לרכוש סמארטפון מסין – Huawei U9508, האם משתלם?

איתי שאול
04-03-2013 09:00

איתי ביקש לרכוש סמארטפון מתקדם והחליט להזמין מסין את Huawei Honor 2, האם המכשיר עם המפרט המתקדם אכן התגלה כמוצלח במציאות? ביקורת סמארטפון סיני.

"תאמין, זה מסין!", טכנולוגיה זה כיף, החידושים באמת מקלים על החיים, לאחרונה, התעורר אצלי הצורך והרצון לרכוש טלפון חדש. כמובן שזה היה אמור להיות דגם סמארטפון חדש, אבל איזה?

כמי שקונה המון בחו"ל (דרך האינטרנט), הכל כולל הכל, קצת קשה היה שלא לשים לב לפערי המחיר הגדולים לרעת החנויות הישראליות בכל הקשור לעלות הסופית. מותגים או דגמים בינוניים במיצובם, מתומחרים כאן בארץ כפרימיום והלחץ הכה ישראלי אחר המילה האחרונה לא משאיר ברירה אלא להתחדש ולהתחדש.

אבל, מסתבר כי יש ברירה והאינטרנט מאפשר מרחב גדול בבחירה.
בממוצע, מכשיר סמארטפון חדש ומתקדם עולה בישראל סכום אשר נע סביב 3,000 ₪ ומעלה, העובדה שהוא יכול בקלות להגנב, להשבר, להתקלקל ולאחר ששרד את כל הסיכונים גם הופך להיות מיושן בעוד שנה – גרמו לי לנסות ולשנות את המשוואה של עלות מול תועלת. לי אישית לא היה צורך ברכישת מכשיר יקר אבל מצד שני, לא הייתי מוכן להתפשר על איכות מסויימת. בכל זאת – זה הגאדג'ט הכי פעיל ביום יום, במיוחד בעבודה... התפשרות על דגם זול מדי באיכותו תהיה טעות.

Huawei Honor 2 U9508 - ביקורת סמארטפון
החלטתי לבדוק. אייפון ואני לא מתחברים טוב בקונספט. חוסר ההיגיון של אותה מערכת הפעלה אשר נחשבה החדשנית לפני מספר שנים אך כזו שנותרה סגורה עד היום לא מדבר אלי. אני אוהב לשלוט במכשיר שלי, שמסך הבית יראה כמו שאני רוצה ויעשה מה שאני רוצה. מסתבר כי נתוני המכירות בעולם מראים שיש עוד כמה שחושבים כמוני.


מכשירים להשוואה
לאחר היכרות ומשחק מקרוב עם מכשירי דגל כמו סמסונג גלקסי S3 שישנו בבעלות הגברת בבית, סמסונג נקסוס של חבר ועוד מספר מכשירים פחות נחשבים, הצבתי את הרף.

יוצאים לחפש
עם מסורת בת מספר שנים של הזמנות באינטרנט - כולל משקפיים לראיה ודברים רבים נוספים, ביצעתי מחקרון. במהלכו נתקלתי באתר המציג סקירה על טלפון חדש שזה עתה הוכרז - מתוצרת חברת Huawei. ניסיתי להגות את השם. זה היה בלתי אפשרי. שיחה עם מוכר בצידו השני של האוקיינוס הבהירה שהוא נהגה כ- "וואווי". על פי התרשמותי, היתה המלצה גורפת על החברה ככלל ועל המוצר החדש שלה ה Glory2 Honor בפרט.

Huawei Honor 2 U9508
מפרט טכני

מפרט המכשיר לא מבייש שום טלפון מהשורה הראשונה:

מעבד בעל ארבע ליבות, בתדר 1.4GHz, זכרון RAM נדיב של 2GB,מסך HD LCD עם פאנל IPS ברזולוציית 1280x720 פיקסלים. סוללה גדולה בקיבולת 2150 MaH אותה אפשר להחליף באופן עצמאי – ללא מעבדה, כניסה לכרטיס הרחבה לנפח אחסון של עד 32 GB (למרות דיווחים ברשת על הצלחה גם עם 64GB).
והמחיר.. חבל שהוא לא בדולאצ'ים : לגרסת ה- 2RAM GB – החל מ- 370$. תלוי בחנות בה תקנו.

באופן ראשוני – הסכום קצת הרתיע אותי. שהרי זה לא זול באמת. ומצד שני – זה חצי מחיר מכל מכשיר אחר.
על הפרק היה גם טלפון ה- נקסוס 4 (מדובר על חודש דצמבר האחרון). את המכשיר אי אפשר היה להזמין בשום צורה. אז החלטתי לקצר תהליכים, להתחדש ומשם להתקדם כשיהיה צורך.

Huawei Honor 2 U9508
"עובד טוב?"

לאחר כחודשיים של ניסיון עם המכשיר, יש כבר רשמים ראשונים מבוססים. המסך רגיש למגע, מגיב נהדר, הסוללה מחזיקה יום פעילות אינטנסיבי ללא בעיה, הרמקול של המכשיר הינו מעולה, נשמע חזק  וברור - באוטו לרוב אני אפילו לא מחבר אותו לדיבורית בזכות זה.

יש לו עברית? כמובן, זה אנדרואיד בגרסה מודרנית. ובגלל זה אני אוהב את המערכת הזו יותר מאשר את זו של אפל. אפשר לעשות כאן הכל (כמעט).
באופן יחודי, המכשיר מגיע כאשר הוא במצב של ROOT פתוח אשר מאפשר התקנה של אפליקציות גם "פחות סטנדרטיות" איתן ניתן לשנות כל מיני פרמטרים במערכת ההפעלה. ברגע שקיבלתי את המכשיר – הוספתי את אפליקציית ה- MORE LOCAL2 ואת המקלדת של ANYSOFT ומאז הכל היסטוריה בעברית מלאה. שירותי גוגל עובדים נהדר, מהירות הגלישה גבוהה, מפרט המכשיר לא משאיר מקום לספק. תציצו גם במבחני הביצועים ANTUTU שם מציג הטלפון ביצועים מכובדים.

מצלמת המכשיר ברזולוציית 8 מגה פיקסל התגלתה כטובה ביחס לממוצע כיום, מנגנון הפוקוס עובד טוב – עם עקיבה מדוייקת, ניתן לצלם גם קטעי וידאו באיכות 1080p בקצב 30 פריימים לשניה במצלמה האחורית ו- 720p במצלמה הקדמית.

Huawei Honor 2 U9508
יציבות מערכת ההפעלה במכשיר הינה טובה מאד (בתאריך הרכישה, המכשיר הגיע במקור עם אנדרואיד ICS 4.04), שום דבר לא נתקע או מצריך אתחול, פותחו גם רומים אלטרנטיביים של גרסאות 4.1.2 (יש על הנושא שרשור מפתחים גדול בפורום XDA).

בדקתי גם את הביצועים עם משחקים אשר נחשבים ל-"כבדים" יחסית, בעלי גרפיקה תובענית יחסית, כמו Race of champions  או Dead trigger והם פעלו ללא בעיות, עצירות או פריימים קטועים.
במשחקים הללו, ה- Huawei Honor 2 מתחמם ממש מעט רק במשחקים רצופים של למעלה מרבע שעה.. לא נוצרת שום בעיה - פשוט החום מורגש - לא חם במיוחד.

מבחינת הגימור – המכשיר פלסטיקי במבנהו, המארז מרגיש טוב, סגור יפה, המכסה הדוק. יש חריקה קטנטונת אם אתה מועך אותו ביד (משני הצדדים) - משהו מינורי ולא מורגש.  אין שום חלק רופף או משהו בסגנון ואיכות ההרכבה טובה מאוד.
"כמה עולה?"

השוואה מול אחרים

בחישוב גס ה- U9508  עלה 1,500 ₪ (מחיר "עד הבית"), כולל הכל, את עניין הרכישה, ניתן להשוות בשני מישורים:

1. השוואת תפוחים מול תפוחים: טלפונים סיניים אחרים אשר עולים כ- 600 ש"ח במקור, נמכרים בארץ תמורת 1200 ₪ פלוס מינוס.
2. השוואה לטלפונים מתוצרת מותגים מוכרים מובילים בעלי ביצועים דומים, הטלפון הזה מהווה אלטרנטיבה בעלות של כחצי מחיר מול טלפונים דומים. יוצא דופן הוא נקסוס 4 – אם הוא זמין עבורך לרכישה בחו"ל, אתה נמצא בדילמה, מחירו כולל משלוח לארץ מביא אותו ל- 1,900 ש"ח).

Huawei Honor 2 U9508
סיכום

עבורי, ה- Huawei התגלה כאלטרנטיבה מעל לראויה למותגים היקרים הקיימים,בראיה של עלות תועלת אני משוכנע שעשיתי קניה טובה ואם בעוד שנה וחצי - שנתיים ארצה להחליפו - ארכוש במחיר דומה טלפון אחר מתקדם מהשורה הראשונה לאותו הזמן - בזמן שטלפונים יקרים כמו אייפון 5 שעולה למעלה מכפול, או אף גלקסי S3 יהפכו "מיושנים".


אז מה אני רוצה לומר?

תחשבו מחוץ לקופסה. תנסו. סין היא כבר "לא מה שהיה פעם" – במיוחד כאשר מדובר בחברות מובילות בסין - חלקן הלא קטן כיכב בשבוע שעבר בתערוכת ברצלונה.

Huawei U9508 Honor 2 - תמונות דוגמה מהמצלמה

Huawei U9508 Honor 2 - תמונות דוגמה מהמצלמה
Huawei U9508 Honor 2 - תמונות דוגמה מהמצלמה

Huawei U9508 Honor 2 - תמונות דוגמה מהמצלמה

מעבר לתגובות בפורום