סמסונג גלקסי S4 – מה התחדש?

ליאור קורן
15-03-2013 08:58

גלקסי S4 מושק באופן רשמי, עם מסך גדול וחד יותר, מעבר 8 ליבות ושלל חיישנים המיועדים להרגיש את תנועות עיניו, ידיו ופניו של המשתמש למטרת שליטה נוחה יותר במכשיר.

 

סמסונג אלקטרוניקס הכריזה היום על הדור הרביעי של ה- Galaxy S, דגם S4 בהשקה בארה"ב – ניו יורק בהתרסה מול המתחרה אפל. פרטים על המכשיר דלפו בימים האחרונים ואף תמונות ברורות ומדוייקות פורסמו לפני החשיפה הרשמית והראו כי מדובר בשדרוג אבולוציוני של ה-גלקסי S3, כלומר, מבנה כללי דומה, אך עם שיפור בכל פרמטר קיים כמעט.

מפרט טכני עיקרי

S4 החדש ישווק עם שני מעבדים שונים – בהתאם למיקום הגיאוגרפי בו הוא נמכר. הגרסה העולמית, תמכר לראשונה בסמארטפון עם מעבד 8 ליבות בתדר 1.6GHz ואילו גרסת ה- LTE האמריקאית, תגיע עם מעבד 4 ליבות 1.9GHz. זיכרון ה- RAM הינו בנפח של 2GB ונפח האחסון הפנימי לאפליקציות וקבצים יעמוד בגרסאות השונות על 16/32/64GB, עם אפשרות להרחבה בעזרת כרטיסי זיכרון microSD.

Samsung Galaxy S4
מסך המכשיר בטכנולוגיית Super AMOLED, גדל אל 4.99 אינץ' (מתקרב לזה של גלקסי נוט...) והרזולוציה צמחה מ- 720p אל 1920x1080 פיקסלים עם כיסוי מגן בדמות זכוכית Gorilla® Glass 3 החדשה. גם רזולוציית המצלמה האחורית קפצה מ-8 אל 13 מגה פיקסלים כאשר הקדמית מציגה חיישן 2 מגה פיקסל ואפשרות לצילום וידאו 1080/30p. מידות המכשיר עומדות על אורך 136.6 מ"מ, רוחב 69.8 מ"מ ועובי דק של 7.9 מ"מ בלבד - מה שאומר כי סמסונג הצליחה לשמור על האורך ולצמצם מעט ברוחב ובעובי המכשיר בהשוואה ל- S3 אך עם מסך גדול יותר. גם משקל המכשיר צומצם במעט אל 130 גרמים. קיבולת הסוללה, לעומת זאת, גדלה אל 2600 mAh. 
מכשיר ה- Galaxy S4 תומך ברשתות סלולאריות HSPA + 42 Mbps וב- 4G LTE. גרסת LTE 4G תושק במדינות בהם קיימת רשת LTE (לא בישראל).

גלקסי S4 יהיה זמין בשני צבעים, שחור (Black Mist) ולבן (White Frost) בעת ההשקה ויוצג במגוון צבעים נוספים בהמשך השנה. הוא מגיע עם אנדרואיד בגרסת 4.2.2 האחרונה, בשילוב הממשק של סמסונג.



תכונות המצלמה


סמסונג הוסיפה מספר תכונות מעניינות למצלמה: פונקציית ה- ‘Dual Camera’ המאפשרת למצלמה הקדמית ולמצלמה האחורית לצלם בו זמנית תמונות וסרטוני וידיאו. בזמן צילום הרגעים החשובים יכול המשתמש לבחור מתוך מגוון של אפקטים ומסגרות המאפשרים למזג שתי תמונות ואף להתאים את גודל התמונה הקטנה בתוך התמונה הגדולה. ניתן לבחור בין 8 אופציות לשילוב שתי התמונות שצולמו במצלמה הקדמית והאחורית. יכולת ה- ‘Dual Video’ מאפשרת לקבל ולבצע שיחות וידיאו קבוצתיות עם חברים ומשפחה.
הטלפון מצויד ב- 12 מצבי צילום כמו: מצב ‘Drama Shot’ אשר מאפשר לצפות בכל הפעילות בצילום מתמשך אחד ומצב ‘Sound & Shot’ הייחודי המאחסן סאונד וקול יחד בזמן צילום התמונה.

אלבומי סיפורים
ה- S4 מסוגל ליצור אלבומי תמונות באופן אוטומטי, ללא מגע המשתמש באמצעות פונקצית ה- ‘Story Album’. תמונות שצולמו ב- Galaxy S 4 ממויינות באופן אוטומטי על פי ציר הזמן האישי, מיקום גיאוגרפי או אירוע מסוים על מנת ליצור אלבום תמונות. ניתן להזמין ולמסור את אלבומי התמונות הייחודיים האלו באמצעות שותפות חדשה עם Blurb*, כך שניתן לשמור בבטחה את אותם רגעים יקרים, לצפות בהם ולשתף אותם שוב ושוב.


Samsung Galaxy S4
שיתוף מוסיקה, תמונות ומשחקים

באמצעות פונקצית ה- ‘Group Play’ ניתן ליהנות ממוסיקה, תמונות ומשחקים יחד עם הסובבים, זאת ללא צורך ב-  Wi-Fi  או רשת סלולארית. תכונה חדשנית זו מאפשרת למשתמשים להתחבר ישירות עם אחרים על מנת לשתף, לשחק וליצור במשותף תוכן ובידור באופן מיידי. תכונת ה- ‘Share Music’ מאפשרת למשתמשים לנגן את אותו השיר על גבי מספר טלפונים על מנת ליצור את אווירת החגיגה הטובה ביותר.

תרגום שפות

פונקצית ה- ‘S Translator’ מספקת תרגום מיידי ומשתמשת בתרגום טקסט או תרגום קולי על גבי יישומים כגון אי מייל, הודעות טקסט או ChatON. התרגום המיידי מתנהל בתצורה של דיבור בעל פה בשפה אחת לטקסט כתוב  בשפה המבוקשת או להיפך, בזמן ההשקה הראשוני השירות ייתמך ב-10 שפות (אך לא עברית בשלב זה).

Samsung Galaxy S4
זיהוי המשתמש


ה- Galaxy S 4 מגיע עם תכונות חדשניות המזהות את הפנים, התנועות והקול של המשתמש על מנת לאפשר לו שליטה במסך ללא כל צורך בהפעלה של מגע אצבע.
פונקצית ה- Samsung Smart Pause מאפשרת לשלוט במסך על פי המיקום אליו מסתכלים. בזמן צפייה בוידיאו, הסרט יעצור כאשר המשתמש יסתכל הצידה וימשיך להקרין כשיסתכל עליו שוב. פונקצית ה- Samsung Smart Scroll מאפשרת לגלול את הדפדפן והאי מייל למטה ולמעלה מבלי לגעת במסך. הפונקציה מזהה את עיניו של המשתמש ואת תנועת היד וגוללת את הדפים למטה או למעלה בהתאם.

בנוסף, Air View מאפשרת לעשות פעולות כאשר האצבע אינה נוגעת פיזית במסך, אלא מרחפת מעליו במרחק של מספר מילימטרים. ניתן כך לצפות בתצוגה מקדימה של תוכן האי מייל, ה- S Planner, גלריית התמונות או סרטוניי הוידיאו מבלי לפתוח אותם. כמו כן, אפשר לצפות בתצוגה מוגדלת של דפדפן האינטרנט או במספר טלפון השמור בחיוג מהיר בלוח המקשים. באמצעות פונקצית ה- ‘Air Gesture’, כלומר, תנועה עם היד, ניתן לשנות את רצועת המוסיקה, לגלול למעלה ולמטה את דפדפן האינטרנט או לקבל שיחה.

Samsung Galaxy S4
מצב נהיגה
S VoiceTM Drive מאפשר להפעיל את הטלפון על ידי שליטה קולית בזמן מצב הנהיגה. כאשר הטלפון מחובר ל- Bluetooth של המכונית, הוא נכנס באופן אוטומאטי למצב נהיגה ומספק את אופציית ה- text to speech כך שניתן לבדוק את ההודעות בבטחה ללא צורך להסתכל על המסך.

פונקצית ’Optical Reader’ מסוגלת לבצע זיהוי אוטומטי של טקסט, כרטיס ביקור או פרטי קוד QR ולחבר את זה לפעולות שימושיות כגון תרגום, שיחה, הודעות טקסט וחיפוש.

שלט רחוק
Samsung WatchON הופך את ה- Galaxy S4 לשלט IR ולשלוט במערכת הבידור הביתית כולל מסך הטלוויזיה, ממיר, נגן ה- DVD ואפילו במזגן. בחלק מהיישומים, אפשר לצפות במדריך התוכניות האלקטרוני (EPG) על המכשיר.
ניטור מצב הבריאות של המשתמש
S Health: שילוב של חיישנים מובנים בתוך המכשיר יכול לנטר באופן שיטתי את מצב בריאותו של המשתמש והסביבה. המשתמש יכול לבצע מעקב אחר מצבו הבריאותי באמצעות יומן אוכל, יומן פעילות גופנית ופיקוח שינה (פונקציות מסוימות מופעלות באמצעות אביזרים חיצונים ספציפיים).

זמינות למכירה

ה- Galaxy S4 יהיה זמין החל מהרבעון השני של 2013 - החל מחודש אפריל ב-55 מדינות ברחבי העולם.

מעבר לתגובות בפורום