קנון EOS 6D - מצלמת Full Frame לחובבים מתקדמים, ביקורת

אלי כרמי
10-03-2013 06:50

מצלמת Canon EOS 6D החדשה מביאה את בשורת החיישן בגודל מלא לחובבים הצילום המתקדמים, היא הצליחה להרשים אותנו מאוד באיכות התמונה ונוחות השימוש. למי היא מתאימה? קראו על היתרונות והחסרונות. ביקורת מצלמה.

למה Full Frame

 מצלמות דיגיטליות נבדלות לקטגוריות השונות בין השאר לפי גודל החיישן, כאשר במצלמות Full Frame (יכונה בהמשך הכתבה כ- FF), יש חיישן בגודל זהה לפילם 35 מ"מ ההיסטורי. מלבד דוגמאות בודדות, כאשר מדברים על מצלמות FF הכוונה כמעט תמיד היא למצלמות רפקלס - DSLR.

באופן עקרוני, לגודל החיישן יש השפעה ישירה על איכות התמונה, ככול שהחיישן גדול יותר כך משתבחת בהתאמה איכות פלט התמונה במספר פרמטרים כמו רגישות משופרת לאור ואפשרות צילום בערכי ISO גבוהים במיוחד, קבלת תמונה עם עומק שדה רדוד, טווח דינמי משופר בתמונה ועוד.

עלות יצורו של חיישן FF הינה יקרה, גוף המצלמה גדול יחסית וכך גם העדשות הנלוות נדרשות להיות בעלות "זכוכית איכותית" משום שהן צריכות לכסות שטח חיישן גדול מהמקובל (ולכן, תופעות כמו עיוותים בשוליים בולטות יותר כאן). במצלמות FF מדובר על עלות של אלפי דולרים רק עבור גוף המצלמה ולכך יש להוסיף סט עדשות מתאים שיכול להכפיל ואף יותר את המחיר הכולל. מצלמות כאלו בדרך כלל מגיעות עם גוף במבנה איכותי וחזק והן ממותגות עבור צלמים מקצועיים וחובבי צילום מתקדמים ובפרוש לא ממוצבות כמצלמות כניסה.

מצלמות DSLR "להמונים": קרופ או חיישן מלא?

חברת קנון משווקת מספר קוי דגמים של מצלמות DSLR עם חיישן קטן יותר מזה של FF, הוא קרוי ASP-C או "קרופ" היות והחיישן הזה גודלו נגזר כחיתוך (קרופ) מגודלו של חיישן ה- Full Frame. מזה תקופת זמן ניתן לרכוש סט של מצלמת כניסה לקטגוריה הזו עם עדשה בסיסית בפחות מ- 2000 ש"ח. זה אמנם לא מחיר זול מאוד, אבל הוא נמצא בהחלט בהישג ידם של חובבי צילום רבים. 

כעת, עם יציאת דגם ה- 6D, קנון מציגה מצלמה עם חיישן בפורמט מלא בתג מחיר רשמי זול מבעבר וכפי שקורה תדיר, סביר להניח כי המחיר ימשיך לרדת ככל שיעברו החודשים. מחיר זה עדיין לא יכול להחשב ממש זול, אבל הוא זול באופן יחסי לקטגוריה ופותח תקווה (בעיקר עבור חובבים "כבדים") לרכישת מצלמת DSLR עם חיישן FF.

קהל יעד
למי יכול דגם זה לקסום? קשה לי לראות צלמים מקצועיים מתכננים רכישת דגם כזה כ-"גוף" ראשי עם העדפה מול ה- 5D Mark III הבכירה, אבל עבורם, ה- 6D יכולה לשמש כגוף משני לגיבוי. אבל, לדעתי, קהל היעד העיקרי למצלמה זו הינו חובבי צילום "מתקדמים" בעלי ניסיון רב עם מצלמות DSLR Crop אשר מבקשים להתקדם לגוף FF. חשוב להבין כי חובבי הצילום הללו מחזיקים בדרך כלל  סט עדשות - חלקן מצויינות, אבל לא כולן מתאימות למצלמות FF. כך שחובב אשר מפנטז לרכוש מצלמת FF צריך להכין עצמו לעלות רכישה של עדשות חדשות.

אבל, תחילת השימוש ב- 6D אינה חייבת להיות מגובה בערימת עדשות, ניתן להתחיל להשתמש במצלמה זו עם עדשה אחת בהתחלה ולרכוש אחרות בהמשך. וזה בדיוק מה שעשינו, לקחנו את ה- 6D עם עדשת קנון 24-105 F4 L ועדשות פריים נוספות למספר שבועות במטרה לבדוק עד כמה היא יכולה להתאים לקהל היעד העיקרי שלה.

Canon EOS 6D Body
גוף מוצק

גוף המצלמה בנוי ברובו מסגסוגת מגנזיום פרט לחלקו העליון - אשר בו על פי המידע מקנון ממוקמים מקלט ה- GPS ורכיב ה- WIFI. גוף המצלמה מרגיש מוצק ובנוי היטב, עם הגנה מפני גשם ואבק. זה עדייו לא ברמה של ה- 5D או ה- 7D אבל טוב יותר מדגם ה- 60D. מבנה המצלמה לא מציג שינויים גדולים ביחס אל מצלמות DSLR אחרות של קנון ומזכיר מאוד את ה- 60D עם מספר שינויים כדוגמת גריפ ימני גדול יותר אשר מאפשר אחיזה נוחה יותר. מצד שני, המצלמה קטנה וקלה מדגמי 7D ו- 5D וזו נקודה אשר יכולה לקסום לאלו המבקשים מצלמה קלה יותר, איתה נוח להסתובב (באופן יחסי). מצד שני, עבור חובבי הגוף הגדול והנוח יותר ביד יכולה מצלמה זו להרגיש קצת קטנה ביד וכנראה הוספה של גריפ סוללות חיצוני BG-E13 תסייע בייצוב הגוף בעת שימוש עם עדשות גדולות וארוכות במיוחד.


מבנה
בחלקה העליון הימני של ה- EOS 6D נמצא צג LCD וארבע לחצנים מהירים לשינוי ערכי הצילום כמו בחירת ISO, סוג המיקוד ומדידת אור. בניגוד למצלמות מתקדמות יותר, כאן כל לחצן מאפשר שינוי פרמטר אחד וכך יוצא שאין לחצן עליון לשינוי ערכי WB - איזון הלבן וגם בגב ה- 6D לא תמצאו אותו.

Canon EOS 6D Bodyבחלק השמאלי של המצלמה, ניתן למצוא את מתג ההפעלה ובורר צורת העבודה של המצלמה כולל שני מצבי הגדרות C1 ו- C2 אותם המשתמש מגדיר על פי רצונו. מתחת לאלו, ניתן למצוא את לחצני המידע והתפריט שהם שני הלחצנים היחידים מאחור שאמורים להיות מופעלים ביד שמאל. שני אלו לא נדרשים בשימוש בזמן צילום כלל, כך שמבנה המצלמה מתאים בפועל לתפעול מהיר ונוח בעזרת יד ימין. את המבנה הזה, ירשה המצלמה מה- 60D  (ויכול להיות שיש כאן הכנה למסך מפרקי באחד הדגמים הבאים).  עצם המיקום של רוב הלחצנים בצד ימין, גרם מן הסתם להורדת הג'וסטיק בקצה ימיני העליון של המסך והוא ירד למטה אל הטבעת מסביב ללחצן ה- SET. זה פחות נוח לשימוש עבור שינוי נקודות הפוקוס בעת הצילום, אך ל- 6D יש רק נקודת פוקוס מוצלבת אחת, כך שלא בטוח כי יעשה בזה כלל שימוש רב.

מהלך תקופת הבדיקה וצילום של אלפי תמונות במקומות שונים ארך ימים ארוכים. אציין כי ה- 6D "ישבה היטב" ביד - טוב יותר מדגמים כמו 60D בזכות גריפ ימני גדול קצת יותר גדול, מצד שני, היא עדיין קטנה יותר ופחות כבדה מה- 5D או ה-7D, כך שגם עם עדשה כמו 24-105 F4 L היא פחות כבדה ומסורבלת מהמקובל בקטגוריית מצלמות ה- Full Frame, מה שאמור להקל על משתמשים לעבור ממצלמת קרופ לגוף כזה. אלי אוהבי הגוף הגדול והכבד ירגישו חוסר כאן, אבל ה-6D אינה מנסה להיכנס למשבצת הזאת.

איכות תמונה

נתחיל בענין העיקרי אותו אנו מחפשים במצלמת FF חדישה: איכות הפלט מתגלה כלא פחות ממדהימה, עבור כל מי שעובר ממצלמת קרופ וגם עבור מי שמשתדרג ממצלמת FF מדור קודם. כמות הפרטים והיכולת לצילום בתאורה קשה מול מצלמות קרופ כולל החדשות בשוק פותחת פער ניכר מולן.

אני חייב לציין את היכולת המדהימה של ה-6D להפיק תמונות מרשימות בתחומי ISO גבוה, פשוט כאן לצלם במצב ISO אוטומטי - לתת למצלמה לבחור איזה ISO שהיא רואה לנכון מבלי לדאוג בענין. זהו שיפור גדול עד ענק עבור מי שמגיע ממצלמות קרופ וגם ממצלמות FF ישנה יחסית כמו 5D MII. גם צילום בערך ISO 12800 מוציא פלט שמיש לגמרי, עם תמונה מעט רכה אמנם ועם קצת רעש רקע, אך אותו רעש דיגיטלי הינו אחיד ועדין למדי ואפילו ISO 25600 יכול להחשב כסביר עבור תמונות קטנות יותר.

אגב, זה לא אומר שאין כאן החלקה של רעשים בתמונה שמטשטשת גם פרטים, היא קיימת בהחלט גם כאן, אבל ה- 6D מצליחה להפיק תמונות מרהיבות ללא בעיה מיוחדת בערכי ISO 3200 ו- ISO 6400. למעשה, בחלק לא מבוטל של תמונות אותן צילמנו ב- ISO 12,800, תוצר התמונה היה דומה מאוד לזה אותו מפיקות מצלמות DSLR מודרניות בערך נמוך בהרבה של ISO 3200 עם חיישן קרופ.

דוגמה לצילום ב- ISO 12,800 (עם תאורת תקרה מהחדר הסמוך):

Canon EOS 6D ISO 12800
קטע מהתמונה בקנה מידה של 100%

Canon EOS 6D ISO 12800
RAW
גם כאן, ניתן לקבל איכות תמונה אף טובה ומפורטת יותר בשימשו בפורמט ה- RAW וניתן לצלם אף קבצי RAW ברזולוציות קטנות יותר מזו המקסימלית (sRAW) ולקבל עדיין את יתרונות הפורמט עם קבצים "קלים" יותר במשקלם. במצלמה, זו תמונות ה- JPEG עוברות עיבוד רעשים קצת יותר מסיבי מאשר מצלמות אחרות בקטגוריה, אבל עדיין ברמה שגורמת להפסד יחסית קטן של בפרטים בתמונה בתמורה למראה חלק במיוחד של רקעים צבעוניים. הטווח הדינמי מוצלח כצפוי מחיישן בגודל כזה עם הרבה מידע בחלקי התמונה הכהים ואם מחפשים נקודת חולשה אז יהיה ניתן למצוא אותה באיבוד הפרטים בגוונים הבהירים בנקודות הקרובות לחשיפת יתר.


WB
איזון הלובן האוטומטי עושה ברוב המקרים עבודה טובה מאוד, אך עדיין אפשר לפגוש קצת בנטייה המוכרת של קנון לכיוון הכתום בתאורת נורות "טונגסטן", כאמור ניתן לתקן זאת באם צילמנו בפורמט RAW. גווני התמונה שהמצלמה מפיקה קרובים לגוונים הטבעיים יותר מאשר רוב מצלמות הקרופ של קנון וכאחד שרגיל למצלמת קרופ ורגיל לעשות תיקוני גוונים ותאורה ב- Lightroom, היה זה ממש כיף לעבוד על קבצי התמונות ממצלמה אשר דרשו הרבה פחות עבודת עיבוד.

יתרון נוסף אותו מביא חיישן הפריים המלא הוא היכולת לקבל עומק שדה צר, בערכי גודל צמצם קטנים יותר, גם עם עדשת הקיט ניתן לקבל אפקט של רקע מטושטש, למרות שהיא אינה מציע גודל צמצם מקסימלי מרשים, הנה דוגמה לתמונה אשר צולמה עם עומק שדה של F/5.0 באורך מוקד של 105 מ"מ.

Canon EOS 6D Sample image
וידאו 1080p

האופי הכללי המרשים של התמונה, נשמר גם במעבר לוידאו. ניתן לצלם וידאו בפורמט H.264 במספר איכויות דחיסה ברזולוציית 1080p עם כ- 24/25/30 תמונות לשניה או ב- 720p עם 60/50 תמונות לשניה. מעבר לכך המצלמה מאפשרת שליטה ידנית מלאה על ערכי הצילום. בזמן צילום וידאו עם מיקרופון הפנימי של המצלמה ניתן לשמוע את רעש מערכת המיצב של העדשה וניתן כמובן להשתמש במיקרופון סטריאו חיצוני, אך חבל שאין ל-6D אפשרות לחיבור אוזניות וגם מסך LCD מפרקי היה משפר את החוויה.

ה-6D מציגה התמודדות מרשימה עם ערכי ISO גבוה בצילום לילה והחלקת רעשים מוצלחת, בצילום יום החדות טובה וגם הצבעים יפים לעין. מצד שני, כאשר מצלמים משטח בעל טקסטורה צפופה עם רווחים עלולה להראות לעין קשת צבעונית עדינה (moiré).
יכול להיות שבמצלמה זו, שינתה קנון את פילטר ה- AA מול דגם ה- 5D MARK III במטרה לקבל חדות גבוהה יותר בוידאו - מה שגרם להתגברות תופעת ה-
moiré, אך בתמונות סטילס, אין בעיה בסעיף זה. בכל מקרה, למקצוענים, תופעה זו תפריע בעין, החובבים יוכלו כנראה לחיות עם זה.

כמו מצלמות DSLR רבות גם מצלמה סובלת מ-"אין מיקוד אוטומטי" בזמן צילום וידאו - או במילים אחרת, תצטרכו להתרגל לעבוד עם מיקוד ידני - בדיוק כפי שעושים צלמי קולנוע. חשוב לציין כי עבור צילום וידאו, יש להשתמש בכרטיסי זיכרון SD בעלי קצב כתיבת נתונים גבוה, היות וקצב הנתונים יכול להגיע לערכים כמו 85Mbps.

וידאו דוגמה
כאן תוכלו לראות דוגמה לאיכות הוידאו אותו מפיקה ה- 6D, כולל צילום לילה ב- ISO 6400 והדגמת תופעת ה- moiré (על גגות הרעפים). מומלץ כמובן, לבחור באיכות 1080p ויש לזכור כי ההמרה לפורמט יוטיוב פוגעת בצורה מסויימת בחדות התמונה ביחס למקור.

מסך
למצלמה יש מסך אחורי בגודל 3'' עם 1040000 נקודות, מסוג Clear View II TFT LCD שהינו ברור וחד לצפיה בתמונות ותפריטים, אך בניגוד למצלמות יקרות יותר חלקו האחורי היינו מפלסטיק ולא מזכוכית וכן אין לו חיישן לשינוי עוצמת התאורה על פי תנאי התאורה בחוץ. את זה יש לשנות בתפריט בהתאם למצב. 
 
תפריטים
תפריטי המצלמה ברורים וקלים לשימוש וכל מי שהפעיל מצלמת קנון בעבר ירגיש כאן בבית. בתפריטי המצלמה ניתן להגדיר גם הגדרות מתקדמות כמו תיקונים לעדשות שונות וכן עיבוד על תמונות RAW תוך שינוי פרמטרי הפרופיל של תאורה, WB, חשיפה ועוד.  בנוסף ניתן להגדיר מחדש מספר לחצנים לפי הצרכים שלנו ובעצם לקבל את רוב מה שאנחנו מצפים לקבל ממצלמה כזאת.

חיבורים וסוללה

הסוללה של המצלמה היא מדגם LP-E6 שנמצאת גם בדגמי 5D MII,  MIII, בדגם 7D וב- 60D. שימוש בסוללה זהה לזו שתמצאו בדגמים אחרים של קנון הוא כיון מבורך עבור משתמשי המצלמות האלו שיש ברשותם כבר סוללה נוספת כזאת ויכלו בקלות להעביר את הסוללה גם למצלמה החדשה, יותר מכך זה חושב עבור צלמים שיש להם מצלמה שמשתמשת בסוללה כזו וחושבים על מצלמה זו כמצלמה גיבוי. סוללה זו אפשרה לנו בזמן תקופת המבחן המאומץ לצלם יותר מ- 600 תמונות, זה אמנם רחוק מ- 1000 התמונות עליהן קנון מצהירה, אבל יש לקחת בחשבון כי במהלך העבודה נעשה שימוש ממושך במסך, עם חפירה בתפריטים והגדרות המצלמה.


Canon EOS 6D Sample image

ה-6D מגיעה עם חריץ עבור כרטיס זיכרון בודד מסוג SD, זה קצת מצחיק לראות כרטיס אחד קטן בגוף מצלמה כזה גדול ולא היינו מתנגדים לקבל ברמת המחיר הזו מקום לכרטיס נוסף כפי שקיים בכמה דגמים מתחרים. בנוסף, קנון ממשיכה במסורת ה- "אין פלאש פנימי" בגופי ה- Full Frame שלה, יש כמובן חיבור עבור מבזק חיצוני ETTL II. אני כחובב צילום, פרט לבדיקות ראשונות מעולם לא השתמשתי במבזק המובנה במצלמת ה- DSLR שלי, אבל לעיתים אפשר להעזר בו בעת "צרה" חשוכה במיוחד. רשימת התכונות כוללת נורית IR הבאה לעזר למיקוד בתאורה חלשה, יש גם יציאת HDMI, מיקרופון פנימי מונו, חיבור לאביזרי שליטה ויציאת AV, אך חסרונה של יציאת אוזניות עלול להיות מורגש עבור צלמי וידאו הרציניים יותר (אבל יש כניסת מיקרופון חיצוני).

Canon EOS 6D Body
מבט לשמיים

המצלמה החדשה של קנון מתהדרת בשני רכיבים אופנתיים למדי: מקלט GPS אשר מחבר נתוני מיקום גיאוגרפי לקבצי התמונות וכן ממשק קישוריות אלחוטית WIFI בעזרתו אפשר להעביר תמונות למחשב, לסמארטפון או לטאבלט ללא כבלים וגם להפוך אותם לשלט רחוק חכם - כולל אפשרות צפיה דרך מסך הטלפון בעת הצילום. הגדרות המצלמה לשימוש בחיבור WIFI קצת מורכבות, אבל יש לבצע אותם רק פעם אחת. אפליקציית הטלפון התגלתה כחביבה ואנו מקווים כי קנון תמשיך להוסיף לה תכונות מעניינות בעתיד.
  
צילום דרך עינית אופטית או מסך
אחד הדברים אשר מרשימים את כל מי שרגיל היה לצלם במצלמת קרופ, זו העינית: היא גדולה, ברורה ובהירה, יש כיסוי פריים של 97 אחוז והמדקדקים יאמרו כי חסרים להם עוד 3 אחוז להשלמה.

מצד שני, צילום בעזרת המסך (LIVE VIEW) עדיין סובל ממהירות פוקוס איטית, יחסית אפילו ביחס לחלק מהצלמות הקומפקטיות, אבל עבור צילום סטטי, זו דרך שעדיין יכולה להיות נוחה. מסך מפרקי היה מתקבל כאן בברכה, אם כי יש אפשרות לצלם בעזרת מסך סמארטפון דרך גלי ה- WIFI.


Canon EOS 6D Sample image

נקודות פוקוס וקצב אש
ה-6D מסוגלת לצלם בקצב של 4.5 תמונות בשנייה שזה בחלט סביר בהחלט (גם ב RAW + JPG), אך לא מספיק מהיר עבור מי שחושב על צילום ספורט למשל. כמו כן, למצלמה ישנן 11 נקודות פוקוס בלבד, בהחלט מספר קטן מול המצלמות בקטגוריה וטווח המחיר הזה ורק הנקודה המרכזית מוצלבת. אבל, יש אבל גדול: הנקודה המרכזית הזאת אינה רק מוצלבת אלא היא כוכב אמיתי בכל מה שקשור ליכולת פוקוס מהירה ומדויקת בכל תנאי תאורה כולל בתאורה מאוד חלשה, יש לה רגישות של 3- EV,  אין לי את הכלים למדוד את הנתון הזה, אבל בפרוש, יכולת המצלמה להתמקד מהר ומדויק בחושך הינה פשוט מדהימה.

סיכום

כתיבת סיכום זה מעציבה אותי היות והיא מזכירה לי כי צריך להחזיר את המצלמה, מעולם לא היה כל כך קשה לי להחזיר מצלמה כמו זו. הציניקנים ומחפשי הבעיות ימצאו הרבה סיבות מדוע מצלמה זאת אינה מתאימה להם בגלל סיבות כמו חוסר במבזק פנימי, יש לה רק כרטיס זיכרון אחד, מערכת של 11 נקודות פוקוס מתוכן רק אחת מוצלבת. כל אלו הינן עובדות נכונות ולמרות שהיא אומנם המצלמה הזולה ביותר של קנון עם חיישן FF, אבל עדיין מדובר על סכום כסף לא קטן וישנה תחושה כי דגם שעבר מקצה הוזלת עלויות - בעיקר כאשר המתחרה מצד חברת ניקון D600 מגיעה עם אבזור עדיף.

אבל, כל המחשבות הללו נעלמות כאשר מחזיקים את המצלמה, עבורי היא הרגישה נכון ביד (בעוד שהניקון D600 עם הגריפ הצר שלה היתה פחות נוחה) וכאשר מתחילים לצלם איתה פוגשים נקודת פוקוס מרכזית רגישה ומדויקת כזו (יש שיגדו שהיא הטובה בנמצא בשוק ה DSLR היום) עם איכות תמונה ברמות הגבוהות ביותר של DSLR, כולל יכולת מדהימה ב- ISO גבוה (ויש שיגידו שהיא טובה יותר מ 5D M III). אז צריך לעשות חשבון פשוט: אם אתם צריכים מבזק פנימי, או מערכת פוקוס בעלת נקודות פוקוס רבות, קצב צילום מהיר - זו בפרוש לא המצלמה עבורכם, היא לא תהווה הכלי המתאים לצילומי ספורט וגם עבור חובבי הוידאו יכול להיות שיש פתרונות טובים יותר. אך, אם אתם רוצים גוף קטן יותר וקל משקל בהשוואה לסדרת ה- 5D או מחפשים להתקדם ממצלמת DSLR קרופ לדבר האמיתי באיכות התמונה ויכולים לחיות עם נקודות פוקוס אחד מדהימה, זו בפרוש מצלמה עבורה כדאי לחסוך כסף עבורה היות והיא תעלה לכם חיוך לפנים.

מחיר מחירון רשמי

גוף בלבד: 11,000 ש"ח
גוף עם עדשת 24-105 מ"מ: 16,000 ש"ח

אחריות: 3 שנים של קרט

בעד: איכות תמונה מעולה עם פירוט מרשים וצבעים עשירים, יכולת צילום נהדרת בתאורה חלשה וערכי ISO גבוהים, נקודת פוקוס מרכזית מדוייקת במיקוד גם בחשיכה, גוף נוח לאחיזה וקל יחסית לקטגוריה, צילום קבצי RAW בכמה גדלי רזולוציה, תפריט הגדרות מהיר, מקלט GPS וחיבור WiFi.

נגד: רק 11 נקודות פוקוס ורק מרכזית מוצלבת, קצב צילום סביר אך לא עבור צלמי ספורט, מקום לכרטיס זיכרון אחד, חוסר בפלאש פנימי, אין מיקוד אוטומטי בוידאו ויציאת אוזניות.

מפרט טכני עיקרי
רזולוציה: 20.2 מגה פיקסל
חיישן Full Frame CMOS
מעבד: Canon Digic +5
טווח ISO טבעי של 100-25600 ומורחב עד 102400
נקודות פוקוס: 11, מתוכן אחת מוצלבת
מסך אחורי: 3" ברזולותיית 1,040,000 נקודות
מהירות סגר מקסימלית: 1/4000
וידאו 1080p/24/25/30
מקלט GPS פנימי + WiFi
כרטיסי זיכרון SD/SDHC/SDXC
משקל (כולל סוללה): 770 גרם (ללא עדשה)


תמונות דוגמה (יש ללחוץ על התמונה להגדלה)

ISO 12,800

Canon EOS 6D ISO 12800

Canon EOS 6D ISO 12800

ISO 3200

Canon EOS 6D ISO 3200

תמונות נוספות

קנון 6D - ביקורת מצלמת DSLR Full Frame

קנון 6D - ביקורת מצלמת DSLR Full Frame

קנון 6D - ביקורת מצלמת DSLR Full Frame

קנון 6D - ביקורת מצלמת DSLR Full Frame

קנון 6D - ביקורת מצלמת DSLR Full Frame

מעבר לתגובות בפורום