Samsung Galaxy Camera – מצלמת אנדרואיד במבחן

גולן טופמן
21-12-2012 06:47

מצלמה וגם מכשיר אנדרואיד חכם, מפרט מרשים המציג מעבד עם ארבע ליבות, מסך מגע 4.8" וגם עדשת זום גדולה יחסית וקישוריות סלולארית בכדי לשתף את התמונות עם החברים. ביקורת מצלמת סמסונג גלקסי Camera.

קיבלנו לסקירה את אחת המצלמות המצופות ביותר של השנה. מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד ויכולת זום עד פי 21. מה זה אומר? כיצד משתלבת מערכת ההפעלה בממשק הצילום, והאם שני מכשירים שונים יכולים להתקיים יחדיו באותו הגוף?

גלקסיה מצליחה

אין ספק כי בסמסונג עלו על דרך המלך והבינו את כוחו של מיתוג מוצלח. בשנים האחרונות, מאז מכשיר ה-Galaxy S1, הבינו בסמסונג, שההבדל בין מכשיר סלולרי "רגיל", בין כזה אשר ממותג תחת סדרת Galaxy הוא תהומי.
הסדרה הראשית אשר החלה ב-S1, המשיכה ב-S2 והגיעה עד ל-S3 המוצלח, כוללת גם הרבה מאוד סמארטפונים פשוטים הרבה יותר, כמו Galaxy Y, Galaxy Pocket ולאחרונה נוסף גם מיני סמארטפון בעל תכונות דומות לשל ה-S3, אשר עונה לשם Galaxy S3 mini.  בעשותה זאת, הצליחה סמסונג למצב את סדרת Galaxy לכזו שמסוגלת להתאים עצמה לכל צורך ולכל רמת משתמש.

סמסונג גלקסי Camera, ביקורת
ועכשיו, לסדרת ה-Galaxy נוספה גם מצלמה. סמסונג אמנם מייצרת מצלמות מזה שנים, חלקן אף מתקדמות (ומשתייכות לקטגוריית ה-"ללא מראה"), אך בשוק הקומפקטיות סמסונג אינה נמצאת בפסגה בהשוואה למתחרות הגדולות בקטגוריה - קנון, פנסוניק, אולימפוס וניקון.

בשוק הנוכחי אשר מתנהל באופן דינמי, אין מנוס מלנצל כל יכולת אפשרית הנמצאת בסביבה ולרתום כל פיסת טכנולוגיה זמינה. במקרה של סמסונג, החליט החברה למתג גם את מצלמת הסופר זום ולנסות להמציא אותה מחדש. התוצאה היא שילוב בין "מערכת סמארטפון" (אם כי בלי יכולת חיוג רגילה) למצלמה, אשר מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, בשילוב ממשק ה-TouchWiz של סמסונג, אשר הוכיח עצמו בסדרת הסלולריים.

יצור בן כלאיים


סמסונג גלקסי Camera, ביקורתכאשר אוחזים לראשונה ב-Galaxy Camera, התחושה היא שונה מכל תחושה שהועברה ע"י מכשיר סלולרי או מצלמה עד כה. גוף המצלמה הינו גדול מאוד, ביחס לקומפקטיות אחרות בשוק. עוביה של המצלמה הינו 19 מ"מ, בעוד שרוחבה 129 מ"מ וגובה 71 מ"מ. כמצלמה – מדובר במכשיר דק מאוד אך כסמארטפון – זה המכשיר העבה ביותר אשר תיתקלו בו. משקל המכשיר – 305 גרם כולל סוללה, לא קל במיוחד, אך גם לא כבד מדי.


המבנה של המצלמה עשוי ללא חת. מדובר במכשיר אשר בנוי בצורה איכותית מאוד מפלסטיק קשיח, אשר אותו מעטרת מסגרת כסופה מאחור ומסביב למסך.  קיבלתי דגם לבן ואלגנטי, אשר מעביר בקו המחשבה חדשנות וגם יוקרה. אין זה מכשיר שנראה פשוט מבחינה עיצובית.

מבנה המצלמה


ובכן, אחת התכונות הטובות ביותר בGalaxy Camera היא מחסור בכפתורים מיותרים. יש בסה"כ שלושה מהם: במעלה המצלמה ממוקמים כפתור הדלקה וכפתור לצילום וזום. בצידה השמאלי של המצלמה, יש כפתור להקפצת הפלאש. המיעוט בכפתורים כבר רומז על כך שכל שכמעט כל פעולות השליטה בה מתבצעות על גבי מסך המגע.


סמסונג גלקסי Camera, ביקורת
מסך המצלמה, הינו בגודל 4.8 אינץ', גדול מאוד וגם ברור וחד, ברזולוציה של 1280x720 פיקסלים. טכנולוגיית המסך, עפ"י סמסונג, היא Super Clear Touch Screen ואכן מדובר במסך מגע, שמגיב מהר מאוד וללא קשיים.
למצלמה עדשה יחסית גדולה, בקוטר של 23 מ"מ, אשר מוגנת בשרוול פלסטיק קשיח אשר בולט כלפי חוץ גם כאשר העדשה סגורה לחלוטין. בצד המצלמה ממוקם גריפ מחוספס, אשר נעים למגע מצד אחד, אך קטן מדי ובנוי נמוך יחסית, כך שאינו משמש באמת לאחיזת המצלמה לבעלי ידיים בינוניות עד גדולות.



מפרט טכני - מרשים


אתייחס למפרט בשני חלקים – מצלמת המכשיר, ומפרט המכשיר עצמו. המצלמה הינה בעלת חיישן BSI-CMOS (backside illumination) אשר תכנונו נועד בכדי למשוך יותר אור ולשפר את ביצועי המצלמה בתנאי תאורה קשים. גודל החיישן הינו 1/2.3 אינץ'- מכובד יחסית למצלמות קומפקטיות, והוא בעל 16.3 מגה פיקסלים. עדשת המכשיר הינה בטווח אורך מוקד של 23-481  מ"מ – זום עד פי 21, נתון יפה מאוד.


חלקו המרשים של המפרט יושב במעבד המכשיר. למכשיר יש מעבד שלא מבייש אף סמארטפון חדש בשוק: ארבע ליבות בתדר 1.4GHz. למעבד זה מתווסף זיכרון אחסון פנימי של עד  8GB(אשר ממנו זמינים רק 4GB לשימוש אמיתי), קישוריות 3G באמצעות הכנסת כרטיס מיקרו סים ומקלט GPS מובנה. לאלו שירצו לשדרג את נפח אחסון המכשיר, ניתן להוסיף כרטיס מיקרו SD להרחבת הזיכרון.


Samsung Galaxy Camera image sample
למכשיר מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד בגרסת Jelly bean החדשה. מדובר במכשיר אנדרואיד לכל דבר, וניתן להתקין עליו כל אפליקציה הנמצאת בחנות ה-Google Play, למעט אפליקציות למכשירי סלולר כמו Whatsapp ו-Viber.


ביצועי המכשיר - מהיר וחזק


גם במכשיר זה התקנתי את המשחק The Amazing  Spiderman. המשחק עבד בצורה מרשימה מאוד וללא עיכובים ותקיעות, זאת הודות למעבד ה-4 ליבות. גם השיטוט והדפדוף במכשיר קל ומהיר והמכשיר לא מראה מאמץ.

זמן הסוללה סביר בהחלט, ובעוד שהתנהגות המצלמה זהה לטלפון סלולרי - אתם תתרגלו להכניסה למצב שינה בכל פעם ולא לכבות, הגעתי לכמה שעות של פעולה, כולל שימוש מאסיבי במערכת האנדרואיד.

איכות תמונות ותפעול

המצלמה מתגלה כמספקת לצרכים משפחתיים ובתור מצלמת סופר-זום, הביצועים שלה לא נופלים ממתחרות, אבל הייתי שמח יותר אם היתה מתגלה הפתעה בגזרת איכות הסטילס, במקביל לשילוב מערכת ההפעלה. בפועל, מסתבר כי חיישן ה-BSI לא מצליח להתמודד כראוי עם תנאי תאורה בעיתיים, מה שלא מבדל את המצלמה מאחרות. בנוסף, חסרים פרטים רבים כאשר מבצעים הגדלה ל-100%. יחד עם זאת, צבעי המצלמה נהדרים, ונאמנים למציאות. כאשר צילמתי נוף, השמיים לא נשרפו, והטווח הטונאלי של החיישן הינו טוב מאוד.

Samsung Galaxy Camera image sample
מערכת ההפעלה משתלבת באופן נהדר במצלמה. בכדי להעיר את המכשיר ניתן ללחוץ על כפתור הצילום ומיד העדשה תצא לפעולה מתוך הגוף והמכשיר יתעורר לאפליקציית הצילום. כן, זה מוזר לתאר מצלמה כאחת כזו אשר מופעלת באמצעות אפליקציה, אך בל נשכח שמדובר במכשיר אנדרואיד, אשר המצלמה בו היא רק אחת מתוך תכונות קיימות, מה שהופך את ה-Galaxy Camera למכשיר מגוון, אשר יעסיק אתכם וגם ישרת אתכם בכל מצב. בטיסה לחו"ל, תוכלו לראות סרטים ולשחק בזמן הטיסה, ועם הירידה מהמטוס, לשלוף את העדשה ולהתחיל לצלם.


מצלמה - סמסונג גלקסי ISO
בכל הנוגע לשיתוף – זוהי תכונת הדגל לטעמי של המכשיר הזה. צילום תמונות איכותיות בשלב אחד מעל מצלמת סלולארי עם שיתוף מהיר שלהן, בכל רשת חברתית אפשרית – טוויטר, פייסבוק, יוטיוב וגם במייל ובשאר הרשתות החברתיות. הפעולה מהירה וזהה לזו של הגלקסי S3.



ממשק המצלמה

כאשר נמצאים בשלב הצילום, על מסך המצלמה, תמונת ה-Live מתפרסת על כל 4.8 האינצ'ים של מסך ה-Super Clear של סמסונג. בעת הצילום ניתן לבחור בין שלושה מצבים עיקריים: מצב אוטומטי, מצבים חצי אוטומטיים וידני (עדיפות צמצם, תריס, תכנות מלא ותכנות חלקי) ומצב חכם, אשר יחליט עבורכם בצורה מלאה על כל הערכים וזאת לגבי מצבים מוגדרים מראש: מאקרו, תפיסת פעולה, נוף, זיקוקים וזיהוי פנים.


מצלמה - סמסונג גלקסי
מלבד מצבי הצילום, ניתן לבחור בפילטרים אשר יופיע כבר בתמונת ה-Live. קיימים פילטרים רבים (אפקטים כפי שמתואר במצלמה) אשר יוכלו לתת נגטיב, מראה מיושן, שחור לבן ועוד.  על גבי המסך נמצא את בורר מצב הוידאו והסטילס. ניתן לצלם וידאו ברזולוציה של עד 1920X1080 ב-30 פריימים לשנייה או 720X480 בקצב פריימים מרשים של 120 לשנייה. הקבצים אשר תייצא מצלמת הוידאו הינם בסיומת MP4 והמיקרופון פועל בסטריאו.
בכדי שלא לחסוך מאתנו את חווית הצילום, בבחירה במצבי תכנות, תתווספנה על גבי המסך מעין גלגלות וירטואליות לקביעת ערכי הצילום – צמצם, מהירות תריס, ISO ועוד, מה שמקל מאוד על פעולת הצילום. הפיקוס מהיר וניתן לומר שיש על גבי המסך אינספור נקודות פוקוס. היכן שנלחץ על גבי המסך, התמונה תפקס באופן מיידי.

מצלמה - סמסונג גלקסי


"צלמי עכשיו!"

בכדי לתת לכם מושג אודות כמה חכמה המצלמה הזו, דעו שהיא משולבת עם יכולת הזיהוי הקולי של ה-Galaxy בשילוב מערכת האנדרואיד, וניתן לתת הוראות (באנגלית) צילום כמו Zoom In, Shoot, Smile ועוד. בהוראת "Smile" אגב- המצלמה תצלם רק כאשר המצולמים יחייכו. זה עובד, ואפילו נהדר. כן חשוב לציין שבאפליקציות מסויימות, כמו אפליקציית האינסטגרם (לאלו שרוצים שתמונתם תשותף בשלטי חוצות) אפשרות הזום אינה פעילה. מתג הזום הופך להיות מתג Volume במצב זה.

סיכום - שילוב מעניין


לטעמי מדובר במצלמה מאוד מיוחדת. היא מיועדת לשוחרי טכנולוגיה אמיתיים. המצלמה חכמה ובעלת אינספור תכונות.  השילוב עם מערכת ההפעלה נהדר ובהחלט פותח צוהר למצלמות נוספות מסוג זה. הרי אנו חיים בחברה אשר שואפת לשתף כל חוויה. המצלמה הזו משלבת אינטגרציה לרשתות החברתיות, בשילוב ליכולת צילום איכותית יותר ממכשירים סלולריים.  ה-Galaxy Camera מתגלה כמתאימה לטיסות לחו"ל ולמי שרוצה לשתף ולשמור אלבומים של הילדים, מערכת ה-Jelly Bean פועלת היטב והמכשיר לא מראה סימני מאמץ.

 
חשוב לציין כי מי שמחפש מצלמה מחוננת עם פרטי תמונה ברמה גבוהה מאוד, לא ימצא את מבוקשו במצלמה זו, אך ה-Galaxy Camera תפיק תמונות וגם וידאו באיכות טובה ותאפשר לכם לשתף אותם במהירות.

מחיר: 2,999 ש"ח, כולל כרטיס סים וחבילת גלישה חודשית של 2 ג'יגה למשך שנה.
אחריות: סאני תקשורת.

תמונות דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

סמסונג גלקסי קמרה - תמונת דוגמה

מעבר לתגובות בפורום