LG מפרסמת פרטים ראשונים על טלוויזיות Cinema 3D החדשות

ליאור קורן
01-01-2013 07:30

תערוכת CES 2013 מתקרבת וחברת LG מפרסמת פרטים ראשונים על העדכונים העיקריים בטלוויזיות LED LCD החדשות שיגיעו לישראל בהמשך השנה.

חברת LG תחשוף את קו הטלוויזיות החכמות "CINEMA 3D" לראשונה בתערוכה הבינלאומית לאלקטרוניקה (CES) שתיערך בעיר לאס וגאס. הקו החדש מציע גישה נוחה יותר לתוכן ויכולות שיתוף, זאת לצד שלט המג'יק המציע חוויה אינטואיטיבית יותר. בתערוכה, יוצגו מסכי LED LCD רבים ודגמים כמו מסך האולטרה HD בגודל 84 אינצ' (שהושק בישראל במחיר של 84,000 ₪). גם טלוויזית ה- OLED בגודל 55 אינצ' אותה ראינו בשנה שעברה, תוצג הפעם, אם כי סביר להניח בגרסה שהינה בשלה יותר להשקה מסחרית.

שליטה קלה יותר בטלוויזיה החכמה


הקו החדש של טלוויזיות LG החכמות מגיע עם מסך בית משופר ושלט Magic Remote. הממשק הביתי מציע תפריט של אפליקציות ותיקיות ותוכן נוסף עם גישה נוחה לאתרי חדשות, עדכוני מזג אוויר ועוד. ממשק הכרטיסיות ניתן בסדרות החדשות לשינוי ועדכון אישי לפי העדפות המשתמש. שלט המג'יק עוצב מחדש על מנת להציע גלישה וניווט נוח בין תפריטי הממשק והוא כולל את כל הרכיבים של השלטים הקודמים בסדרה – הצבעה, גלילה, מחווה וזיהוי קולי. בתערוכת CES תציג LG את "החבר הקולי" גרסה חדשה של הזיהוי הקולי אשר מרחיבה את החיפוש הקולי לתפריטים שונים של המערכת – שירותי VOD, מנועי חיפוש, מכשירים חיצוניים ועוד.

טלוויזיות LG CINEMA 3D בתערוכת CES
שיתוף דרך NFC
ישום ה- SmartShareTM בדגמים החדשים יאפשר למשתמשים לצפות בתוכן או להעתיק תוכן הנמצא על מכשירים חכמים דרך סוגי חיבורים כמו WiDi האלחוטי ו-Miracast. הקו של מוצרי 2013 יכלול אפשרות ה-Tag On. יישום זה מאפשר לחבר באופן מיידי בין שני מכשירים לטובת שיתוף מהיר של תוכן. על מנת להשתמש באפשרות ה- Tag On על המשתמש לאחוז את הסמארטפון או כל מכשיר אחר בעל יכולות NFC  אל מול מדבקת ה-NFC שעל הטלוויזיה החכמה מסדרת "CINEMA 3D". קו מוצרי 2013 אף תומך ב- LG Cloud אשר מאפשר למשתמש להזרים דרך השלט תוכן באיכות גבוהה מאחסון הענן.

חיפוש חכם יותר של תוכן
משתמשי טלוויזיות חכמות נהנים ממגוון הולך וגדל של תוכן. שירות "באוויר עכשיו"של LG מציע לבחור מבין שידורי VOD ותוכן המשודר בערוצים שונים. התוצאות עולות בממשק בצורת פופ-אפ המכיל תמונות, דבר המקל על הבחירה של הצופה בין מגוון התכנים העומד לרשותו. בעוד פחות משבועיים, יושקו בישראלי אפליקציות מקומיות של אתרים כמו YNET, זאפ ואחרים.

ומה עם התמונה?

בדגמי הטלוויזיות החדשות, יחידת העיבוד המרכזית (CPU) ויחידת העיבוד הגרפית (GPU) עברו שדרוג. מהירות יחידת העיבוד המרכזית גדלה כעת ב-120% בחלק מהדגמים החדשים (סביר להניח כי מדובר בדגמים הבכירים). מהירות יחידת העיבוד הגרפית עלתה ב-300% והחברה מצהירה כי הדבר בא לביטוי בתמונה בהירה יותר ויכולות משופרות בתחומי הגיימינג, הצפייה והמולטי-טאסק. גם השנה, מסכי ה- 3D יגיעו עם משקפי תלת מימד פאסיביים עם טכנולוגיית ה- Film Patterned Retarder  - FPR שעושה שימוש בזכוכית מקטבת על חזית המסך.

טלוויזיות LG CINEMA 3D בתערוכת CES
עיצוב מינימליסטי
דגמי 2013 החדשים כוללים את העיצוב החדש והמינימליסטי. מסגרת המסך הוקטנה באופן משמעותי על מנת להגביר את תחושת היבלעות פנל ה- LCD בתוכה. המעמד החדש מגיע בצורה של פס עקלתוני כסוף ואמור לתת תחושה "כאילו המסך מרחף באוויר". אותו מעמד מציע גם אפשרות של סיבוב המסך על ציר אופקי.

המסכים הראשונים יוצגו, כאמור, לראשונה בתערוכת CES 2013 הקרובה (08/01/13). בין השאר, יוצג גם דגם 55LA6900 שנכלל בהכרזה על "המוצר הסביבתי ביותר" של Underwriters Laboratories Inc בזכות ניצול האנרגיה היעיל שלו.

מעבר לתגובות בפורום