חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

Meitner Audio - מכתיב את הטון של נגני התקליטורים, ביקורת | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

Meitner Audio - מכתיב את הטון של נגני התקליטורים, ביקורת

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Maitner Audio מכתיב את הטון בשוק נגני התקליטורים Maitner Audio מכתיב את הטון בשוק נגני התקליטורים

נמר לוי פוגש את נגן התקליטורים היוקרתי של Meitner Audio (במחיר 43,000 ₪) ובודק: האם ההילולה סביבו אכן מוצדקת והאם הוא מאתגר את עולם האנלוג? ביקורת נגן CD.

יש מעט מאוד מקורות אודיו דיגיטלים שיכולים להוציא אותי מעולם האנלוג. הם אולי יפלו בסעיף ה-"טקסיות" (טקס הנחת התקליט על הצלחת), או בכמה נקודות באופי הצליל אשר שמורות רק לאנלוג. אבל המכשיר הבא מתיימר להיות כזה, לפחות על הנייר, ולא של הנתונים הטכנים אם כי של התרשמויות ציבור המאזינים.

אני מכיר את הדגם הבכיר ביותר של החברה בגרסת EMM. בכל פעם שאני שומע את הנגן הזה ליבי מתמלא שמחה. הנגן הבכיר של החברה הואMeitner Audio MA2 אחד מנגני ה-CD הכי טובים להם האזנתי עד עצם היום הזה. היום, EMM לא הפך ל- Maitner כמו שרבים חושבים אם כי ממותג כחטיבה "עממית" יותר ל-EMM. הטכנולוגיה עדיין ברמת קצה, איכות הבניה קיצונית כמו ב-EMM אך המחירים נוחים יותר לכיס של מי שיש לו ממילא.

היום נתמקד ב-Meitner Audio מדגם MA2

כבר כשפותחים את האריזה מבינים שמישהו שם בקנדה, נתן תשומת לב רבה למקדם הפוזה. המכשיר ארוז היטב, ב-2 קרטונים אחד בתוך השני, עטוף בבד לבן שעליו מתנוסס לוגו החברה. הדברים הקטנים האלה, ללא ספק עושים לי את זה. נכון, במחיר הזה זה אמור להיות סטנדרט, אבל עובדתית, זה לא.

במבט ראשון

מדובר בנגן CD משולב DAC בגודל מלא. בחלקו הקדמי ניתן לראות את חריץ החדרת התקליטור. בנגן הזה, המגש הנשלף המסורתי אינו קיים ובמקומו התברכנו במנגנון שאיבה שלאחרונה הפך להיות יותר ויותר פופולארי. בכלל, אני אוהב את המנגנונים הללו. מנסיוני הם אמינים יותר, פחות מועדים לפורענות ומשום מה, אני תמיד נהנה להשתמש בהם. מעל חריץ הכנסת התקליטור ממוקם המסך אשר מציג לנו כמובן את האופציות והנתונים של השיר או נתוני הפיענוח של הקובץ המנוגן כאשר משתמשים במכשיר כ-DAC. מתחתיו שבעה כפתורי לחיצה בניהם הדלקה, כיבוי, הוצאת תקליטור והרצה קדימה ואחור וכפתור נוסף – SOURCE שעליו ועל הפעולה שלו ארחיב בהמשך. בחלקו האחורי תמצאו כמובן חיבור DAC בתצורת USB, SPDIF ואופטי. לנגן יציאות בלאנס XLR וגם RCA למרות שההעדפה בנגן הזה היא לעבוד עם XLR, לפחות על פי נסיוני.

Meitner Audio MA2

ברמה הטכנית מדובר על מכשיר מאוד מעודכן. הוא יודע להיות גם CD שכולל בתוכו הכל, גם DAC וגם TRANSPORT. זה אומר בעצם שניתן לחבר לו מחשב והוא יבצע את כל הפיענוח בעצמו בכך שהוא בעצם "עוקף" את עיבוד הצליל של המחשב. הוא מסוגל לנגן SACD דרך תקליטור כמובן אך מסוגל לבצע המרה עד ל-5.6MHz שזה בעצם כפול מ-SACD. הוא מסוגל לנגן קבצי 24bit-192KHz מהמחשב דרך חיבור ה-USB.

מבחן האזנה

ג'אז

Ben Webster - Stormy Weather נשאב לנגן ואני ממתין בסבלנות לצליל הראשון. טוב נו, זה משהו אחר. הפרטים, הרזולוציה, הדינמיות והאיזון הטונאלי של ה- MA2 הוא מהמעלה הראשונה. הפסנתר משכנע כל כך שאם תעצמו עיניים תוכלו להריח את ריח העץ של התיבה שלו. הסקסופון עם נוכחות כזו שניתן לחוש את האויר הבוקע ממנו בפניכם. אני חושב שקשה מאוד שלא להתאהב מיד בתוצאה שהוא מפיק. אני מגלה את איכות הצליל הפנומינלית שלו גם בביצועים שלו בניגון בס. ביצירה הזו, הקונטרבס מנגן סולו מקסים, ה- MA2 מספר לי בדיוק מה הנגן עושה בדיוק. את האצבעות שלו החולשות על המיתרים, את הרעד של המיתרים והגוף של הקונטרבס. הוא גם מספר לי על המיקום שלו במרחב הבמה והמרחק שלו משאר הנגנים.

קלאסי - Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

תזמורת סימפונית גדולה ומורכבת נשמעת מדהים דרך הנגן הזה. רמת ההפרדה היא לעילא ולעילא. ניתן בקלות לפרק את הצליל לגורמים ולהתמקד אפילו בכלי בודד מבין עשרות רבים. ניתן לראות בקלות היכן ממוקמים כלי התזמורת ומה המרחק שלהם אחד מהשני. הנגן הזה חושפני במיוחד. חליל הפיקולו נשמע טבעי מאוד, הצליל הבהיר וחומר העץ ממנו הוא עשוי מוצג היטב בצליל. ה- MA2 מגלה בקלות את המתכת בכלי הנשיפה, את הגוף של כלי המיתר ואת הפרופורציות בניהם. הוא תוקפני מספיק על מנת לגרום לכם למצמץ במכת תוף פרקשן אחת ומהיר מספיק בשביל להציג לכם סריה מסיבית של כאלה. הוא מסוגל לבנות לכם במה תלת מימדית משכנעת במיוחד, דינמיות שקשה מאוד להתעלם ממנה וכל החבילה הזו בתוך איזון מרשים וצליל מלא אנרגיה. התוצאה במוסיקה קלאסית מורכבת היא אחת הטובות ששמעתי הבוקעות מנגני CD.

הערה: בשילוב כבל כסף תקבלו תוצאה נוטה לבהירות קלה, החלפה לקבל נחושת מאזנת מיד את התוצאה. זה מוכיח שהנגן הזה במקור הוא בהיר יחסית ויש לעדן אותו מעט. הבשורות הטובות הן שניתן בקלות להשתלט עליו. כאשר משדכים את הכבל הנכון, התוצאה המתקבלת מאוזנת, קוהרנטית מבלי לאבד פרטים או רזולוציה.

קולות אדם הם הקשים ביותר לשיחזור. זה משום שאנו רגישים אליהם במיוחד. מה לעשות, אנחנו כל הזמן שומעים אנשים. על הנגן הזה לחשוף כל ניואנס בקולה של יסמין לוי בשיר No Tengo Lugar. נגן שנחשב לכל כך טוב מוכרח לעשות כמה דברים בצורה מושלמת. זה אומר שהוא מוכרח להעמיד לי זמרת בחלל משום שכל שאר הרכיבים במערכת שלי מסוגלים לעשות זאת בקלות. איזה כייף זה לא להתאכזב. מעבר לשיחזור המרהיב של קולה של יסמין לוי שאותו אני מכיר היטב במציאות, הוא מסדר לי גם נוכחות אנושית טבעית תלת מימדית בחלל החדר בקלות. הוא משחזר כל ניואנס, ולו הקטן ביותר שבקולה.

הערה: פרטים ורזולוציה. גשם של פרטים ורזולוציה. אני בספק אם יש בטווח המחיר הזה נגן מפורט ממנו, ואם יש – שאפו. הנגן הזה מעביר לשאר הרכיבים את הכל. מה שיגיע לרמקול הוא בזכותו ומה שלא יגיע הוא באשמת חוליה חלשה שלא קשורה אליו. אולי כבל, אולי קדמגבר או מגבר, אולי רמקול. הנגן הזה, במקרה שחסרים פרטים, הוא חף מאשמה.

גם דינמיות ואנרגיה לא חסרים כאן. ביצירת הרוק המדהימה של ManOWar - Warriors Of The World הנגן משנס מותניים, עושה שרירים ומטיס אלי בעוצמה אדירה תופים מלאים באנרגיה. כן, בהתחלה היתה בעיה קטנה של בהירות שהתגלתה בדיוק כאן, ביצירה הזו. אבל החלפת כבל הכסף בו אני משתמש פתרה את החריפות הזו כהרף עין. הבס שהנגן הזה מפיק הוא לא עמוק ושמן אך מדויק, מהיר ומגובש מאוד. באופן כללי, הנגן הזה נתן לי תחושה כאילו המערכת שלי קיבלה זריקת אנדרנלין והיא פתאום מצליחה לעשות כמה דברים טוב יותר. החל בפרטים ועד מהירות שגם לפני כן הפרמטר הזה היה חלק חזק במערכת. קולו של הסולן מצטרף ואני מגלה כמה יתרונות אדירים. מעבר לדינמיות ולאנרגיה המדהימה שהנגן הזה יודע להפיק, אני מקבל פירוט ומיקרו דינמיות שקשה מאוד להתעלם ממנה. קולו של הסולן מפורט מאוד, הצרידות שלו נשמעת מדהים, הדינמיות כשהוא צועק בפתאומיות מעולה. ההרכב המוסיקלי מאחור מרגיש כאילו אינו מושפע כלל מפרץ קולו של הסולן. את כל היתרונות הללו מקבלים בתוספת במת צליל ענקית שמדמה בקלות קונצרט רוק בפארק גדול מימדים.

ניגון דיסקDSD) Direct Stream Digital)

הנגן הזה תומך בקבצי DSD. על מנת לסבר לכם את האוזן, אסביר לכם בצורה הכי פשוטה שניתן. הפער בין CD רגיל ל-SACD Meitner Audio MA2הוא דומה לפער בין SACD ל-DSD. הבעיה היא, שנכון להיום אין מספיק כותרים ב-DSD ולכן תקליטורים כאלה, מן הסתם, אינם נפוצים. על מנת לבחון את איכות הצליל ב-DSD השתמשתי בתקליטור הדגמה של Cabasse. איכות הצליל ב-DSD, למרות כל ה”הייפ" סביב ה-DSD ההבדל בינו לבין SACD הוא קטן אם בכלל. כנראה שרזולוציה זה לא הכל. לדוגמא, העדפתי לשמוע את Leonard Cohen - By The Rivers Dark דווקא במהדורה המקורית שלו מאשר ב-DSD אך לעומת זאת העדפתי לשמוע את Castilian Drums של Dave Brubeck ב-DSD לעומת SACD שנשמע פחות דינמי ופחות מגובש מאשר DSD אך טוב יותר מ-CD רגיל. לכן, אל תהיו בטוחים שכל קובץ DSD טוב יותר מכל קובץ SACD או WAVE. משום מה, ההתנסות הזו, קצת הורידה לי מהביצועים של הטכניקה החדשה יחסית.

DAC

הנתונים על הנייר מרשימים בהחלט. אפשר להגיד שעדיין אין רזולוציה גבוהה יותר ממה שהוא מסוגל להעביר. וגם הגבוהות במיוחד חסרות בכותרים. אני מחבר את ה-Macbook Pro לנגן דרך ה-USB ומשדר לו מוסיקה באיכויות שונות. החל מ-WAVE ועד לקבצי היי רז שרכשתי מהאתר של Linn. אפשר להגיד בביטחון שה- TRANSPORT נשמע טוב יותר מניגון דרך המחשב בקבצים שהם אינם היי רז. כשמתחילים לשמוע היי רז היתרונות של המחשב ברורים אך תקליטורים ב-SACD מביאים את התוצאה שוב לתיקו. אני בהחלט אעדיף לחיות עם הצליל של ניגון מוסיקה מהמחשב בזכות הנוחות ואיכות הצליל בהיי רז שאינה נופלת מ-SACD ובקטעים מסויימים נשמעת אפילו טוב יותר מה- TRANSPORT. אבל, בגלל היתרונות של הנגן כנגן תקליטורים בקבצי WAVE שהם, מן הסתם, מהווים את רוב אוסף המוסיקה שלי, ההעדפה שלי, במקרה הזה היא לנגן כנגן שלם ולא כ-DAC למרות האיכויות שלו. יחד עם זאת, הנגן יודע לבצע המרה לכל קובץ ניכנס. ניסיתי, המרתי ושמעתי. הכי טוב להישאר במקור. ההמרה שהוא מבצע מהווה יתרון בדינמיות ואנרגיה אך פוגעת בפרטים ובאיזון הטונאלי. לדעתי, ביצירות קלאסיות ההמרה גם פוגעת בטבעיות של הצליל. תנו לו להעביר את מה שקיים ותקבלו את התוצאה הכי "נכונה".

נקודות ציון

כבלים
השתמשו בנחושת ולא כסף. זה הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם לאור נסיוני. כבלי כסף יוציאו ממנו חריפות. ה- MA2 מאוד רגיש לכבלים. שחקו עם כבלי נחושת שונים עד שתגיעו לאיזון המתאים לכם.

העמדה ושיכוך
החוקים כאן מאוד ברורים. שיכוך קשה = צליל בהיר ומפורט, שיכוך רך = צליל עמוק, שמנמן ופחות אוורירי. במקרה הזה ההעדפה שלי היתה לשיכוך רך. הנגן הזה מדויק ובהיר במקורו, אפילו קצת אנליטי. השילוב בין כבל נחושת ושיכוך רך ויש לכם איזון מרהיב שמציג את כל היתרונות של הנגן הזה בצורה מאוזנת בכל עוצמה. במידה והמערכת שלכם משוייכת למשפחת הצליל החמה, סביר להניח שתוכלו להסתדר בלי שיכוך רך ולהשאיר את הנגן על הגומיות המקוריות שלו.

שלט רחוק
ארגונומי מאוד. קל לעבוד איתו בצורה עיוורת אחרי דקות ספורות של שימוש. רמת הקליטה שלו מעולה, נראה כאילו הוא ממש חוצה קירות.

Meitner Audio MA2

סיכום

אין ויכוח כאן על העובדה כי מדובר בנגן תקליטורים איכותי ביותר. השאלה היא כמה הוא איכותי. במקרה הזה, מכיוון שיצא לי לשמוע כמה נגנים מדופלמים בחיי, הדגם הספציפי השאיר בי חותם חזק.

האם הוא יחליף את הפטיפון שלי? לא. אבל הוא יכול לעשות זאת בקלות. הסיבה שאני לא אחליף אינה קשורה לאיכות סונית כלל. יש כמה דברים שהנגן הזה עושה יותר טוב, יש דבר אחד שהוא עושה פחות טוב אבל בתוצאה הכללית, זה אחד מהנגנים הכי טובים שיצא לי לשמוע בשנים האחרונות. הוא ממוקם בקצה העליון של איכות הצליל יחד עם עוד כמה בודדים. הוא מצליח לעשות את מה שמעט מאוד נגנים דיגיטלים מצליחים לעשות – להיות מאוד מאוד קרוב לאנלוגי. על מנת להשיג את המקסימום מהנגן הזה יש לשים לב למספר דברים חשובים. הוא זקוק לכבילת נחושת איכותית מאוד מהמשפחה החמה או הנטרלית הנוטה לחמימות. כבלי כסף מבהירים אותו. הוא זקוק למדף יעודי איכותי ולא מזנון טלוויזיה פשוט. ההבדלים בין העמדה נכונה להעמדה חובבית הם קיצוניים בצליל.

שורה תחתונה
שימו כבל נחושת איכותי, כבל חשמל בהתאם, העמידו אותו נכון והנגן הזה יהיה עד כדי כך טוב שלבקש יותר ממנו זו חוצפה.

מחיר: 43,000 ש"ח

אחריות ושירות: IL AUDIO


מערכת הבדיקה

רמקולים - consensus audio engineering lightning se
+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק - pass labs - 350.5
קדם מגבר - audio research reference 3
מקור דיגיטלי - audio analogue MAESTRO cd

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
שתי זרועות - Ace Space 9 inch tonearm
שני מעמדים לזרוע נפרדים מהגוף - diy podarm
ראש 1 - ORTOFON cadenza red
ראש 2 - grado gold
תוספות - oyaide MJ-12 + Oyaide STB-MS Vinyl Stabilizers

ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:

כבלי רמקול - Consensus Magnetic Field Correction Speaker Cable
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - cobala sosna - emotion
כבל כח לקדמגבר - cobala sosna - emotion
כבל כח לנגן הדיגיטלי - cobala sosna - emotion
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - ACUSTIC ZEN - KARAKTUA


תוספות:
מפצל חשמל - oyaide מדגם mtb-6 בעל שני שקעי בריליום, שניים נוספים העשויים פלדיום ושניים מזהב.
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה:

כריות ROOMTUNE בפינות שבין התקרה לקיר למניעת גלים עומדים. בקיר מאחורי הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר. בקיר מול הרמקולים מותקן דפיוזר של אורלקס.

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (5 תגובות פורסמו):

avatar
zs 2013-01-02 10:59:46
ליפני כחודש פחות או יותר,יצא לי לשמוע הממיר של מייטנר. (ממיר בלבד)לא זוכר טרנספורט,נדמה לי איון. בקיצור ללא כל המילים הציוריות שממילא ,לי אין אותם. סאונד שגורם לך לחייך כל עוד אתה שומע אותו. עכשיו נישאר רק להחליט,כמה שווה החיוך שלכם.:)
avatar
נמר 2013-02-02 00:15:38
אתה שמעת עם טרנספורט של איון וממיר ma1 של מייטנר. ה-2 שונה לחלוטין מהשילוב ההוא.
avatar
שניצל 2013-02-02 03:10:22
אנחנו שמענו את הממיר הגדול של emm ,לא של מייטנר ,
avatar
shylevy 2013-02-02 20:11:19
איזה מעצבן זה שאין תמונה מלאה וחזותית של הנגן :-).. הכל כזה חצאי תמונות
avatar
zs 2013-02-02 20:13:44
אתה שמעת עם טרנספורט של איון וממיר ma1 של מייטנר. ה-2 שונה לחלוטין מהשילוב ההוא. נכון,שילוב שונה ,כניראה גם יקר יותר. אבל פצצה של שילוב. ולאחר שנעשתה השוואה בין הממיר של מייטנר לבין הממיר של איון. (שגם הוא שונה ,ממיר מנורתי) אתה מבין מיד שמדובר בשני ממרי על,שונים באופי ובצורת הגשת המוסיקה. אבל אני מניח שמכל שני מאזינים יהיה תיקו בניהם. כל שכן,מהסקירה וממה שאני שמעתי אני בטוח שזהוא נגן מהליגות הגבוהות .
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: