טלוויזית ה- UHD של LG בגודל 84"; נחתה בישראל

ליאור קורן
26-12-2012 15:05

LG משיקה בישראל טלוויזית אולטרה היי דפינישן, עם מסך בגודל 84”, רזולוצייה של 8 מגה פיקסלים ותלת מימד עם משקפיים פאסיביים. והמחיר? 1,000 ש"ח לכל אינץ'.

ניצני הדור הבא בעולם הטלוויזיות מתחילים להופיע בישראל, טלוויזית הענק החדשה של LG נוחתת בארץ עם הבטחה לתמונה חדה מתמיד. כמה חדה? מצפיה בת מספר דקות במסך, התמונה בת 3840X2160 פיקסלים אכן מרשימה מאוד בחדות שלה.

טלוויזיית 84LM9600 של LG מציגה כאמור תמונה ברזולוציה של שמונה מיליון פיקסלים, זוהי כמות פיקסלים גדולה פי ארבעה (3840x2160) מזו של טלוויזיות FULL HD. במסך ישנו מעבד גרפי Triple XD Engine של LG אשר כולל Resolution Upscaler Plus שתפקידו הוא לבצע התאמת והגדלת מספר הפיקסלי המקורי ממקורות, כגון דיסקים קשיחים, אתרי תוכן, או ערוצי טלוויזיה רגילים (באיכות SD) לרזולוציית ה-4K של המסך.


אגב, זו טלוויזית ה-4K השניה שמושקת בישראל ובעולם, הראשונה היתה של טושיבה (מדגם ZL2), בגודל של 55” אשר מציגה תלת מימד ללא משקפיים. המסך של LG מוסיף עוד 29 אינץ' באלכסון לגודל מסך כולל של 84”. גם המתחרה סוני, מתחילה לשווק טלוויזיה בגודל 84”, במחיר יותר מכפול של 199,900 ש"ח.

84LM9600 - טלוויזית LG 4K בגודל 84
תלת מימד "פאסיבי"

בתחום התלת מימד, LG פנתה בשנים האחרונות לכיוון אחר לעומת שאר היצרניות. בעוד חברות כמו סמסונג משתמשות במשקפיים אקטיביים (פועלים על סוללה), LG פיתחה ציפוי מקטב אשר ממוקם בחזית המסך ובעזרתו ניתן להשתמש במשקפיים פאסיביים, קלים וזולים (אינם דורשים סוללה). לשיטה זו יש יתרונות בדמות שימוש נוח יותר, אך בתמורה, הצופה רואה במצב תלת מימד רק חצי מכמות השורות בתמונה (שורה כן, שורה לא). במסך ה-4K, כמות השורות הגדולה (2160) משפרת במאוד את חדות התמונה בתלת מימד ומאפשרת לצפות בסרטי Full HD 3D במלוא הפרטים.

LG ציידה את הטלוויזיה בתפריטי כיול יעודיים למצב תלת מימד, כמו 3D Depth Control אשר מאפשר התאמת עומק התמונה ומרחק בין חפצים. גם איכות הצליל נלקחה בחשבון עם3D Sound Zooming  אשר מעבד את התמונה על המסך ומתאים את הקול למיקום החפץ והתמונה במרחב.

ומה עם תכנים?

על פי דברי ארמן גורלי - סמנכ”ל מוצרים בקבוצת ח.י., "המהפכה הבאה בתחום הבידור הביתי תהיה ללא ספק טכנולוגיית ה- 4K, בעוד שאנו מצפים כי בזמן הלא רחוק יהיו תכנים זמינים ברזולוציה זו אפילו בממירים בבתים". אבל, נכון לעכשיו, אין תכנים זמינים לצופים ברזולוציה זו (מלבד מספר קטן ביותר של סרטים להורדה מהאינטרנט) ולמעשה, המשתמש יוכל לעשות בשלב זה שימוש מלא ברזולוציית המסך רק בעת הצגת תמונות סטילס ממצלמות דיגיטליות. בעוד כחודשיים יושקו שני נגני בלוריי עם 4K של LG, אך הצופים יצטרכו להמתין להוצאות של כותרים מתאימים באולפני הסרטים. המתחרה סוני, מלווה לרוכשי טלוויזית 4K שלה בארה"ב שרת מדיה עם עשרה סרטים, לקוחות LG, יצטרכו לעת עתה לצפות בסרטי Full HD כשהם מומרים ע"י מעבד המסך לרזולוציית 4K.

84LM9600 - טלוויזית LG 4K בגודל 84
טלוויזיה חכמה

המסך הגדול LM9600 מגיע עם שלט ה- Magic Remote (שיתעדכן בדגמי 2013 לגרסה החדשה). זה מאפשר גישה וניווט אינטואיטיביים בתפריטים בעזרת גלגלת ומצביע המוטמע בשלט. ח.ח.י. עובדת על גיור עברי לחיווי הקולי (פקודות בשלט המג'יק) שיהיה זמין כנראה בעוד מספר חודשים.

חנות היישומים של הטלוויזיה החכמה של LG נגישה לכ- 1400 אפליקציות, כולל תוכן  VOD של 3D World הכולל סרטים ומשחקים. אנשי ח.י. הצהירו כי בעוד כשבועיים, יושקו בשוק הישראלי אפליקציות של אתרים בעברית כמו YNET, כלכליסט, זאפ ועוד. בנוסף, חיבור הרשת בטלוויזיה מאפשר לשתף לתוכן ממכשירים ניידים כגון מחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, כאשר התמיכה בחיבור MHL מאפשרת לחבר סמארטפון אל אחת מכניסות ה- HDMI ולהציג את כל תכני הטלפון על המסך, כולל משחקים או סרטים באיכות 1080p.

84LM9600 - טלוויזית LG 4K בגודל 84
מערכת קול 2.2
טלוויזיית ה- UHD 3D TV של LG, מצוידת במערכת סאונד 2.2 Speaker System הכוללת שני רמקולים בעוצמה של עשרה וואט ושני סאב וופרים בעוצמת חמישה עשר וואט כל אחד ובסה”כ הספק כולל של 50 וואט.

מחיר 84

LG עושה בדגם זה שימוש רב במספר 84: מלבד גודל אלכסון המסך (84 אינצ'ים), על פי הצהרת היבואנית ח.י., הטלוויזיה תופץ בישראל במלאי מוגבל של 84 יחידות ותשווק על-ידי חברת טופ אודיו באופן בלעדי במחיר של 1,000 ש"ח לכל אינץ', מה שיוצא בשורה התחתונה 84,000 ₪.

84LM9600 - טלוויזית LG 4K בגודל 84

מעבר לתגובות בפורום