ה- OLED נחת בישראל: השקת טלוויזיות LG החדשות

ליאור קורן
01-05-2013 13:12

LG היא יצרנית הטלוויזיות הראשונה שמביאה את בשורת ה- OLED לישראל, עם מסך בעובי 4 מ"מ ומחיר של 55,000 ש"ח, זאת לצד קו הטלוויזיות החכמות החדש שמושק בימים אלו.

OLED כבר כאן

במשך שנים, צפינו באינספור דגמי אב טיפוס של מסכי OLED אשר הוצגו בתערוכות מעבר לים ועכשיו, לראשונה, מגיעה לישראל טלוויזית OLED אשר תמכר באופן מסחרי, ללקוחות (האמידים, בשלב זה).

דור ה- OLED מציג יתרונות ביחס לשתי הטכנולוגיות העכשוויות ( LCD LED ופלזמות) המשמשות כיום בייצור טלוויזיות. הפיקסלים בטכנולוגיית "אולד" עשויים חומרים אורגניים זוהרים Organic LED, מה שמקנה לתמונה אופי שונה ומאוד מובחן ביחס לטלוויזיות אחרות. מול ה- LCD, יש יתרון בסיסי לטכנולוגיית ה- OLED והוא נעוץ בעובדה שהיא אינה דורשת מקור אור שהינו חיצוני לפיקסלים עבור הצגת התמונה. ב- OLED, תאי הפיקסלים מאירים בעצמם, כך שרמת השחור הנקודתי טובה פי כמה וכמה (ב- LED LCD לא ניתן לקבל שחור מוחלט ברמה של פיקסל בודד), בנוסף, מסכי ה- OLED הינם דקים יותר באופן משמעותי – כמה דקים? יותר מאשר הטלפון שלכם (4 מ”מ במסך של LG).

OLED TV LG

מסכי LCD, לעומת ה-OLED, מכילים מנורות פלורוסנט בגב המסך והן פולטות חום ובזבזניות אנרגיה באופן יחסי, (במסכי LED מחליפות את הפלורוסנט נורות לד קטנות). פלזמה, לעומת זאת, פועלת גם היא על עיקרון דומה ל-OLED עם פיקסלים אשר מאירים בעצמם – ללא צורך בהזדקקות לתאורה חיצונית, אך ה- OLED, לעומתה, דק הרבה יותר ורגיש הרבה פחות להשתקפויות תוך שהוא מסוגל להגיע לרמות הארה מרשימות עם צריכת אנרגיה חסכונית בהרבה.

OLED TV LG

LG, היא היצרנית הראשונה שמתחילה למכור בעולם טלוויזיה מבוססת OLED בגודל 55", לפני מספר שנים, חברת סוני מכרה מסך OLED קטן, בגודל 11" שייצורו הופסק בינתיים. הטלוויזיה תמכר החל מחודש יולי בישראל, עם תג מחיר צפוי (עדיין לא סופי) שינוע סביב 55,000 ש"ח. כמו בכל מקרה של כניסת טכנולוגיה חדשה לשוק, גם במקרה הזה, המחיר יקר, כמות המסכים המיוצרת הינה קטנה יחסית.

OLED TV LG
טלוויזיות LED LCD

רוב ציבור הרוכשים, ימשיך לפנטז על OLED אך ירכוש טלוויזיות LED, במחירים שפויים הרבה יותר. החל מהשנה, לא יגיעו יותר טלוויזית LCD "רגילות" (אשר כוללות תאורת פלורוסנט במסך), אלא כל הטלוויזיות יכללו תאורת LED פנימית. אנשי LG צופים כי בשנה הקרובה, כ- 60%-65% ממסכי החברה שימכרו בישראל, יהיו טלוויזיות חכמות, החל מגדלי 32” ומעלה ועם תמיכה מלאה בעברית (תפריטים, גלישה באתרי אינטרנט, כתוביות, שידורי עידן+ ועוד).

LCD LED TV
בין השיפורים אשר הוכנסו לדגמים החדשים, ניתן לראות אתMagic Remote - השלט החכם של LG בגרסתו החדשה 2.0. השלט עובד כמו עכבר מצביע אלחוטי. הסמן שמופיע על מסך הטלוויזיה עוקב אחרי תנועת היד של המשתמש כך שניתן להקליק, לגרור ולבחור את התוכן המועדף. השלט מאפשר גם לדבר אליו – פקודות או חיפוש קולי (Bob Marley) שאמור לעבוד גם בעברית, אפשרות החיפוש מוצאת סרטים ביוטיוב, קבצים ברשת הביתית וחומרים רלוונטים נוספים. השלט החכם מאפשר לצייר על המסך ספרות למשל בכדי לעבור לערוץ המבוקש בעידן+. בנוסף קיימת אפשרות לחבר מקלדת אלחוטית עבור הקלדה באנגלית וגם בעברית.

LG Magic Remote
שליטה נוספת בטלוויזיה, מתאפשרת בעזרת LG TV Remote - אפליקציה ייעודית למכשירי הסמארטפון והטאבלטים. האפליקציה מאפשרת שליטה מהטלפון בערוצים, שינוי גובה עוצמת הקול ואפילו שליטה במשחקים.

הטלוויזיות החדשות מגיעות עם Time Machine II – הזיכרון הפנימי במסך (בנפחי 4GB-8GB) מאפשר הקלטה או הזמנת תכניות של ערוצי עידן+. בנוסף, קיימת האופציה לשמירה גם על גבי כונן חיצוני קשיח דרך חיבור ה- USB..

שידורי עידן פלוס
מסך שני

תכונתSecond Display מאפשרת להציג את התכנים של מסך הטלוויזיה על גבי מסך שני נוסף, כמו סמארטפון או טאבלט בדרך אלחוטית. גם השליטה על העברת ערוצים (כמו שידורי עידן+) נעשית מהסמארטפון.
מהכיוון השני, ניתן לשכפל גם את מסך הסמארטפון אל מסך הטלוויזיה, בעזרת שירות Miracast אשר משכפל את כל מה שקורה על מסך הטלפון (משחקים, מיילים, הודעות טקסט וכו') בזמן אמת.

שירות LG Cloud מאפשר למשוך תכנים מהענן אל הטלוויזיה (כרגע מאפשר נפח אחסון של 5GB) וישראל כלולה ברשימת המדינות מהן נגיש שירות זה.

במקביל למסכי ה- LED, הציגה LG את סדרה 6710 – פלזמות Pentouch עם עט מגע יעודי לרישום על גבי המסך.

LG Plasma PENTOUCH
מחירים לדוגמה
מסך 42LA621Y בגודל 42” - טלוויזיה חכמה עם שלט Magic, בגודל 42”, מחיר 4,990 ש"ח.
מסך הדגל החדש 55LA960Y בגודל 55”, מחיר 19,990 ש"ח
סדרת כניסה (ללא חיבור רשת, אך עם כניסת USB לניגון מולטימדיה), בגודל 60”, מחיר 9,490 ש"ח לדגם 60LN542Y.
מסך 60LA621Y בגודל 60” עם תכונות מתקדמות יותר של טלוויזיה חכמה, מחיר 11,290 ש"ח.

מעבר לתגובות בפורום