדמגבר שאין שני לו. אבל כאן, הוא קיבל פייט רציני. אם נעשה השוואה בניהם אוכל לדווח כי האודיו ריסרצ' שברשותי היה קצת יותר מפורט, הבמה היתה רחבה יותר ואולי טיפה יותר מאוזן. מאידך, ה- magnetic הציג דינמיות עדיפה, עומק במה טוב יותר ובס עמוק יותר מבלי לאבד פרטים. יש לציין גם שהקדמגבר שלי חי כבר 8 שנים לעומת קדמגבר מודרני. היה מעניין להשוות אותו ל-רפרנס 5 se החדש. אז כמו שאתם מבינים, לא מדובר בקדמגבר זול. על מנת שה- Magnetic יהיה שלכם תאלצו להיפרד מ-46,000 ש"ח. אבל ביחס לביצועים, שווה כל שקל.

שורה תחתונה

הכירו את אחד הטובים שיש!

מחיר: 46,000 ש"ח

אחריות ושירות: Orac אודיו


מערכת הבדיקה
רמקולים - tidal contriva diacera se
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - mark levinson 390s

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - graham engineering phantom b-44
מעמד זרוע - diy podarm
ראש - ORTOFON cadenza red
משקולת מייצבת לפטיפון - Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:

כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

תוספות:
מפצל חשמל - oyaide מדגם mtb-6 בעל שני שקעי בריליום, שניים נוספים העשויים פלדיום ושניים מזהב.
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

מעבר לתגובות בפורום