סוני PS4 – קונסולת המשחקים החדשה עם 8 ליבות

ליאור קורן
21-02-2013 09:31

סוני חשפה באופן רשמי את Playstation 4, עם מפרט מרשים הכולל מעבד 8 ליבות AMD, נגן Blu-ray X6 ומצלמת Eye כפולת עדשות. אין מחיר עדיין וגם עיצוב המכשיר חסוי.

הדור הבא של סוני פלייסטיישן 4 מוכרז ומציג קפיצה נוספת של כח עיבוד, עם מעבד רב עוצמה בעל 8 ליבות – AMD Jaguar ומעבד גרפיRadeon עם 18 יחידות עיבוד אשר מסוגל לחשב כמות אדירה של מידע "בתנועה" (1.84 Teraflops), מה שאומר משחקים ברזולוציית 1080p מלאה. לעזרת המעבדים, מגיע גם זיכרון RAM מהיר מסוג GDDR5 בנפח 8GB.

כונן הבלוריי שהגיע במקור עם PS3 גרם לנצחונו של פורמט זה על פני HD DVD של טושיבה, ה- PS4 מגיע גם הפעם עם כונן Blu-ray במהירות של X6 (משמש גם נגן DVD X8). קישוריות המכשיר כוללת חיבור רשת חוטית (1 ג'יגה), 802.11n WiFi, USB 3.0, Bluetooth 2.1, HDMI, יציאת אודיו אופטית וגם חיבור AV רגיל.

יכולת השיתוף שופרה בקונסולה החדשה והגיימרים יכולים לשתף את חבריהם בשיאים, לתייג נקודות מסויימות במשחקים ודברים נוספים, זאת בעזרת לחצן Share בבקר המשחקים. “מסך שני": ניתן להפוך מסכי סמארטפונים, טאבלטים או זה של קונסולת "ויטה" למסך משחקים שני.

למעשה, סוני לא חשפה את המכשיר עצמו, אלא רק סיפרה על תכונותיו והמפרט שלו, כך שאין תמונות רשמיות או תיאור של עיצוב המכשיר.

בקר משחקים ומצלמת Eye

ה-PS4, יגיע עם בקר משחקים חדש, אלחוטי כמובן, הכולל חיישן רגיש לתנועות על שישה צירים וגם משטח מגע על חזית הבקר, כמו גם נורות לד צבעוניות המשפרות את חוויית המשחק. למשל, הן תדלקנה בצבע של השחקן הפעיל (המקושר באותו רגע לבקר הספציפי) ותשנה את הצבע כאשר השחקן נפגע במשחק. קונטרולר ה- PS4 החדש, מגיע גם עם רמקול ויציאת אוזניות מובנית. עם הבקר, יגיע בחבילה גם סט אוזניות מונו עבור צ'יטוט עם חברים למשחק והאזנה לאפקטים.

Sony PS4 Eye Camera

מצלמת Eye
המצלמה החדשה, מגיע למעשה עם שתי עדשות, כל אחת עם כיסוי זוית רחבה של 85 מעלות וזיהוי פרמטרים של עומק, כך שהיא מסוגלת להפריד את גוף השחקן מהרקע שנמצא מאחוריו או להבדיל בין שחקנים הנמצאים במרחקים שונים מהמצלמה. ה- Eye כוללת גם ארבעה מיקרופונים והיא תציג יכולות דומות לאלו של קינקט, כולל מנגנון זיהוי פרצופים עבור התחברות למשחקים.

באירוע ההכרזה, כאמור, דבר אחד נשאר נעלם מעיני הציבור: עיצוב הקונסולה החדשה, סוני לא חשפה כלל את צורת המכשיר והיא תציג פרטים נוספים בתערוכת המשחקים E3 בהמשך השנה. משחקי ה- PS3 לא ירוצו באופן טבעי על ה- PS4, הם יהיהו זמינים לקונסולה החדשה רק דרך שירות ענן.




מעבר לתגובות בפורום