קדם מגבר מנורות Valvet Soulshine 8 במבחן

נמר לוי
15-03-2013 17:00

הוא עולה חדש בארץ הקודש, דק וסקסי למראה, מגיע בשני חלקים ובתוכו פועלות מנורות חמות. הכירו את ה-Valvet soulshine 8. ביקורת קדם מגבר.

קדם מגבר מהווה לב ליבה של המערכת. איכותו וחשיבותו מכריעה את התוצאה. נכון, המערכת נשמעת כמו החוליה החלשה שלה אך קדמגבר יודע להסתיר חסרונות ולהדגיש יתרונות. מנסיוני בהאזנה למוצרים שונים, קדם המגבר תמיד היה הדומיננטי ביותר באופיו. הוא זה שמקבל את האות ומעביר אותו הלאה למגבר. הוא הרכיב היחיד במערכת שאחראי על שתי פעולות חשובות אלה.

היום נדליק אור על אחד מהמוצרים שעניינו אותי במשך שנים. עוד מאז שהזמנתי את רמקולי ה-Consensus שלי. אני גם זוכר שהתעניינתי לגביו ומשום מה, רצה הגורל ולא מימשתי את העסקה. אני אקלקל את הכתבה ואוסיף כי לאחר האזנה למוצר הזה, עלתה כמה פעמים המחשבה שיכולתי להנות ממנו כבר לפני 3 שנים אילו הייתי מתעקש להזמין אותו.

היצרנית הזו מגיעה אלינו מגרמניה. באמתחתא אך ורק רכיבי הגברה. בניהם ניתן למצוא מגברי הספק מונובלוק וסטריאו, גרסאות שונות של קדמגברים ובהן טרנזיסטורים ושפופרתיים ומגברי פונו. טווח המחירים נע בין 3,000 ל-7,000 דולר למוצר היקר ביותר. היצרנית מאפשרת לצרכן לבחור בין גרסאות שונות מאותה סדרה מה שבעצם מקל על הצרכן בבחירת המוצר. יחד עם זאת, היצרנית חושפת את רכיבי המוצר במלואם. מתוך הכירות עם הרכיבים הללו, ניתן להבין בקלות כי מדובר ביצרנית שמשתמשת ברכיבים איכותיים מאוד.

מראה

מדובר בקדמגבר דקיק החופן בחובו 4 שפופרות מסוג 6sn7 ולצידו ספק כוח דקיק וכבד.

velvet soulshine 8

מלפנים 4 בוררים (עוצמה, בחירת כניסה) ומאחור ניתן לראות את הטרמינלים מסוג RCA, וכניסת הזנת החשמל על ידי כבל המסופק עם ספק הכוח. לספק הכוח מחברים את הזנת החשמל בעזרת כבל קומקום. ספק הכוח הקטן בגודל שליש מהקדמגבר ובעובי דומה. ביחד הסט הזה נראה פשוט משגע.

velvet soulshine 8
מפרט טכני

Inputs: 5 high level inputs, input impedance 100 KOhm, 1x XLR possible
Amplification: 8x, 18dB, max. output > 50 Volts, output impedance 400 Ohm, 3 outputs OUT1/OUT2/RECOUT, 1x XLR possible
Power supply: external solid state power supply, 100VA
Dimensions: 444 x 50 x 306 mm (17.5 x 2 x 12 inches) WxHxD - Pre-amp; 170 x 50 x 306 mm (6.7 x 2 x 12 inches) WxHxD - power supply
Case: Aluminum, black anodized and powder coated
Front: silver anodized or black anodized

velvet soulshine 8

מתחילים בהאזנה

Ben Webster - Stormy WeatherBen Webster - Stormy Weather

יש משהו קסום בתקליט הזה. מעבר לאיכות ההקלטה, התקליט הזה פשוט יודע לרגש מוסיקלית. תוסיפו לזה את יתרונות ההקלטה וקיבלנו גם איכות מוסיקלית וגם איכות צליל מעולה. יחד עם זאת, התקליט הזה מאוד מאתגר. הוא מוקלט בהופעה חיה ולכן על המערכת לייצר תלת מימדיות שתדמה הופעה שמסביב למאזין אנשים. המערכת שלי יודעת ליצר זאת בקלות. ה- soulshine 8 בהחלט שומר על היתרון הזה. הוא מאוד מפורט, מעביר פסנתר עם גוף, אנרגיה וטבעיות. הוא מצליח להציג סקסופון בגודל נכון, עם נוכחות של נגנים חיים בחלל ובמה מרשימה בהחלט. בסולו הקונטרבס אני עד למהירות ולפירוט הרב בתחום הנמוך. ניתן בקלות לשמוע את אצבעות הקונטרבסיסט חולשות על המיתרים. התוצאה בגזרה הזו פשוט מעולה.


Britten - Young Persons Guide to the OrchestraBritten - Young Persons Guide to the Orchestra

כאן האתגר הוא בדינמיות, פירוט והפרדה. לא קל להעביר תזמורת סימפונית גדולה. לקדם המגבר חשיבות עליונה בתוצאה. וכאן, כמו בקטע המוסיקלי הקודם, הוא מצליח לגלות טבעיות, בס מדויק ומהיר וצליל מפורט להפליא. במיקוד כלים אני מגלה שחליל הפיקולו חריף קצת מעבר לחריפות הטבעית שלו. הוא עדיי לא מגיע לגבול בו הוא מציק אך הוא לא רחוק משם. מאידך, כלי נשיפה ממתכת נשמעים נפלא דרכו. כך גם הקונטרס בין הכינורות לויולות ובין כלי הנגינה מגזרת הבס. אהבתי מאוד את הבמה הענקית שהוא מייצר, את האנרגיה המתפרצת בהצגת כלי ההקשה. מדובר בקדמגבר מעולה במוסיקה קלאסית, הוא מסדר את הנגנים במקומם באופן יוצא מגדר הרגיל. בכלל, כייף מאוד להאזין דרכו.

אני מכיר היטב את הציוד שברשותי. כבר הספקתי לספור כמה מוצרים שודכו לה. אני טוען, כמו כל חובבי האודיו, שלהתאמה יש חשיבות מכרעת על התוצאה. אך אני גם יודע להבחין בין התאמה של מוצר למערכת לבין חסרונות שאינן קשורות להתאמה. במקרה הזה, ההתאמה למערכת היא מושלמת. הקדמגבר הזה יודע לסחוט ולהעביר הלאה את המיטב שבתקליטור או התקליט. הוא פשוט בנוי נכון והתוצאה הנשמעת לאוזן מוכיחה זאת בקלות.

 

velvet soulshine 8

Tiesto - Heroes

במוסיקה אלקטרונית אני מחפש את התוקפנות והמהירות של המוצר. ככל שהוא מיידי יותר כך הוא יתאים יותר לניגון המוסיקה הזו. אני יכול להעיד שמהירות לא חסרה לו כלל. כן מצאתי חיסון באיזון הטונאלי שמציג חריפות קלה בצליל שגרמה לי להנמיך מעט את העוצמה. מאידך, הבס שלו אימתני, מדויק, מהיר ומלא באנרגיה. המיד מפורט להפליא וחושפני מאוד. האיזון הטונאלי עד המיד הגבוה מושלם וממנו קיימת מעט חריפות.

 

ManOWar - Warriors Of The World

לא היה ניתן להתעלם מהדינמיות והאנרגיה של ה- soulshine 8. הוא משחזר בס מעולה. עמוק, מאוזן, מהיר ומדויק להפליא. גם הגיטרה החשמלית המנגנת בדיסטורשיין אלים נשמעת מדהים. גיטרת הבס יושבת היטב עם תוף הרגל ורמת הפרטים מצליחים להפריד בין מהירות הפריטה על הבס ביחס למהירות פגיעת פטיש תוף הרגל בעור. קולו של הסולן נשמע מצוין מבעד להרכב המוסיקלי וזה מבלי לאבד דינמיות או פרטים כלל. כאן, להבדיל מקטעי מוסיקה אחרים ששמעתי לא חשתי בחריפות יתר. מאידך, כן הצלחתי לקבל את התלת מימדיות בבמה ואת התחושה של הופעה חיה.

ניתן להשתלט בקלות על החריפות הזו על ידי שימוש בכבלי נחושת איכותיים ומשחק עם מנורות שונות. יחד עם זאת, מערכת "כהות" באופיין, יהנו מאוד מהאיזון הטונאלי של המוצר.

יסמין לוי - No Tengo Lugar

קולות אדם קשה מאוד להעביר. את קולה של יסמין לוי עוד יותר קשה. היא נוטה לעייף בסילסול המוגזם שלה אך יחד עם זאת היא מרגשת מאוד בשירים בהם הוא מתאים יותר לטעמי. בשיר הזה ספציפית, הביצועים הקוליים שלה הם פנומינלים ומאתגרים את המיד. הקדמגבר הזה מצליח להעביר כל פרט ופרט הקיים בקולה. האמת היא שיש כמה פרמטרים שהוא מעביר ברמת הפירוט שמתאימים למוצרים יקרים ממנו. הוא שקוף כמו זכוכית מבריקה, מהיר ודינמי כמו מכונית מרוץ ומדויק להפליא. הפלייבק מאחורי יסמין לוי נשמעת נהדר. הרבדים של הצליל נשמעים מצוין. גם כאן, כמו בקטעי המוסיקה האחרים חשתי באותה חריפות קלה שהייתי ממש שמח אם לא היתה.

קל מאוד להתאהב בקדמגברי מנורות. הם גמישים יותר מהטרנזיסטור בזכות האופציה לשחק עם הצליל על ידי החלפת המנורות. זהו יתרון אדיר. אך יש לזכור כי לא ניתן לשנות את אופי המוצר מקצה לקצה. כלומר, האופי הבסיסי שלו תמיד ישאר. לכן, גם כאשר מחליטים לעדן את התחום הגבוה בהחלפת מנורות, יש לשים לב היטב שלא מאבדים מידע מוסיקלי, דינמיות או פוגעים בבמה. החלפת מנורות דורשת תשומת לב מוגברת.

נקודות ציון

חשמל
אולי החלק הכי מעניין שנתקלתי בוא. הוא כמעט ולא רגיש לכבלי חשמל אך עדיין מושפע מהם. כלומר, השפעת כבלי החשמל היתה קטנה מאוד. זה התבטא בשיפור קל באיזון הטונאלי ובפרטים אך לא משהו דרמטי.

שלט רחוק
פשוט. בעל שני כפתורים לשליטה על העוצמה. איכות הקליטה מעולה.

velvet soulshine 8
 מיקום והעמדה
מאוד רגיש! מעמד לא ראוי ולא משוכך כיאה יוציא ממנו סוג של עמימות. המנורות הגדולות הללו אוהבות תשומת לב ומגיבות מיד בהעדרו. שיכוך ראוי הוא אינו בגדר המלצה – זו חובה שבלעדיה הוא פחות טוב.

בנוגע למיקום. יש לזכור כי מדובר בקדמגבר מנורות. זה אומר שחום והזנחתו לסביבה הוא הכרח. לכן, מעבר להעמדה שלו על מדף משוכך עליו לשהות במקום מאוורר ככל הניתן.

התאמה לאלקטרוניקה
מדובר בקדמגבר נטרלי הנוטה לבהירות קלילה. את הבהירות הזו ניתן לפתור קלות בעזרת כבל חשמל מתאים ולפתור לחלוטין על ידי משחק עם מנורות שונות. מערכות מהמשפחה החמה יהנו מאוד ממחיצתו שכן הוא יאזן את החלק העליון עם שאר ספקטרום התדרים. במילים פשוטות יותר, על ידי ניסוי וטעיה במשחק עם מנורות וכבילה, הקדמגבר הזה יתאים לכל אלקטרוניקה שקיימת בשוק.

סיכום

ה-Valvet soulshine 8 הוא קדם מגבר High End אמיתי. הוא מצליח לייצר בדיוק את מה שמוצר איכותי ברמה גבוהה מאוד אמור לייצר. שקט, נקיון, מהירות, פרטים ורזולוציה, דינמיות ואיזון טונאלי מרשימים. הוא אמור להעביר את האות הלאה בצורה מושלמת והוא עושה את זה כמעט מושלם. אבל, כמו כל אודיופיל טוב אני יודע למצוא גם חסרונות, אך הן, לדעתי המלומדת, יפתרו ברגע על ידי החלפת מנורות. קדם המגבר הזה מהווה לא רק רכישה טובה, אלא הוא גם מקסים למראה, אלגנטי וסולידי בשילוב עם סוג של קריצה עיצובית מיוחדת. הדקיקות הזו והסימטריות של המוצר פשוט שובים את ליבי. וכשמקבלים את כל החבילה הזו במחיר שהוא אטרקטיבי מאוד ביחס לאיכות הסונית, זה הופך את המוצר למצוין.

שורה תחתונה: זה מוצר איכותי, בנוי באופן מעולה, נשמע מעולה במחיר מעולה.

מחיר: 25,000 ש"ח

אחריות ושירות: N-Studio Highend Audio

מערכת הבדיקה
רמקולים - consensus audio engineering lightning se

+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
שתי זרועות - Ace Space 9 inch tonearm
שני מעמדים לזרוע נפרדים מהגוף - diy podarm
ראש 1 - ORTOFON cadenza red
ראש 2 - grado gold
תוספות - oyaide MJ-12 + Oyaide STB-MS Vinyl Stabilizers

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:
כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA

תוספות:
מפצל חשמל - oyaide מדגם mtb-6 בעל שני שקעי בריליום, שניים נוספים העשויים פלדיום ושניים מזהב.
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה:
כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים מותקן דפיוזר של אורלקס.

מעבר לתגובות בפורום