חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

קדם מגבר מנורות Valvet Soulshine 8 במבחן | אודיו וקולנוע ביתי | ביקורות | ראשי

קדם מגבר מנורות Valvet Soulshine 8 במבחן

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Velvet Soulshine 8 Velvet Soulshine 8

הוא עולה חדש בארץ הקודש, דק וסקסי למראה, מגיע בשני חלקים ובתוכו פועלות מנורות חמות. הכירו את ה-Valvet soulshine 8. ביקורת קדם מגבר.

קדם מגבר מהווה לב ליבה של המערכת. איכותו וחשיבותו מכריעה את התוצאה. נכון, המערכת נשמעת כמו החוליה החלשה שלה אך קדמגבר יודע להסתיר חסרונות ולהדגיש יתרונות. מנסיוני בהאזנה למוצרים שונים, קדם המגבר תמיד היה הדומיננטי ביותר באופיו. הוא זה שמקבל את האות ומעביר אותו הלאה למגבר. הוא הרכיב היחיד במערכת שאחראי על שתי פעולות חשובות אלה.

היום נדליק אור על אחד מהמוצרים שעניינו אותי במשך שנים. עוד מאז שהזמנתי את רמקולי ה-Consensus שלי. אני גם זוכר שהתעניינתי לגביו ומשום מה, רצה הגורל ולא מימשתי את העסקה. אני אקלקל את הכתבה ואוסיף כי לאחר האזנה למוצר הזה, עלתה כמה פעמים המחשבה שיכולתי להנות ממנו כבר לפני 3 שנים אילו הייתי מתעקש להזמין אותו.

היצרנית הזו מגיעה אלינו מגרמניה. באמתחתא אך ורק רכיבי הגברה. בניהם ניתן למצוא מגברי הספק מונובלוק וסטריאו, גרסאות שונות של קדמגברים ובהן טרנזיסטורים ושפופרתיים ומגברי פונו. טווח המחירים נע בין 3,000 ל-7,000 דולר למוצר היקר ביותר. היצרנית מאפשרת לצרכן לבחור בין גרסאות שונות מאותה סדרה מה שבעצם מקל על הצרכן בבחירת המוצר. יחד עם זאת, היצרנית חושפת את רכיבי המוצר במלואם. מתוך הכירות עם הרכיבים הללו, ניתן להבין בקלות כי מדובר ביצרנית שמשתמשת ברכיבים איכותיים מאוד.

מראה

מדובר בקדמגבר דקיק החופן בחובו 4 שפופרות מסוג 6sn7 ולצידו ספק כוח דקיק וכבד.

velvet soulshine 8

מלפנים 4 בוררים (עוצמה, בחירת כניסה) ומאחור ניתן לראות את הטרמינלים מסוג RCA, וכניסת הזנת החשמל על ידי כבל המסופק עם ספק הכוח. לספק הכוח מחברים את הזנת החשמל בעזרת כבל קומקום. ספק הכוח הקטן בגודל שליש מהקדמגבר ובעובי דומה. ביחד הסט הזה נראה פשוט משגע.

velvet soulshine 8
מפרט טכני

Inputs: 5 high level inputs, input impedance 100 KOhm, 1x XLR possible
Amplification: 8x, 18dB, max. output > 50 Volts, output impedance 400 Ohm, 3 outputs OUT1/OUT2/RECOUT, 1x XLR possible
Power supply: external solid state power supply, 100VA
Dimensions: 444 x 50 x 306 mm (17.5 x 2 x 12 inches) WxHxD - Pre-amp; 170 x 50 x 306 mm (6.7 x 2 x 12 inches) WxHxD - power supply
Case: Aluminum, black anodized and powder coated
Front: silver anodized or black anodized

velvet soulshine 8

מתחילים בהאזנה

Ben Webster - Stormy WeatherBen Webster - Stormy Weather

יש משהו קסום בתקליט הזה. מעבר לאיכות ההקלטה, התקליט הזה פשוט יודע לרגש מוסיקלית. תוסיפו לזה את יתרונות ההקלטה וקיבלנו גם איכות מוסיקלית וגם איכות צליל מעולה. יחד עם זאת, התקליט הזה מאוד מאתגר. הוא מוקלט בהופעה חיה ולכן על המערכת לייצר תלת מימדיות שתדמה הופעה שמסביב למאזין אנשים. המערכת שלי יודעת ליצר זאת בקלות. ה- soulshine 8 בהחלט שומר על היתרון הזה. הוא מאוד מפורט, מעביר פסנתר עם גוף, אנרגיה וטבעיות. הוא מצליח להציג סקסופון בגודל נכון, עם נוכחות של נגנים חיים בחלל ובמה מרשימה בהחלט. בסולו הקונטרבס אני עד למהירות ולפירוט הרב בתחום הנמוך. ניתן בקלות לשמוע את אצבעות הקונטרבסיסט חולשות על המיתרים. התוצאה בגזרה הזו פשוט מעולה.


Britten - Young Persons Guide to the OrchestraBritten - Young Persons Guide to the Orchestra

כאן האתגר הוא בדינמיות, פירוט והפרדה. לא קל להעביר תזמורת סימפונית גדולה. לקדם המגבר חשיבות עליונה בתוצאה. וכאן, כמו בקטע המוסיקלי הקודם, הוא מצליח לגלות טבעיות, בס מדויק ומהיר וצליל מפורט להפליא. במיקוד כלים אני מגלה שחליל הפיקולו חריף קצת מעבר לחריפות הטבעית שלו. הוא עדיי לא מגיע לגבול בו הוא מציק אך הוא לא רחוק משם. מאידך, כלי נשיפה ממתכת נשמעים נפלא דרכו. כך גם הקונטרס בין הכינורות לויולות ובין כלי הנגינה מגזרת הבס. אהבתי מאוד את הבמה הענקית שהוא מייצר, את האנרגיה המתפרצת בהצגת כלי ההקשה. מדובר בקדמגבר מעולה במוסיקה קלאסית, הוא מסדר את הנגנים במקומם באופן יוצא מגדר הרגיל. בכלל, כייף מאוד להאזין דרכו.

אני מכיר היטב את הציוד שברשותי. כבר הספקתי לספור כמה מוצרים שודכו לה. אני טוען, כמו כל חובבי האודיו, שלהתאמה יש חשיבות מכרעת על התוצאה. אך אני גם יודע להבחין בין התאמה של מוצר למערכת לבין חסרונות שאינן קשורות להתאמה. במקרה הזה, ההתאמה למערכת היא מושלמת. הקדמגבר הזה יודע לסחוט ולהעביר הלאה את המיטב שבתקליטור או התקליט. הוא פשוט בנוי נכון והתוצאה הנשמעת לאוזן מוכיחה זאת בקלות.

 

velvet soulshine 8

Tiesto - Heroes

במוסיקה אלקטרונית אני מחפש את התוקפנות והמהירות של המוצר. ככל שהוא מיידי יותר כך הוא יתאים יותר לניגון המוסיקה הזו. אני יכול להעיד שמהירות לא חסרה לו כלל. כן מצאתי חיסון באיזון הטונאלי שמציג חריפות קלה בצליל שגרמה לי להנמיך מעט את העוצמה. מאידך, הבס שלו אימתני, מדויק, מהיר ומלא באנרגיה. המיד מפורט להפליא וחושפני מאוד. האיזון הטונאלי עד המיד הגבוה מושלם וממנו קיימת מעט חריפות.

 

ManOWar - Warriors Of The World

לא היה ניתן להתעלם מהדינמיות והאנרגיה של ה- soulshine 8. הוא משחזר בס מעולה. עמוק, מאוזן, מהיר ומדויק להפליא. גם הגיטרה החשמלית המנגנת בדיסטורשיין אלים נשמעת מדהים. גיטרת הבס יושבת היטב עם תוף הרגל ורמת הפרטים מצליחים להפריד בין מהירות הפריטה על הבס ביחס למהירות פגיעת פטיש תוף הרגל בעור. קולו של הסולן נשמע מצוין מבעד להרכב המוסיקלי וזה מבלי לאבד דינמיות או פרטים כלל. כאן, להבדיל מקטעי מוסיקה אחרים ששמעתי לא חשתי בחריפות יתר. מאידך, כן הצלחתי לקבל את התלת מימדיות בבמה ואת התחושה של הופעה חיה.

ניתן להשתלט בקלות על החריפות הזו על ידי שימוש בכבלי נחושת איכותיים ומשחק עם מנורות שונות. יחד עם זאת, מערכת "כהות" באופיין, יהנו מאוד מהאיזון הטונאלי של המוצר.

יסמין לוי - No Tengo Lugar

קולות אדם קשה מאוד להעביר. את קולה של יסמין לוי עוד יותר קשה. היא נוטה לעייף בסילסול המוגזם שלה אך יחד עם זאת היא מרגשת מאוד בשירים בהם הוא מתאים יותר לטעמי. בשיר הזה ספציפית, הביצועים הקוליים שלה הם פנומינלים ומאתגרים את המיד. הקדמגבר הזה מצליח להעביר כל פרט ופרט הקיים בקולה. האמת היא שיש כמה פרמטרים שהוא מעביר ברמת הפירוט שמתאימים למוצרים יקרים ממנו. הוא שקוף כמו זכוכית מבריקה, מהיר ודינמי כמו מכונית מרוץ ומדויק להפליא. הפלייבק מאחורי יסמין לוי נשמעת נהדר. הרבדים של הצליל נשמעים מצוין. גם כאן, כמו בקטעי המוסיקה האחרים חשתי באותה חריפות קלה שהייתי ממש שמח אם לא היתה.

קל מאוד להתאהב בקדמגברי מנורות. הם גמישים יותר מהטרנזיסטור בזכות האופציה לשחק עם הצליל על ידי החלפת המנורות. זהו יתרון אדיר. אך יש לזכור כי לא ניתן לשנות את אופי המוצר מקצה לקצה. כלומר, האופי הבסיסי שלו תמיד ישאר. לכן, גם כאשר מחליטים לעדן את התחום הגבוה בהחלפת מנורות, יש לשים לב היטב שלא מאבדים מידע מוסיקלי, דינמיות או פוגעים בבמה. החלפת מנורות דורשת תשומת לב מוגברת.

נקודות ציון

חשמל
אולי החלק הכי מעניין שנתקלתי בוא. הוא כמעט ולא רגיש לכבלי חשמל אך עדיין מושפע מהם. כלומר, השפעת כבלי החשמל היתה קטנה מאוד. זה התבטא בשיפור קל באיזון הטונאלי ובפרטים אך לא משהו דרמטי.

שלט רחוק
פשוט. בעל שני כפתורים לשליטה על העוצמה. איכות הקליטה מעולה.

velvet soulshine 8
 מיקום והעמדה
מאוד רגיש! מעמד לא ראוי ולא משוכך כיאה יוציא ממנו סוג של עמימות. המנורות הגדולות הללו אוהבות תשומת לב ומגיבות מיד בהעדרו. שיכוך ראוי הוא אינו בגדר המלצה – זו חובה שבלעדיה הוא פחות טוב.

בנוגע למיקום. יש לזכור כי מדובר בקדמגבר מנורות. זה אומר שחום והזנחתו לסביבה הוא הכרח. לכן, מעבר להעמדה שלו על מדף משוכך עליו לשהות במקום מאוורר ככל הניתן.

התאמה לאלקטרוניקה
מדובר בקדמגבר נטרלי הנוטה לבהירות קלילה. את הבהירות הזו ניתן לפתור קלות בעזרת כבל חשמל מתאים ולפתור לחלוטין על ידי משחק עם מנורות שונות. מערכות מהמשפחה החמה יהנו מאוד ממחיצתו שכן הוא יאזן את החלק העליון עם שאר ספקטרום התדרים. במילים פשוטות יותר, על ידי ניסוי וטעיה במשחק עם מנורות וכבילה, הקדמגבר הזה יתאים לכל אלקטרוניקה שקיימת בשוק.

סיכום

ה-Valvet soulshine 8 הוא קדם מגבר High End אמיתי. הוא מצליח לייצר בדיוק את מה שמוצר איכותי ברמה גבוהה מאוד אמור לייצר. שקט, נקיון, מהירות, פרטים ורזולוציה, דינמיות ואיזון טונאלי מרשימים. הוא אמור להעביר את האות הלאה בצורה מושלמת והוא עושה את זה כמעט מושלם. אבל, כמו כל אודיופיל טוב אני יודע למצוא גם חסרונות, אך הן, לדעתי המלומדת, יפתרו ברגע על ידי החלפת מנורות. קדם המגבר הזה מהווה לא רק רכישה טובה, אלא הוא גם מקסים למראה, אלגנטי וסולידי בשילוב עם סוג של קריצה עיצובית מיוחדת. הדקיקות הזו והסימטריות של המוצר פשוט שובים את ליבי. וכשמקבלים את כל החבילה הזו במחיר שהוא אטרקטיבי מאוד ביחס לאיכות הסונית, זה הופך את המוצר למצוין.

שורה תחתונה: זה מוצר איכותי, בנוי באופן מעולה, נשמע מעולה במחיר מעולה.

מחיר: 25,000 ש"ח

אחריות ושירות: N-Studio Highend Audio

מערכת הבדיקה
רמקולים - consensus audio engineering lightning se

+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
שתי זרועות - Ace Space 9 inch tonearm
שני מעמדים לזרוע נפרדים מהגוף - diy podarm
ראש 1 - ORTOFON cadenza red
ראש 2 - grado gold
תוספות - oyaide MJ-12 + Oyaide STB-MS Vinyl Stabilizers

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:
כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

תוספות:
מפצל חשמל - oyaide מדגם mtb-6 בעל שני שקעי בריליום, שניים נוספים העשויים פלדיום ושניים מזהב.
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה:
כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים מותקן דפיוזר של אורלקס.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (38 תגובות פורסמו):

avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
זה VALVET, לא VELVET, יא... יא... נמר.
avatar
partner11 1970-01-01 02:00:00
יפה מאד
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
שאלה ! נמר - לא מזמן פירסמת ביקורת על קדם של קונרד ,בין הנמוכים שלהם ,עולה 12000₪ ,מה אתה אומר ? על ולבט כתבת שהוא היי אנד ,על קונרד כתבת שהוא קצת איטי במוסיקה אלקטרונית , איזה מהם באמת שובר את הלב ? איזה קדם מביא לך המון מוסיקה הביתה ? ולבט השקיעה ספק חיצוני ושפופרות 6sn7 ,קונרד עובדים רק עם שפופרת אחת ,לקונרד יש נסיון של שנים רבות ביצור ציוד מרגש ,ולוט חברה צעירה ומוכשרת , בקיצור תן השואה קטנה ,איזה יותר טוב ,איזה לטעמך עם המוסיקה שאתה שומע , אני שמעתי לאחרונה את ה gat ,ואת הet 5 של קונרד ,לא יכול להמנע מהמחשבה שהחברה הזו ממלאה לך את החדר בצלילי זהב ובקרני שמש ,אפילו האודיו ריסרצ 5 שהוא מדהים ,ממלא לך את החדר בקרני לייזר כחולים מדויקים -הוא כבר אצל אבנר ,שיהנה קצת מליזר ,לי יש קדם שנותן צלילים אדומים כתומים ,איטי להחריד ,בלי שלט ,אבל לי הוא התאים למוסיקה שאני שומע , אז מה אתה אומר -מודרני ומהיר או הגנטיקה של קונרד.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
הקונראד הוא קדמגבר מעולה, מפתיע. הוא רומנטי באופיו ביחס ל-valvet שהוא יותר "אודיופילי" ומדויק. יחד עם זאת, יש את עניין ההתאמה לרמקול ולמערכת. ה-valvet מוצר מדויק, הקונראד פחות הוא מהיר ומידי, הקונראד פחות הוא מעט בהיר, הקונראד מאוזן יותר הוא מפורט להבהיל, הקונראד מפורט מאוד אך לא באותה רמה. אבל עם זאת, בניהם יש הבדל אחד מובהק. אולי הפרמטר היחיד שאני יכול להתייחס אליו אך קשה מאוד להסביר אותו במילים. ל-valvet יש את מה שנקרא "צליל יקר". ואת זה, אין לקונראד שסקרתי.
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
ל-valvet יש את מה שנקרא "צליל יקר". ואת זה, אין לקונראד שסקרתי. בהשוואה שעשיתי בעבר בין פונו AR שהביא חבר לצורך קניה לבין הפונו קונרד שלי MP-11, הקונרד היה טוב יותר בכל הפרמטרים למעט "הצליל היקר" הגיע למסקנה ורכש את ה-superline של ניים [url=http://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/reviews/files/SuperLine-SuperCap%20DR_HiFi%20Critic_January_2013.pdf]http://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/reviews/files/SuperLine-SuperCap%20DR_HiFi%20Critic_January_2013.pdf
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
בהשוואה שעשיתי בעבר בין פונו AR שהביא חבר לצורך קניה לבין הפונו קונרד שלי MP-11, הקונרד היה טוב יותר בכל הפרמטרים למעט "הצליל היקר" הגיע למסקנה ורכש את ה-superline של ניים [url=http://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/reviews/files/SuperLine-SuperCap%20DR_HiFi%20Critic_January_2013.pdf]http://www.naimaudio.com/sites/default/files/products/reviews/files/SuperLine-SuperCap%20DR_HiFi%20Critic_January_2013.pdf תגיד? אתה חייב להכניס איך שהו naim ,זה לא naim לי לומר לך זאת ,אבל מה זה?
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
הקונראד הוא קדמגבר מעולה, מפתיע. הוא רומנטי באופיו ביחס ל-valvet שהוא יותר "אודיופילי" ומדויק. יחד עם זאת, יש את עניין ההתאמה לרמקול ולמערכת. ה-valvet מוצר מדויק, הקונראד פחות הוא מהיר ומידי, הקונראד פחות הוא מעט בהיר, הקונראד מאוזן יותר הוא מפורט להבהיל, הקונראד מפורט מאוד אך לא באותה רמה. אבל עם זאת, בניהם יש הבדל אחד מובהק. אולי הפרמטר היחיד שאני יכול להתייחס אליו אך קשה מאוד להסביר אותו במילים. ל-valvet יש את מה שנקרא "צליל יקר". ואת זה, אין לקונראד שסקרתי. תגיד נמר ? שאני מדבר איתך, האם לקולי הערב יש "צליל יקר" אפילו שאין לי חית ועין ,?
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
תגיד? אתה חייב להכניס איך שהו naim ,זה לא naim לי לומר לך זאת ,אבל מה זה? תגיד נמר ? שאני מדבר איתך, האם לקולי הערב יש "צליל יקר" אפילו שאין לי חית ועין ,? נמר אני חושב שאתה צריך להסביר למה הכוונה "צליל יקר" אני מבין את הכוונה, ניסיתי להסביר לעדיאל בשפתי הדלה אך לא הצלחתי ולפי התגובה של אלדר אני מבין שגם הוא לא מבין מה הכוונה. אלדר הדוגמה שנתתי זה על חבר שעשיתי איתו את הניסוי עם הפונוסטייג'ים ואצלו הפרמטר החשוב ביותר זה "הצליל היקר" ולכן לטעמו לקח את הניים
avatar
nizans 1970-01-01 02:00:00
" צליל יקר " - בדיוק כמו שנמר תחם את זה במרכעות , יעני , עלק, שווה מאוד כי יש בזה משהוא אודיופילי ( נקי , מפורט , מאוזן) . אבל זה לא הדבר האמיתי, " נשמה " כאפרה. אבל , העיקר, נמר , סקירה מצויינת ,ממצה וייסודית ממש ניתן להרגיש את המוצר לפי התיאורים שלך, לדעתי לפעמים צריך לעצור משום שהמוסיף גורע.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
תגיד נמר ? שאני מדבר איתך, האם לקולי הערב יש "צליל יקר" אפילו שאין לי חית ועין ,? החית והעין הוא עניין של איפה גדלת ומה שמעת מהוריך. לדבר בלי חית ועין זה נשמע לי כאילו נתקע למדבר סמרטוט עם סודה לשתיה בגרון והוא מנסה ל"חרחר" או ליתר דיוק "לכרכר" אותו החוצה. :) לגבי צליל יקר. כמו שכתבתי. מאוד קשה להסביר את זה במילים. אבל נקיון, שקיפות הוא חלק מזה. צליל יקר עבורי הוא הצליל הזה שמביא את המוסיקה למימד אחר. לא מגדיל את הכלי מעבר למה שהוא. מייצר כינור בגודל של כינור ולא כינור בגודל של קונטרבס. צליל יקר הוא כזה שמצליח להציג לי את הפרופורציות שבין הכלים בצורה מדויקת. בלי תיבולים, בלי נפיחות בנמוכים או צבע במיד. שקיפות ונקיון, טבעיות ודינמיות. על כל הפרמטרים להיות לעילא ולעילא.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
" צליל יקר " - בדיוק כמו שנמר תחם את זה במרכעות , יעני , עלק, שווה מאוד כי יש בזה משהוא אודיופילי ( נקי , מפורט , מאוזן) . אבל זה לא הדבר האמיתי, " נשמה " כאפרה. אבל , העיקר, נמר , סקירה מצויינת ,ממצה וייסודית ממש ניתן להרגיש את המוצר לפי התיאורים שלך, לדעתי לפעמים צריך לעצור משום שהמוסיף גורע. תודה. אני משתדל להיות ענייני בסקירות. לא אוהב לקרוא ביקורות חופרות ולכן גם לא אוהב לכתוב כאלה.
avatar
matanoosh 1970-01-01 02:00:00
אוסיף את ההתרשמויות שלי, במתותא, שהם קצת שונות משל נמר באופן מפתיע. ===================================================== היות ומישל גר קרוב אלי, 5 דקות ברכב ליתר דיוק, התברכתי בביקוריו התכופים ובהרבה ציוד שלו שנכנס אליי הביתה. תאונת העבודה המשמעותית ביותר, אגב, היתה המשולב של KARAN שלא יכולתי לשחרר בסופו של דבר, אבל על כך בפוסט אחר. סט ההגברה של VALVET (פרה+שני מונובלוקים) היה אצלי כמה שעות טובות, מחובר לטידאלים ול- DAC202 הדיגיטלי / סט-אפ אנלוגי. קודם כל, זכור לי צליל שהלך והשתפר משמעותית עם כל דקת האזנה. בהתחלה הוא היה קצת אנמי, דרדה'לה וחסר כל מאפיינים בולטים. אך לאחר שעתיים של מוסיקה היה מדובר בחיה אחרת. אני זוכר צליל ענק. במה רחבה מאד, מילאה לי את כל הקיר. בנוסף, חלקות כזאת ופרזנטציה מאד ורודה. הכל היה גדול, מפורט, נעים. כפי שאמר נמר, מאד מאוזן. אצלי במערכת לא הורגשה שום חריפות. נהפוכו. רק חוסר גרעיניות ופירוט פנומנאלי. עם זאת, אני חושב שהשילוב עם הטידאל לא היה אופטימלי. הטידאל גרמו לנו לשמוע מאד את המגבר. שמענו בבירור מה הוא עושה. אבל בדומה למספר מגברים אחרים שבחנתי, דומה היה שהחתונה אינה קתולית. כשהחזרננו פליניוס או KARAN, זה כבר היה משהו אחר לגמרי. קטן יותר, ממוקד יותר, בועט יותר. ענין של טעם. בסופו של דבר, אני מעדיף ציוד שיותר נותן בראש. ושני המשולבים הנ"ל עושים את העבודה. לפי דעתי צריך להיות מרתק לחבר את ה- VALVET לאיזה סט של PROAC או LIVING VOICE כזה ולתת להם לשיר ביחד. הצליל של סט ה- VALVET מאד הזכיר לי את ה- MANLEY ששמעתי אצלי לפני מספר שנים. קיר של צליל, המון אויר. תענוג. לא בשבילי.
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
החית והעין הוא עניין של איפה גדלת ומה שמעת מהוריך. לדבר בלי חית ועין זה נשמע לי כאילו נתקע למדבר סמרטוט עם סודה לשתיה בגרון והוא מנסה ל"חרחר" או ליתר דיוק "לכרכר" אותו החוצה. :) לדבר עם חית ועין זו העברית הכי נכונה, קריינים מבוקשים בעלי הכשרון הזה, וכשאין להם את זה הם לומדים בקורסים מיוחדים. לגבי צליל יקר - כשהוא נקי ומפורט לבד מזכיר הגברה דיגיטלית (לא אוהב). נקי ומפורט פלוס אורגני ופרופורציה נכונה, משקל, תלת מימד, אוורירי אבל לא מרחף זהו לדעתי הצליל היקר. וחברות שרואות שזה מה שיצא להן נוקבות במחירים גבוהים מה זה אורגני? כמו ההבדל בין פרקט מעץ טבעי לבין למינציה שנראית 100% עץ. דוגמה שניה - רוב הקומפקטים האיכותיים שגם נותנים צליל טבעי אבל חסר להם את הצליל של פטיפון עם ראש יקר.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
הגברה דיגיטלית עדיין לא נקיה ומפורטת כמו טרנזיסטור טוב. להגברה דיגיטלית ישנה חותמת צליל מאוד אנליטית. צריך להפריד בין נקיון ופירוט לבין אנליטיות. לשלב את התכונות הללו ביחד זה פשוט לא נכון.
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
חסר להם את הצליל של פטיפון עם ראש יקר. לאישתי יש כזה ראש!
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
לאישתי יש כזה ראש! היא גם ניראת טוב אז בטח שווה לך ,או שזאת היתה הבת ? שנתנה לי את האישור לצלם. ונמר תודה על התיקון ,אנליטי
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
השבוע בא אלי מישהו עם קדם מגבר נחשב (אמנם זול משמעותית משלי) שנחשב מאוד בקרב הקהילה האודיופילית כבעל צליל יקר למחירו ( יענו WANNA BE YAKAR) שקיבל אינספור תשבוחות בכתבות וברשת. לאחר השוואה הוא הבין שיש לו קדם עם צליל צרצר...גם אני מתחבר יותר לצליל הקונרדי או החתולי.
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
נמר ,עזוב אותך מהקטע של צליל יקר ,צליל זול. אין דבר כזה.או שמאפיני הסאונד טובים או שלא. ולאחר מכן ,למה אתה מיתחבר. הרבה מע' מנגנות טוב ,לא לכולם אתה מיתחבר. Jeff beck נגן גיטרה מדהים, http://www.youtube.com/watch?v=VC02wGj5gPw&list=AL94UKMTqg-9AaMoXJbR2hm3anmMAaszSV כמו כן Jimmy page ,אני מיתחבר לסאונד של - http://www.youtube.com/watch?v=6pdNHZ2VydM&list=AL94UKMTqg-9CYx2UsOve4RnWv12wUMHYo אז ,או שהם מנגנים טוב או שלא. ולכל אחד ישנה חותמת הסאונד שלו,שמלווה אותו לאורך השנים. אין דבר כזה "צליל יקר",רמקול שעולה X ורמקול שני שעולה X אם שניהם מגישים את המוזיקה בצורה נכונה. אבל אופי הסאונד שונה ,זה לא אומר שאחד נשמע "יקר" יותר מהשני. סה"כ זו דעתי לדיון .
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
כשאני חושב על זה לעומק, ההגדרה של צליל יקר היא די נכונה. הרי יקר לייצר צליל שקוף, מהיר, טבעי ויקר לייצר נקיון בצליל. יקר בכסף. לכן מוצאים את הצליל הזה ברמקולים שעולים הרבה כסף. יצא לי לבחון המון מוצרים. למוצרים היקרים במיוחד יש מכנה משותף בעניין הזה. הם פשוט מצליחים לעשות כמה דברים יותר טוב ממוצר זול. המכנה המשותף השני בין המוצרים היקרים הוא שאף אחד מהם אינו "רומנטי" באופיו ומעט מספר מצומצם של מוצרים שהרומנטיקה באה על חשבון כמה פרמטרים שהם חשובים לי יותר במוסיקה. אין מה לעשות. יקר לייצר את האיכויות הללו. ומכיוון שאני מכיר אותן, ממוצרים רבים ושונים, אני יכול להצביע בקלות על צליל "יקר" או "זול". לזה אוסיף. עבר אצלי פעם רמקול לכתבה של חברה שכבר לא קיימת. זה היה רמקול של הייפריון. המחיר היה לא זול אבל הצליל היה זול. חשתי שאת אותה רמת צליל אני יכול להשיג גם ברמקולים שעולים שליש ממנו. זה בדיוק מה שאני מתכוון בכך שאני מדבר על צליל יקר. צליל יקר הוא המכנה המשותף של מוצרי האיכות הטובים מאוד גם אם הם לא יקרים להחריד.
avatar
NStudio-Hiend 1970-01-01 02:00:00
שאלה ! נמר - לא מזמן פירסמת ביקורת על קדם של קונרד ,בין הנמוכים שלהם ,עולה 12000₪ ,מה אתה אומר ? על ולבט כתבת שהוא היי אנד ,על קונרד כתבת שהוא קצת איטי במוסיקה אלקטרונית , איזה מהם באמת שובר את הלב ? איזה קדם מביא לך המון מוסיקה הביתה ? ולבט השקיעה ספק חיצוני ושפופרות 6sn7 ,קונרד עובדים רק עם שפופרת אחת ,לקונרד יש נסיון של שנים רבות ביצור ציוד מרגש ,ולוט חברה צעירה ומוכשרת , בקיצור תן השואה קטנה ,איזה יותר טוב ,איזה לטעמך עם המוסיקה שאתה שומע , אני שמעתי לאחרונה את ה gat ,ואת הet 5 של קונרד ,לא יכול להמנע מהמחשבה שהחברה הזו ממלאה לך את החדר בצלילי זהב ובקרני שמש ,אפילו האודיו ריסרצ 5 שהוא מדהים ,ממלא לך את החדר בקרני לייזר כחולים מדויקים -הוא כבר אצל אבנר ,שיהנה קצת מליזר ,לי יש קדם שנותן צלילים אדומים כתומים ,איטי להחריד ,בלי שלט ,אבל לי הוא התאים למוסיקה שאני שומע , אז מה אתה אומר -מודרני ומהיר או הגנטיקה של קונרד. שלום שניצל Valvet audio בעקרון קיימת משנת 1987 אז Knut המתכנן עבד כמהנדס חשמל / אלק בתחום הציוד הרפואי ובמקביל התחיל לבנות את המוצרים שלו ולמכור אותם לקהל מצומצם , ב2007 החליט לעזוב את התחום הרפואי וvalvet מאז היא העבודה העיקרית שלו . החברה מאוד מוכרת בגרמניה ויש לו נציגות בכמה ממדינות אירופה , ארה״ב ובמזרח הרחוק גם . לילה טוב . :)
avatar
NStudio-Hiend 1970-01-01 02:00:00
קודם כל, זכור לי צליל שהלך והשתפר משמעותית עם כל דקת האזנה. בהתחלה הוא היה קצת אנמי, דרדה'לה וחסר כל מאפיינים בולטים. אך לאחר שעתיים של מוסיקה היה מדובר בחיה אחרת. . אכן מתן צודק , אלה מגברי pure class a שצריך לחמם אותם , והם מתחילים לתת מוזיקה אחרי שעתיים לפחות של חימום . תודה.
avatar
NStudio-Hiend 1970-01-01 02:00:00
כמובן , תודה לנמר על הסקירה היפה .
avatar
Audiofreak 1970-01-01 02:00:00
לדעתי "צליל יקר" הוא צליל נקי ושקט. כל מכשיר שהוא נקי ושקט באמת הוא יהיה בעל צליל "יקר", אך זה לא אומר שהוא מנגן מוסיקה או שיש לו טון נכון, בד"כ זה בא אחד על חשבון השני... הטובים באמת הם גם מוסיקליים ,עשירים בגוונים הנכונים ובעלי איזון טונאלי נכון - ואלו נדירים מאוד ובד"כ עולים הון.
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
״צליל יקר״ הוא ביטוי של צפריר ,בזמנו נאמר על כל מכשיר זול שנשמע טוב,בעיני הביטוי הזה לא אומר כלום,מה יקר בעצם?צליל שמתאים למכשירים יקרים? האם הצליל עצמו יקר? אני מעדיף ,,״צליל יפה״לפחות יש לזה משמעות בשבילי ! היתכן למשל המשפט - למגבר הזה יש צליל יקר אבל הצליל שלו לא יפה? בקיצור ״צליל יקר״ הוא ביטוי בזרגון של אודיופילים ,שמאחריו לא עומד כלום, כבר ניתקלתי במספיק שזורקים לחלל ביטויים כגון ...דינמי....אויר....במה....טרנזיינטים...עושר הרמוני...וכל מיני שכאלו ,ואז שאתה מתלבש עליהם אם נחה עליך הרוח,ומנסה לברר למה התכוונו,מתברר שהדבר היחידי שברור הוא ......שלא ברור להם שום דבר,כאלו שדפיקות על עור תוף קטן עם מקל נחשב כבס עמוק ומהיר...(שזה בכלל מיד,או מיד בס).
avatar
miki185 1970-01-01 02:00:00
״צליל יקר״ הוא ביטוי של צפריר ,בזמנו נאמר על כל מכשיר זול שנשמע טוב,בעיני הביטוי הזה לא אומר כלום,מה יקר בעצם?צליל שמתאים למכשירים יקרים? האם הצליל עצמו יקר? אני מעדיף ,,״צליל יפה״לפחות יש לזה משמעות בשבילי ! היתכן למשל המשפט - למגבר הזה יש צליל יקר אבל הצליל שלו לא יפה? בקיצור ״צליל יקר״ הוא ביטוי בזרגון של אודיופילים ,שמאחריו לא עומד כלום, כבר ניתקלתי במספיק שזורקים לחלל ביטויים כגון ...דינמי....אויר....במה....טרנזיינטים...עושר הרמוני...וכל מיני שכאלו ,ואז שאתה מתלבש עליהם אם נחה עליך הרוח,ומנסה לברר למה התכוונו,מתברר שהדבר היחידי שברור הוא ......שלא ברור להם שום דבר,כאלו שדפיקות על עור תוף קטן עם מקל נחשב כבס עמוק ומהיר...(שזה בכלל מיד,או מיד בס). יתכן שאתה מתרגם צליל יפה = ל"צליל יקר" ,אני שמעתי הרבה מערכות אם צליל יפה אבל היה רחוק מ"צליל יקר" חלקיק דוגמה לצליל יקר ,בתי זמורת התוף שנימצא בצד או מאחור ,כאשר מכים במקל יש בקצהו פרווה (יש מספר פרוות) ,אתה שומע את הפרווה בזמן המכה ולא רק בס סתאמי .ד.א זה נשמע גם במערכות עם צליל לא יקר בקווד 57 שחלק מחברי הפורם מזלזלים. צליל יקר יצא לי לשמוע במערכת שלי עם ראש די יקר שנשבר לצערי ובסטראופיל קיבל ביקורת כראש עם צליל אריסטוקרטי. אותו ראש בכל קומבינציה אחרת לא נתן את ה"צליל היקר" וע ם הרמקולים פרואק היה "רק" צליל יפה אפשר להוביל את הסוס לשוקת אבל אי אפשר לשתות במקומו.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
״צליל יקר״ הוא ביטוי של צפריר ,בזמנו נאמר על כל מכשיר זול שנשמע טוב,בעיני הביטוי הזה לא אומר כלום,מה יקר בעצם?צליל שמתאים למכשירים יקרים? האם הצליל עצמו יקר? אני מעדיף ,,״צליל יפה״לפחות יש לזה משמעות בשבילי ! היתכן למשל המשפט - למגבר הזה יש צליל יקר אבל הצליל שלו לא יפה? בקיצור ״צליל יקר״ הוא ביטוי בזרגון של אודיופילים ,שמאחריו לא עומד כלום, כבר ניתקלתי במספיק שזורקים לחלל ביטויים כגון ...דינמי....אויר....במה....טרנזיינטים...עושר הרמוני...וכל מיני שכאלו ,ואז שאתה מתלבש עליהם אם נחה עליך הרוח,ומנסה לברר למה התכוונו,מתברר שהדבר היחידי שברור הוא ......שלא ברור להם שום דבר,כאלו שדפיקות על עור תוף קטן עם מקל נחשב כבס עמוק ומהיר...(שזה בכלל מיד,או מיד בס). מה המשמעות של "צליל יפה" בשבילך?
avatar
איל פור 1970-01-01 02:00:00
"צליל יקר" זה ביטוי אישי ואין טעם להתחיל לנתח אותו יותר מידי. אני משער שהוא בא לתאר תחושה של איכות גבוהה מאוד שאינה ניתנת להשגה בשום מערכת ששמענו אי פעם במחיר סביר. אני הייתי מתאר "צליל יקר" (כאמור, הגדרה פרטית ואישית לחלוטין) כצליל שגורם לי לחייך בהנאה עם הצלילים הראשונים מהמערכת.
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
מה המשמעות של "צליל יפה" בשבילך? פשוטו כמשמעו ! כמו ההבדל בין פרח יפה לפרח יקר ,האם פרח יקר הוא יפה בהכרח ? האם צליל מפורט הוא יקר ,? האם צלילך משקלי הוא יקר ? משהו יקר מתיחס למחיר ,משהו יפה לא קשור למחיר , האם ניתן לומר שלכינור של סטרדיברי צליל יקר ? כמו שאמרתי -זוהי צורת ביטוי מאוד קרובה לביטוי "צליל חבל על הזמן"צליל הורס" צליל מדליק" צליל קורע" צליל מרסק" , לכינור של סטרדיברי צליל יפה ! זהו. אבל למה יש לי רושם אתה רוצה קצת לריב?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
שחרר אותי מ"רוצה לריב" והרשמים שלך. דבר איתי על אודיו, לא על מריבות. לעניין. מה שאתה בעצם אומר הוא נכון. אבל אני מגדיר צליל יקר כצליל "נכון" או איכותי. הרי יש המון רמקולים שמוצאים צליל "יפה". השאלה היא אם זה מה שמחפשים במסע הזה שלנו. הרי לא פעם ולא פעמיים התייחסת למה שנקרא "צליל מנומס". אתה מגדיר אותו כצליל נעים, מלטף ורגוע אבל אין את הדינמיות והאנרגיה הזו שמוסיקה מסויימת זקוקה לה. האם צליל יפה הוא צליל חם? אולי מנומס? האם דיוק, פרטים, מהירות ודינמיות פוגעים ביופי? הכוונה שלי, או ליתר דיוק הפרשנות שלי לצליל יקר, הוא אותו צליל שמסתובב באותן מערכות יקרות וטובות שיש לחלק מחברי הפורום. המכנה המשותף בין המערכות הללו הוא איכות צליל גבוהה מאוד, ששמורה למוצרים יקרים כחדשים. קח לדוגמא את הנגן שלך. ה-emm. האם הצליל שלו יפה יותר מנגן שעולה חצי? האם הוא איכותי יותר? חד משמעית כן. מה גם שהאיכות הזו נובעת גם ממחירו שאיפשר לחברה להזריק לו את מיטב הרכיבים. זה הצליל ה"יקר" הזה שאני מדבר עליו. הצליל הזה שמביא אותך למסקנה שהמוצר נבנה על מנת לספק את האיכות הגבוהה הזו ששמורה למוצרים היקרים הללו. לא כולם כמובן, אבל רובם.
avatar
borispavis 1970-01-01 02:00:00
פשוטו כמשמעו ! כמו ההבדל בין פרח יפה לפרח יקר ,האם פרח יקר הוא יפה בהכרח ? האם צליל מפורט הוא יקר ,? האם צלילך משקלי הוא יקר ? משהו יקר מתיחס למחיר ,משהו יפה לא קשור למחיר , האם ניתן לומר שלכינור של סטרדיברי צליל יקר ? כמו שאמרתי -זוהי צורת ביטוי מאוד קרובה לביטוי "צליל חבל על הזמן"צליל הורס" צליל מדליק" צליל קורע" צליל מרסק" , לכינור של סטרדיברי צליל יפה ! זהו. אבל למה יש לי רושם אתה רוצה קצת לריב? נראה לי שרמקולים גדולים לא יכולים להוציא צליל יקר!
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
נראה לי שרמקולים גדולים לא יכולים להוציא צליל יקר! אתה צודק. שניצל צריך לזרוק הרמקול שלו. ונמר לבטל העסקה עם ערן.:(
avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
"צליל יקר" זה ביטוי אישי ואין טעם להתחיל לנתח אותו יותר מידי. אני משער שהוא בא לתאר תחושה של איכות גבוהה מאוד שאינה ניתנת להשגה בשום מערכת ששמענו אי פעם במחיר סביר. אני הייתי מתאר "צליל יקר" (כאמור, הגדרה פרטית ואישית לחלוטין) כצליל שגורם לי לחייך בהנאה עם הצלילים הראשונים מהמערכת. טוב,אז אם החלטנו שהביטוי "צליל יקר" הוא אישי לחלוטין ,מבחינתי סבבה.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
זה ברור שזה אישי. לכן כתבתי שקשה לי מאוד לתאר את ה"סיסמא" הזו במילים. :)
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
[נראה לי שרמקולים גדולים לא יכולים להוציא צליל יקר! תגיד מה יש לך? האם אתה חושב שהמישפט המצוטט למעלה מראה על איזה הבנה ?האינך חושב שמין מישפט כוללני שכזה יוביל את מרבית חברי הפורום שאתה אהבל,? בשביל מה לכתוב את זה ? כדי להראות ששניצל לא מבין כלום ,? הידעת שמרבית רמקולי העילית בעולם גדולים מאוד,כלומר קיימת מן שכבה דקיקה של רמקולים שניתן לומר נחשבים "האלפיון העליון" ,ומה לעשות שדווקא אלו גדולים מאוד יחסית ויקרים מאוד ,וזה לאו דווקא בגלל גודלם אלא בגלל יכולתם,מציע לך להפסיק לעשות מעצמך צחוק ,בעיקר בכדי להכנס בשניצל ,כתוב דברים עניינים ! [ATTACH]14258.vB[/ATTACH]
avatar
borispavis 1970-01-01 02:00:00
[ תגיד מה יש לך? האם אתה חושב שהמישפט המצוטט למעלה מראה על איזה הבנה ?האינך חושב שמין מישפט כוללני שכזה יוביל את מרבית חברי הפורום שאתה אהבל,? בשביל מה לכתוב את זה ? כדי להראות ששניצל לא מבין כלום ,? הידעת שמרבית רמקולי העילית בעולם גדולים מאוד,כלומר קיימת מן שכבה דקיקה של רמקולים שניתן לומר נחשבים "האלפיון העליון" ,ומה לעשות שדווקא אלו גדולים מאוד יחסית ויקרים מאוד ,וזה לאו דווקא בגלל גודלם אלא בגלל יכולתם,מציע לך להפסיק לעשות מעצמך צחוק ,בעיקר בכדי להכנס בשניצל ,כתוב דברים עניינים ! [ATTACH=CONFIG]14258[/ATTACH] אתה כבר נתת את מרבית התשובות! אמרתי מזמן שהחבורה הזו לא מעניינת אותי,ואתה מר שניצל בטח לא יכול לתת לי דוגמא אישית!!!
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
אתה כבר נתת את מרבית התשובות! אמרתי מזמן שהחבורה הזו לא מעניינת אותי,ואתה מר שניצל בטח לא יכול לתת לי דוגמא אישית!!!בסדר!
avatar
katzofe 1970-01-01 02:00:00
איזה רמקול זה(בתמונה)?
avatar
NStudio-Hiend 1970-01-01 02:00:00
Kharma
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: