אינטל רוצה להעלים את המקלדת והעכבר

ליאור קורן
17-02-2013 18:30

באירוע סיכום שנה ומבט לעבר העתיד, מצביעים קברניטי אינטל ישראל על העתיד שיכלול מכשירים ניידים שעושים הכל ("עבודה והנאה") ועל מעבר לצורת שליטה עם קול ותנועה.

המוצרים והטכנולוגיות אותם מפתחת ומייצרת חברת אינטל נמצאים בתוככי מכשירים רבים אשר נמצאים בשימוש כיום, לרוב הם חבויים מעין המשתמש אך יש להם תפקיד חשוב בעיצוב המגמות החדשות של עולם המחשוב. במסיבת עיתונאים אותה כינסה החברה, נפרסה הפעילות לשנה החולפת והוצהר הכיוון העתידי אליו הולכת החברה.

את האירוע פתח מולי אדן - סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל כאשר הוא שם את האצבע על תחום המכשירים המשולבים / ניידים. הסמארטפון הנוכחי שהפך לפופולרי כל כך, ימשיך לכיוון של יותר "סמארטר" מאשר "טלפון" ובהתאמה, אינטל שמה כעת את הדגש על פיתוח מעבדים וערכות שבבים תואמות, כאשר נכון לעכשיו, הדרך רק מתחילה עם שישה דגמי סמארטפונים אשר מכילים מעבדי אינטל.
מחשבים ניידים דקים: בשנת 2011 נולדה קטגוריית האולטרבוק של אינטל, ב- 2012, שודרג המעבד לדור Ivy Bridge, הוכנסו דגמים עם מסך מגע ובהמשך שנת 2013 יושק הדור הרביעי (Haswell) של סדרת מעבדי אינטל Core אשר יצא מפס הייצור במפעל קרית גת, הוא יאפשר ליצור אולטרבוקים קטנים ודקים עוד יותר. נכון להיום, משווקים בעולם 140 דגמי אולטרבוקים בעולם, מהם 40 כוללים מסך מגע.

לנופף למחשב

התפישה של אינטל את יחסי משתמש – מכשיר דוגלת צמצום של שימוש בדרכים המקובלות כמו עכבר או מקלדת, לדוגמה, טכנולוגיית Dragon 1.5 החדשה – הגרסה הבאה של זיהוי דיבור (Speech to text) תשפר את יכולת המחשב להבין מה רוצה המשתמש ותדע לזהות את המבטא הישראלי במקרים כמו צירופי אותיות th. תהליך למידת מבטא המשתמש כולל הקראה של ארבעה עמודי טקסט, לאחריהם המחשב ידע לזהות צירופי אותיות שונים באופן הנכון. בנוסף, אינטל מקדמת טכנולוגיות של זיהוי תנועות יד, כמו המצלמה של קריאייטיב אשר מזהה תנועות שונות של יד אדם, כולל קפיצת אגרוף ובהתאם, מתרגמת אותן לפקודות או תנועות על המסך.

מצלמת 3D של לוג'יטק
נייד שעושה הכל

על פי אינטל, הציבור רוצה התקן מחשוב אחד שיודע לעשות הכל, מכשירים בתצורת Detachable בה המקלדת הפיזית ניתקת מהטאבלט ובכך ניתן לקבל מחשב עבודה מלא או מכשיר נייד בהתאם לצורך. אינטל נכנסת גם לתחום המוצרים לבית, בסימן הבאת תכני טלוויזיה, כבלים ואינטרנט לצופה בכל אחד מחדרי הבית. תצורת ה- Home Gateway, מאפשרת להתחבר לממיר כבלים / לוויין ולשדר את התכנים לכלל המכשירים בבית באיכות HD. בהקשר לכך, נאמר כי הפתרון של אינטל לטלוויזיה – אינטל TV יושק קודם כל בארה"ב ורק אח"כ יופץ לשאר העולם.

אולטרבוקים
המפעל בישראל

בשנת 2012 הגיע המפעל בקרית גת (FAB28) - לנפח עבודה גבוה, עם יצור מיקרו-מעבדים על פס הייצור אשר שודרג לטכנולוגיה של 22 ננומטר (שבבי Ivy Bridge). בישראל מתכוננים בשנים הבאות למעבר לטכנולוגיית 10 ננומטר (שלב ה- 14 ננומטר מיועד למפעלים אחרים בעולם).

אינטל ישראל מעורבת באופן עמוק בפיתוחי החברה העולמית בשנים האחרונות במספר תחומים מרכזיים:

  • מחשבי Tablet - בשנת 2012 השלימו מהנדסי אינטל ישראל את פיתוח מעבדי ה-Cloverview Atom על מנת לאפשר לאינטל להשיק, יחד עם יצרניות המחשבים, טאבלטים עם מערכת הפעלה Windows 8.
  • סמארטפונים - בחודשים הקרובים תשיק אינטל פלטפורמה חדשה לסמארטפונים עתירי ביצועים שתכלול מעבד אינטל Atom כפול ליבה עם טכנולוגיית Intel Hyper Threading, וכן מנוע גרפי כפול ליבה. לדברי רוני פרידמן המעבד תוכנן בישראל.
  • Perceptual Computing – ב-2012 אינטל הקימה בישראל את מרכז הפיתוח לתחום המחשוב התפיסתי. נכון להיום מועסקים בו מעל ל-100 מהנדסים. ב-2013 צפויה אינטל להרחיב את מרכז הפיתוח בחיפה ולהמשיך ולפתח טכנולוגיות חדשות בכל הקשור לממשק אדם מכונה.
  • מחשבי Ultrabook - אינטל הכריזה לאחרונה כי הצליחה להפחית את צריכת החשמל של מחשבי האולטרבוק לשבעה וואט בלבד, זאת על בסיס שבבים מהדור השלישי (Ivy Bridge) אשר מיוצרים בישראל. רוני פרידמן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת פיתוח מעבדים וערכות שבבים באינטל העולמית, אומר כי מעבדי Ivy Bridge תוכננו בשיתוף של מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל וארה"ב.


אולטרבוק וגם טאבלט - של סוני
נתוני אינטל בשוק הישראלי

בשנה החולפת, היה אחראי תחום ההייטק בישראל על נתון של 21.5 מיליארד דולר מתוך 46 מיליארד של יצוא לחו"ל, מתוכם אינטל אחראית על 4.6 מיליארד דולרים, כלומר 20% מסך יצוא ההייטק הישראלי ו- 10% מתוך הסך הייצוא התעשייתי של ישראל. לדוגמה, שליש מהייצוא של ישראל לסין הוא של אינטל (פרוסות סיליקון למעבדים).

אינטל ישראל מעסיקה כיום כ- 8,500 עובדים, כאשר אם לוקחים בחשבון נתוני תעסוקה עקיפה של החברה (קבלני משנה, ספקים ועוד) מדובר כ-25,500 עובדים. החברה גייסה בשנה החולפת 760 עובדים למשרות חדשות, אבל, נכון לעכשיו אין התייחסות עתידית של גיווסי כח אדם לשנה הקרובה בגלל המצב הכלכלי הבלתי יציב. למרות המצב העולמי, כרגע לא מדובר על צמצומים ולפי הצהרת מולי אדן, בחלק מהקטגוריות אף צפוי גידול מסוים. במסגרת שיתוף פעולה עם משרד החינוך, מקיימת אינטל הרצאות של מהנדסים בתוך כיתות בתי הספר ועורכת סיורים במפעל השבבים המתקדם ובמרכזי הפיתוח כדי לגרום לכך שיותר תלמידים "יתאהבו" בעולם המדעים והטכנולוגיה. ב-2013 אינטל ומשרד החינוך מתכוונות להרחיב את התוכנית ל-200 בתי ספר בישראל ולגייס חברות היי-טק נוספות למציאת פתרון ארוך-טווח למחסור המחמיר במהנדסים בישראל. 

מעבר לתגובות בפורום