חוויות של אודיו בתערוכה - חלק ב'

ליאור קורן - לאס וגאס
12-01-2013 10:00

הסיור במסדרונות חדרי האודיו בתערוכת CES ממשיך, עם האזנה לרמקולים ממיטב יצרניות של אודיו High End. נתקלנו במגבר אימתני של Boulder, רמקולי ViVid מעוצבים כדמות מסרט מדע בדיוני ורמקולים חדשים של המתכננים המוכשרים שהגיעו מישראל במקור.


חברת Boulder חשפה לפני מספר ימים בתערוכה מגבר סטריאו אימתני מסוג Class A.

זהו המגבר הגדול ביותר אותו יצרה החברה והוא מספק 900 וואטים לכל ערוץ או עומס של רמקולים ושוקל קצת יותר מ-200 ק"ג.

Boulder 3060

 

המגבר הוצג באופן פאסיבי בחדר החברה. מחיר ארה"ב למגבר עומד על 115,000$.

Boulder 3060

 

חברת EMM Labs הציגה מערכת שלמה, בצליל רב ערוצי שבקע מתןך ארבעה רמקולים רצפתיים של סוני בעוד מסך טלוויזיה הציג את שם הקטע אשר הושמע באותו הרגע.

המגברים בהם נעשה שימוש היוה מתוצרת Passlabs, זו היתה מערכת עם גבוהים נעימים, דינמיות טובה, בס מורגש, אבל חסרו לי מעט פתיחות ופירוט.

emm Labs

 

בחדר הסמוך, הודגמה מערכת שלמה על טהרת מוצרי Pass Labs, עם שני מגברים מדגם XS300, עם אותם רמקולים של סוני (כוללים מיד וופר רוולאטור של סקאן ספיק). המגברים שלטו ביד רמה ברמקולים, אבל הצליל היה בעל בימה קטנה מעט.

Pass labs xs300

 

Pass Labs XS Pre

Pass labs xs300

 

בחדר של חברת Ayre נתקלנו ברמקולים שנראים כמו זמרת האופרה הכחולה מהסרט האלמנט החמישי. אלו הם ה- Vivid Audio GIYA G2.

Vivid Audio G2

 

אנשי Ayre הדגימו את מגבר הסטריאו החדש VX-5 עם הספק של 175 לכל ערוץ. הצליל היה חי, פתוח ומפורט והבימה היתה תלת מימדית.

Ayre VX-5

 

בחדר הסמוך, הודגם ה- AX-5: מגבר משולב חדש, עם הספק של 125x2 וואטים. המערכת שודכה אל רמקולים מדגם TAD Compact Reference. הצליל העניק הרגשה מאוד אינטימית בחדר, מפורט ומסוגל להפריד באופן מוצלח מאוד קולות אדם משאר הצלילים בהקלטה. זהו היה צליל חי ומהנה מאוד עבורי. אנשי החברה סיפרו כי מכשיר ה- DAC של Ayre עומד להתעדכן בשבועות הקרובים.

Ayre EX-5

 

חברת MBL הדגימה את סדרת ה- Reference.

MBL Reference

 

התוצאה היתה מרשימה (לטעמי, יותר מאשר בשנה שעברה), קולו של לואי ארמסטרונג ריחף באויר בצורה מיוחדת והצליל, כרגיל אצל MBL, היה חסר בושה ופתוח, אם כי לא בהיר או צורם.

MBL Reference

 

בחדר של חברת Magico עם שורשיה הישראליים, הוצג ה- S1 החדש, רמקול שעושה עליה גם לישראל. למרות היות רמקול רצפתי במידת גודל צנועה יחסית, המוזיקה נוגנה בעוצמת קול גבוהה ומילאה בצלילים את החדר הגדול. אופי הצליל הינו דינמי, פתוח באופיו, מפורט וצלילי גיטרה, למשל, הושמעו באופן ריאלי מאוד לאוזן כאשר קולות אדם היו צלולים וברורים. ה-S1 הצליח להעביר ניואנסים עדינים בכלי קשת שנוגנו, בצורה מרשימה.

Magico S1

 

מג'יקו S1 מוצע במבחר של צבעי גימור, תיבת הרמקול הינה קמורה מאחור, ללא קוים ישרים.

Magico S1

 

בחדר הוצגו גם רמקול ה- S5 ורמקול סנטר גדול מדגם SCC.

Magico SCC

 

לא רחוק משם, הודגמו רמקולי "סוניה" של YG Acoustics. זהו הדגם החדש והבכיר של החברה, אשר נמכר בטווח מחירים שנע בין 38,800$ ליחידה המדפית ועד ל- 106,800$ לרמקול המלא (גרסה 1.3), כאשר הוספת יחידה אקטיבית, תעלה עוד 25,500$. ברמקולי Sonja, שלוש התיבות השונות משתלבות באופן הדוק האחת עם השניה, למשקל כולל של 230 ק"ג. כיאה לרמקולים גדולים, גם הצליל היה כזה, עם משקל, בס הדוק וצליל פתוח, אך לא בהיר מדי ונראה כי הם לא התרגשו יותר מדי גם כאשר הושמעו קטעים עמוסים בכלי נגינה שונים במקהלה.

YG Acoustics Sonja

 

את הרמקולים, הניעו שתי יחידות DAN D'Agostino monoblock מעוצבות באופן יחודי.

DAN D'Agostino monoblock

מעבר לתגובות בפורום