רסיבר קולנוע ביתי Marantz SR7007 במבחן

נמר לוי
22-04-2013 10:15

הרסיבר החדש של Marantz נראה מצוין ובנוי נהדר, הוא מציג יכולות מרשימות מאוד בניגון מוסיקה, צליל מאוזן מאוד בקולנוע ביתי ומשרה נוכחות מרשימה בהופעות חיות. הכנסו וקראו על הדגל החדש של Marantz ה- SR7007.

אני בטוח שאני לא צריך להציג את החברה. אין אחד לא נחשף לשם הזה. כיום, Marantz מתמקדת בתחום הקולנוע הביתי אך עדיין לא זנחה את את מערכות האודיו דו ערוצי. באמתחתא שלל דגמים במנעד מחירים רחב מאוד. Marantz יצרה כמה אגדות אודיו בעבר אך נעלמה מהעין הישראלית לתקופה לא מבוטלת. בשנים האחרונות עושה היצרנית קמבק מרשים מאוד שהתחיל עם הסדרות האחרונות בדגמי הקולנוע הביתי.

Marantz SR7007

קצת על הדגם

ה-7006 הוא ספינת הדגל של מרנץ בגזרת הרסיברים. מדובר על רסיבר לקולנוע ביתי בגרסת 7.2, כבד שנראה פשוט נפלא. מרנץ שמרו על העיצוב היחודי שלהם. מראה נקי, עם מסך עגול במרכז, ומתחתיו דלת שמאחוריה השליטה על כל הפרמטרים החשובים, כניסת המקרופון המשמש את מערכת ה-RC וכניסת אוזניות. הרסיבר מספק 125 וואט לכל 7 הערוצים ושתי יציאות סאב (אות בלבד). ה-7007 תומך בכל השיטות הידועות לנו כיום, ולמי שתהה. אז כן, הוא גם תומך ב- 4K.

Marantz SR7007

מבחינת המראה כתבתי בעבר כך:

"את החלק הקדמי של הרסיבר הזה אי אפשר לפספס. זהו הרסיבר הסקסי, האלגנטי והמרשים ביותר שיצא לי לראות. הוא יפה עד כדי כך שאני מוכן לקבל את העיצוב הזה לנגד עיני כל יום עד סוף חיי. ממש ככה. זה מתחיל בחלון העגול שמספר לי רק איזו כניסה פעילה ועל עוצמת הקול. על מנת לצפות בשאר הפרמטרים נאלץ לפתוח את הסוגר הממוקם בחלקו הקדמי התחתון של הרסיבר ושם נגלה חבורה נוספת של חיבורים. בניהם נימצא את חיבור המקרופון לצרכי כיול, כניסת USB וכניסות אנלוגיות".

מאז הוא לא השתנה כלל. אותה קופסא עם שיפורים טכנולוגים שיתאימו להיום. הדבר היחיד שהשתנה במבנה הוא הטרמינלים מאחור ששופרו לדגמים נוחים יותר לחיבור ומסיבים יותר.

Marantz SR7007

כיול חדר

תוכנה קלה, נוחה ומשוכללת מאוד. התוצאה, כמו שחשבתי – עולם אחר. ההבדל בין שימוש במערכת כיול החדר לביטולה הוא כאילו הרסתי את הסאונד. מערכת כיול החדר של ה-7006 הופכת את התוצאה מבינונית למצויינת. 3 דקות בלחץ, והסאונד שלכם מאורגן לחלוטין.

בחבילה תקבלו חוברת הוראות בכל שפה שרק תרצו עבור ביצוע הגדרות נוח וברור. כאשר אתם מבצעים כיול rc יש לצאת מחלל ההאזנה ולשמור על שקט, רצוי לחבר את הרסיבר כאשר המסך מחובר אליו על מנת לצפות בבירור בפרמטרים השונים על גבי המסך, לא לשכוח להגדיר במצב הוידאו את הרזולוציה המקסימלית של המסך שלכם. מעבר לכך, לא מאמין שתהיה לכם בעיה להתמודד איתו ולכן אני מצהיר שהמבחנים שלי, הנוגעים לקולנוע ביתי, אינם ישמשו אתכם כמדריך משתמש. אתכם הסליחה.

Batman - The Dark Knight

נכון, זו הסדרה הקודמת של איש העטלף, אך משום שאינני מכיר מספיק טוב את הסרו החדש אני משתמש בסרט הקודם שאותו אני מכיר היטב. לאט לאט, אני צופה בחדש על רסיברים שונים עד שאני שלם לחלוטין להניס אותו למבחנים באופן רשמי. יחד עם זאת, אני רואה את הפרק האחרון בסדרה כמשעמם, ארוך ובינוני באקשן שלו לעומת הישן. מי יודע, אולי אחליט כן להשאיר את המהדורה הישנה בסוף.

הצליל הראשון שבוקע מהרסיבר הוא צליל ירי הצילצל שנשמע מתכתי. נכון, ברוב הפעמים שאומרים "זה נשמע מתכתי" זו לא מחמאה. במקרה הזה זו לגמרי מחמאה. צליל המתכת של הירי נשמע מציאותי להפליא. כך גם הדיאלוגים בין הדמויות השונות, הפער בין קולות אדם במרחב הפתוח לבין קולות אדם בתוך מבנה הבנק המהדהד. הרסיבר הזה חושף הכל, בשקיפות מדהימה ובקלות. הצליל מאוד דינמי, התפקיד של הרמקולים האחוריים נשמע מצוין. הסאב מוגדר, מדויק ובריא מאוד. מורגש שהרסיבר הזה עושה עבודה מצויינת בכל הנוגע לכיול החדר.

Marantz SR7007

James Bond - Quantum of Solace

לדעתי אין תחליף לסצנת המרדף הפותחת את הסרט. מדובר בסצנה שלוקחת מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו ומעבירה אותו אל המאזין. ל-7007 זה לא ממש מזיז. התחושה היא שהכוח שלו לא נגמר. הוא חזק, מהיר, עוצמתי ועוטף. המנוע של מכונית הספורט העצבנית של בונד נשמע מעולה. צליל התנגשות הרכבים יכול להקפיץ את האדישים שבאדישים, צליל הירי נשמע כל כך מציאותי שהוא יכול לגרום ללוחם קרבי לתפוס מחסה. הרסיבר הזה מדמה מציאות באופן יוצא מהכלל.

7 נשמות

הדיאלוג בתחילת הסרט 7 נשמות עם ויל סמית הפנט אותי בסאונד מעולה שהציג קולות אדם מהמשכנעים שמצאתי. הוא מאוד דינמי, מצליח לצעוק יחד עם השחקן במיידיות מוחלטת. גם הניואנסים שציקצוק השפתיים, בליעת רוק, נשימות ורחשי רקע נשמעים מעולה דרכו. התוצאה בשיחזור קולות אדם פשוט משגעת. אהבתי מאוד.

הופעות חיות

ישנן כמה הופעות שהוספתי לחבילה. בניהן ההופעה של התקליטן האגדי Armin van buuren במופע האדיר שלו Miragh. ה-7007 צריך לספק לי תחושה של מסיבת ענק בהאנגר מפוצץ בהגברה. המסקנות שלי ברורות. ה-7007 הוא רסיבר שקל מאוד להתאהב בו. הוא מאוד מוסיקלי ורך מצד אחד אך לא יהסס לתקוף מצד שני. זה מתבטא בהעברת עוצמה אדירה לרמקולים כולם, האות הנשלחת אל יחידת הסאב פשוט מושלמת. לא מרגישים שום תפר. הצליל מדויק, מגובש, מלא ועוצמתי. הוא מצליח לייצר מרחב מרשים, דינמיות מצויינת ואנרגיה שלא קל למצוא ברסיברים לקולנוע ביתי.

Marantz SR7007

אני ממשיך עם ההופעה של qween בשם Rock montreal וכאן אני מגלה חסרון ראשון. הבמה שהוא מייצר אינה מהמרשימות שנתקלתי בהן אם כי היא לא רעה כלל. לעומת זאת, הוא מדויק יותר מהמתחרים. הרסיבר האחרון שבחנתי הצטיין בכל הנוגע לבמה הקדמית אך היה חסר בכל תחום ההגברה ההקיפית. הרסיבר הזה לעומת זאת מאוד מאוזן בניהם. הוא מייצר במה קדמית אומנם קצת פחות טובה אך השילוב הכל כך נכון בין הבמה הקדמית וגם ההגברה ההקיפית נותנת תחושה מאוד עוטפת ומשכנעת גם ברמת הקהל שמסביבי.

ניגון מוסיקה ב-דו ערוצי

מרנץ ידועים כרסיברים עם יכולות אודיו דו ערוצי מרשימות. אני זוכר לטובה את ה-7005 ואיכות הצליל שלו בסטריאו. הוא היה פשוט נהדר, הזכיר לי ביצועים של מגבר סטריאו משולב איכותי. אני יכול להגיד בביטחון, לאחר שקראתי גם את הביקורת שעשיתי ל-7005, גם על הטיוטא של הכתבה בה אני רושם תזכורות יותר ממוקדות לפרמטרים ספציפים עמוקים יותר, והמסקנה היא שה-7007 אף טוב יותר. הוא מדויק יותר, טבעי יותר עם הפרדת כלים טובה יותר. זה מתבטא במיוחד בניגון מוסיקה קלאסית. הרסיבר הזה משחזר מוסיקה כמו מגבר סטריאו מעולה. היכולות שלו בשיחזור מוסיקה קלאסית הפיקו צליל כינורות טבעי, בס מלא, עמוק ומוגדר היטב, רמת פרטים שלא מביישת גם מגברים דו ערוציים איכותיים מאוד. גם במוסיקה מסגנונות שונים (רוק, ג'אז, פופ) הוא מרשים מאוד. ממש יכולתי לכתוב את הביקורת כמגבר משולב דו ערוצי והיה מקבל ציונים מעולים ברוב הפרמקטים. מה שכן הפתיע אותי, זו הבמה הקדמית שבניגון קולנוע או הופעה חיה שלא ממש הרשימה אותי ומאידך בניגון אודיו דו ערוצי הוא פשוט מדהים. תמונת הסטריאו שהוא מייצר פשוט מעולה. הוא מעביר קולות אדם בפירוט מעולה, מציג את כל הניואנסים הקטנים שמאפיינים קול אנושי, מצליח להציג נוכחות אנושית בחלל, משחזר היטב כלים אקוסטים. עם משקל נכון, איזון טונאלי מעולה והפרדת כלים נפלאה. לדעתי זהו אחד מהרסיברים הטובים שיש בניגון מוסיקה בסטריאו.

פיצ'רים נוספים

הרסיבר תומך גם בניגון מהאוויר (AirPlay) עם iPhone . האייפון מזהה את ה-AirPlay ומתחיל לנגן והפעולה פשוטה וידידותית מאוד. זיהוי ה- iPhone מקפיץ את אייקון ה- AirPlay בצידו הימני התחתון של הטלפון והמוסיקה נשלחת לרסיבר. הסאונד טוב, לא מרשים במיוחד, פחות טוב מניגון CD או סטרימר אך לא רע בכלל. מי שרוצה להאזין למוסיקת רקע, באיכות טובה (לא מאוד), יוכל לנצל את האופציה המבורכת הזו. אני אישית, מעדיף לשמוע מוסיקה דרך מקורות שמתחברים עם חוט מטרנספורט איכותי יותר.

 

אפליקציית ה-Wizz אשר מאפשרת לשלוט ברסיבר דרך ה- iPhone או ה-ipad ולהזרים מוסיקה דרך ה- AirPlay נותרה כפי שהיתה בעבר. רק שהפעם צורפו כמה אפשרויות נוספות כמו אייקון המצביע על גודל הקובץ המנוגן או הנצפה (hd,4k). זוהי אפליקציה נוחה מאוד, קלה לתפעול ולהתקנה אך אני מצאתי שבסופו של דבר אין כמו השלט המקורי.

Marantz SR7007

נקודות ציון

חשמל
כמו בעבר גם כיום לא היה הבדל שמיע בשידוך כבל חשמל איכותי למול הכבל הפשוט שמקבלים עם הרסיבר. השתמשו בו, חבל להשקיע באחד איכותי.

העמדה ומיקום
שיכוך רסיבר קולנוע ביתי הוא אינו דבר מקובל. עם זאת, חשתי בהבדל משמעותי גם בקולנוע וגם במוסיקה. שיכוך הוא דבר חשוב עבור כל מוצר אודיו. ההבדלים בין רסיבר משוכך לרסיבר שאינו משוכך הוא בפרטים, מהירות ומיידיות, טבעיות ואוויר בין הכלים. במקרה הזה, שיכוך המוצר על ידי ספייקים היה רצוי ועשה לו רק טוב.

הרסיבר הזה מתחמם כמו כל רסיבר גדול. הוא מחורר היטב ומאוורר לחלוטין מכל צדדיו. אין שום סיבה לסתום אותו בתוך מזנון צפוף. תנו לו לפחות 5 ס"מ של מרווח נשימה. חבל להרוס אותו.

נוחות תפעול
גם בשלט וגם ברסיבר עצמו ניתן לצ'וטט בכל רחבי הרסיבר ואפילו בקלות. הוא נוח מאוד לתפעול, השלט מציג יכולת קליטה מעולה גם מרחוק וגם מרחוק מאוד. יחד עם זאת, הוא מציג את כל הפעולות על גבי המסך כך שאין סיבה להציץ בחלון העגול הזעיר שהוא טוב רק ללוק.

סיכום

ה- SR7007 הוא רסיבר הדגל הזול ביותר בקטגוריית הדגלים בשוק האודיו, והוא ממשיך שושלת מעולה של רסיברים מיוחדים מאוד. הוא בנוי נהדר, מתקדם מאוד, נראה נפלא ונשמע מעולה. ההפתעה הגדולה היתה כאשר האזנתי למוסיקה בסטריאו. הייתי בטוח שקשה לעלות באיכות מה-7005 אך הדגם החדש אמר אחרת. לא קשה בכלל. עובדה, הוא פשוט נשמע טוב יותר. הדיוק, המהירות והטבעיות הופכות אותו לרסיבר שיספק גם את חובב המוסיקה מבלי שיחוש שהוא מתפשר. מאידך, בקולנוע ביתי הוא אומנם מנגן כמו רסיבר דגל מרשים חזק ועוצמתי אך הבמה הקדמית שלו קצת פחות מרשימה וציפיתי לעוד אנרגיה דווקא בגזרה הזו. מערכת ה-RC שלו, כמו כל הרסיברים החדשים, פשוט מעולה. הוא מצליח לאזן את הרמקולים האחוריים, עם הקדמיים והסנטר בקלות. הוא מצרף אליהם את הסאב כמקשה אחת. פשוט תענוג. לעומת זאת, על מנת ממש להינות מהאיכויות שלו במוסיקה דו ערוצית (סטריאו), רצוי לעקוף את כל העיבודים כולל ה-RC.

שורה תחתונה

היה ונישאר אחד מהטובים בשוק במחיר שפוי בהחלט.

מחיר: 10,900 ש"ח

אחריות ושירות: מוראל

מעבר לתגובות בפורום