בזק משדרגת תשתית אינטרנט בחינם ומעניקה שירות ענן

ליאור קורן
18-02-2013 18:00

בזק מכריזה על שדרוג חינמי של תשתית ה- ADSL ומעתה היא תהיה במינימום של 5Mb ובנוסף, מעניקה ללקוחות שירות גיבוי ענן ללא תשלום.

בזק הכריזה היום על שני מהלכים עיקריים אשר אמורים לשדרג את השירות אותו מקבלים לקוחות החברה – מנויי תשתית ADSL.

שדרוג מהירות בתשתית


בזק מעתה תספק תשתית במהירות מינימלית של חמישה מגה ביט. לקוחות בעלי חבילת גלישה נוכחית במהירות של עד 4Mb ישודרגו אוטומטית לקצב גלישה של 5Mb ואילו לקוחות במסלולים נוכחיים של 5Mb-10Mb ישודרגו לקצב גלישה של 15Mb. יודגש כי מדובר בתשתית בלבד ועל מנת לקבל שדרוג בפועל, יש לפנות גם אל ספק הגלישה (חברות כמו נטויז'ן, 012, בזק בינלאומי ועוד) ולשנות את החבילה בהתאם. השדרוג יתבצע במהלך השבועות הקרובים עבור מספר של כמיליון לקוחות באופן יזום ע"י החברה (הלקוחות לא צריכים לפנות למוקד עבור שדרוג שלהם). לאחר הודעת בזק, עדכנו בהתאמה גם החברות 012 סמייל ו – Orange (ספקיות גלישה), כי כלל לקוחותיהן בתשתיות בזק ו-Hot יהנו משדרוג מהירות הגלישה ללא תשלום.


ADSL של בזק
שירות הענן החינמי – בזק Cloud


מלבד שדרוג התשתית, הודיעה בזק על השקת שירות ענן חדש וחינמי עבור לקוחות החברה, הוא  פעול עם ממשק עברי ומאפשר לאחסן, לגבות וגם לצפות בקבצי תמונות, קבצי קול, מסמכים וקבצי מולטימדיה בשטח אחסון יעודי באתר בזק. על פי הצהרת החברה, השירות הינו חינמי עבור לקוחות החברה, באופן רשמי ללא הגבלת נפח אחסון, אך אם תתגלה בעתיד חריגה גדולה במיוחד מנפח השימוש הממוצע, תשקול החברה לגבות תשלום על התוספת.


השירות של בזק מתבסס על הפלטפורמה של Pogoplug (שירות המספק אחסון לא מוגבל במחיר של 4.95$ לחודש) אך התפעול יהיה ע"י אנשי בזק אשר יעמדו מול הלקוחות. הכניסה לשירות תתבצע על ידי התקנה של תוכנה על גבי מחשב הלקוח, המאפשרת ללקוח לגבות ספריות מהמחשב ובנוסף, לנהל את תיבת האחסון הפרטית בפורטל אישי. את התוכנה ניתן להוריד מאתר בזק. בנוסף, ניתן לשתף באמצעות תיבת המייל או שירותי Facebook, Twiter, Google+ ועוד. ניתן להצטרף לשירות בשלושה אופנים: באמצעות אתר בזק, באמצעות אפליקציה ייעודית, או מול נציג שירות לקוחות.


שירות ענן של בזק
אל השירות נוספת גם אפליקציה לסמארטפונים ולטאבלטים (אנדרואיד ו-IOS) בשם Bezeq Cloud המאפשרת לגבות את המידע מההתקן ישירות ובאופן אוטומטי לענן וכמו כן להזרים את אותם הקבצים מהענן אל הטלפון הנייד, לצפייה מכל מקום בעל חיבור רשת (WiFi או 3G). על מנת שלא לפגוע בחיבור האינטרנט הסלולרי (3G) יתבצע שירות הגיבוי האוטומטי רק בעת חיבור לרשת ה-WiFi.


שירות ענן של בזק
מה עם שדרוג מהירות העלאה?


בזק טוענת כי בסקר שערכה, ציינו הנשאלים כי אילולא לא הייתה להם מגבלת מקום, הקבצים העיקריים שהיו רוצים לגבות בענן הם קבצי סרטים ומוזיקה. אך, בפועל, קצבי ה- ADSL עד 15 מגה כבר שודרגו למקסימום האפשרי בטכנולוגיית ה- ADSL – כלומר 800kb (בחודש אפריל 2012), מה שפוגע במידה מסויימת בחווית העלאת קבצים רבים או גדולים (כדוגמת קבצי וידאו HD).

מעבר לתגובות בפורום