HD DVD מול Blu-ray, הקרב ממשיך?

ליאור קורן
12-02-2008 18:03

קרב הפורמטים ממשיך בכיוון ברור למדי: רשת השכרות הוידאו Netflix עוברת לתמוך ב-Blu-ray, כמו גם רשת בסט ביי. האם סוף הקרב ברור? זאת נגלה בהמשך.

קרב הפורמטים ממשיך

Netflix רשת השכרות הוידאו (דרך דואר או אינטרנט) הגדולה מארה"ב מצהירה כי תעבור לתמיכה בבלעדית בפורמט הבלורי.
על פי הצהרתם, ההחלטה נפלה בעקבות מעברם של אולפני הסרטים הגדולים בהוליווד לתמיכה בפורמט הכחול.

רשת Netflix מחזיקה ברשותה סרטי HD משני הפורמטים כבר מתחילת ימי הפורמטים (תחילת 2006), עתה תתמקד בעיקר בכותרי Blu-ray חדשים ותמשיך להשכיר את המלאי הקיים של סרטי HD DVD עד לסוף השנה.


רשת בלוקבסטר החליטה כבר בחודש יוני 2007 להפעיל מהלך דומה: ב- 1450 סניפים בארה"ב ניתן למצוא על מדפי ה- High Definition רק כותרי בלורי, במיעוט נותר של 250 חנויות, נשארו גם כותרי HD DVD (כולל בהשכרות דרך האינטרנט).

ומה לגבי המכשירים אשר מנגנים את הדיסקים?

hd warגם "Best Buy" - רשת חנויות האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בארה"ב, הצהירה כי תמליץ ללקוחותיה לרכוש נגנים תומכי הפורמט של סוני.
Best Buy ממשיכה ומצהירה כי "הצרכנים רק ירוויחו מקיומו של פורמט HD אחד", אבל, מצד שני, כדאי לזכור כי התחרות בין שני המחנות היא שתרמה לירידות מחירים עזות של נגני הדיסקים.

"אנחנו מאמינים כי ה-Blu-ray הינו פורמט האבחנה הגבוהה שמתפשט במהירות הגדולה ביותר, לכן בחרנו להתמקד במוצרים שתומכים בו", מצהיר בראיין דאן – נשיא בסט ביי.

שינוי זה יצא לפועל בחנויות הרשת בעוד כחודש, בסט ביי לא תוותר לגמרי על מוצרי HD DVD, אלא תשאיר מלאי שוטף קטן, זאת עבור לקוחות שידרשו אותם.

בנקודה זו נראה כי הדרך עבור HD DVD הולכת ונסגרת:
ארבעה מתוך ששת האולפנים הגדולים בהוליווד החליטו בתקופה האחרונה להוציא סרטים רק בפורמט בלורי ולהפסיק את התמיכה בפורמט HD DVD המתחרה.

מבחר מצומצם
החלטות אולפני הסרטים צמצמו באופן ניכר את מגוון הכותרים, עתה מצטרפות לכך גם רשתות ההפצה ומיום ליום נראה כי קשה יותר למצוא מקום להשכרת סרטי HD DVD.

מבצעי חברת טושיבה האחרונים מציעים לצרכנים נגני HD DVD אשר נמכרים כעת במחירים זולים ואטרקטיביים למדי בהשוואה למתחרים, אך האם די בכך?

סוני הבינה מלכתחילה כי ללא תוכן, ישאר הנגן (גם אם יהיה הזול והמשוכלל ביותר) ללא שימוש מעשי, מה שלמעשה יטול את העוקץ מפורמט זה.

טושיבה נמצאת כרגע במצב לא פשוט מבחינתה: לאחר השקעות גדולות בפיתוח הפורמט ונגנים נלווים, נראה כי מאגר התכנים מצטמצם והולך.

למעשה, הבשורה הטובה האחרונה אותה קיבלה טושיבה, היתה הכרזת התמיכה בה מצד אולפני פארמונט ו-DreamWorks. עתה נותרו שני אלו הגופים אשר אליהם נושאים שני המחנות את עינהם: ביום בו יחליטו אלו לפנות שוב אל עבר ה-Blu-ray, יוכרז המנצח הגדול.

מעבר לתגובות בפורום