פנסוניק: מסך הפלזמה ZT60 הוא הטוב ביותר, אחריו לא נמשיך בפיתוח הטכנולוגיה

ליאור קורן
12-04-2013 10:15

פנסוניק מציגה את פלזמת הדגל ZT60 ומכריזה שטכנולוגיית הפנל שלה היא האחרונה מתוצרתה, האם אחריה יגיע ה- OLED? עדכון: יש גם הכחשה.

פנסוניק משיקה בארה"ב את ZT60 ומכתירה אותו כ-"מסך הפלזמה הטוב ביותר אותו פיתחנו", אולם הטכנולוגיה עליו הוא מבוסס, תהיה האחרונה בדור הפנלים שפיתחה החברה ולא יתבצע המשך פיתוח.
השמועות על הפסקת ייצור טלוויזיות פנסוניק התרוצצו ברשת כבר מספר חודשים, אולם, נשיא החברה הודיע רשמית כי החברה לא יוצאת מהתחום אלא פותחת בתוכנית הבראה. המסלול של תוכנית ההבראה נחשף רשמית באירוע השקת מסך הדגל של החברה, פלזמת ה- ZT60. פנל הפלזמה של מסך הדגל הזה, יהיה האחרון, דגמים נוספים של מסכים יהיו כנראה מבוססים עליו, אולם פנסוניק לא תשקיע יותר בפיתוח של פנלים מדורות המשך.

עוברים ל- OLED


היציאה מתחום הפלזמות תתרחש בשנה הבאה – 2014, סגן נשיא החברה הודיע כי חלק מיחידות הפיתוח שעבדו על טכנולוגיות של פלזמות, עוברים כעת לעבוד על דור ה- OLED שאמור בסופו של דבר להיות המחליף.

פנסוניק הציגה בתערוכת CES האחרונה אב טיפוס של מסך OLED, בגודל 56" ועם רזולוציית 4K. המסך פותח בשיתוף פעולה עם סוני והוא מבוסס טכנולוגיות הדפסה שאמורות לייעל את תהליך הייצור. מסכי OLED מציגים איכות שחור חסרת תקדים בתמונה, ניגודיות אסטרונומית וגוף דקיק, אולם מחיר הטכנולוגיה גבוה לצרכן ונושא אורך החיים עדיין לוטה בערפל.
במקביל למעבר בין שתי טכנולוגיות אלו, פנסוניק ממשיכה לפתח ולייצר טלוויזיות LED LCD, בעולם, מכירות הפלזמה יורדות בקצב של יותר מ-20% בשנה, בעוד LCD / LED שומר על יציבות.

Panasonic OLED 4K
ההודעה הדרמטית של פנסוניק, מזכירה את זו של פיוניר משנת 2009, אז ייצרה החברה את דור Kuro השני והאחרון שהציג איכות שחור חסרת תחרות. גם כאן, הממון הרב שמושקע בפיתוח וייצור, לעומת המכירות היורדות בעולם, גובה את מחירו. פנסוניק, בניגוד לפיוניר אינה יוצאת מהתחום אלא ממשיכה לנתיבים מוכרים יותר (LCD) ושגרתיים פחות (OLED).

ה-ZT60 אמורה להיות הטובה ביותר מכולן, עם שחור עמוק, רזולוציה גבוהה בתמונה סטטית כמו גם דינמית ופנל דק מתמיד והיא תהיה האחרונה לשאת את מורשת החברה בתחום זה.

עדכון: יש הכחשה
סמנכ"ל השיווק של פנסוניק ארה"ב הוציא הכחשה שאומרת כי טכנולוגיית פנל דגם ה-ZT כן תשמש כבסיס לפיתוח וייצור עתידי של פלזמות נוספות.

חשיפת דגמי ZT60 בתערוכת CES 2013:

פנסוניק ZT60

מעבר לתגובות בפורום