CES 2013: המקורות שישדרו את המוסיקה!

נמר לוי
06-01-2013 23:12

"אין לחם בלי תורה ואין מוסיקה בלי מקור" זה המשפט הנכון ביותר שאפשר להגיד על אודיו. אז מה יהיה ב-CES 2013. האם מחשב ישלוט? אולי פטיפון? מה עם נגן תקליטורים קלאסי?

ברור לכולנו שהאודיו הממוחשב ישלוט בתערוכה. אנחנו נחשף למחשבי מוסיקה חדשים, תוכנות וכמובן סטרימרים משוכללים. אבל הפעם אתן דגש יותר לגזרת המקורות הקלאסים. נגני cd, פטיפונים וכמובן DAChים.

אני מתחיל מהכבד. לא רק במשקל, גם מחיר. אחד מהמקורות הבולטים בתערוכה יהיה הפטיפון. לא, לא בגלל שכל חדר ישתמש בכזה אם כי משום שזה מכשיר בולט. אחד מהחדרים, עתיד לשמש כבית לכמה ימים לאחד מהפטיפונים הנחשבים שיש. ה-TechDAS Air Force ONE. זהו פטיפון מרשים מאוד שהונדס על ידי המהנדס של Micro Seiki המהוללים, בעל מנגנון שאיבה יחודי שמצמיד את התקליט לפלטה. הפטיפון הזה, בעל הנעת הרצועה ומשקל של 30 קילוגרם (לא כולל ספק כוח). יוצג עם הזרוע החדשה של Graham Engineering. והמחיר? 64,000 יורו לא כולל זרוע.

נמשיך עם עוד נגן מעניין שיוצג בתערוכה. Neodio הצרפתית עתידה לחשוף את ה-Origin שמהווה את הדגם הבכיר ביותר של החברה. מדובר בנגן תקליטורים, התומך כמובן גם ב-sacd. הנגן יוצג בחדר של יצרנית ההגברה Lamm והוא כמובן יחשף לראשונה בתערוכה.

המחיר? גם לא עממי. 27,000$.

לא כולם הלכו על הקצה

יצרנית הפטיפונים Kuzma גם כן בחרה לחשוף מוצר חדש ולא יקר להחריד. ה-Stabi M החדש הוא זה שיככב השנה בחדר של Kuzma. מדובר בפטיפון במבנה קלאסי, במשקל "צנוע" של 60 קילוגרם כאשר מתוך המשקל הכללי, 12 קילוגרם שייך לפלטה. הפטיפון מחוזק על ידי אלומניום ומחופה עץ. המבנה שלו מאפשר לקבל גם זרועות 12 אינטש ללא שינויים מיוחדים. זהו בין הפטיפונים החדשים הבודדים שמנגן במהירות 78 בנוסף ל-33.3 ו-45. והמחיר? 14,000 יורו.

Meitner Audio בחרה במוצר "צנוע" ביחס להיצע שלה. המוצר שיוצג בתערוכה הוא ה-DAC גורף השבחים ה-MA1. לעומת השנים שעברו בהם הציגה היצרנית מוצרים בעשרות אלפי דולרים, החליטה השנה לדבר קצת לקהל שהתקציב שלו אומנם לא מוגבל במיוחד אך עדיין, לא כיסים ממש עמוקים. לכן בחרה היצרנית, בצעד אמיץ מאוד לדעתי, ללכת על מוצר שנחשב לבסיסי יחסית לשאר הליין. המכשיר תומך בתדר דגימה 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 ו-192kHz עד 24 סיביות דרך 6 יציאות דיגיטליות שונות הניתנות לחיבור.

המחיר? צנוע בהחלט ועומד על 8,000$.

מעבר לתגובות בפורום