רמקולים לגינה במחיר של 40,000 ₪

ליאור קורן
07-04-2013 12:00

נציג חברת Sonance מציג בביקורו בישראל מערכות רמקולים חדשות לגינה, עם סאב וופר תת קרקעי והגברה מקצועית, בטווחי מחירים של 17,000-40,000 ₪ למערכת של 8 רמקולים.

תחום הרמקולים מזוהה בעיקר עם רמקולים לבית, בין אם מדובר ברמקולים עבור קולנוע ביתי או סטריאו, קטנים כגדולים. המשווקת "סטריאוטיפ" הזמינה לביקור נדיר את קנט שלדון - סמנכ"ל המכירות הבינלאומיות של חברת Sonance להציג קטגוריית Hi End בתחום החדש יחסית – רמקולים לגינה.

חברת Sonance נוסדה בשנת 1983, כאשר רמקולים רצפתיים היוו את הנורמה והמוצרים הראשונים היו למעשה רמקולים של בוסטון אקוסטיקס אשר התיבות שלהם שונו בכדי להתקין אותם בתוך הקיר. מאז, עברה החברה להתמחות בפיתוח וייצור עצמי בתחום הרמקולים השקועים, כאשר השפעה על עיצוב הרמקולים מגיעה מעולם התאורה, עם פילוסופיה אשר מכתיבה הטמעה של גופים בתוך הסביבה, ברמה אפילו של התאמת גודל וופר אל גופי התאורה מסביב או התאמה במרקם של הגריל החיצוני.

Kent Sheldon
הרמקולים עוברים מקום בבית


תובנות של אנשי החברה מצביעים על טרנדים עולמיים חדשים: הצרכנים בבית מתמקדים כיום פחות בחדרי קולנוע יעודיים ועוברים אל יותר חדרי מדיה משפחתיים ושטחי "מחיה" פתוחים כמו מטבחים ושטחי פעילות בגינה. כפועל יוצא מכך, גם אופי סידור הרמקולים משתנה: במקום מספר קטן של רמקולים גדולים, המגמה כיום היא להשתמש בכמות גדולה יותר של רמקולים, אבל קטנים יותר בגודלם.


עולם ה- In Wall עבר התקדמות טכנולוגית, אפילו רמקול הסאב וופר מותקן כיום בתקרה בעוד פתח יציאת הצלילים שלו נראה כמו גריל של רמקול רגיל, כאשר התיבה הגדולה חבויה מן העין. מגוון החומרים בהם נעשה שימוש הוא מגוון מאוד: וופרים בקוטר של 4" / 6" / 8", עשויים פוליפרופילן בסדרות הכניסה 1 ו-3, קרבון בסדרה 5 ו-7 ותרכובת בריליום בסדרת 9 הבכירה.
על פי הנתונים שהציגו אנשי החברה, Sonance עוקפת במכירות של "רמקולים לקיר" יצרניות ותיקות כמו B&W, Speakercraft, Klipsch, Paradigm ועוד.

רמקולים לגינה
רמקולים לגינה


כאמור, אחד הטרנדים החדשים בעולם הרמקולים הוא התקנה של רמקולים לגינה. Sonance מכוונת לתחום הגבוה בתחום זה ולהבדיל מהמגמה הרווחת של התקנת רמקולים מוסווים בצורה של סלע, למשל, היא מתכננת רמקולים בתצורה המוכרת יותר בבית, זאת למנוע מצב בו הצורה החיצונית של הרמקול פוגעת בביצועי הצליל שלו.


הרמקולים נראים כמו סטלייטים (המוכרים לנו מהתחום של קולנוע ביתי), עם מתקון אשר מייצב אותם בקרקע. הרמקול אמור להיות עמיד בתנאי מזג אויר קיצוניים ולכן הגוף עשוי תרכובת פלסטיק (ABS Plastic) שאינה מחלידה. הרמקול שאחראי על הצלילים הנמוכים - סאב וופר קבור בתוך האדמה, כאשר צינור דמוי ארובה קטנה יוצא מעל פני הקרקע ומפזר את אותם הצלילים.
הרמקולים מותקנים בזוגות זוגות, כלומר אם מדובר בשמונה רמקולים, אז לא יהיו ארבעה ימניים וארבעה שמאליים, אלא הם יותקנו בזוגות של ימין ושמאל וכך כאשר הלקוחות מסתובבים בגינה, הם מקבלים תמונת צליל סטריאו באזורים רבים.

Sonance רמקולים לגינה
ההבדל בין דגמי המערכות השונים טמון בעוצמת השמע – כמה חזק הלקוח מעוניין לשמוע בגינה, בטווחי עוצמות של 107db – 110db – 117db.
מערכת הכניסה שעולה כ- 17,500 ₪ מורכבת משמונה רמקולים בעלי אלמנט יחיד Full Range עשוי אלומיניום ויחידת סאב וופר נפרדת. המערכת יכולה להיות מוגברת ע"י רסיבר או מגבר ביתי: כל רמקול מציג עכבה קלה ביותר בערך של 30 אוהם, כך שחיבור של 8 רמקולים סטלייטים לרסיבר, דומה ברמת העומס לחיבור של זוג רמקולים בעלי עכבת 8 אוהם.

Sonance רמקולים לגינה
המערכת היקרה יותר מגיעה כבר עם מגברים בהספקים הנעים בין 500-2000 וואט, מתוצרת חברת Crown המוכרת מתחום ההגברה המקצועי. מערכת רמקולים לגינה בסדרה הבכירה LS47 כוללת שמונה רמקולים, סאב וופר 10", מגבר CDI 1000 והיא עולה כ- 40,000 ₪. מעבר לכך, ניתן להזמין בתוספת תשלום שדרוג של הרמקולים, סאב וופר בגדלים של 12"-15" ומגברים חזקים יותר.

Sonance רמקולים לגינה

מעבר לתגובות בפורום