Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks במבחן

נמר לוי
22-03-2013 20:00

לאחר סקירת קדם המגבר של Valvet, מגיע תורם של מגברים מונובלוקים תואמים, האם תצורת ההגברה Class A בה מתייחדים ה- A3.5 MKII תורמת לביצועים מרשימים? בדקנו. ביקורת מגברים.

היצרנית הזו מגיעה אלינו מגרמניה. באמתחתא אך ורק רכיבי הגברה, בניהם ניתן למצוא מגברי הספק מונובלוק וסטריאו, גרסאות שונות של קדם מגברים ובהן טרנזיסטורים ושפופרתיים ומגברי פונו. טווח המחירים נע בין 3,000 דגם כניסה ועד 7,000 דולר למוצר היקר ביותר. היצרנית מאפשרת לצרכן לבחור בין גרסאות שונות מאותה סדרה מה שבעצם מקל על הצרכן בבחירת המוצר. יחד עם זאת, היצרנית חושפת את רכיבי המוצר במלואם ומתוך היכרות עם הרכיבים הללו, ניתן להבין בקלות כי מדובר ביצרנית שמשתמשת ברכיבים איכותיים מאוד.

אני זוכר היטב כי בעבר, באותה תקופה שרכשתי את הרמקול הקרמי הראשון שלי, התעניינתי במגברים הללו משום שהם היו מתוצרת שתי היצרניות ששודכו לרמקול הזה בתערוכות. אך מכיוון שטרם היה להם יצוג בארץ, החלטתי ללכת על מה שהאזנתי לו בפועל. היום ניתנה לי ההזדמנות להקשיב סוף סוף למגברים שעד עתה רק עקבתי אחריהם ברשת האינטרנט.

Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks במבחן!

Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks
נתחיל בנקודה הטכנית:

היצרנית לא מגלה יותר מידי. לא מצאתי ברשת מידע רב, החברה כנראה לא חושפת אותו לחלוטין ומשאירה לנו את העבודה בהאזנה. אני לא נוטה לפרש את מטרות היצרניות, אך גם במקרה הזה, לאור נסיוני עם ציוד שונה מכל מנעד המחירים, הנתונים הטכנים אינם מצביעים על אופי הצליל או על איכותו של המוצר. למרות זאת, אדווח לכם כי מדובר בצמד מגברים בטופולוגית מונו החופנים בחובם 50 וואטים צנועים אך בתצורת Class A לא צנוע כלל ב-8 אוהם ו-90 וואט ב-4 אוהם. להבדיל ממגברי Class A רבים שאני מכיר, המגבר הזה מתאפיין במשקל ומימדים צנועים מאוד, ויש להוסיף שהוא גם מתחמם אך לא כפי שציפיתי ממגבר בעל 50 וואט ב-Class A. איך הם עושים את זה? אין לי מושג בכל הנוגע לקרביים של המוצר. אך בכל זאת, זו ההצהרה ויש גם התאמה בינה לבין מה שהאוזן שומעת מתוך הכירות עמוקה עמספר מגברים שעובדים ב-Class A.

Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks

קדימה. זה הזמן להאזין:

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

זה לא סוד שמוסיקה קלאסית המבוצעת על ידי תזמורת סימפונית גדולה היא אתגר גדול עבור מוניטורים. היצירה הזו, מהווה רפרנס מעולה עבורי בזכות קטעי הסולו של הכלים השונים.

מאוד סקרן אותי לדעת כיצד יתנהגו זוג מגברי הספק בעלי 50 וואט עם הרמקולים שלי ביצירות מורכבות כמו זו. שמחתי מאוד לגלות שהוא אכן מצליח להציג את כל התזמורת במלוא עוצמתה, עם רזולוציה מרשימה, הפרדת כלים ברורה, פרטים רבים ובמה גדולה, מסודרת ומרשימה מאוד. במיקוד כלים גיליתי חליל פיקולו מאוד נעים לאוזן, קצת חסרה לי החריפות הטבעית שלו, הקלילות שבצליל של החליל והאווריריות שלו. מאידך, קל מאוד לאמוד על גודלו של החליל, הניואנסים החשובים שמאפיינים את צלילו אכן מורגשים ומוחשיים. כלי הקשת נשמעים מדהים. מאוד מאוזנים, מופרדים היטב אחד מהשני ומכלי הקשת האחרים (ויולות, צ'לו, קונטרבס). כלי ההקשה מוצגים היטב דרכו. הצליל מהיר, תוקפני והחלטי.

אני יכול לגלות לכם שהנחתי את התקליט הזה על הפטיפון בידיים רועדות. לא ממש ציפיתי שה-50 וואטים הללו יחזיקו את הרמקולים שלי בניגון תזמורת סימפונית גדולה כזו. שמחתי לגלות שהתבדתי.

Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks

אני ממשיך את המבחן עם מוסיקת ג'אז. Ben Webster בתקליט Stormy Weather עולה על מגש התקליטורים ואני מזהה מיד כמה פרמטרים שעליהם ארחיב. מדובר במגבר ששייך למשפחת הצליל Ben Websterהחמה אך עדיין אינו מציג את החסרונות המתובלות של המשפחה הזו. כלומר, מדובר במגבר חם אך שאינו מתבל את הצליל. התחום הגבוה נשמע מצוין. נקי מאוד, מאוזן מאוד, מלא ונטול חריפות לחלוטין. ניתן לגלות זאת בזכות צליל הפסנתר ה"עבה" והמאוזן. הסקסופון הטבעי והגדול ובסולו הקונטרבס שהוצג ברזולוציה מרשימה ודיוק נפלא. הבמה גדולה, עמוקה ומסודרת היטב. קשה מאוד שלא להתרשם מהאיכות של הצליל דרך שני המונובלוקים הללו.

לאחר שהתרשמתי מהקדמגבר וטענתי שהוא מעט בהיר באופיו. ומאחר ואני מאזין למגברי המונו מאותה יצרנית, אני למד מכך שהשילוב בניהם משלים אחד את השני היטב. על מנת לבסס את הטענה הזו שידכתי בניהם וקיבלתי איזון טונאלי מעולה, ללא חריפות או בהירות. השילוב בניהם אכן מהווה פיתרון מעולה.

Tiesto ביצירה המדהימה Heroes ניכנס למגש התקליטורים. כאן אני חלוק בדעתי. לטעמי התוצאה במוסיקה הזו היא לא מהטובות ששמעתי אך יחד עם זאת היא טובה מספיק. מדובר במגבר מאוד מעודן באופיו. מאוד רגוע אך לא "מנומס" מידי. הוא כן מצליח לייצר תוקפנות, מיידיות והחלטיות אך לא מספיק בשביל להביא את היצירה הזו למצב בו אחוז שבוקע ממנו (מהמגבר) כוח ואנרגיה מספקת. הייתי רוצה עוד קצת בס, עוד קצת גבוהים בגבוהים ועוד קצת דינמיות. במקרה הזה זה מספק אך עדיין, חובבי המוסיקה האלקטרונית, שיודעים כיצד היא אמורה להישמע, לא תמיד יתלהבו מהתוצאה דרכו.

ManOWar בשיר Warriors Of The World ממשיך את החלק ה"אלים" של הביקורת. כאן המגבר מספר סיפור אחר. הוא כן מצליח להציג תוף רגל עוצמתי, גיטרה חשמלית בעלת משקל ראוי, בס חזק למדי ודינמיות טובה מאוד. הוא מצליח לשמור על היתרונות הללו גם כאשר הסולן מצטרף ליצירה. הוא מצליח לשמור על דינמיות, כוח ואנרגיה ראויה גם בעוצמות גבוהות מאוד. יחד עם זאת, הוא גם מצליח לייצר גודל ראוי ותלת מימדיות שמדמה היטב במה ענקית באצטדיון הומה אדם.

Valvet A3.5 MKII Class A Monoblocks

קולות אדם הם מבחן חשוב. אולי אחד החשובים ביותר עבור חובבי האודיו. המגבר הזה מרגיש כאילו זה בדיוק המגרש שלו. קולה המסולסל של יסמין לוי בשיר No Tengo Lugar נשמע נפלא. מאוד "נכון", עם נוכחות אנושית משכנעת מאוד. הוא מצליח להעביר לי את הניואנסים הקטנים ביותר בקולה של הזמרת הנפלאה הזו. אני יכול להוציא הצהרה אחת לפחות בביטחון מלא. המגבר הזה מציג מיד פשוט מצוין. הוא מזכיר לי בדיוק את אותם מגברים טובים מאוד שהגיעו דווקא מהטופולוגיה השפופרתית. וזו מחמאה אדירה.

אמצע. כל מה שנמצא שם נשמע מעולה. קולות אדם ועוד כלי נגינה שמסתובבים בגזרה הזו. אני לא אומר שהקצוות לא מספיק טובות. הבס והגבוהים נשמעים מצוין. אך יש לי תחושה עזה שתחום האמצע במגבר הזה הוא המודגש, עליו מלוא תשומת הלב וזה נשמע היטב בצליל שהוא מפיק.

נקודות ציון

התאמה לרמקולים
אין לי מושג כיצד אתם מבינים את המשמעות של Class A. אבל בכל זאת, 50 וואט הם 50 וואט על כל המשתמע מכך. במקרה הזה המגבר הזה מציג 50 וואט בריאים שמניעים רמקולים קלים להנעה בקלות יתרה אך מסוגלים להניע גם רמקולים בינוניים על גבול הקשים בביטחון. מאידך, הוא לא מספיק "גיבור" בשביל להניע רמקולים המוגדרים וידועים כקשים להנעה. בכל הנוגע להתאמה ברמת אופי הצליל אוכל לדווח לכם שמדובר על מגבר ממשפחת הצליל החמה. מכאן, עשו את החשבון שלהם והאזינו לו בעצמכם.

מיקום והעמדה
Class A זו מילה נרדפת לחום. במקרה הזה הוא לא שובר מיתוסים. הוא מתחמם אך לא ברמה שלא ניתן להניח עליו את היד. לכן, מכיוון שהוא כן מתחמם, יש להניח אותו במדף מאוורר היטב מצדדיו ומעליו. שיכוך אינו הכרחי. המגבר יושב על 3 רגליים מאוד איכותיות. הוא נשמע טוב יותר עליהן מאדר על ספייקים ממתכת שנחשבים לאיכותיים מאוד. מאידך, מדף ראוי הוא בגדר חובה.

חשמל
שימו כבל איכותי, זה יוסיף דינמיות, נקיון ושקט. כבל פשוט גורר אותו לצד הפחות אוורירי, מעט מנופח ופוגע ברזולוציה.

סיכום

נראה שסיכמתי את רוב הכתבה במהלך כתיבתה. מדובר בצמד מגברי הספק מעולים שעובדים במיטבם יחד עם הקדמגבר מאותה חברה. ההתאמה בניהם פשוט מושלמת ומורגש בצליל שהם מפיקים יחדיו. אני משייך את המגבר למשפחת הצליל החמה. הרגשתי שתחום המיד הוא החלק המרשים ביותר של המגבר הזה. לא. זה לא שהשאר לא טוב אך המיד כל כך טוב מהבס ומהגבוהים שהאוזן מיד נמשכת לקסמו ולאיכותו. זה באופן טבעי מאפיל על השאר. הוא מצליח לנגן את כל סגנונות המוסיקה בהתאמה לרמקול הנכון, את רוב הסגנונות בהתאמה לרמקול קשה להנעה ולא בטוח יניע את רמקולים המוגדרים כקשים להנעה.

מחיר: 25,000 ש"ח

אחריות ושירות: N-Studio Highend Audio


מערכת הבדיקה

רמקולים - consensus audio engineering lightning se
+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
שתי זרועות - Ace Space 9 inch tonearm
שני מעמדים לזרוע נפרדים מהגוף - diy podarm
ראש 1 - ORTOFON cadenza red
ראש 2 - grado gold
תוספות - oyaide MJ-12 + Oyaide STB-MS Vinyl Stabilizers

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:

כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA


תוספות:
מפצל חשמל - oyaide מדגם mtb-6 בעל שני שקעי בריליום, שניים נוספים העשויים פלדיום ושניים מזהב.
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה:

כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים מותקן דפיוזר של אורלקס.

מעבר לתגובות בפורום