רמקולים Triangle Antal EX במבחן

נמר לוי
14-04-2013 06:55

טריאנגל אנטל TX - רמקולים רצפתיים של היצרנית הצרפתית עומדים למבחן, האם הם ישמרו על אופי הצליל המוכר של החברה? בדקנו את הבס, התמודדות עם סגונות מוסיקה שונים ושמנו דגש במיוחד על הטוויטר. ביקורת רמקולים.

את היצרנית הזו אני מכיר היטב. את שלושת הדורות הרמקולים הקודמים מתוצרתה אהבתי, אך תמיד היתה לי הסתייגות בעניין האיזון הטונאלי עם דגש על הטוויטרים שתמיד חשו בהירים וחריפים להפליא. יחד עם זאת, בקטגורית המחיר שלהם, הרמקולים הללו, בדורות הקודמים, היו המפורטים והמהירים ביותר ששמעתי. אבל העצבנות הזו, של יחידת הטוויטר, השאירה לי טעם רע. מאידך, לא מעט אודיופילים הצליחו לסחוט מהטריאנג הישן רומנטיקה. על מנת להשיג זאת, הקדישו המון זמן וסבלנות על מנת למצוא לו את האלקטרוניקה המתאימה ביותר. המכנה המשותף בין כל החובבים שאיזנו את הרמקול הזה הוא מגבר ממשפחת הצליל החמה ופטיפון.

היום נדליק אור על הסדרה החדשה. ליתר דיוק האחרונה. הסדרה הזו צועדת בערך שנתיים בשוק אך רק עכשיו אני מפנה תשומת לב למבחן רמקול רצפתי לא יקר. לטענתם של כמה מחברי שהאזינו לו, הבהירות שהיתה בדורות הקודמים כמעט ולא קיימת. הייתי מוכרח לבחון את הנושא לעומק. הרמקול אצלי כבר שבועיים ולהלן הביקורת.

נתחיל בעניינים הטכנים

מדובר בדגם הבכיר מהסדרה הבינונית של Triangle הצרפתית העונה לשם Antal מהסדרה האחרונה הנקראת EX. איכות הבניה יוצאת מהכלל. מדובר ברמקול יפה למראה, במיוחד עם הבסיס המעוצב והמרשים שעליו יושב הרמקול. הבסיס הזה הוא זה שעושה את הרמקול הזה לכל כך נאה למראה. הרמקול הינו רמקול 3way אשר בקדמת הרמקול בחלקו התחתון תמצאו את הפורט שנועד לרסן את הבס. זהו רמקול רצפה גדול מאוד, במבנה גבוה וצר. הרמקול חופן שתי יחידות בס בקוטר 6.5 אינטש, יחידת מיד 5 ורבע אינטש ויחידת טויטר חצי שופרית בקוטר אינטש אחד. החברה מצהירה על רגישות של 91 דציבל, היענות לתדר שנעה בין 40 הרץ בתחום הנמוך ועד ל-20 קילוהרץ בתחום הגבוה ועקבה מאוד יציבה שנעה בין 3 ל-4 אוהם.בחלקו האחורי ניתן לראות את ארבעת הטרמינלים העשוים מתכת בציפוי זהוב. ניתן לחבר את הרמקול בעזרת שני מגברים כאשר אחד אחראי על יחידת המיד והטויטר והאחר אחראי על יחידות הבס. בביקורת חיברתי אותו עם מגבר הספק אחד.

Triangle Antal EX במבחן

Triangle Antal EX

Britten - Young Persons Guide to the OrchestraBritten - Young Persons Guide to the Orchestra

הצליל הראשון מגלה כמה הוא דינמי, מהיר וכן. כן כן, מאוזן בהחלט. התזמורת מנגנת במלוא העוצמה ואכן אינני מגלה בהירות כלל. רמת ההפרדה מצויינת, הצליל מפורט ומוגדר, הרזולוציה טובה מאוד. הבמה מוגדרת, מסודרת היטב. כשהגעתי לשלב ההתמקדות בכלי נגינה בסולו, ולפני צליל חליל הפיקולו הקשבתי היטב לצליל. חברים, זה המבחן לרמקול הזה מבחינתי. האלקטרוניקה שלי רחוקה מלהיות אלקטרוניקה ממשפחת הצליל החמה. הציוד שלי נטרלי למהדרין. אז כן, התרחש שינוי משמעותי בדגמים החדשים. במילים אחרות, שמעתי רמקולים חריפים מהם משמעותית. הרמקול הזה, להבדיל מהדגמים הקודמים, אינו מגלה חריפות כלל. חליל הפיקולו נשמע נהדר. מאוד מאוזן, עם החריפות הטבעית שלו, מדויק ומפורט מאוד. מחלקת כלי הקשת נשמעת מצוין. ההפרדה מעולה, הקונטרס בין הכינור לויולה משכנע אותי בהבדלים בניהם. כלי נשיפה ממתכת נשמעים גם כן מאוד טבעי, מאוד נכון, מאוד משכנעים. הבס מאוזן, מדויק ומפורט במיוחד. אהבתי את האיזון הטונאלי, העושר בצליל, המשקל והאנרגיה שבוקעת מהרמקול הזה.

Triangle Antal EX
זו הפתעה נעימה לגלות את השינוי שהתרחש בחברה הזו. פתאום חשפו רמקול מאוזן מאוד, נכון, אנרגטי וחזק מבלי להציג חריפות בצליל. הוא מצליח להעביר תזמורת סימפונית בצורה טובה, כמובן בהתחשב בכך שעדיין מדובר ברמקול רצפה זול מאוד.

Ben Webster - Stormy Weather

התחושה הזו שהרמקול נותן, התלת מימדיות הזו. מכניסה אותי לאותו בר מעושן, ישן וחמים. זה התרחש בדיוק עם הצליל הכל כך נעים של הפסנתר שבקע מהרמקול. הוא אומנם אינו מהפסנתרים המשכנעים ששמעתי, אבל הוא כל כך עגלגל ונעים שקשה שלא לשקוע בצליל. בסולו הקונטרבס הרמקול גילה את המהירות והמיידיות שלו. כל פריטה נשמעת דרכו. הוא יורד נמוך, ועושה זאת נכון. הוא אינו מתברבר שם בבס. הוא מדויק וברור מאוד. הבמה מרשימה מאוד. רחבה, עמוקה ומלאה מאוד בין גבולות הרמקולים.

פסנתר הוא אחד מכלי הנגינה הכי קשים לשיחזור. הוא מאוד דינמי, גדול ומנעד התדרים שלו רחב ביותר. הרמקול הזה חושף פסנתר בצורה כמעט טובה מאוד. חסרו לי קצת פרטים כמו הנקישה של הקלידים והגודל הטבעי שלו.

Triangle Antal EX

Tiesto - Heroes

קל לו. ממש קל לו. כבר סיכמנו שהוא דינמי, חזק ואנרגטי. סיכמנו שהבס שלו חזק קצר ומדויק. אלה הפרמטרים הבסיסיים שכבר יכולים לארגן לנו תוצאה טובה במוסיקה אלקטרונית. לזה תוסיפו צליל מאוזן וקיבלתם תוצאה טובה מאוד. בשביל לקבל ציון מצוין צריך להוסיף לזה סאב. הרמקול הזה אומנם יורד נמוך, הוא אומנם עמוק, אבל חסרה לי עוד קצת משיכה בבס. אם זה היה מתרחש, והייתי מקבל עוד קצת אקסטנשיין בבס, התוצאה היתה משתפרת פלאים.

ManOWar - Warriors Of The World

אז יש לנו אנרגיה, מהירות, דיוק ובס קצר ומדויק. עכשיו נשאר לנו לגלות איך הוא מתנהג עם מוסיקת רוק אלימה וקשה לשיחזור. ManOWar ידועים בתור הרכב רוק כבד חובב ווליום. כך גם אני נהנה להאזין להם. הרמקול הזה, בזכות גודל הרמקול, והיחידות הדינמיות, הרמקול הזה מצליח להעביר מוסיקת רוק מצוינת. תוף הרגל נשמע חזק, מדויק ובריא. גיטרת הבס מצטרפת והצליל נשאר קוהרנטי ודינמי. גם הגיטרה החשמלית האלימה משאירה את הרמקול אדיש למאמץ. קולו של הסולן מצטרף. יחידת המיד הזו פשוט מעולה. הרמקול מצליח להעביר קולות שירה מבלי לפגוע בפלייבק מאחור. הצליל נשאר דינמי, גדול, עוצמתי ומאוזן מאוד. התוצאה מרשימה בהחלט, אולי אחת המרשימות בקטגורית המחיר הזו. פשוט מצוין.

הרמקול הזה יודע להיות אלים כשצריך, מעודן ועוטף בסגנונות אחרים. התיבה שלו בנויה נהדר. במשך כל המבחן לא הצלחתי למצוא הערה אחת לגבי התיבה. אם היא מתערבת, היא כנראה עושה זאת מספיק נכון בשביל שלא אעיר על כך.

Triangle Antal EX

No Tengo Lugar יסמין לוי

נחתום את הביקורת עם קולה האדיר של הזמרת יסמין לוי. היא תגלה לנו בקלות כמה מהירה יחידת המיד של ה-Antal החדש. אני מגלה שהיחידה הזו מהירה כברק ומיידית בהחלט. קולה נשמע נהדר. טבעי מאוד, נכון מאוד והנוכחות האנושית בחלל פשוט מדהימה. הצליל מפוקס מאוד, הבמה מרשימה, הרעידות שבקולה בוקעים הקלות דרך היחידה הזו. הפלייבק מאחוריה נשמע מעולה. אומנם ההקלטה הזו מתמקדת בקולה המסלסל, והוא המודגש ותשומת הלב מוקדשת לווקאל, אך עדיין, הפלייבק נשמע פשוט מעולה.

נקודות ציון

התאמה למגברים

מדובר ברמקול קל מאוד להנעה. כמעט כל מגבר מ-40 וואט יניע אותו בקלות. יחד עם זאת, הוא נשמע מעולה עם המגבר האישי שלי. מבחינת גוון הצליל, רצוי לשדך לו מגבר נטרלי/חמים. מדובר ברמקול שקוף מאוד. הוא לא יהסס לספר לכם שהמגבר שלכם חסר בפירוט, מהירות ורזולוציה בכלל.

מיקום, העמדה והתאמה לחללים

להרחיק מהקיר לפחות 40 ס"מ, לא להשתמש בכל הספייקים המסופקים בחבילה. הוא פשוט נשמע פחות טוב עם 5 ספייקים. 3 ספייקים ואתם מסודרים בהחלט. שניים קטנים מאחור וגדול אחד מלפנים. הוא אינו מתאים לחללים קטנים, בטח לא לחדרי שינה. סלון ממוצע/גדול יתאים לו בהחלט.

Triangle Antal EX
סיכום

טריאנגל משנה תדמית. התחושה שלי היא שהיצרנית כנראה הבינה שבהירות זה לא כוס התה של קהל האודיופילים. אבל אל דאגה, האווריריות והקלילות בצליל נותרה מצויינת, הפרטים והרזולוציה אף שופרו מהדגמים הקודמים, אך הבהירות הזו, שהיתה מזוהה מאוד עם היצרנית, נעלמה כמעט לחלוטין. הרמקול הזה שייך למשפחת הצליל הנטרלית. הוא מאוזן מאוד, מהיר כברק ומפורט ביותר. מדובר ברמקול גדול, הוא אינו מתאים לחללים קטנים וימלא כל חלל סלון אפילו סלונים גדולים במיוחד. הוא מייצר בס מהיר, מפורט, מוגדר ומאוד חי. הוא מזכיר לי מעט בס של רמקול קרמי. קצר, מדויק ומהיר. כמובן שלא באותה רמה בדיוק, אבל האופי דומה. מצאתי שהוא מאוד וורסאטילי. הוא מסוגל לנגן כל סגנון מוסיקה שתזרימו דרכו. יחד עם זאת, הוא עושה את כל הסגנונות טוב מאוד, אך לא עושה אף אחד מהם מצוין.

שורה תחתונה

שינוי התדמית הזה הופך את הרמקול הזה לאחד מהטובים ביותר בקטגורית המחיר.

מחיר: 13,500 ש"ח

אחריות ושירות: אודיו פידליטי

מעבר לתגובות בפורום