פרוייקט עשה זאת בעצמך: רמקולים מודפסים

ליאור קורן
21-04-2013 10:00

פרוייקט חדש של DIY מאפשר לכם לבנות רמקולים לכל דבר בעיצובים מקוריים, עם תיבה מוארת בצבעים נוסח דיסקוטק בעזרת מדפסת תלת מימדית.

מדפסות 3D פותחות לקהל חובבי ה-"עשה זאת בעצמך" עולם חדש של אפשרויות, ראינו את זה בדוגמה של הדפסת תקליטים לבד.

פרוייקט חדש של אתר Instructables מציג אפשרות ליצור רמקולים מנגנים לכל דבר, עם תיבה תלת מימדית ואלמנטים מקובלים אחרים (טוויטר, וופר וכו') בעזרת מדפסת תלת מימדית. להצהרת הצוות, המטרה בפרוייקט היתה להציג יכולת ליצור רמקול "היי פידליטי" מוגמר ומנגן. לצורך הפרוייקט נבחר דרייבר Full range בקוטר 3" בעל מגנט נאודימיום עם וופר עשוי נייר במבוק. המודל התלת מימדי של התיבה תוכנן במחשב עם תוכנת 3DS MAX ולאחר מכן הוכנס למדפסת, לתהליך הדפסה תלת מימדית אשר יוצר את תיבת הרמקול מחומר פלסטי בתהליך שארך כ- 40 שעות.

רמקולים עשה זאת בעצמך
לאחר ההדפסה, עברו הרמקולים תהליך ניקוי ושיוף לגימור סופי עדין והוכנסו לתוכם גם פסי תאורת LED ליצירת אפקט אורות שמשתנים בהתאם למוזיקה.



היות ומדובר בסוג של ניסוי, קשה לצפות מהרמקולים לאיכות סונית מהממת, אך, כמו במקרה התקליטים, זה מציג פוטנציאל יצירתי בלתי מבוטל ובעזרת התוכנה ניתן לעצב אינספור תיבות. כאשר ירדו מחירי מדפסות התלת מימד, ניתן להניח כי הדבר יקסום לחובבי DIY רבים ויפתח עבורם מרחב יצירה חדש.

רמקולים עשה זאת בעצמך

קישור: דף הפרוייקט

רמקולים עשה זאת בעצמך

מעבר לתגובות בפורום