Bellari vp129 מגבר אוזניות ופונו סטייג' במבחן

נמר לוי
24-01-2013 00:15

הוא קטן, אדום, חמוד וקל משקל. הוא מיועד לשתי מטרות. להגביר לכם את האוזניות ולשדך לכם את הפטיפון למערכת. הוא מגיע מארצות הברית והוא בנוי לתפארת. זהו ה-Bellari vp129 והיום הוא עומד למבחן צליל.

אני ממש מאוהב בסקירות האלה. זה כמו לבחון ממתק. קל משקל, לא תופס הרבה מקום בבית, ופרקטי מאוד להשוואות. מגבר אוזניות הוא רכיב חשוב ביותר עבור חובבי האוזניות. ופונו סטייג' הוא אותו מכשיר שבלעדיו לא תוכלו להאזין לפטיפון. המכשיר הזה משלב את שניהם. עד היום, תמיד כששידכתי אוזניות למגבר פנימי של מכשיר נתקלתי בתוצאות בינוניות (למעט מכשירים בודדים ויקרים במיוחד). לכן, גם אני, כאחד שמחזיק סט אוזניות, משתמש במגבר אוזניות יעודי חיצוני. המכשיר הנבחן הוא אינו רק מגבר אוזניות. האמת היא שהוא קודם כל מגבר פונו ולאחר מכן מגבר אוזניות. במבחן הזה, נבדוק מה הוא באמת. האם הוא קודם מגבר אוזניות או קודם מגבר פונו? בשביל לדעת, תאלצו לקרוא.

מדובר במכשיר בעל מימדים צנועים מאוד. קופסא קטנה אדומה ושטוחה, שפופרת 12AX7A סגורה ב"כלוב”. זה התיאור הכי נכון עבור מי שמעוניין לתאר את המוצר הזה במשפט אחד. על הפיאה העליונה שני בוררים ושני כפתורי לחיצה. הבורר הימני אחראי על עוצמת מגבר האוזניות והשמאלי על עוצמת היציאה של מגבר הפונו. משמאל לשני בוררי העוצמה שני לחיצים. האחד שייך לפונו ועליו כתוב Rumble filter. מי ששומע תקליטים בוודאי מכיר את התופעה בה היחידה נעה קדימה ואחורה גם כשאין מוסיקה. זה בעצם תדר של 16 הרץ שבוקע מהראש. הלחצן הזה מבטל את התדר הזה. יש כאלה שיטענו שללחוץ עליו זו טעות. אני בניהם. הרעידות הללו אינן מזיקות כלל. הלחצן השני הוא פשוט השתקת הצליל גם בפונו וגם במגבר האוזניות.


מבחן מגבר פונו

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra עולה על הפטיפון. אני מניח את המחט על התקליט ומגלה מיד חיסרון ראשון. היצירה נפתחת כאשר התזמורת הסמפונית מנגנת במלוא העוצמה יחד עם כל כלי התזמורת. אני חש כי הצליל אינו מספיק דינמי מה שפוגע גם בפירוט וברזולוציה. במיקוד כלים אני מגלה תמונה אחרת. הוא מצליח להעביר חליל פיקולו מרשים מאוד. נכון, טבעי עם גוון העץ המעט חריף המאפיין אותו. הוא מצליח להציג את גזרת הכינורות והויולות היטב. לא מושלם אך בהחלט לא רע בכלל. מאידך, כלי נשיפה ממתכת נשמעו מעט סתומים, הוא מתמודד פחות טוב עם טרזיינטים אך לא מעלים אותם לחלוטין חלילה. כלי הקשה חסרים בתוקפנות שלהם. הבמה אינה רחבה מספיק, אינה מסודרת ומוגדרת מספיק. אני מוצא את התוצאה די בינונית במוסיקה קלאסית.



אני עובר למוסיקת רוק. במקרה הזה, על מגבר הפונו לספק לא רק טבעיות אם כי גם תלת מימדיות. זה משום ש-Scorpions בשיר Still loving you אמור לספק את החוויה של הופעה בפארק ענק. אני יודע שהאלקטרוניקה שלי יודעת לספק את זה והרמקול שלי מעביר תחושה כזו בקלות. אני כמובן לא משווה את ה-Bellari הפשוט והזול ל-ear שעולה פי 6 ויותר ממנו. אך אני בהחלט מצפה לקבל לפחות שישית מהאיכויות הללו וזה בהחלט מתרחש. הפונו הזה מנגן רוק היטב. אולי זה בזכות הסלחנות שלו. זה לא הכי מפורט, לא הכי מאוזן אבל דינמי למדי. הבס נשמע מעולה, קול שירה נשמע טוב מאוד. המיד קצת חסר ברזולוציה ובהצגת הגיטרה החשמלית בפזמון אך הוא בהחלט מתמודד לא רע בכלל עם היצירה.


בהעברת קולות אדם הוא די מאכזב. בתקליט Peter Schreier - das schönste חשתי כי קולו של הזמר המופלא הזה מתבזבז. חסר לי הגרון שלו, בית החזה והעוצמה האדירה שהוא יודע להפיק. זו לא בעיה של דינמיות, זה חוסר ברזולוציה ובפרטים עוד לפני כן. אני מכיר את קולו היטב ואת התקליט הזה במיוחד. מאידך, כלי הנגינה מאחוריו נשמעו לא רע בכלל. אפילו טוב אבל לא מאוד. ההפרדה בין הכלים טובה, הבמה לא גדולה מספיק ואינה חוצה את גבולות הרמקולים אך מה שהיא עושה בניהם היא עושה היטב וברור. היא ממקמת את הסולן במרכז, בגובה נכון יחסית ואת הכינורות משמאל וקצת לפנים הבמה.

לעומת זאת, עם קטעי מוסיקה המשלבים שירה שהם פחות מאתגרים הוא נשמע אחרת לגמרי. הזמר הישראלי מתי כספי בשיר 'ילדותי השניה' נשמע טוב מאוד דרכו. הרבה יותר טוב מאשר היצירה הקודמת. אבל בכל זאת אני חש כי חסרים פרטים חשובים במיוחד בתחום הגבוה. חסר לי צליל הדעיכה של המצילה או המשולש, הניואנסים בסילסול קולו של כספי אינם נשמעים היטב אך עדיין קיימים בצליל.

IKE Quebec-it might as well be הוא אחד מהתקליטים האהובים עלי. המוסיקה הרומנטית הזו, שכל כך מתאימה לחורף קר כמו זה, אינה אלה מתנה לנשמה. מגבר הפונו הזה מצליח להציג סקסופון שנשמע היטב, מאוזן מאוד, דינמי מאוד ובגודל הנכון. אך האורגן מאחור אינו מפורט מספיק וחסר לו מעט משקל. התחום הגבוה מפתיע לטובה. צפורט למדי, אינו מגלה שמץ של חריפות או בהירות לא רצויה. בנוסף, הבמה הרשימה אותי מאוד. בכלל, הפונו סטייג' הזה מייצר במה טובה מאוד למרות שהיא אינה חוצה את גבולות הרמקולים.

ניתוח תוצאת מגבר האוזניות

כמגבר אוזניות יש לי כמעט רק מחמאות אך קיים גם חסרון אחד. תחילה נתמקד ביתרונות. כל מה שלא אהבתי בו כמגבר פונו נעלם כלא היה כמגבר אוזניות. הוא הצליח להפיק קולות אדם באופן יוצא דופן למחירו. מאוד דינמי, מאוד מהיר, מאוד "נכון". הצליל שהוא יודע להפיק כמגבר אוזניות הוא טוב מאוד. אהבתי לשמוע במה טובה וסדר מופתי בתוכה. אהבתי את התוקפנות שצריך את הרוך והעידון במקרים אחרים. מאידך, הוא לא ממש חזק. הוא לא מצליח להחזיק כל אוזניה ולכן יש לבחון היטב התאמה של אוזניה שהיא קלה או קלה-בינונית להנעה.

סיכום

 

פונו סטייג'

כמגבר פונו הוא בינוני למדי. חסרה לי מעט דינמיות והוא לא הציג חלק מהפרטים בכמה יצירות. בקטעי מוסיקה מורכבים הוא פשוט לא מספיק דינמי והחסרה לי רזולוציה. בתחום הנמוך הוא מציג תוצאה טובה, לא מאוד. חסרה לי הגדרה של בס, רזולוציה ומהירות בבס. חסרון זה בולט במיוחד כאשר מאזינים לקונטרבס או גיטרה בס בקטעי סולו מהירים. מאידך, בתחום הבס הגבוה (תוף רגל, טובה, צ'לו) הוא נשמע נהדר. כעיקרון הוא מסוגל לעבוד עם ראשי mc עם יציאה גבוהה יסתדרו איתי יחסית אבל עדיין, גם אם הם טובים מאוד, החסרון הזה יבלוט גם אז ואפילו באופן יותר משמעותי. אם יש לכם פטיפון פשוט, לא יקר, עם ראש mm טוב. הפונו הזה יכול להתאים לכם. אבל בגדול. פונו מאוד בינוני למרות מחירו הצנוע.

 

מגבר אוזניות

הרבה יותר טוב ממגבר פונו. יש לי חושה שזה בדיוק היעוד שלו. ואם לא, פדיחה, ולא שלי. כמגבר אוזניות הוא מהיר, דינמי, אסטטי וקטן. הוא מצליח להציג רזולוציה טובה מאוד. הוא לא גיבור שמניע כל אוזניה שתשתכן לו והוא לא מהמפורטים ביותר ששמעתי. יחד עם זאת הוא מאוד נעים להאזנה. אינו צורח כלל, מאוזן להפליא ומספק בס בריא, עמוק ומוגדר מאוד.

 

שורה תחתונה

כמגבר פונו הוא בינוני. שווה בדיוק את מחירו לא יותר, לא ממש בטוח שפחות. מאידך, יש כמה הפתעות בצליל שלא כמגבר פונו ובניהם הרכות שלו, אולי הסלחנות. לפעמים זה חיובי מאוד, במיוחד עם מערכות בהירות. כמגבר אוזניות. זה ברור, שווה את הכסף ויותר.

 

מחיר: 1400 ש"ח

אחריות ושירות: מאסטרו אודיו

 

מעבר לתגובות בפורום