טושיבה מצהירה: 4K הוא המנוע לצמיחה בתחום הטלוויזיות

ליאור קורן - אמסטרדם
21-03-2013 09:00

טושיבה חושפת את טלוויזיות ה- LED LCD החדשות עם עיצוב חדש אחיד, חיבור לענן, ממשק שניתן להגדרה אישית וסדרת מסכי 4K עם תלת מימד ומצהירה כי הרזולוציה הגבוהה החדשה היא מה שמעניין את הצרכנים.

רזולוציה כקטר

במציאות הכלכלית העולמית שאינה פשוטה בימים אלו, טושיבה מאמינה מאוד באולטרה HD (רזולוציית 4K) כגורם לצמיחה במכירות והיא מכניסה אותו ליותר דגמי טלוויזיות השנה, כמו גם אל מחשבים ניידים ואפילו בקטגוריית הטאבלטים (בשלב מאוחר יותר). אנשי החברה מצהירים כי איכות התמונה היא זו שתצליח לשכנע לקוחות לשדרג את מסך הטלוויזיה שלהם לדגם חדש.


מבחינת טושיבה, לאולטרה HD יש המון יתרונות: חדות ופירוט, אפקט של תלת מימד גם בתמונת דו מימד בזכות החדות שבולטת לעין גם בצפיה קרובה מאוד למסך. על פי ממצאי טושיבה, קהל הלקוחות נותן חשיבות יתרה לרזולוציה גבוהה על פני תלת מימד או אף תכונות של טלוויזיה חכמה.

נציג טושיבה התייחס גם לטכנולוגיה החדשה OLED והשווה אותה למסכי 4K המבוססים על הטכנולוגיה המוכרת LED LCD. השימוש בטכנולוגיה המוכרת הינו זמין יותר כמובן ונכון לעכשיו, למרות יתרונות ה- OLED בפרמטרים כמו ניגודיות ושחור בתמונה, ה- LED זמינה לייצור מיידי – כולל ברזולוציות התמונה הגבוהות אשר מקנות מראה של "מסך רטינה" אליו התרגלנו ממכשירי אפל.

Toshiba L9
סדרת מסכי ה- 4K החדשה של טושיבה נקראת L9 והיא כוללת שלושה גדלים: 58” עם משקפי תלת מימד אקטיביים ושני מסכים גדולים יותר: 65” ו-84” עם תלת מימד פאסיבי. הטלוויזיות מגיעות עם מעבד התמונה CEVO מרובה הליבות וטכנולוגיית החלקת תנועה AMR 800 והן אמורות לנגן תכני 4K גם דרך חיבור ה- USB והרשת של המסך.


גם המחשבים הניידים החדשים של החברה, אשר יושקו בקיץ הקרוב, יגיעו בחלק מהדגמים עם תמיכה ברזולוציית 4K ובכך יהוו גורם משלים לטלוויזיה ויאפשרו לנגן תכנים מתאימים.

טושיבה מחשבים ניידים
נסיונות שידור טלוויזיה ב- 4K

טושיבה העלתה לבמה את הנציג של שידוריSky TV Germany / Austria – שסיפר על צילומי ניסיון ראשונים באיכות 4K. ב-3 שנים, כמות ערוצי ה- HD אותם משדרת "סקיי גרמניה" קפצה מ-6 אל 64 ערוצים כך ש- 3.4 מיליון מנויי החברה נהנים ממבחר HD עליו יכולים רק לחלום כרגע הצופים הישראליים. סקיי החלה בהכנות לשידורי 4K כבר בסוף 2011 ובחרה לבצע צילומי נסיון של משחק כדורגל בדצמבר 2012, היות ושידורי ספורט חיים מהווים גורם חשוב מאוד במערך השידורים. החברה שואפת להיות הראשונה בשוק שלה להציג אולטרה HD.

הניסוי בוצע עם מצלמת קולנוע אחת (סוני F65) שעברה בין שלושה מיקומי צילום שונים במהלך המשחק (בכדי לבדוק צילום מזויות וגבהים שונים), המצלמה תופעלה עם צוות של חמישה מפעילים. תוצר הוידאו ירד דרך מחשב מק וחיבור Thounderbolt אל מערך כוננים קשיחים בתצורת Raid. דרך כרטיסי זיכרון יעודיים SRMemory.

המסקנות מהניסוי היו: הביצוע היה רחוק מלהתחרות בשידור חי אמיתי עקב מורכבותו (תהליך העריכה והפקת הוידאו הסופי ארך כשבועיים). כל ציוד העריכה והפצת השידוריםנדרש להשתדרג קודם. בנוסף, יש להתרגל לצלם בצורה נכונה עם 4K, בעיות במיקוד לא נכון עם המצלמה בולטות הרבה יותר ברזולוציה הגבוהה, אך לתוצר הסופי יש מראה קולנועי יותר והתמונה מהממת בחדות שלה, תוך שנציג סקיי מציין בחיוך כי המפרסמים במגרש ישמחו לשמוע כי ברזולוציית 4K שלטי הפרסומות נראים באופן חד מאוד.

Toshiba L9
סקיי ממשיכה בנסויים שלה, לטענתה, תכני HD רגילים שעוברים המרה, נראים טוב מאוד גם על מסכי 4K ומצד שני, תכנים שצולמו במקור ב- 4K נראים מצויין על מסכי HD רגילים. החברה החלה בעבודה על שדרוג הציוד, הממירים בדור הבא של סקיי יתמכו בטכנולוגיה “Ultra HD Ready”, אך נכון לעכשיו, אין מועד רשמי עדיין להשקת ערוץ שכזה אך כנראה מדובר על שנת 2015.


טלוויזיה בענן

טושיבה הצטרפה לברית ה- Smart TV אשר מאפשרת לשתף אפליקציות ושירותי תכנים עם יצרניות כמו LG, שארפ ועכשיו גם פנסוניק. תכונת ה- Cloud TV תגיע השנה בדגמי הטלוויזיות החכמות ונגני הבלוריי החכמים של החברה.

Toshiba Cloud TV
ממשק הטלוויזיות התחדש והוא כולל עכשיו דף בית אישי, כאשר התראות כמו מייל ומזג אויר מופיעות בפס עדכונים תחתון. התפריטים מציגים שילוב של תכני אינטרנט ואחרים על המסך, מנוע המלצות תכנים אשר מציג המלצות חברתיות – מה חם בטוויטר, המלצות לתוכניות חיות דומות לתוכנית בה צופים כרגע והמלצות לקטגוריות מסויימות כמו ספורט או סרטים, למשל חיפוש אחר הערך "סופרמן" יציג תכנים קיימים ברשת הביתית (על מחשבים ברשת), בכונן US או כרטיס SD, בלוח המשדרים וברשת האינטרנט. אופציית החיפוש מתקדם – (קיימת כרגע רק בחלק מהמדינות בהם נמכרת טושיבה ותגיע בהמשך לאחרות). בנוסף, פיתחה החברה אפליקציית אייפון ואנדרואיד למטרת ניהול היכולות של טלוויזיה בענן.


Toshiba Cloud TV
הסדרות החדשות

סדרות המסכים החדשות של טושיבה כוללות את W4, L4, L6 ו-L7 (האות L מייצגת את המילה LED), מתוכן W4 היא סדרת הכניסה עם רזולוציית 720p ושאר הסדרות מגיעות עם Full HD בגדלי מסכים של 32” עד 58”. על פי אנשי החברה, הדרישה למסכי “50 הוכפלה בחלק מהשווקים בשנה החולפת, בעוד קטגוריית “32 מתכווצת ומוחלפת ע"י גדלי 43”-49”.


השנה, החליטה טושיבה להציג עיצוב אחוד בדגמי הטלוויזיות, נגני Blu-ray וגם מחשבים ניידים, במטרה לייצר מראה אופייני של המותג (כפי שמקובל בעיצוב של מכוניות למשל), עם מראה נקי ועגול יותר בפינות ולחצן חיווי הפעלה עגול וזוהר.

Toshiba LED LCD
נציגות ישראלית חדשה
דגמי הטלוויזיות החדשים, יושקו בחודשים הקרובים ויחלו להגיע לישראל לקראת הקיץ, אנשי טושיבה גילו כי הם נמצאים כעת בתהליך גיוס כח אדם לשם פתיחת נציגות ישראלית של החברה בפעם הראשונה (לצד היבואנים הקיימים).


הכותב היה אורח חברת טושיבה.

מעבר לתגובות בפורום