סגן נשיא HBO: תלת מימד התברר ככישלון

ליאור קורן
02-04-2013 06:55

המנהל הטכנולוגי של - HBO יצרנית הסדרות "משחקי הכס" ואחרות מספיד את תלת המימד עם המשקפיים והוא גם פסימי לגבי עתיד רזולוציית 4K בשנים הקרובות.


HBO – רשת הכבלים האמריקאית, אחראית לכמה מן הסדרות המצליחות ביותר אשר מוצגות על מסך הטלוויזיה שלכם, כמו משחקי הכס, דם אמיתי, אימפריית הפשע, בנות או סדרות מיתולוגיות מן העבר (סופרנוס, סקס והעיר הגדולה). לכן, כאשר סגן נשיא החברה ומנהל הטכנולוגיה (CTO) שפורש בימים אלו מתפקידו מדבר על כמה מהטכנולוגיות האחרונות בתחום הטלוויזיה, כדאי להקשיב לו.

על פי דברי בוב זיטר, יצרני הטלוויזיות צפויים לעבור זמנים קשים וכי תלת מימד או אף רזולוציית 4K לא יהיו הכיוונים אשר יחלצו אותם מהבוץ. וכי למה? כי שתי הטכנולוגיות הללו, לא מתאימות כלל לצרכן הביתי.

משקפיים מצחיקים

הצורך להרכיב "משקפיים מצחיקים", על פי בוב, מרתיע צרכנים מצפיה בתכני 3D, "מעולם לא חשבנו כי תלת המימד ימריא עם המשקפיים הללו", הצרכנים הראו כי הם לא מוכנים לעשות שימוש במשקפיים הללו ולכן תלת מימד עם משקפיים הוא פורמט שדינו לגווע. ומה עם תלת מימד ללא משקפיים? הדרך להבשלה של הטכנולוגיה עדיין ארוכה.

ומה עם 4K?

גם לגבי רזולוציית ה- UHD החדשה, סגן נשיא HBO אינו אופטימי, היתרונות בחדות התמונה מגיעים לידי ביטוי בגדלי מסכים של 60" ומעלה – מתחת לגודל זה, לצרכן בבית קשה מאוד להבחין בהבדלים מול מסכי Full HD נוכחיים ולכן הוא גם לא משתכנע לשדרג. בנוסף, מסכי 60" הינם יקרים מאוד כרגע, אבל גם כאשר המחיר ירד לרמה שפויה, עדיין בחללים ביתיים רבים לא יהיה מספיק מקום בכדי להכניס טלוויזיה בגודל של 60", למעשה, רק אצל 25%-30% מהבתים יש סלון גדול מספיק עבור זה.
בשטח, השנתיים האחרונות תומכות באמירות של זיטר, אם לפני מספר שנים, כל הביתנים של יצרניות מסכי טלוויזיה (כמו סוני, סמסונג, LG, פנסוניק ועוד) היו מוקדשים באופן בולט לנושא ה- 3D, הרי שבתערוכת CES האחרונה, ניתן לראות כי נושא זה ירד כמעט לגמרי מסדר היום.

כעת, אותן יצרניות, החלו להציג את דגמי ה- 4K הראשונים, אך באם גורם מרכזי כמו HBO אינו מתלהב מהטמעת פורמט זה, זה אומר כי כמות התכנים המשודרים תהיה קטנה יחסית בשנים הקרובות (גם אם בסופו של דבר, כלל התעשיה תעבור לשידור בפורמט הזה), מה שיקטין את האטרקטיביות של אותן טלוויזיות בשלב זה ויאלץ את היצרניות להשקיע שוב באפיקים אחרים.

מעבר לתגובות בפורום