חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

תערוכות, אודיו ממוחשב והקשר שבניהן | אודיו וקולנוע ביתי | כתבות | ראשי

תערוכות, אודיו ממוחשב והקשר שבניהן

גודל אות: Decrease font Enlarge font

תערוכות מכתיבות את הטון, היצרנים מכתיבים את הטכנולוגיה החדשה ואת השימוש במחשב כמקור אודיו מקובל

אפשר להגיד שהתערוכות הן שנתנו גושפנקה לשימוש במחשב כמקור. עד שלא ראינו את היצרנים שעל מוצריהם אנו מזילים ריר משתמשים במחשב כמקור, לא ממש החזקנו ממנו. כמובן שיש חלק נכבד של חובבים שלא ממש המתינו לחותמת "כשר" מהיצרנים אך אני סבור ובטוח שזה טרם מאוד לתחום הממוחשב באודיו.

ההתחלה.

לא. אני ממש לא מדבר על חובבי המוסיקה ששומעים דרך ה-winamp במחשב כשהוא יוצא מהאוזניות למערכת המיקרו שלהם. אני מדבר רק על אותם חובבים שהפכו את המחשב למקור אודיופילי איכותי ומדופלם שחלקם שמים את נגני התקליטורים הקלאסים מבויישים בפינה חשוכה בחדר. העניין הוא שזה לא ממש עסק זול כמו שמנסים להציג אותו. אכנס לזה בהמשך.

הקשר בין התערוכות למחשב כמקור.

מבלי להתייחס כרגע לנוחות וכמות המוסיקה שניתן להכיל במכשיר קטן, ברור לנו שככל שיצרנים השתמשו יותר במחשב כמקור כהדגמה קריטית בתערוכה, שמו של המחשב קיבל יותר ויותר כבוד בקרב הקהילה האודיופילית. אפשר להגיד שהמהפך האמיתי היה סך הכל לפני 6 שנים, ב-2007 CES, כאשר חלק נכבד מחדרי הדגמות האודיו המכובדים השתמשו במחשב, שרת מוסיקה או סטרימר כמקור מוסיקה. אז, באותה תערוכה, המחשב קיבל חותמת "כשרות" בקרב הקהילה האודיופילית. באותה תקופה נפתח גם אתר בשםComputer Audiophile המתמחה בגזרה הזו. שנה לאחר מכן המגמה עלתה והשימוש במחשב כמקור גדל, וב-CES 2010 רוב היצרנים מדגימים את המערכות שלהם על ידי מחשב ומעט מאוד יצרנים השתמשו בנגן תקליטורים קלאסי. כמו התערוכה הזו, גם בתערוכת האודיו במינכן, המחשב הוא המקור השכיח ביותר.

למה זה קרה?

הצגת מערכת בתערוכה היא אינה משימה קלה. יחד עם זאת, גם היצרנים מכירים את הפשרות. רצפת רעש גבוהה מאוד ביחס למערכת השוכנת בבית “סטרלי”, כמות אדירה של מבקרים, דלתות נפתחות ונסגרות ומעבר לקיר ממש, הדגמה של מערכת נוספת, שגם היא, לא מקלה כל כך על רצפת הרעש הקיימת. הסיבה לפשרה הזו, אז בשנת 2007, היא הנוחות. הדגמת מערכת במשך כמה ימים, כל היום, זו עבודה קשה. החלפת התקליטורים ללא הפסקה והגעה לתערוכה עם ארגזים של מוסיקה מקשה על המשימה. גם בעניין הזה המחשב מציג פתרון הולם. זה לא אומר שאפשר להתפשר על הצליל חלילה. זה אומר שבתערוכות, גם אם המקור אינו מושלם, זה לא ממש יורגש, במיוחד כאשר הוא חלק ממערכת שלמה. כיום, לאחר כמה שנים טובות בהן האודיו הממוחשב התפתח, והפשרות כמעט ואינן קיימות. גם בתערוכה הזו, CES 2013 המחשב שולט ומציג מוצרים חדשים ומאוד מעניינים.

להתפקח ולהתפתח!

לאחר שחברות ההיי אנד גילו את הצורך של השוק באודיו ממוחשב החלו מיד לפעול בכיוון. חלק מהיצרניות לקחו את העניין הזה ברצינות כל כך עד שהפסיקו לחלוטין את יצור נגני ה-CD והתמקדו רק במקורות ממוחשבים או DACים. אחת מהיצרניות הבולטות בתחום האודיו הממוחשב היא דווקא Linn השמרנית שפרשה לחלוטין מיצור נגני CD ופנתה אך ורק לתחום הממוחשב. Linn לקחה את זה רחוק עוד יותר ואפילו פיתחו תוכנה המותאמת אך ורק למוצרים שלהם, החלו למכור קבצי מוסיקה למחשב באיכויות שונות.

גם Naim שנחשבת ליצרנית שמרנית החלה לפני מספר שנים לפזול לכיוון האודיו הממוחשב והחלה ליצר שרתי מוסיקה וסטרימרים. אך להבדיל מ -Linn, היא לא זנחה את נגני ה-CD ואפילו שיחררה לא מזמן נגן תקליטורים חדש.

שתי היצרניות השמרניות הללו שנכנסו לאודיו הממוחשב הפתיעו בהחלט במהפך הזה. אך יצרנית אחרת הפתיעה עוד יותר. יצרנית מוצרי האודיו היוקרתיים שנודעה באיכות המקורות הדיגיטלים שלה Wadia, היא זו שהפתיעה. היא לא הפתיעה בזכות טכנולוגיה קיצונית אם כי בגלל ה"פרובוקציה" שביצעה, אי שם בשנת 2007, בתערוכת CES, כאשר השתמשה ב-Ipod על תחנת עיגון מתוצרתה. דהיינו, הכי "לא אודיופילי" שאפשר בתערוכה הכי "אודיופילית" שיש.

יצרנית נוספת שהצליחה לשים חותם בתחום האודיו הממוחשב היא Cambridge Audio שהסטרימר Stream Magic 6 בקבל קומפלימנטים רבים בקרב הכתבים והגולשים.

Meridian, כמו Naim לא הפסיקה לייצר נגני CD אך הורידה את המבחר לנגן תקליטורים אחד. ליתר דיוק, אין מבחר. לעומת זאת, Meridian לקחה צעד נוסף בתחום הממוחשב והחלה ביצור מחשב אודיו ממש. עם מסך מגע בגודל מלא, ועיצוב הייטקי במיוחד. ואיך הסאונד? לטעמי משובח מאוד.

אז מה הצליח יותר. המוצר או התערוכות שנתנו לו "הכשר"?

אני טוען שכאן, במקרה הזה, אין ביצה ותרנגולת. מי שהביא את האודיו הממוחשב למקובל בקרב הקהילה האודיופילית הם היצרנית שהשתמשו בהם בתערוכות. הסיבה היא פשוטה. לפני 7 שנים המחשבים נשמעו, אם נגיד את האמת, כמו שאודיו לא צריך להשמע. הם סבלו מרזולוציה נחותה, מחסור בחומר Hi Raz ונגני SACD פשוט נשמעו טוב יותר משמעותית. הסיבה אז, לא יכולה להיות אחרת מנוחות והאפשרות לדחוף הרבה מוסיקה בלי לסחוב ארגזים של תקליטורים. אם אז, היצרנים לא היו מתפשרים ומשתמשים במחשב הוא לא היה מתפתח כפי שהתפתח היום. הנהירה כיום לאודיו הממוחשב היא מוצדק. זה נשמע יותר טוב, יותר שקט והרבה הרבה יותר נוח. אבל עדיין, נותרו לא מעט חובבי אודיו נשארים עם התקליטורים.

 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (24 תגובות פורסמו):

avatar
שניצל 2013-08-01 15:37:32
הפצצה נמצאת דוקא אצל בורמייסטר.
avatar
oferT 2013-08-01 18:30:30
חברים רוצו לקרוא. עוד כתבה מצויינת ואיכותית מבית מדרשו של נמר. אולי קשה לדעת מה יהיה עתידו של המדיה "המסורתית" (נגן דיסקיםCD) אבל אין ספק שהוא מתחיל להידחק לשוליים. פטפונים לא רלוונטים כאן מפני שהם יישארו נישה יחודית לאנשים מסויימים תמיד. (טוב,כמעט) אם מדובר על נוחות/לוק/יופי/שימושיות? בזה אין בכלל ספק מי לוקח, ובגדול. (גם עם ידיים קשורות מאחור... ;)) והייתי שמח לאיזה אחד כזה. לא על חשבון הפטפון או נגן דיסקים,אלא בצירוף הרמוני ביניהם. (אם יש דבר כזה)
avatar
אורי_ו 2013-08-01 19:12:26
הפצצה נמצאת דוקא אצל בורמייסטר. אהבת?
avatar
נמר 2013-08-01 19:45:02
תודה עופר. הפטיפון זו חיה אחרת. אין לה מתמודדים כלל. בעצם יש, אפילו טובים ממנו (טייפ סלילים). אבל הבעיה בתוכן מורידה אותו מההתמודדות על התואר. (-: בכתבה הזו, כמו שאמרת, אין מקום לפטיפון.
avatar
matanoosh 2013-08-01 20:16:44
מה זה החרטא הזה? אני אוהב את נמר באופן אישי. בייחוד את הריח שלו. אבל את הכתבה הזאת לא הבנתי. לא הבנתי את השורה התחתונה, לא הבנתי את השורה הראשונה, ולא הבנתי מה רצה המשורר להגיד. זה נראה כאילו נמר היה צריך לכתוב כתבה שהיא לא סקירה, וניסה לכתוב על משהו טעון אצלו, כמו מחשבים - שהוא שונא - כי זה התעסקות סיזיפית ומיותרת בתוכנה וחומרה במקום באודיו, והם אף פעם לא יישמעו טוב יותר מנגן CD, אבל כוס אומו, התעשיה הולכת לשם. אז בוא נכתוב משהו שלא אומר כלום, העיקר להוציא כתבה עם הרבה מילים. ומבלי קשר לאמור לעיל, המשך נא להחכים אותנו עם סקירות והגיגים. אני, כמו רוב הקוראים כאן, נהנים מאד לקרוא אותך. ---------------------------------------------------------------------------------------------- בינואר 2009, עת זוגתי טסה ללונדון לעבוד (והחשיבה את הטיסה כהפסקה מהזוגיות שלנו [ללא ידיעתי, אגב]), אני התנחמתי בחום גופו המענג של ממיר RED WINE AUDIO חדש, אשר אמור היה להיות מחובר ב- SPDIF (קואקס) ל- SQUEEZEBOX קלאסיק. עקב היעדרו של מתאם BNC ל- RCA, ניסיתי לחשוב על דרכים אחרות לחיבור. כשראיתי את שקע ה- USB בממיר, לא הבנתי מה היתה כוונת המשורר; אך חיברתי בכל זאת (בציפיה לקבל מעין כונן DISK ON KEY עם ספרות על המכשיר) והופתעתי לגלות שהמחשב זיהה התקן אודיו. עשיתי PLAY בשביל הקטע מתוך גיחוך קל ותיסכול גדול על איכות הסאונד הצפויה עד שאקנה מתאם BNC, ושמתי את האוזניות. אורו עיניי. עכוזי עף. איכות נפלאה. לא ציפיתי לזה. זה היה רגע המפנה- הרגע שבו הבנתי שמחשב יכול לתת בראש. בשיא הצניעות, ובאופן שבדר"כ אני משתדל להמנע ממנו, אצהיר שלדעתי הייתי מראשונים בארץ שהבינו את זה. ואני מניח שתוך מספר שבועות / חודשים, כבר הייתי הרבה מאחור. ההבנה שמחשב יכול לתת תוצאה נהדרת חילחלה מהר לצרכנים, גם השמרנים והמנוסים ביותר (הדינוזאורים שאוהבים להתעסק עם ברגים של רמקולים! :)). רוצה לאמר - זאת אבולוציה טבעית של טכנולוגיה. וכמו שהציגו נגני CD בשנת 83 בתערוכות, כי זה חדש ומבריק (ולא משנה איך זה נשמע), כך גם עושים עם מחשבים. אז על מה הפליאה פה? אודיו ממוחשב התפוצץ תוך מספר חודשים להיות טרנד חזק ומוביל, ובתחילת 2010 כבר צצו עשרות פורומים שמדברים על איך ולמה וכמה. זה הכל. לא פחות ולא יותר.
avatar
נמר 2013-08-01 21:57:09
לא סתם מילים. להיפך, מילים שאמורות להביא אותך לתגובה אחרת לגמרי. דוגמא למשהו שאמור לקומם אותך. "לפני 7 שנים המחשבים נשמעו, אם נגיד את האמת, כמו שאודיו לא צריך להשמע. הם סבלו מרזולוציה נחותה, מחסור בחומר Hi Raz ונגני SACD פשוט נשמעו טוב יותר משמעותית. הסיבה אז, לא יכולה להיות אחרת מנוחות והאפשרות לדחוף הרבה מוסיקה בלי לסחוב ארגזים של תקליטורים. אם אז, היצרנים לא היו מתפשרים ומשתמשים במחשב הוא לא היה מתפתח כפי שהתפתח היום." במילים אחרות. אם אתה ומיכאל ועוד כמה חברים ממוחשבים בולטים לא היו מתלהבים שאפשר לשלב את הגיקיות למחשב עם מוסיקה התחום הזה לא היה מתפתח. לא אתם ספציפית, אני מדבר על אלה שזיהו את הפוטנציאל. אבל אני אומר עוד משהו בכתבה. אומנם בעדינות, אבל הטענה שלי היא שרק לפני שנה שנתיים המחשב התחיל להשמע נורמלי והתיישר ואפילו עבר את ה-sacd רק לאחרונה. זה אומר שעד עכשיו שמעתם סאונד בינוני ביותר למרות המחמאות ההיסטריות שרצות כאן כבר כמה שנים. (מקווה שזה יגרום לך להגיב):) עם זאת, יש גם שורה תחתונה עדכנית ל-2013. " הנהירה כיום לאודיו הממוחשב היא מוצדקת. זה נשמע יותר טוב, יותר שקט והרבה הרבה יותר נוח. אבל עדיין, נותרו לא מעט חובבי אודיו נשארים עם התקליטורים."
avatar
Alberto 2013-08-01 22:20:25
קיים הבדל באיכות בין דיסק צרוב מדיסק מקורי לבין אותו דיסק המקורי. המקור נשמע יותר רגוע וננוח,חלק ונעים יותר, עם הרבה יותר נשמה. אז....מחשב? לא יודע. היום לו התקליטים היו נגישים כמו התקליטורים , קבצים - מזמן הייתי כבר באנלוגי.
avatar
שניצל 2013-08-01 23:15:42
תוצאה נהדרת חילחלה מהר לצרכנים, גם השמרנים והמנוסים ביותר (הדינוזאורים שאוהבים להתעסק עם ברגים של רמקולים! :)). .זה אני מהברגים,לא?
avatar
matanoosh 2013-08-01 23:21:43
לא סתם מילים. להיפך, מילים שאמורות להביא אותך לתגובה אחרת לגמרי. "לפני 7 שנים המחשבים נשמעו, אם נגיד את האמת, כמו שאודיו לא צריך להשמע. הם סבלו מרזולוציה נחותה.... במילים אחרות. אם אתה ומיכאל ועוד כמה חברים ממוחשבים בולטים לא היו מתלהבים שאפשר לשלב את הגיקיות למחשב עם מוסיקה התחום הזה לא היה מתפתח. עם זאת, יש גם שורה תחתונה עדכנית ל-2013. " הנהירה כיום לאודיו הממוחשב היא מוצדקת. זה נשמע יותר טוב, יותר שקט והרבה הרבה יותר נוח. אבל עדיין, נותרו לא מעט חובבי אודיו נשארים עם התקליטורים." קשקוש בתחתונים. הסט-אפ שלי נשאר כמו שהוא יותר משנתיים. והוא נשמע מצוין. חוץ מזה, עם כל הכבוד למיכאל, ויש הרבה כבוד, כל הסלטות שהוא עושה כדי להרכיב לאלדר מחשב, אולי 30% מזה קשור לאודיו. מעבד חזק קשור? לא. אם כבר, אז נהפוכו. איחסון רציני קשור? לא. האדם היחיד שאני רואה שעושה מאמץ כלשהו לזהות הבדלים בין מעבדים ולוחות אם מבחינה סונית הוא אלוני, וגם זה בצורה לא שיטתית אלא מקרית, כפועל יוצא של שמיעת מערכת מורכבות שונות, ולא בדיקת AB. ניגון זיכרון קשור? בספק, אצלי לא זיהיתי הבדל בשני ממירים מאד שונים ובצורות חיבור אחרות (FIREWIRE מול USB). בקר PCI FIREWIRE ייעודי לאודיו קשור? אני מניח שכן, מיכאל יודע יותר ממני. לפיכך, הרבה RAM קשור? לדעתי לא. מה כן קשור? פילטרים על בקרים, ספק כוח. מניח שגם בזה מיכאל טיפל, אבל זה לא היה עיקר העלות של המחשב. יותר מזה, קרא את הסקירה של אלוני על האורנדר S10. מכשיר פנטסטי, נפלא, נוח, בלה בלה בלה. איכות סונית? בין השורות קל להבין שאין עדיפות חד משמעית למכשיר הזה, על המחשב שאלוני הרכיב בעצמו. המסקנה שלי מכל האמור לעיל היא שעיקר ההתקדמות, ואכן היתה כזאת, היא בגזרת הממירים ומימוש טוב יותר שלהם את המידע שמגיע מהמחשב, בין אם זה טיפול ובידוד טוב יותר של כניסת USB, ניגון אסינכרוני, ובכלל - השקעה יותר רצינית בתחום. לדוגמא: בימים הראשונים, רוב הממירים פשוט היו לוקחים את כניסת ה- USB, ממירים אותה ל- SPDIF ואז מכניסים אותה לממיר כאילו היתה מקור SPDIF רגיל. הבעיות: 1. מסתמכים על השעון של המחשב 2. המרה כפולה.מ- USB ל-SPDIF ואז ל- I2S. היום יש ממירים שממירים ישר מ- USB ל-I2S, חוסכים המרה ונשמעים טוב יותר ממחשב. ותיכננו אותם כך כי יש עדיפות גבוהה יותר. שורה תחתונה: השוק הולך לכיוון כי זה בלתי נמנע, אבל מחשבים היו נקודת פתיחה מצויינת מלכתחילה, למי שרצה להשקיע את הזמן והמאמץ להוציא מהם תוצאה, ולא בגלל שהיו התקדמויות טכנולוגיות אדירות בתחום המחשבים עצמם.
avatar
matanoosh 2013-08-01 23:23:26
זה אני מהברגים,לא? בוודאי! אם אתה לא שמרן, מנוסה ודינוזאור, אז מה אתה? :)
avatar
matanoosh 2013-08-01 23:24:31
קיים הבדל באיכות בין דיסק צרוב מדיסק מקורי לבין אותו דיסק המקורי. המקור נשמע יותר רגוע וננוח,חלק ונעים יותר, עם הרבה יותר נשמה. אז....מחשב? לא יודע. היום לו התקליטים היו נגישים כמו התקליטורים , קבצים - מזמן הייתי כבר באנלוגי. אין קשר בין צרוב למחשב. להזכירך ב- CD הניגון הוא בזמן אמת. הבעיות בצריבה הן בגלל שיש בעיות לדלות את המידע בזמן אמת, ולכן תיקון השגיאות עובד יותר, ויש בעיות אחרות שאני לא מכיר. כשמנגנים ממחשב, אז אין בעיה של זמן אמת (REAL TIME). יש בעיות אחרות.
avatar
נמר 2013-10-01 00:26:12
קשקוש בתחתונים. הסט-אפ שלי נשאר כמו שהוא יותר משנתיים. והוא נשמע מצוין. חוץ מזה, עם כל הכבוד למיכאל, ויש הרבה כבוד, כל הסלטות שהוא עושה כדי להרכיב לאלדר מחשב, אולי 30% מזה קשור לאודיו. מעבד חזק קשור? לא. אם כבר, אז נהפוכו. איחסון רציני קשור? לא. האדם היחיד שאני רואה שעושה מאמץ כלשהו לזהות הבדלים בין מעבדים ולוחות אם מבחינה סונית הוא אלוני, וגם זה בצורה לא שיטתית אלא מקרית, כפועל יוצא של שמיעת מערכת מורכבות שונות, ולא בדיקת AB. ניגון זיכרון קשור? בספק, אצלי לא זיהיתי הבדל בשני ממירים מאד שונים ובצורות חיבור אחרות (FIREWIRE מול USB). בקר PCI FIREWIRE ייעודי לאודיו קשור? אני מניח שכן, מיכאל יודע יותר ממני. לפיכך, הרבה RAM קשור? לדעתי לא. מה כן קשור? פילטרים על בקרים, ספק כוח. מניח שגם בזה מיכאל טיפל, אבל זה לא היה עיקר העלות של המחשב. יותר מזה, קרא את הסקירה של אלוני על האורנדר S10. מכשיר פנטסטי, נפלא, נוח, בלה בלה בלה. איכות סונית? בין השורות קל להבין שאין עדיפות חד משמעית למכשיר הזה, על המחשב שאלוני הרכיב בעצמו. המסקנה שלי מכל האמור לעיל היא שעיקר ההתקדמות, ואכן היתה כזאת, היא בגזרת הממירים ומימוש טוב יותר שלהם את המידע שמגיע מהמחשב, בין אם זה טיפול ובידוד טוב יותר של כניסת USB, ניגון אסינכרוני, ובכלל - השקעה יותר רצינית בתחום. לדוגמא: בימים הראשונים, רוב הממירים פשוט היו לוקחים את כניסת ה- USB, ממירים אותה ל- SPDIF ואז מכניסים אותה לממיר כאילו היתה מקור SPDIF רגיל. הבעיות: 1. מסתמכים על השעון של המחשב 2. המרה כפולה.מ- USB ל-SPDIF ואז ל- I2S. היום יש ממירים שממירים ישר מ- USB ל-I2S, חוסכים המרה ונשמעים טוב יותר ממחשב. ותיכננו אותם כך כי יש עדיפות גבוהה יותר. שורה תחתונה: השוק הולך לכיוון כי זה בלתי נמנע, אבל מחשבים היו נקודת פתיחה מצויינת מלכתחילה, למי שרצה להשקיע את הזמן והמאמץ להוציא מהם תוצאה, ולא בגלל שהיו התקדמויות טכנולוגיות אדירות בתחום המחשבים עצמם. השוק הלך לכיוון המחשב בגלל שזה יותר זול. בגלל שהורידו מהרשת ודפקו את מכירות הדיסקים (דהיינו, כי גנבו מוסיקה), ואחר כך התחילו לשפר לאט לאט את הצליל הכל כך רע שהמחשב הוציא. היום, אחרי כמה שנים טובות, המהפך באמת התרחש והשילוב בין גיג מחשבים ואודיופיל התחיל להראות שאפשר להוציא מוסיקה ממחשב. היום, בקבצי היירז, המחשב לוקח את ה-cd בנקודות בודדות מול sacd. בכל קובץ שניתן להשיג גם על גבי דיסק, נגן ה-cd (האיכותי כמובן) לוקח ובענק.
avatar
ברקצ 2013-10-01 20:36:02
נו - כרגיל כולם עושים פה סמטוכה .... בואו ברשותכם נפרוש את היריעה, ונעמיד דברים על דיוקם. עולם המוסיקה עבר לדיגיטלי לפני כ 30 שנה והוא לא הולך אחורה. אפילו התקליטים ("וויניל" - נשמע כמו מונח מתחום ה BDSM) שאתם כל כך אוהבים מוקלטים למעשה בדיגיטלי. אם כבר יש התקדמות זו לכיוון ההיי-רז במקום רד בוק. וגם זה לא יעזור לכם - הפורמטים האלה ימשיכו להתפתח, ואולי יום אחד יתנו באמת מה שהם מבטיחים כבר הרבה זמן. מכיוון שאמצעי האיכסון גדלים ומהירויות ההעברה עולות אני מקווה שניפטר בהזדמנות גם מרעות חולות כמו ה MP3, שלהזכירכם נולד רק כי יותר קל להוריד אותם (פיראטית בדרך כלל) בקצבים האיטיים שהיו מקובלים לפני 10 שנים. אז מה יש לנו ? קובץ דיגיטלי של מוסיקה שאנחנו רוצים לשמוע. איך הקובץ הזה מיתרגם למוסיקה בשבילנו ? לצערנו כל הדרכים הקיימות די מעאפניות. דיסק כסוף מסתובב ? הצחקתם אותי. לערבב מדיה פיזית בקובץ דיגיטלי זאת שטות , מראש. אז צריך להעביר את הקובץ לממיר. מחשב + USB ? להזכיר לכם ש USB זה תקן שנועד לחבר מדפסות ומיקלדות למחשב ? אז מזל של כולנו שהחארטה הזאת (בלשונו של מתנוש המתוק) עובדת. זה פשוט פלא שאנחנו מצליחים להוציא מוסיקה מכבל שנועד לחבר מדפסות. אז מה כן ? חברים - עדיין לא הומצא הטרנספורט הדיגיטלי החכם שיפתור את הבעייה הזאת אחת ולתמיד. מכשירים דוגמת האורנדר הם צעד בכיוון הנכון - אם היה עולה 1000$ במקום 7000$ כנראה שהיה הופך ללהיט הסטרי. אז איך נשמע מוסיקה בשנים הבאות ? קודם כל המוסיקה תשב בענן ולא אצלנו. אני מקווה שזה ברור לכם. הכל יהיה בסטרימינג ריל טיים, עם מבחר אינסופי שכל מה שאי פעם הוקלט בהסטוריה של האנושות. הקובץ הדיגיטלי יגיע למכשיר פשוט שיהפוך אותו לאות אנאלוגי. עד אז ימציאו פורמט נורמלי שיעשה את ההמרה הזאת בקלות. משם והלאה - לך תדע. יכול להיות שיעבור להגברה מסורתית ומשם לרמקולים. יכול להיות שהקובץ הדיגיטלי יוגבר ללא מעבר לאנאלוגי , כמו שעושים היום כמה מכשירי דיירקט טו דיגיטל (כמו הנאד M2 ודומיהם). ואולי האות פשוט יועבר ישירות לעצב השמע שלנו ובא לציון הגואל. ומה יש לנו היום ? אילתורים, שיפצורים, קומבינות. להעביר קובץ ממחשב דרך USB לממיר שמספק את השעון זאת קומבינה. בינתיים זה עובד אבל ברור שזה פתרון זמני. לכן גם להשקיע היום סכומי עתק בפתרונות ממוחשבים נראה לי טעות.
avatar
michael123 2013-11-01 17:06:30
חוץ מזה, עם כל הכבוד למיכאל, ויש הרבה כבוד, כל הסלטות שהוא עושה כדי להרכיב לאלדר מחשב, אולי 30% מזה קשור לאודיו. מעבד חזק קשור? לא. אם כבר, אז נהפוכו. איחסון רציני קשור? לא. האדם היחיד שאני רואה שעושה מאמץ כלשהו לזהות הבדלים בין מעבדים ולוחות אם מבחינה סונית הוא אלוני, וגם זה בצורה לא שיטתית אלא מקרית, כפועל יוצא של שמיעת מערכת מורכבות שונות, ולא בדיקת AB. ניגון זיכרון קשור? בספק, אצלי לא זיהיתי הבדל בשני ממירים מאד שונים ובצורות חיבור אחרות (FIREWIRE מול USB). בקר PCI FIREWIRE ייעודי לאודיו קשור? אני מניח שכן, מיכאל יודע יותר ממני. לפיכך, הרבה RAM קשור? לדעתי לא. מה כן קשור? פילטרים על בקרים, ספק כוח. מניח שגם בזה מיכאל טיפל, אבל זה לא היה עיקר העלות של המחשב. מעבד וזיכרון משפרים את ה-latency של המחשב, זה כן קשור בצורה עקיפה. גם, הסברתי מקודם שההשקעה הייתה לטווח ארוך (5 שנים לפחות) כדי לא להכנס לשדרוגים כל שנה. אני רוצה גם להתקין שם RC - לנסות לפחות - וזה כן דורש כוח עיבוד. על מה הויכוח - 300-400$? בספק כוח עוד לא טיפלנו, אבל כל חלק האודיו יושב מחוץ למחשב, כך שלדעתי ההשפעה קטנה מאוד אם בכלל. איחסון גם עוד לא שודרג בינתיים (אני דוחף את אלדר לקנות NAS נחמד ולשים בחדר הסמוך :)) סה"כ זה נשמע מצוין, הרבה יותר טוב מה-Mac.. לא מסכים (כמובן :) ) עם נמר לגבי התחרות עם CD.. מחשב לוקח בהכל אם יש ריפ טוב ותכנים טובים.
avatar
123tomer 2013-11-01 17:14:17
מתנוש עזוב אתך הבדלי שמע בין ddrים מה עם המגבר לעזאזל?
avatar
נמר 2013-11-01 17:14:36
סה"כ זה נשמע מצוין, הרבה יותר טוב מה-Mac.. לא מסכים (כמובן :) ) עם נמר לגבי התחרות עם CD.. מחשב לוקח בהכל אם יש ריפ טוב ותכנים טובים. :)(ורד)
avatar
matanoosh 2013-11-01 18:36:56
מתנוש עזוב אתך הבדלי שמע בין ddrים מה עם המגבר לעזאזל? פשוש, עברתי חמישה מגברים אצלי בבית. אף אחד לא ממתן את מה שלך נשמע כחריף או אגרסיבי. זה לא המגבר. HAVING SAID THAT, (שונא!!! שונא שכותבים כמו ילדים מתלהבים באנגלית באמצע משפט באנגלית. אנא עזור לי למצוא תחליף הולם לביטוי הנ"ל) מתנגן אצלי עכשיו משולב של KARAN ACOUSTICS... מפרק לי ת'תחת. אחד המוצרים המעניינים ששמעתי אצלי בבית.
avatar
123tomer 2013-11-01 21:28:04
פשוש, עברתי חמישה מגברים אצלי בבית. אף אחד לא ממתן את מה שלך נשמע כחריף או אגרסיבי. זה לא המגבר. HAVING SAID THAT, (שונא!!! שונא שכותבים כמו ילדים מתלהבים באנגלית באמצע משפט באנגלית. אנא עזור לי למצוא תחליף הולם לביטוי הנ"ל) מתנגן אצלי עכשיו משולב של KARAN ACOUSTICS... מפרק לי ת'תחת. אחד המוצרים המעניינים ששמעתי אצלי בבית. :בעד: תחת מפורק זה סימן טוב
avatar
שניצל 2013-11-01 21:28:29
פשוש, עברתי חמישה מגברים אצלי בבית. אף אחד לא ממתן את מה שלך נשמע כחריף או אגרסיבי. זה לא המגבר. HAVING SAID THAT, (שונא!!! שונא שכותבים כמו ילדים מתלהבים באנגלית באמצע משפט באנגלית. אנא עזור לי למצוא תחליף הולם לביטוי הנ"ל) מתנגן אצלי עכשיו משולב של KARAN ACOUSTICS... מפרק לי ת'תחת. אחד המוצרים המעניינים ששמעתי אצלי בבית. תן מודל של "כאראן"שמפרק תחת שלך (במבטא פרסי),מי מביא אותם ? אולי יש לך תחת "פריק" ,מי יודע? אולי בגלל אתה שם קוביות בחדר שלך קארן לך משהו ,אני חושב אתה מתבלבל ,מה קארן לך?(הכל במבטא פרסי)
avatar
123tomer 2013-11-01 21:32:51
תן מודל של "כאראן"שמפרק תחת שלך (במבטא פרסי),מי מביא אותם ? אולי יש לך תחת "פריק" ,מי יודע? אולי בגלל אתה שם קוביות בחדר שלך קארן לך משהו ,אני חושב אתה מתבלבל ,מה קארן לך?(הכל במבטא פרסי) http://www.dtown.co.il/forum/30262-%D7%94%D7%A1%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%97%D7%AA%D7%95-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A5-%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%9C-karan-acoustics.html
avatar
matanoosh 2013-12-01 01:01:39
avatar
שניצל 2013-12-01 02:54:43
האמת ֿ - נראה מדהים.
avatar
matanoosh 2013-12-01 15:31:13
נשמע מאד מאד מעניין. יצא לי לעשות חצי דוקטורט על מגברים בגזרת ה- 40-50 אל"ש (מחירון של 10-12K$) אצלי בבית. עברו אצלי איזה ששה. חייב לאמר שהוא הכי מעניין עד עכשיו. הייתי בשמחה שומע את הגדולים יותר, הבעיה היא שהסרבים החמדנים האלה מעלים מחירים כאילו הם במערב אירופה המניאקים האלה. תפסו נישה. פרה פאוור רמה אחת מעל זה 80,000. (זה בעצם אותם מעגלים של הפרה והפאוור שיש במשולב, אבל מופרדים ועם ספקים נפרדים). ואם רוצים להתקדם עוד, אז הפאוור הבא הוא כבר 400W, אבל הוא בן נעוות המרדות - בערך $20,000 רק פאוור. מקווה שמישל יצליח להביא אותם לארץ בחודשים הקרובים.
avatar
ברקצ 2013-12-01 20:21:47
מתנוששששששששש - מנורות ! שפופרות ! או איך שלא תקרא לזה. אתה חייב לדחוף קצת מהן למערכת שלך - לפאואר, לקדם, גם וגם. וגם קצת קלאס A לא יזיק לך. ואם הסרבים תופסים תחת תנסה אולי .... סינים. http://www.xindak.com/en-us/product_detail_info.aspx?ProductID=471
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: