סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל

תומר צין וליאור קורן
06-05-2013 11:28

סמארטפון הדגל החדש של סמסונג, ה- S4 מושק רשמית בישראל במחיר 3,599 ש"ח, עם מעבד 8 ליבות ומסך Full HD בגודל 5”. דיווח ממסיבת העיתונאים.

הבוקר ב- 6 במאי, יום שני בבית אנדרומדה, ערכה היבואנית "סאני תקשורת" מסיבת עיתונאים, בה הכריזה על השקתו של סמסונג גלקסי אס. 4 בישראל. החשיפה העולמית התרחשה לפני כחודש וחצי בניו יורק ומאז הפך המכשיר לנושא שיחה חם בעולם המובייל.
בהסתמך על קודמו, ה- S3, מכשיר הדגל החדש הגלקסי אס. 4 יהיה ללא ספק הלהיט התורן של קיץ 2013, עם קצב מכירות גבוה מאוד. היצרנית הקוריאנית, בטוחה כל כך בהצלחתו של האס. 4 החדש והיא לא מתפשרת ומסמנת כמה מטרות: מכירות 10 מיליון יחידות עד סוף חודש מאי, לא פחות מ-30 מיליון יחידות עד לסוף הרבעון השני ו- 100 מיליון יחידות בסך הכל. ספק אם החברה תגיע למספר מדהים כזה, אבל כבר למדנו שהענקית מקוריאה יכולה להפתיע.

8 ליבות

למרות מראהו החיצוני הדומה לגלקסי אס. 3, המכשיר החדש מביא מספר חידושים הן בחומרה והן בתוכנה. תחילה המסך גדל ל-4.99 אינץ' בטכנולוגיית סופר AMOLED ברזולוציית Full HD המספקת 441 נקודות לאינץ'. המעבד אותו נקבל בגרסה המגיעה לארץ הוא ה- 5 Exyno עם 8 ליבות, המכיל 4 ליבות Cortex A7 לשימושים בסיסיים ו-4 ליבות Cortex A15 לביצועים גבוהים. לצידו ירוץ שבב הגרפי PowerVR SGX 544MP3 וזיכרון 2 גיגה ראם. בגב המכשיר מצלמה 13 מגה פיקסל עם פלאש ומצלמה קדמית 2 מגה פיקסל, שניהם מסוגלים לצלם וידאו ב-Full HD וכן הוא מגיע עם שלל קישוריות שונות כמו WiFi 802.11 a/b/g/n/ac, מקלט GPS, תקשורת Bluetooth 4.0 וכמובן NFC. קיים בו חיבור MHL 2.0 וחיישני תנועה, קרבה, תאוצה, טמפרטורה ומחוות. האחסון הפנימי יכול לצמוח עד כדי 128 ג’יגה בזכות חריץ microSD והוא מגיע בנפח של 16/32/64 גיגה והסוללה הפנימית גדלה ל- 2,600 מילי אמפר. במכשיר קיים חיישן IR מובנה, המאפשר שליטה בטלוויזיה הביתית או ב- DVD על ידי האס. 4 וכך למעשה מחליף את השלט הייעודי, הופך להיות שלט אוניברסאלי בבית. הגלקסי האס. 4 יריץ את מערכת ההפעלה, גרסת האנדרואיד המתקדמת והמעודכנת ביותר Jelly Bean 4.2.2 ישר מהקופסה, כאשר כמיטב המסורת ירוץ עליו ממשק המשתמש TouchWiz, שזכה גם הוא לכמה עדכונים, תיקונים ותוספות מעניינות. האס. 4 מגיע בצבעים שחור ולבן.
תכונות המכשיר החדש רבות, אך נראה כי חלקן הגדול הוא למעשה שדרוג טבעי למה שהציגה סמסונג בשנה שעברה, עם ההכרזה על האס. 3 הפופולארי. לגלקסי אס. 4 פונקצית צילום בשם צילום כפול, אשר נעזרת בזוג המצלמות של המכשיר. המצלמה הקדמית והאחורית מסוגלות לצלם בו זמנית, כך שגם הצלם הופך להיות חלק מהתמונה. את התמונה של הצלם ניתן להדביק על התמונה הראשית ואפילו לבחור לה מסגרת: לב, בול, חצי מסך, עיגול וכדומה. בנוסף ניתן גם לשלוט על גודל ומיקום התמונה הנוספת.

סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל

זוג מצלמות

למכשיר מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל, ויכולת Dual Camera)) המאפשרת למצלמה הקדמית ולמצלמה האחורית לצלם בו זמנית תמונות וסרטוני וידיאו. המשתמש לבחור מתוך מגוון של אפקטים ומסגרות המאפשרים למזג שתי תמונות באופן טבעי ואף להתאים את גודל התמונה הקטנה בתוך התמונה הגדולה. ניתן לבחור בין 8 אופציות לשילוב שתי התמונות שצולמו במצלמה הקדמית והאחורית. התוצאה הסופית היא תמונה יוצאת דופן המשלבת את נושא הצילום והרקע בצורה שונה לחלוטין. פונקציות (Dual Video) מאפשרת לקבל ולבצע שיחות וידיאו קבוצתיות עם חברים ומשפחה.
 
פונקציונאליות המצלמה משתרעת מעבר לצילום הכפול שכן המכשיר מצויד ב- 12 מצבי צילום כגון: מצב (Drama Shot) המאפשר לצפות בכל הפעילות בצילום מתמשך אחד ומצב (Sound & Shot) הייחודי המאחסן סאונד וקול יחד בזמן צילום התמונה, כך שהרגעים המיוחדים מתועדים בצורה הכי אמיתית שאפשר לדמיין, בדיוק כפי שהם התרחשו.
 
אותם רגעים מיוחדים יכולים להישמר באופן אוטומאטי באלבום תמונות באמצעות פונקצית ה- (Story Album). תמונות שצולמו במכשיר נאספו ומוינו אוטומטית בציר הזמן האישי, מיקום גיאוגרפי או אירוע מסוים על מנת ליצור אלבום תמונות.
 
באמצעות פונקצית (Group Play) ניתן ליהנות ממוסיקה, תמונות ומשחקים יחד עם הסובבים, ללא צורך ב-Wi-Fi  או אות סלולארי. תכונה חדשנית זו מאפשרת למשתמשים להתחבר ישירות עם אחרים על מנת לשתף, לשחק וליצור במשותף תוכן ובידור באופן מיידי.  יכולת (Share Music) מאפשרת למשתמשים לנגן את אותו השיר על גבי מספר טלפונים על מנת ליצור את אווירת החגיגה הטובה ביותר.


סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל
הגלקסי אס. 4 מציע את אותה האפשרות בדומה לגלקסי נוט 2, רק שהפעם אין צורך להשתמש בעט של הנוט 2, המסך של המכשיר כה רגיש עד שהוא מגלה את מיקום האצבע מעל למסך גם כאשר לא נוגעים בו. מחוות האוויר מציעה החברה אפשרויות דפדוף וגלילה חדשות, מאפשרות לדפדפף בין תמונות או בין דפי רשת על ידי העברת היד מצד לצד מעל למסך. הדבר אידיאלי במיוחד במצבים בהם לא רוצים לגעת במסך המכשיר. עוד אפשרות היא "גלילה חכמה" (Smart Scroll), אשר מאפשרת לגלול מעלה ומטה על ידי הטיה של המכשיר.


סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל
בסמסונג מעוניינים להפוך את מכשיר הטלפון למכשיר המאפשר לעקוב אחר הבריאות והכושר הספורטיבי של בעליו. הוא עושה את זה בעזרת שלל חיישנים חדשים S-Health)) כמו מד צעדים ואביזרים משלמים כמו רצועת דופק המתלבשת על פרק היד או משקל אשר מחובר לרשת האלחוטית. התוכנה הייעודית יכולה גם לעקוב אחר הסימנים החיוניים של המשתמש. בנוסף, היישום הייעודי יכול לשמש גם כמחשבון קלוריות ויומן למעקב אחר התקדמות הדיאטה.


התרשמות ראשונה

למרות המפרט המרשים מאוד, ההתרשמות שלנו מהגלקסי אס. 4 היא שלא מדובר במהפכה בשוק הסלולר העולמי. אין ספק, מדובר במוצר מלהיב, חכם מאוד, שמביא סטנדרטים חדשים לעולם המכשירים הניידים. מצד אחד, יש את המסך שהוא "5, מרשים, דק, Full HD, הטלפון קומפקטי, הממשק המשתמש מלוטש והמצלמה משופרת. מצד שני, נראה המגבר והרמקול חלשים מעט, אבל אנחנו נבדוק את הדברים לעומק בסקירת המכשיר המלאה.

סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל    

כאמור מחר ביום שלישי, תחל המכירה הרשמית, ברשתות הסלולר הגדולות, ברשת החנויות של סמסונג ובאמצעות המשווקים המורשים של היבואנית הרשמית סקיילקס. מחירו של הגלקסי אס. 4 ברשת Orange יעמוד על 3,699 ₪, ב-12 תשלומים, המכשירים הם מיבוא רשמי וכוללים אחריות יצרן רשמית של שנתיים. חברת פלאפון תציע אף היא את הגלקסי אס.4 במחיר של 3,884 ₪, למשלמים ב- 6 תשלומים. המכשירים הם מיבוא רשמי וכוללים אחריות יצרן רשמית של שנתיים. מי שיירצה לרכוש אותו בפלאפון בפריסה ל-36 תשלומים, ישלם מחיר של 119.90 ש"ח לחודש, סה"כ 4316.4 ש"ח, כאשר ברשת הוט מובייל, יעלה ה-S4 מחיר של 3,599 ש"ח במזומן, או 115 ש"ח לחודש ב-36 תשלומים ועם שנתיים אחריות.
כמו כן, רשת חנויות הסלולר "בסט מובייל", מקבוצת ח.י., יבואנית LG, תמכור את הגלקסי אס. 4 בישראל במחיר של 3,275 ש"ח. המכירה צפויה להתחיל בימים הקרובים בכל סניפי הרשת, אך מקורם של המכשירים שיימכרו ברשת "בסט מובייל" הוא כנראה מיבוא מקביל ולא מיבוא רשמי.

מטען אלחוטי (ימכר בנפרד בשלב מאוחר יותר):


סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל
לסמסונג יש שליטה של כ-30 אחוזים בשוק העולמי וידה עדיין נטויה מול היצרניות האחרות. החברה הכריזה בעיתוי מושלם מבחינתה, על הרווחים הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013, בדומה לרבעונים האחרונים, היא שברה שיאים. הרווחים של סמסונג גדלו גם ברבעון הנוכחי, ועומדים על 7.9 מיליארד דולר. הם נובעים, מכיוון שסמסונג מייצרת בעצמה את מרבית החומרה למכשיריה והיא יכולה לשלוט באופן אבסולוטי בהיקף הכמויות. לעומת חברת HTC שסבלה מבעיות של זמינות רכיבים ובעקבות כך דחתה את השקת ה-One, נאלצה לשווק אותו לחנויות בכמויות קטנות יחסית.

סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל

סמסונג גלקסי S4 מושק בישראל


מעבר לתגובות בפורום