פייסבוק חושפת טלפון וממשק משלה לטלפונים

ליאור קורן
04-04-2013 22:00

Facebook Home – מארק צוקרברג חושף ממשק חדש אשר מחליף בטלפון את דף הבית, הנעילה ומריץ מספר אפליקציות פייסבוק, בנוסף לסמארטפון חדש First אשר נוצר ביחד עם HTC.

פייסבוק רוצה להפוך את הסמארטפון האישי שלכם לבית שלה ומכריזה על Home אותו היא רוצה שתתקינו בטלפון: מקבץ של ישומים ודף בית חדש אשר יחליף את זה הקיים אצלכם. המטרה של Home היא להפוך את הטלפון למכשיר חברתי פייסבוקי למהדרין, עם דף נעילה חדש, דף בית וקישור ישיר ובלתי פוסק לכל העדכונים החברתיים מהאתר. העדכונים מהחברים יופיעו כשורות בסגנון בועה (עם תמונת החבר בצד) וטפיחה כפולה עם האצבע על אותו סטטוס תהיה כהבעת Like. התראות מהפייסבוק יוצגו כחבילת קלפים והסדר שלהם אמור להקבע על פי אלגוריתם שיציג את ההתראה החשובה ביותר למעלה. בכדי להעלים התראה מהמסך, יש להזיזה לצד עם האצבע.

בנוסף, אפליקציית הצ'אט תאפשר לתקשר עם החברים מכל מקום ואפליקציה אשר פתוחה באותו הרגע בטלפון וניתן יהיה להזיז את המיקום שלה על המסך. מסך נעילת המכשיר יציג ממשק בועות דומה לזה שהגיע עם אנדרואיד 4.1 והוא יאפשר להגיע בנגיעת אצבע לתוכנת המסנג'ר, לאפליקציה האחרונה שהיתה פתוחה או לרשימת כל האפליקציות.

HTC First Facebook Home
מתי ניתן להתקין?
אפליקציית ה- Home תהיה זמינה להורדה ב- 12 לאפריל, אם כי גרסה מותאמת לטאבלטים תגיע רק לאחר מספר חודשים. גם בתחום הסמארטפונים, ניתן יהיה להתקין אותה רק על מספר דגמים מצומצם יחסית ובהדרגה הרשימה תורחב. הסמארטפונים הנתמכים כרגע הינם מהדגמים הבאים: HTC One X, HTC One X+, Samsung GALAXY S III וגם Samsung GALAXY Note II.


על פי דברי צוקרברג, ממשק ה- Home מסמן כיצד תראה הגרסה הבאה של פייסבוק (בגלישה גם דרך המחשב הביתי), עם ממשק דמוי קלפים להתראות והפיכת הפרופיל האישי לסוג של נתב דרכו מוצגים כל העדכונים החברתיים של החברים, ממשק ה- Home לא יגיע בשלב זה אל מכשירי אפל.


טלפון פייסבוק HTC First

פייסבוק הכריזה גם על סמארטפון ממותג ראשון שנוצר ביחד עם חברת HTC. טלפון ה- First מגיע עם מסך 4.3" ברזולוציית 720p, מעבד כפול ליבה, מצלמת 5 מגה פיקסל ואנדרואיד 4.1. המפרט הטכני שלו מציב אותו בסביבת האמצע של עולם הסמארטפונים והיחוד שלו הוא בעיקר באינטגרציה הדוקה עם פייסבוק, ישירות מתוך האנדרואיד (ברמה של התראות מערכת, למשל). טלפון ה- First מיוצר כאמור ע"י חברת HTC וימכר החל מה- 12 לאפריל בארה"ב באופן בלעדי (לפחות בהתחלה) דרך חברת AT&T במחיר של 99$ ובאירופה ברשת Orange ו- EE באנגליה. הוא יוצע במגוון של ארבע צבעים: שחור, לבן, טורקיז ואדום.

HTC First Facebook Home

מעבר לתגובות בפורום