חוויות של אודיו בתערוכת CES

ליאור קורן - לאס וגאס
11-01-2013 11:00

סיור בחלקת האודיו הלא קטנה של תערוכת CES, פגשנו שם אינספור רמקולים, פטיפונים, מחשבים המשמשים כמקור אודיו ואפילו זמרת ג'ז אשר שרה בצוותא עם המערכת. יש אודיו, יש חוויות.

עולם האודיו בתערוכת CES מתרכז בקומות הגבוהות (29 ומעלה) של מגדל מלון The venitian בלאוס וגאס (מצריך נסיעה באוטובוס ממתחם התערוכה הראשי אשר ממוקם במרכז הקונגרסים בעיר).

את הביקור, פתחתי בפגישה עם נגן ה- CD וה- DAC מדגם CDA9 של Audio Research (שמחליף את דגם CDA8) במחיר של 13,000$. יחידת הממיר בנגן מבצעת Upsample לרמה של 176.4Hz לאות של CD ועד ל- 192 בכניסת ה- USB.

Audio Research CDA9

 

מתחתיו, מוקם ה- Digital Media Bridge של החברה, במעלה המעמד ניצב מחשב מקבוק ולצידו פטיפון: זהו מחזה שיחזור על עצמו ברבים מהחדרים: אנלוג לצד דיגיטל.

Audio Research CDA9

 

המערכת חוברה לזוג הרמקולים אאידה של סונוס פבר, הצליל היה מפורט ומאוד נעים לאוזן.

Audio Research CDA9

 

בחדר הבא, קידם את פנינו בסיס פטיפון של Oracle Audio, בחדר משולב גם עם רמקולים של ELAC.

Oracle Audio

 

ההפתעה הנעימה באמת כאן היתה בדמות זמרת ג'ז קנדית חביבה מאוד, בשם Anne Bisson. היא הוציאה עד עתה שני כותרים, מהשני נמכרו 8,000 דיסקים וגם 8,000 תקליטים.

Anne Bisson

 

Anne החליטה להנעים את זמננו עם שירה חיה כאשר ברקע מתנגן קטע מתוך האלבום Blue Mind. בשיחה עימה, על ההבדלים בין תקליט ל- CD (היות ושני הדיסקים שלה הודפסו גם במהדורת ויניל), מעניין היה לשמוע כי אחד מן הכותרים, לטעמה, גרסאות ה- DC והתקליט מצויינות שתיהן, אך בשני, התקליט נשמע מוצלח יותר והיא מתכוונת להוציא מהדורה חדשה ומשופרת של התקליטור.

Anne Bisson

 

בחדר של חברת Hegel, פגשנו את נשיא החברה Bent Holter ואת מנהל הייצוא (בתמונה) Andres Ertzeid. הם שמחו מאוד למראה השם DTOWN על התג וסיפרו כי התרגשו לרגל זכייתם בתואר "נבחר השנה" של האתר.

Hegel 300

 

המגבר המשולב החדש מדגם H300 של החברה, קיבל יחידת קדם מגבר חדשה, בה הוכנסו רכיבים אשר משמשים בתחום מכשירי המדידה של תדרים גבוהים. המגבר חזק יותר מהקודם (דגם H200), עם ספק כח משודרג, עם אופי צליל דומה אך עם בימת צליל גדולה יותר לרוחב ולגובה. יש למכשיר חמש כניסות דיגיטליות (כולל USB). מכשיר ה- DAC HD25 החדש של החברה, כאשר הוא מתחבר למחשב, הוא מציע ממיר באיכות 96/24 ללא התקנת דרייבר במחשב, או 192/24 עם התקנת דרייבר. הוא כולל שלט רחוק, אך אם חלילה איבדתם אותו, נקישה כפולה של האצבע במקום כלשהו בחזית, תעביר בין הכניסות הדיגיטליות השונות.

Hegel 300

 

בחדר של חברת Antelope, עם רמקולים של Marten בעלי טוויטר ויחדית מיד קרמיים. המדגימים איפשרו לעשות השוואה בזמן אמת של הקלטה דיגיטלית מול אנלוגית, כאשר לחיצת כפתור מעבירה בין השתיים. היה קשה להבחין בהבדל (גם רמת מכשור ה- AD / DA היתה גבוהה כנראה), אם כי לקטע הדיגיטלי, היו גבוהים מעט רחבים יותר וקצת יותר "מצקצקים".

Antelope

Antelope

Antelope

 

זהו אחד החדרים לו ציפיתי עם פטיפון יקר במיוחד Techdas Air force One במחיר של יותר מ- 100,000$, אך לצערי, תקלה בהגברה מנעה האזנה לו, מקווה שאצליח לחזור אליו ביום האחרון של התערוכה.

Techdas Air force one

 

לא רק אנחנו מתעניינים בו:

Techdas Air force one

 

הגברה של Viola ורמקולים Genesis.

Viola Reference

 

Basis Audio עם פטיפון על.

Basis Audio

 

זרוע Vector 4.

Basis Audio Vector 4 tonearm

 

מגבר משולב דיגיטלי של Wadia, עם עיצוב חללי לגמרי. מחובר לרמקולים של סונוס פאבר.

Wadia Digital

Wadia Digital

 

תצוגת פטיפונים של Pro-ject.

פטיפונים Pro ject

 

וזהו פטיפון של Kuzma STABI M. שוב, המראה של פטיפון ניצב באותו סטאפ עם מחשב / סטרימר, חזר על עצמו בחדרי הדגמה רבים.

Kuzma פטיפון

 

אנשי מוראל הדגימו רמקולים מדגם סופראן, את הצליל אפשר להגדיר כ- Refined, האזנתי לו עוד לפני התערוכה, הוא נעים ומוזיקלי, קל יותר להנעה מאשר האחות הגדולה Fat Lady.

Morel Sopran and MSB

 

לרמקולים חוברה מערכת שלמה של חברת MSB, עם רכיבים כמו Diamond DAC IV Plus, מקור Platinum Data CD IV וזוג מונובלוקים, מעוצבים באופן יחודי מאוד.

MSB Monoblock

MSB

 

בחדר אחר, הודגמו זוג סטלייטים חדשים מדגם Morel SP3, אלו רמקולים לוויניים עם פורט לבס ואופי שמזכיר כבר רמקול מדפי קטן ולא סטלייט חלשלוש.

Morel SP3

מעבר לתגובות בפורום